Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkyykö siinä koronasovelluksessa, että MISSÄ

Vierailija
01.09.2020 |

on ollut taudinkantajan lähellä? Siis tyyliin: citymarket kerava?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, eikä päivää. vain, että 14 edellisen päivän aikana.

Vierailija
2/22 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuutko, että jos käyt ihmisten ilmoilla, niin siellä on taudin kantajia sovelluksesta riippumatta ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, saat ainoastaan tiedon että olet altistuneiden joukossa.

Vierailija
4/22 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koska se on anonyymi. On tärkeää, että ihmiset uskaltavat kertoa sairastumisestaan ja se onnistuu parhaiten, kun tietää, että oma henkilöllisyys ei paljastu. Sitä paitsi sovellus edes kirjaa sijaintia minnekään, joten se sovellus ei edes tiedä missä altistuminen on tapahtunut. 

Eli näin:

Tiinan sovellus on bussissa. Myös Ellin sovellus on siellä. Tiinan sovellus lähettää viestin Ellin sovellukselle: "Moi, minä sovellus sarjanumerolla XYZ-123 olen tässä." Ellin sovellus vastaa: "No kiva kuulla sovellus XYZ-123, minä olen ABC-456, hauska tavata!" 

Ja sitten Tiinan sovellus tallettaa viestin ABC-456:ltä. Ja Ellin sovellus XYZ-123:n viestin. Kumpikaan sovelluksista ei tiedä missä ovat, mutta tietävät, että tuo toinen sovellus oli lähellä 1.9.2020 klo 14:10-14:30.

Sitten Elli sairastuu seuraavana päivänä ja saa testituloksen, ja voihan peeveli, se on positiivinen. Elli saa testituloksen mukana koodin CngfFsd9ad8 ja näppäilee sen omaan sovellukseensa. Silloin Ellin sovellus ABC-456 alkaa penkomaan kontaktipinkkaansa ajankohdalta 31.8.-2.9. ja löytää, että täällähän on viesti XYZ-123:lta. Ja lähettää uuden viestin: "Moi XYZ-123! Paas laittaen piipittämään ja vilkuttamaan niin maan penteleesti!" * Ja sitten Tiina toteaa, että täällähän lukee: "Olet altistunut koronavirukselle, ota yhteyttä terveydenhuoltoon." 

* En ole itse asiassa varma lähettääkö sovellus suoraan viestin toisille sovelluksille vai meneekö jonnekin keskusjuttuun, joka sitten edelleen kertoo. Mutta ei liene väliä. Vastaanottaja ei kuitenkaan saa tietoa milloin on altistunut ja edes sovellus ei tiedä missä.

Vierailija
5/22 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl se kertoo et kahen viikon päästä räjähtää.

Vierailija
6/22 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aivot kertoo että altistun heti kun astun ulos ovestani.

Ilmoitanko thl:lle?

Vierailija
7/22 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamautinsovellus+

Vierailija
8/22 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan altistu heti, kun menen ovesta ulos.

Vain muutaman kymmenen metrin päästä lähtee lenkkipolku, eikä siellä ole tungosta, turvavälit pitää.

Vierailija
9/22 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koska se on anonyymi. On tärkeää, että ihmiset uskaltavat kertoa sairastumisestaan ja se onnistuu parhaiten, kun tietää, että oma henkilöllisyys ei paljastu. Sitä paitsi sovellus edes kirjaa sijaintia minnekään, joten se sovellus ei edes tiedä missä altistuminen on tapahtunut. 

Eli näin:

Tiinan sovellus on bussissa. Myös Ellin sovellus on siellä. Tiinan sovellus lähettää viestin Ellin sovellukselle: "Moi, minä sovellus sarjanumerolla XYZ-123 olen tässä." Ellin sovellus vastaa: "No kiva kuulla sovellus XYZ-123, minä olen ABC-456, hauska tavata!" 

Ja sitten Tiinan sovellus tallettaa viestin ABC-456:ltä. Ja Ellin sovellus XYZ-123:n viestin. Kumpikaan sovelluksista ei tiedä missä ovat, mutta tietävät, että tuo toinen sovellus oli lähellä 1.9.2020 klo 14:10-14:30.

Sitten Elli sairastuu seuraavana päivänä ja saa testituloksen, ja voihan peeveli, se on positiivinen. Elli saa testituloksen mukana koodin CngfFsd9ad8 ja näppäilee sen omaan sovellukseensa. Silloin Ellin sovellus ABC-456 alkaa penkomaan kontaktipinkkaansa ajankohdalta 31.8.-2.9. ja löytää, että täällähän on viesti XYZ-123:lta. Ja lähettää uuden viestin: "Moi XYZ-123! Paas laittaen piipittämään ja vilkuttamaan niin maan penteleesti!" * Ja sitten Tiina toteaa, että täällähän lukee: "Olet altistunut koronavirukselle, ota yhteyttä terveydenhuoltoon." 

* En ole itse asiassa varma lähettääkö sovellus suoraan viestin toisille sovelluksille vai meneekö jonnekin keskusjuttuun, joka sitten edelleen kertoo. Mutta ei liene väliä. Vastaanottaja ei kuitenkaan saa tietoa milloin on altistunut ja edes sovellus ei tiedä missä.

Ei lähetä suoraan vaan tietokantaan lähtee tieto että ABC-456 koronapositiivinen, mutta ei mitään tietoa siitä, että kyseessä on Elli taikka mitään sijaintitietoa. Ja sitten Tiinan sovellus katsoo että no perskules, olenhan minä ABC-456:n nähnyt tässä joskus parin viikon sisään, pistetääs hälytys ruudulle.

Eikös se näin mene?

Vierailija
10/22 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Altistuminen ei ole sama kuin että olet saanut tartunnan, ja tartunta ei edelleenkään tarkoita että sairastuisit.

Vierailija
11/22 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei näy. Miksi ihmiset kyselevät näin tyhmiä? Tuokin asia on lukenut jokaikisessä sovelluksesta kertovassa uutisessa ja silti pitää edelleen kysellä.

Vierailija
12/22 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuutko, että jos käyt ihmisten ilmoilla, niin siellä on taudin kantajia sovelluksesta riippumatta ?

Siksihän se oliskin hyvä että sovellus olis mahdollisimman monella.

Vierailija
13/22 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei siis kerro, onko altistuminen tapahtunut sairaalan vuodeosastolla jossa pitkä aikaissairaita  odottamassa toimenpiteitä, vai onko se tapahtunut jossain ihan muualla.

Eli jokainen paikka on yhtä tärkeä, koska korona on? Jokaiselle yhtä harmillinen tai vaarallinen?

HEH eihän se nyt tietysti niin ole. Vaikka jotkut haluavat olevaksi

Siis juurikin tätä samaa koronauskontoa. Eli sitä, että sairaalahenkilokunta projisoi omat harminsa koko muun kansan päälle. Ja osa kansalaisista toki vaatii vieläpä näin tapahtuvaksi

Vierailija
14/22 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sun puhelimeen tulee namakuva siitä ketä sun pitää varoa. ;)

Vierailija
15/22 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo sinulle jopa altistajan kotiosoitteen, että voit kädestä pitäen käydä kiittämässä. (Pakko laittaa sarkasmivaroitus, ettei tule kuraa niskaan)

Vierailija
16/22 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei siis kerro, onko altistuminen tapahtunut sairaalan vuodeosastolla jossa pitkä aikaissairaita  odottamassa toimenpiteitä, vai onko se tapahtunut jossain ihan muualla.

Eli jokainen paikka on yhtä tärkeä, koska korona on? Jokaiselle yhtä harmillinen tai vaarallinen?

Siis juurikin tätä samaa koronauskontoa. Eli sitä, että sairaalahenkilokunta projisoi omat harminsa koko muun kansan päälle. Ja osa kansalaisista toki vaatii vieläpä näin tapahtuvaksi

https://www.lapinkansa.fi/inarin-positiivinen-nayte-utsjokelaisella-pot…

Siis miten se toimii tällaisessa tilanteessa?

Eli terveyskeskuksessa on havaittu koronatapaus, joka tuli yllättäen toisesta hoitolaitoksesta. Kyseessä on potilas, muuta ei tiedetä ainakaan artikkelin tiedoilla kenestä se oli tarttunut. Toisesta potilaasta, vai henkilökunnasta.

Vierailija
17/22 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli terveyskeskuksessa on havaittu koronatapaus, joka tuli yllättäen toisesta hoitolaitoksesta. Kyseessä on potilas, muuta ei tiedetä ainakaan artikkelin tiedoilla kenestä se oli tarttunut. Toisesta potilaasta, vai henkilökunnasta.

Toimii ihan samalla tavalka kuin muissakin tapauksissa. Googleta toimintaperiaate. Netti on täynnä tietoa ja täälläkin on useasti selitetty.

Vierailija
19/22 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimii ihan samalla tavalka kuin muissakin tapauksissa. Googleta toimintaperiaate. Netti on täynnä tietoa ja täälläkin on useasti selitetty.

Tietenkään ei toimi. Eihän pitkaaikaispotilaalla mitään puhelinsovellusta liene, kun siirretään toisesta laitoksesta. 

Vierailija
20/22 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksihän se oliskin hyvä että sovellus olis mahdollisimman monella.

Vaikka ite Jeesuskin ois ladannu tän sovelluksen, niin se ei auta yhtään mihinkään niin kauan kuin oireettomia taudinkantajia on tuhatmäärin enempi kuin positiivisen (oikean) testituloksen saaneita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän