Sotkeva tuttavaperhe. Joku ehkä muistaa. Se on ohi nyt.
Tein virallisen, pyhän päätöksen viikonloppuna. Kutsuin tuon sotkevan tuttavaperheen viimeistä kertaa kylään. Päätin, että nyt jätän rätin keittiöön, tarjoan aivan tavallista ruokaa, en nouse tuoliltani pyyhkimään kenenkään käsiä, en juokse perään, en sano mitään. Annoin viimeisen mahdollisuuden tuttavaperheelle huomata, millaisen järkyttävän kaaoksen saavat joka ikinen kerta meillä aikaan.
Katastrofiksi meni, se oli tarkoituskin. Nyt kuitenkin kävi niin, että tuttavaperhe TAJUSI! Me mieheni kanssa istuimme sohvalla aivan tyynen rauhallisesti (vaikka sisustat kiehuivat kuumina!), kun lapset ravasivat kuraisilla kengillään valkoisen maton päälle pomppimaan, juoksivat vanhempiaan karkuun sohvalle ulkovaatteillaan (vanhemmat ulkokengät jalassa) ja sotkivat eteisen jo siis minuutti ovesta sisään tultuaan.
Syöminen oli yhtä sotkemista. Pöytäliina lainehti mehussa ja lattialla oli kaikenlaista, mitä nuorempi ei "jaksanut syödä" ja oli heittänyt sinne.
Tussit olin piilottanut, samoin sakset ja laitoin vitriinistä kaikki perintöastiat pois. Ihan hyvä, koska kaksi viinilasia meni rikki riehumisleikissä.
En edes jaksa kirjoittaa kaikkea, mutta koti oli hävityksen kauhistus. Nyt se oli siis todellakin aivan hirveässä kunnossa, kun olivat tekemässä lähtöä. Huomasin tuttavaperheen silmistä, miten häpesivät ja miten huomasivat, mitä olivat saaneet aikaan. Perheenäiti sanoi, että laittaisin niistä viinilaseista uusien hinnat ylös ja tilinumeron, maksaisivat. Sanoin kylmän rauhallisesti, että laitan myös maton ja sohvan pesun sekä siivouslaskun siivoojasta, joka tulee tunnin päästä tänne siivoamaan. Äiti oli tosi häpeissään, mutta vihdoinkin tajusi.
Tämä oli viimeinen kerta. Nyt ei enää. Seuraavat kerrat sitten puistopiknikkien ja HopLoppien merkeissä.
Alkuperäinen viestini: http://www.vauva.fi/keskustelu/3849479/ketju/sotkeva_tuttavaperhe_kylassa
Ai niin, arvatkaapas kuinka paljon tuli vierailulle hintaa maton pesusta, sohvanpäällisten kemiallisesta pesusta sekä neljän tunnin siivouksesta? Ottakaa siis huomioon, että meillä on aina siistiä, siivooja ei todellakaan siivonnut meidän sotkujamme, ainoastaan tämän vierailun aiheuttamat sotkut (kahden WC:n siivous, lattioiden imurointi hiekasta, lattioiden pesu, seinien pesu, monen sisäikkunan pesu, ruokapöydän tuolien pyyhkiminen, monen seinäpinnan pyyhkiminen mm. rasvasta ja jäätelöstä..). 379,20 euroa! En lisännyt tähän senttiäkään pahanmielen lisää, laitoin tämän heille sunnuntai-iltana ja tänään oli raha tilillä.
Kommentit (122)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 13:57"]
Anna kun arvaan; olette lapseton pari? Kukaan muu ei ole niin dorka että pitää mitään valkoista sisustuksessa. Meillä kerran ap:n tapainen kontrollifriikki tarjosi mustikkapiirakkaa ja itse alkoi valittaa, kun lapseni tahrasi hänen valkoisen designsohvansa. Oma moka, jos ei ymmärrä miten lasten kanssa ollaan. Tosin eipä valkoisia tavaroita ja designia hankitakaan kuin leuhottaakseen, joten elämäähän ne eivät kestä.
[/quote]
Olen pahoillani että olet järkyttynyt siitä, ettei elämä pyöri juuri sinun Purjo-Corianderisi tai Insestiinasi ympärillä. Ilmeisesti ammattikoulun suihinottolinjalla ei opetettu näkemään asioita kuin hyvin yksipuolisesta vinkkelistä.
Anna kun arvaan; olette lapseton pari? Kukaan muu ei ole niin dorka että pitää mitään valkoista sisustuksessa. Meillä kerran ap:n tapainen kontrollifriikki tarjosi mustikkapiirakkaa ja itse alkoi valittaa, kun lapseni tahrasi hänen valkoisen designsohvansa. Oma moka, jos ei ymmärrä miten lasten kanssa ollaan. Tosin eipä valkoisia tavaroita ja designia hankitakaan kuin leuhottaakseen, joten elämäähän ne eivät kestä.
[/quote]
miksi mustikkatahraa oli sohvalla ? Eikö mustikkapiirakkaa syöty keittiössä ? Kyllä minä katson ruokailun jälkeen onko lapsen käsissä likaa, ei se ole emännän työ. Ja kyllä minä valvon että lapsi istuu pöydän ääressä kun syö. Ei piirakka kuulu sohvalle.
Mitä AP:lle kuuluu nykyään? Miten tarina jatkuu (oli keksitty tai ei)
[/quote]
Heh, minullpas onkin ystövö, jolla on miehensä kanssa kahdeksan lasta, iältään 16v - 1v, ja heillä on kaksikin valkoista sohvaa olkkarissaan :) Ja kumma kyllä, niitä sohvia ei tarvi vahtia neuroottisesti että pysyvät siistinä, mistähän johtuu? :)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 13:50"]
Tein virallisen, pyhän päätöksen viikonloppuna. Kutsuin tuon sotkevan tuttavaperheen viimeistä kertaa kylään. Päätin, että nyt jätän rätin keittiöön, tarjoan aivan tavallista ruokaa, en nouse tuoliltani pyyhkimään kenenkään käsiä, en juokse perään, en sano mitään. Annoin viimeisen mahdollisuuden tuttavaperheelle huomata, millaisen järkyttävän kaaoksen saavat joka ikinen kerta meillä aikaan.
Katastrofiksi meni, se oli tarkoituskin. Nyt kuitenkin kävi niin, että tuttavaperhe TAJUSI! Me mieheni kanssa istuimme sohvalla aivan tyynen rauhallisesti (vaikka sisustat kiehuivat kuumina!), kun lapset ravasivat kuraisilla kengillään valkoisen maton päälle pomppimaan, juoksivat vanhempiaan karkuun sohvalle ulkovaatteillaan (vanhemmat ulkokengät jalassa) ja sotkivat eteisen jo siis minuutti ovesta sisään tultuaan.
Syöminen oli yhtä sotkemista. Pöytäliina lainehti mehussa ja lattialla oli kaikenlaista, mitä nuorempi ei "jaksanut syödä" ja oli heittänyt sinne.
Tussit olin piilottanut, samoin sakset ja laitoin vitriinistä kaikki perintöastiat pois. Ihan hyvä, koska kaksi viinilasia meni rikki riehumisleikissä.
En edes jaksa kirjoittaa kaikkea, mutta koti oli hävityksen kauhistus. Nyt se oli siis todellakin aivan hirveässä kunnossa, kun olivat tekemässä lähtöä. Huomasin tuttavaperheen silmistä, miten häpesivät ja miten huomasivat, mitä olivat saaneet aikaan. Perheenäiti sanoi, että laittaisin niistä viinilaseista uusien hinnat ylös ja tilinumeron, maksaisivat. Sanoin kylmän rauhallisesti, että laitan myös maton ja sohvan pesun sekä siivouslaskun siivoojasta, joka tulee tunnin päästä tänne siivoamaan. Äiti oli tosi häpeissään, mutta vihdoinkin tajusi.
Tämä oli viimeinen kerta. Nyt ei enää. Seuraavat kerrat sitten puistopiknikkien ja HopLoppien merkeissä.
Alkuperäinen viestini: http://www.vauva.fi/keskustelu/3849479/ketju/sotkeva_tuttavaperhe_kylassa
Ai niin, arvatkaapas kuinka paljon tuli vierailulle hintaa maton pesusta, sohvanpäällisten kemiallisesta pesusta sekä neljän tunnin siivouksesta? Ottakaa siis huomioon, että meillä on aina siistiä, siivooja ei todellakaan siivonnut meidän sotkujamme, ainoastaan tämän vierailun aiheuttamat sotkut (kahden WC:n siivous, lattioiden imurointi hiekasta, lattioiden pesu, seinien pesu, monen sisäikkunan pesu, ruokapöydän tuolien pyyhkiminen, monen seinäpinnan pyyhkiminen mm. rasvasta ja jäätelöstä..). 379,20 euroa! En lisännyt tähän senttiäkään pahanmielen lisää, laitoin tämän heille sunnuntai-iltana ja tänään oli raha tilillä.
[/quote]
Kosto ja nöyryytys on ihan parasta!! Pärjäät varmasti työelämässä hienosti vai eleletkö ihan vain miehesi siivellä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä AP:lle kuuluu nykyään? Miten tarina jatkuu (oli keksitty tai ei)
Moikka! Löysinpä 2 vuotta vanhan ketjuni. Meille kuuluu erinomaista. Sotkeva tuttavaperhe on muuttanut 600 kilometrin päähän, emmekä enää vieraile toistemme luona. Aika ajoin he kuitenkin ovat käymässä asuinkaupungissamme, mutta emme ole tuolloin koskaan kotona (vaikka olemme).
Ystävyys on säilynyt, kun he eivät enää tule meille. Ollaan nähty muualla, muiden kavereiden juhlissa tai tavattu kesällä puolivälissä ja vietetty kivoja päiviä ulkona.
Ei stressaa enää mikään. Olen aivan zen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Koko tarina vaikuttaa niin keksityltä, että en usko sanaakaan. Huono provo.
Tämä on tän ammattiprovoilijan tuttua turinaa. Minkähän takia otti vanhan aiheen uudestaan. Sillä on joka kerta sama kaava noissa jutuissa. Yrittää ärsyttää ja tarina vuotaa kuin seula. Ainoa tarkoitus saada osanottajia ja siinähän se näyttää onnistuvan.
Hohhoijaa. Milloin on ystävä kuolemassa leikkaukseen ja muuta höpinää.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, meillä on aina ollut paljon valkoista ja omia lapsia ja hoitolapsia ja nyt lapsen lapsia. Ei tarvitse kyllä kun vähän kasvatusta. Kukaan ei ole mitään hirveitä sotkuja saanut aikaan.
Muistan kyllä ap:n kirjoituksen ja luin sitä perheelleni ääneen ja olivat silloin kauhusta kalpeina.
t.,
mummeli
Sori, että kommentoin todella vanhaan ketjuun, mutta samaistun ap:n ongelmaan täysin. Googlailemalla apua löysinkin tän ketjun.
Hyvä, että asia selvisi. Meillä ei vielä. Kyseessä veljen perhe ja kälyn puolelta se sotkeminen on periytynyt niiden lapsiin ja mä olen ihan hajalla :(
Muistan kyllä alkuperäisen viestin. Hyvä, että meni vihdoin perille. En kylläkään ymmärrä miksi tuollaista sakkia jaksoitte kerta toisensa jälkeen kylään kutsua. Mun kodissa tuollainen tehdään vain kerran. Jos ei kuulu edes anteeksipyyntöä perään , jää yhteydenpito siihen. Mutta mä olenkin sitten varmaan oman elämäni miinaäkkijyrkkä.
Vierailija kirjoitti:
Paljastit itsestäsi enemmän kuin arvaatkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväperheessä on 7 lasta ja aina puhdas valkoinen sohva. Lapset tietävät, että mustikkapiirakka syödään keittiössä ja sitten pestään kädet ja suu.
Meillä päin asiat hoidetaan ystävien kesken ihan vain keskustelemalla, ei näpäyttämällä ilkeämielisesti. :(
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 14:03"]
Jos kertomasi on totta niin menit aika pitkälle.Jos on kyse ihmisistä, jotka haluat pitää elämässäsi tai jos tiedät etteivät he etukäteen suunnittele tulevansa teille sotkemaan niin teit aika nöyryyttävän tempun. Vanhempien kanssa keskustelu aiheesta olisi ollut paljon diplomaattisempi tapa hoitaa asia. Tämä on toki vain minun mielipiteeni, mutta itse en haluaisi ketään nöyryyttää tuolla tavalla.
Vanhemmat eivät ymmärrä. Sehän tässä se ongelma on ollutkin vuosikausia. Siisteyskäsitys on aivan eri planeetalta. Heille se, että seinät ovat täynnä piirustuksia ja vuosikertamustikkakakkujen jälkiä, on mukavan kotoista. Meille ei.
ap
Minä tunnen myös tällaisen perheen. Lapset saavat tehdä melkein mitä tahtovat. Olin kerran auttamassa muuttosiivouksessa, ja en ole eläissäni nähnyt yhtä järkyttävässä kunnossa olevaa kämppää. Seinät olivat paksun likatöhnän peitossa niin ylös, kuin lapset ylettyivät. Keittiö oli pahin ja koska sitä oli tehty myös tuoleilla seisten, seinät olivat saastaiset todella korkealle. Tapetit ja lattiat oli piirrelty joka huoneessa, makuuhuoneiden kaappien alahyllyt myös. Ikkunalaseihin oli piirrelty vahaliiduilla koko ruudun täydeltä. Melkein itkin, kun yritin puhdistaa ikkunoita. Osa tapeteista oli revitty. Tässä joitakin esimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Katastrofiksi meni, se oli tarkoituskin. Nyt kuitenkin kävi niin, että tuttavaperhe TAJUSI! Me mieheni kanssa istuimme sohvalla aivan tyynen rauhallisesti (vaikka sisustat kiehuivat kuumina!),
Kun
lapset ravasivat kuraisilla kengillään
valkoisen maton päälle pomppimaan,
juoksivat vanhempiaan karkuun
sohvalleulkovaatteillaan (vanhemmat ulkokengät jalassa) ja sotkivat eteisen jo
siis minuutti ovesta sisään tultuaan.
Syöminen oli yhtä sotkemista. Pöytäliina
lainehti mehussa ja lattialla oli
kaikenlaista, mitä nuorempi ei "jaksanut
syödä" ja oli heittänyt sinne.
Tussit olin piilottanut, samoin sakset ja
laitoin vitriinistä kaikki perintöastiat
pois. Ihan hyvä, koska kaksi viinilasia
meni rikki riehumisleikissä.
En edes jaksa kirjoittaa kaikkea, mutta
koti oli hävityksen kauhistus. Nyt se oli
siis todellakin aivan hirveässä kunnossa,
kun olivat tekemässä lähtöä. Huomasin
tuttavaperheen silmistä, miten häpesivät
ja miten huomasivat, mitä olivat saaneet
aikaan. Perheenäiti sanoi, että laittaisin
niistä viinilaseista uusien hinnat ylös ja
tilinumeron, maksaisivat. Sanoin
kylmän rauhallisesti, että laitan myös
maton ja sohvan pesun sekä
siivouslaskun siivoojasta, joka tulee
tunnin päästä tänne siivoamaan. Äiti oli
tosi häpeissään, mutta vihdoinkin tajusi.
Tämä oli viimeinen kerta. Nyt ei enää.
Seuraavat kerrat sitten puistopiknikkien
ja HopLoppien merkeissä.
Alkuperäinen viestini:
rel="nofollow">http://www.vauva.fi/
keskustelu/3849479/ketju/
sotkeva_tuttavaperhe_kylassa
Ai niin, arvatkaapas kuinka paljon tuli vierailulle hintaa maton pesusta, sohvanpäällisten kemiallisesta pesusta sekä neljän tunnin siivouksesta? Ottakaa
siis huomioon, että meillä on aina
siistiä,siivooja ei todellakaan siivonnut
meidän sotkujamme, ainoastaan tämän
vierailun aiheuttamat sotkut (kahden
WC:n siivous, lattioiden imurointi
hiekasta, lattioiden pesu, seinien pesu,
monen sisäikkunan pesu, ruokapöydän
tuolien pyyhkiminen, monen
seinäpinnan pyyhkiminen mm. rasvasta
ja jäätelöstä..). 379,20 euroa! En lisännyt tähän senttiäkään pahanmielen
lisää, laitoin tämän heille sunnuntai-
iltana ja tänään oli raha tilillä.
Muistitko huomioida siivoojasta saamasi kotitalousvähennyksen ?
Millaistahan tuon perheen omassa kodissa on?
Mä ymmärrän ap:tä ja olen itse kasvattanut omat lapset ja pitänyt hoitolapsia ja ny kasvatan lapsenlapsia ja koskaan en ole tuollaista sotkua nähnyt: ennenkuin tuli angloamerikkailanen perhe kylään.
Kaiken ap:n kuvaaman sotkun saivat kaksi lasta aikaan ja minä itkien siivosin.
Toivottavasti ei koskaan enää.
Up. Ystäväni kotona on vain yksi lapsi ja siivo on sellainen etten oikein viitsi ottaa kenkiä jalasta kun sukat liimaantuu lattiaan kiini, varsinkin keittiössä.
Sitä vaan mietin esimerkkinä, että mitä ajattelee aikuinen ihminen, jolla ilmeisesti tapana lukea päivän sanomalehti vessassa, noustessaan siitä pytyltä ja jättää levälleen lattialle sen lehden? Ja seruaavana päivänä toisen? Niitä päivän sanomalehtia oli levällään vessan lattialla kolme kappaletta?? Siis sen lehden poimimiseen lattialta ja laitto jonnekin sivumalle kestää ehkä sekunnin. Ei voi olla kiireestä kiinni! En tajua vaan tällaisia sottaajia.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 11:26"]
Aivan sama onko ap:n viesti provo vai ei, minusta on hyvä että tästä asiasta keskustellaan!
[/quote]
Joo mutta ei tällä tasolla koska tässä provossa on ystävyys puolin ja toisin kaukana.