Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani lopetti amkin kesken

Vierailija
01.09.2020 |

Poikani olisi aloittanut toisen vuoden tradenomina, mutta ilmoitti että lopettaa kesken. Ei kuulema kiinnosta, ja sanoi että haluaa takaisin pk seudulle missä asuu kaikki kaverit. Oli siis joutunut kauemmas opiskelemaan, kun pisteet ei riittänyt lähemmäs ja oli vastentahtoisesti ottanut paikan sitten vastaan. Nyt asuu isänsä luona Helsingissä ilman töitä. Mitä tekisitte tässä vaiheessa? Poika on jo 22 vuotias, ja hänen ensikertalaisuus meni tässä samalla

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 25v Kela pakottaa opiskelemaan, mikäli mielii tukia? Ei kai pojan isä kustanna hänen elämäänsä? Nyt on pojalla hyvät mahdollisuudet syrjäytyä jollei lähde kouluun. Miksi ei hakisi uudestaan ja alalle jolle haluaa?

Vierailija
22/65 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei vuoden opinnot ole mikään paha menetys. Ehtii jatkamaan myöhemmin jos löytyy oikea ala ja jos kiinnostaa.

Mikä ihmeen vuoden menetys, lukiosta valmistuu 19 v. ikäisenä.

Mistä sä sen lukion tähän sait,ammattikorkeassahan toi oli :D Sisälukutaidossa parantamisen varaa näköjään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin taas uusi kaupankassalainen, siivoja, tai postinjakaja. Pk-seutu, pk-seutu, pk-seutu, vähän kyllästynyt tuohon jankutukseen kun nuoret ei tajua että elämää muuallakin. Omapa on valintansa. Jollain siivojan palkalla saa sitten maksella pk-seudun asumisia.

Vierailija
24/65 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just, työtön hengaa työttömien kanssa ja mamma&pappa betalar kun alle 25v. Jotain rajaa, ja poika kouluun tai töihin.

Vierailija
25/65 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatiin taas uusi kaupankassalainen, siivoja, tai postinjakaja. Pk-seutu, pk-seutu, pk-seutu, vähän kyllästynyt tuohon jankutukseen kun nuoret ei tajua että elämää muuallakin. Omapa on valintansa. Jollain siivojan palkalla saa sitten maksella pk-seudun asumisia.

Lisäksi saatiin uusi asumistukilainen.

Vierailija
26/65 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensikertalaisuus menee vain jos tutkinnon suorittaa loppuun. Ei siis huolta.

Oli siinä mainittu muitakin huolia, kuten se että on vätys

Ei ollut. Mainittiin että lopetti opinnot kesken koska ne eivät kiinnostaneet, ja koulukin oli kaukana omasta elinpiiristä ja kavereista.

Itse kannustaisin hypoteettista lastani tekemään juuri noin vastaavassa tilanteessa. Ei ole mitään järkeä tuhlata ensikertalaisuutta ja kouluttautua alalle joka ei kiinnosta. Ja sen huomaa joskus vasta kun sitä jo opiskelee.

/16

Vierailija
27/65 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden 2014 jälkeen jos on ottanut paikan vastaan niin menettää ensikertalaisuuden

Vierailija
28/65 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden 2014 jälkeen jos on ottanut paikan vastaan niin menettää ensikertalaisuuden

Totta turiset. Aina oppii uutta. Järjetön käytäntö.

/16

Vierailija
29/65 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen mukaan liiketalouden tradenomin papereilla voi pyyhkiä takamustaan. IT-tradenomin tutkinto olisi hyödyllisempi, hyvät palkat ja varmat työnäkymät.

Vierailija
30/65 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ole hankkinut sille tyttöystävää?

Vierailija
31/65 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just, työtön hengaa työttömien kanssa ja mamma&pappa betalar kun alle 25v. Jotain rajaa, ja poika kouluun tai töihin.

Sanoin virheellistä tietoa, poika on nollasopparilla varastossa töissä ymmärtääkseni . Varailee vuoroja sillon kun siltä tuntu Paha tilanne silti, olen yrittänyt puhua pojan isälle, mutta häntä ei haittaa että poika asuu hänen luonaan. Isällä alkoholiongelma, joten ei häntä pojan asiat hirveästi kiinnosta

Vierailija
32/65 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

traden kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tradenomin opinnot eivät kestä kauan. Miksi ihmeessä jättäytyä ns. tyhjän päälle. Mitä teki peruskoulun tai lukion jälkeen?

Mistä sulla on tommonen tieto?

"Tutkinnon laajuus on 210–270 opintopistettä, ja sen suorittamiseen menee noin 3,5–4,5 vuotta."

Onko puuttuva 2,5 v kauan? Jättää opinnot kesken, jättää armeijan kesken. Sen sijaan, että selvittää vaihtoehdot ja tekee ne.

Vierailija
33/65 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen mukaan liiketalouden tradenomin papereilla voi pyyhkiä takamustaan. IT-tradenomin tutkinto olisi hyödyllisempi, hyvät palkat ja varmat työnäkymät.

Mitkä paperit on 22 v. jolla on lukio taustalla sellaisilla arvosanoilla, ettei pääse kuin pöndelle tradenomiksi opiskrlemaan? Ei halua, ei hutsi.

Vierailija
34/65 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsivä nuorisotyö. Hengailu alkoholisti-isän kämpillä, kuulostaa siltä, että olisi hyvä löytää pian jotain muuta tehtävää.

https://www.hel.fi/kasvatuksen-ja-koulutuksen-toimiala/fi/palvelut/palv…

Vierailija
35/65 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisälukutaito. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei vuoden opinnot ole mikään paha menetys. Ehtii jatkamaan myöhemmin jos löytyy oikea ala ja jos kiinnostaa.

Mikä ihmeen vuoden menetys, lukiosta valmistuu 19 v. ikäisenä.

Mistä sä sen lukion tähän sait,ammattikorkeassahan toi oli :D Sisälukutaidossa parantamisen varaa näköjään.

Jossain oli ollut peruskoulun jälkeen, jos 22 v. oli alkamassa vasta toinen vuosi amk:ssa.

Vierailija
36/65 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin amkiin 21 vuotiaana, jätin kesken vuoden jälkeen. Olin pari vuotta töissä ja työttömänä. Menin uudelleen toiseen amkiin 24 vuotiaana ja valmistuin sieltä. Valmistuttuani olen ollut töissä koko ajan.

Vierailija
37/65 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tradenomin opinnot eivät kestä kauan. Miksi ihmeessä jättäytyä ns. tyhjän päälle. Mitä teki peruskoulun tai lukion jälkeen?

Ei halunnut asua ”pöndellä”. Lukion jälkeen meni armeijaan, jonka jätti kesken, ei ollut kuulema hänen paikkansa. Tämän jälkeen tehnyt satunnaisesti töitä, ennen viime vuoden syksyä kun pääsi opiskelemaan. Minulle sanoi että ei halua asua ”pöndellä” ja kuulema ”paska” ala. Menee kuulema töihin lähiaikoina, mutta pojan tuntien siinä kestää. Ärsyttää, että olen kasvattanut tuollaisen vätyksen

Voi ap, I feel you! ♥️

Olemme samassa, vuotavassa paatissa. Oma poikani ei aikoinaan päässyt ykköspaikkaansa, niin ei sitten mennyt mihinkään. "Viranomaiskäskyllä" aloitti alaa sivuavan kurssin, jonka jätti kesken loppusuoralla. Kuulemma ahisti.

Nyt poika, aikuinen mies, on useamman vuoden harrastanut musiikintekoa. Sitä samaa tuntuvat tekevän lukuisat kaverinsa. Ihan kiva harrastus, mutta ei elätä. Eikä tule elättämään.

En ole raaskinut heittää pois kotoa. Kommunikaatiomme on minimaalista, enkä halua pilata välejämme vanhemman esiintulolla. 🤔

Vierailija
38/65 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei vaan ollut hänen alansa sitten? Opiskelin itse lukion jälkeen neljässä korkeakoulussa, kaikki jäi ensimmäisenä vuonna kesken. Viides opiskelupaikka onkin nyt se oikea josta valmistun. Oliko fiksua, ehkä ei, kyllä siitä sai sukulaisilta kuulla usein. Minulla vain kesti löytää oma ala ja juttu, en tiennyt kuin kokeilemalla. Nyt olen onnellinen. :)

N27.

Vierailija
39/65 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjeellinen aika on 3,5 vuotta. Nuoresta ihmisestä tuntuu pitkältä ajalta.

Vierailija
40/65 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä paperit on 22 v. jolla on lukio taustalla sellaisilla arvosanoilla, ettei pääse kuin pöndelle tradenomiksi opiskrlemaan? Ei halua, ei hutsi.

Ei mennyt papereilla vaan pääsykokeilla kouluun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän