Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on syy sille, ettei älypuhelimessasi ole Koronavilkku-sovellus?

Vierailija
01.09.2020 |

Kerro.

Kommentit (1016)

Vierailija
861/1016 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronavilkku ei muuta mitään. Jos minulla ei ole oireita ja saan altistuksen joudun silti hoitajana menemään töihin. Jos saan oireita, menen testiin ja pysyn sairaslomalla. Eli tilanne aivan sama kuin ilman vilkkua. En tee altistus tiedolla mitään, koska joudun silti odottamaan oireita. Ja se mistä olen saanut viruksen on samantekevää koska en halua pelkää muita ihmisiä luulen että kaikilla on korona.

Vierailija
862/1016 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua asennella ylimääräisiä ohjelmia puhelimeeni ja en ole kiinnostunut perehtymään uuteen Koronvilkku-ohjelmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1016 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin asentaa kikulivilkun.

Hälyttää aina kun on yli 20 senttinen lähellä.

Vierailija
864/1016 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallisillakin ihmisillä tuntuu nyt päät hajoavan, kun psyyke ei kestä tuollaista näkymätöntä vihollista, mieli alkaa kehitellä erilaisia salaliittoteorioita, niitä kun helpompi käsitellä.  Aivan uusi ilmiö tämä, tänä vuonna ryömineet koloistaan nämä.  Kun voisi vain hyväksyä tilanteen, toimia sen mukaisesti, asentaa koronavilkut, käyttää ulkona ollessaan maskia, välttää turhia kokoontumisia ja väkijoukkoja.  Mutta niin suurelle osalle tämä on ihan liian vaikeaa, kuten tästäkin keskustelusta helppo havaita.  Pistetään mieluummin pää pensaaseen ja toivotaan että mörkö menee pois

https://maskiset.fi/fi/tuote/alumiinifolio-heavy-duty-erinomainen-suoja…

Korona ek mene pois sillä, että eristäydytään 4 seinän sisälle. Ellei sitten eristäydytä ainakin muutaman ihmissukupolven ajaksi. Heti kun yhteiskuntaa avataan, koronatartuntoja ilmaantuu, ja koronatartuntoja tulee olemaan satojen - tuhansien vuosien ajan tästä eteenpäin. Isorokko on ainoa tartuntatauti, joka on maailmasta saatu rokotuksella eradikoitua, siitä voi vähän päätellä mikä on todennäköisyys sille, että vuodessa kahdessa koronasta päästäisiin eroon. Rokotehaihattelut voisi unohtaa.

Me tiedämme nyt, että kyseessä ei ole mikään erityisen tappava tauti. Kyseessä on hengitystieinfektio, johon liittyy kohonnut veritulppariski ja joillakin ihmisillä epäasianmukainen immuunivaste. Osaamme hoitaa tautia oireenmukaisesti ja lamaamalla epäasianmukaista immuunivastetta kortisonilla ja antamalla veritulppia ehkäisevää lääkitystä. Osaamme hoitaa tautia niin hyvin, että työikäinen voi olla lähes 100% varma ettei hän siihen menehdy ellei sitten ole esim. massiivilihava keuhkoahtaumatautinen tupakoitsija, jolla käy huono tuuri. Osaamme hoitaa jopa vanhukset niin hyvin, että keskimäärin koronaan kuolevat iäkkäät ovat jo hyvän aikaa sitten keskimääräisen suomalaisen elinajanodotteen ohittaneita "vanhoja vanhuksia".

Sairaalassa on esim. HUS-alueella 4 potilasta. Väestöpohja on rapiat 1 600 000 ihmistä. Ja viritellään uutta lockdownia. Kyllä tästä on suhteellisuudentaju kaukana.

Vierailija
865/1016 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallisillakin ihmisillä tuntuu nyt päät hajoavan, kun psyyke ei kestä tuollaista näkymätöntä vihollista, mieli alkaa kehitellä erilaisia salaliittoteorioita, niitä kun helpompi käsitellä.  Aivan uusi ilmiö tämä, tänä vuonna ryömineet koloistaan nämä.  Kun voisi vain hyväksyä tilanteen, toimia sen mukaisesti, asentaa koronavilkut, käyttää ulkona ollessaan maskia, välttää turhia kokoontumisia ja väkijoukkoja.  Mutta niin suurelle osalle tämä on ihan liian vaikeaa, kuten tästäkin keskustelusta helppo havaita.  Pistetään mieluummin pää pensaaseen ja toivotaan että mörkö menee pois

https://maskiset.fi/fi/tuote/alumiinifolio-heavy-duty-erinomainen-suoja…

Mikä mörkö? Onko korona sinulle mörkö? Minä ja perheeni sairastimme sen jo. Oireettomana.  Harmittaako?

Vierailija
866/1016 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

se appi on feikki ja varastaa sin tietoja en luota kiinalaisii appiin

Vierailija
867/1016 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää. Korona on flunssa muiden joukossa.

Tarkoitus on saada ihmismassat pelokkaiksi ja tottelevaiseksi( lampaat).

Vierailija
868/1016 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee kyllä niin hermo yhteen kaveriin. Postailee koko ajan jotain salaliittoteorioita (siis linkkejä postailee), mutta ei osaa yhtään vastata jos häneltä aiheesta jotain kysyn. Linkit on tottakai englanninkielisiä ja muutenkin todellisuus tuntuu olevan pahasti hukassa. "Eroa EU:sta" linkkejä ja ihan sairaita juttuja lapsiin liittyen. Siis ihan seonnut ihminen! Ei mitään omaa ajattelua, linkkejä vaan linkkien perään. 

Etkö osaa lukea?

Totta, EU on erittäin huono juttu.

Lue ja ajattele itse.

Vierailija
869/1016 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asensin vilkun mutta poistin sen melkein heti kun sain tietää että se ei ole yhteensopiva iOS 14:n kanssa.

Mutta, minulle koronavilkku on täysin tarpeeton. En ole maaliskuun jälkeen oleskellut yli 15 minuuttia muiden ihmisten seurassa kuin aivan perhepiiriin kuuluvien. Jos heistä joku saa tartunnan niin kuulen siitä jo ennen vilkkua.

Vierailija
870/1016 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin fiksu, että osaan käyttää maskia ja käsidesiä enkä turhaan matkustele minnekään. Pysyn kotona. Tyhmät nuoret sairastuvat.

Vierailija
871/1016 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy opiskelijajuhlissa enkä kapakoissa tms. Pysyn kotona. Käyn lenkillä Espoon keskuspuistossa. OSAAN käyttää maskia, jos sitä tarvitaan esim. bussissa. 

Vierailija
872/1016 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lataa puhelimeeni vakoilupaskaa.

Vierailija
873/1016 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole sitä siksi, että olen 95% ajastani kotona. Kun käyn lenkillä pystyn putämään turvavälit muihin, ja puolisoni hoitaa kaupassa asioimiset.

Vierailija
874/1016 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä kotona enkä käy missään, paitsi kerran viikossa kaupassa. En tee sovelluksella mitään.

Vierailija
875/1016 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronavilkku ei muuta mitään. Jos minulla ei ole oireita ja saan altistuksen joudun silti hoitajana menemään töihin. Jos saan oireita, menen testiin ja pysyn sairaslomalla. Eli tilanne aivan sama kuin ilman vilkkua. En tee altistus tiedolla mitään, koska joudun silti odottamaan oireita. Ja se mistä olen saanut viruksen on samantekevää koska en halua pelkää muita ihmisiä luulen että kaikilla on korona.

Entäs jos ajattelisit muitakin? Jos sairastut, vilkku jakaa tiedon altistuneille ja he voivat välttää esim. vierailun riskiryhmäläisen luona tai osallistumisen isoon tilaisuuteen..

Luulisi hoitajan osaavan ajatella muitakin kuin itseään..

T. toinen hoitaja

Vierailija
876/1016 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja kielsi. Hoidan koronapotilaita, niin turhaan vilkutteli

Vierailija
877/1016 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ymmärtänyt vilkun ideaa.  Sen avulla pystyt menemään testiin jo *oireettomana*, mutta silti jo virus kantavana.  Jos niin on käynyt.  Yhtä idioottimaisella perusteella jotkin perustelevat itselleen maskittomuutta, "ei muuta mitään, sitten jos saan oireita niin menen testiin ehkä pidän maskiakin".  Kun kyse on nimenomaan siitä että saataisiin oireettomat taudinkantajat jo noukittua pois muita saastuttamasta.

Ei se ole sen vaikeampaa, vilkut käyttöön, jos on altistunut niin testeihin. Maskit naamalle, oli altistunut tai ei, uusimpien *tutkimustietojen* mukaan perusmaskitkin jossain määrin suojaavat käyttäjäänsä, mahdollisesti ilmassa oleva virusaines osittain suodattuu jo kangasmaskeihin, hyviin kirurginmaskeihin ja oikeisiin FFP2/FFP3 hengityssuojaimiin sitäkin paremmin.  Ja mitä vähemmän virusta sisääsi saat, sen helpommalla pääset, mahdollisesti jopa saat immuniteetin sitä kautta.

https://maskiset.fi/fi/tuote/hengityssuojain-kn95-n95-ffp2-kertakayttoi…

Vierailija
878/1016 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ymmärtänyt vilkun ideaa.  Sen avulla pystyt menemään testiin jo *oireettomana*, mutta silti jo virus kantavana.  Jos niin on käynyt.  Yhtä idioottimaisella perusteella jotkin perustelevat itselleen maskittomuutta, "ei muuta mitään, sitten jos saan oireita niin menen testiin ehkä pidän maskiakin".  Kun kyse on nimenomaan siitä että saataisiin oireettomat taudinkantajat jo noukittua pois muita saastuttamasta.

Ei se ole sen vaikeampaa, vilkut käyttöön, jos on altistunut niin testeihin. Maskit naamalle, oli altistunut tai ei, uusimpien *tutkimustietojen* mukaan perusmaskitkin jossain määrin suojaavat käyttäjäänsä, mahdollisesti ilmassa oleva virusaines osittain suodattuu jo kangasmaskeihin, hyviin kirurginmaskeihin ja oikeisiin FFP2/FFP3 hengityssuojaimiin sitäkin paremmin.  Ja mitä vähemmän virusta sisääsi saat, sen helpommalla pääset, mahdollisesti jopa saat immuniteetin sitä kautta.

https://maskiset.fi/fi/tuote/hengityssuojain-kn95-n95-ffp2-kertakayttoi…

Ei sinne testiin pääse, jos ei ole oireita. Ja testiin mennään varmaan ilman vilkkuakin, jos oireita tulee.

Vierailija
879/1016 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole vilkkua, koska en tee sillä mitään. Ihan samoin, kuin tuossa aiemmin joku kirjoitti, jos oireita ei ole, töihin on mentävä ja testiin ei oireettomana pääse. Jos oireita ilmaantuu, menen testiin muutenkin. Maskia käytän aina kun voin, ja vältän kaikkea tarpeetonta tilaisuuksiin ja tapahtumiin osallistumista muutenkin.

Vierailija
880/1016 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1,8 miljoonaa latausta ja 41 vilkutusta.

Sanooko mitään?

Ja noista vilkutuksistakin puolet yhdellä ainoalla ihmisellä, eli pääministerillä, aina silloin kun on ollut tulossa kyselytunti, hastattelu tms. tilanne, jossa olisi ollut riski joutua vastaamaan hankaliin kysymyksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi