Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HSL Ehdottaa: Ilmaiset matkat pois lastenvaunujen kanssa kulkevilta, JÄRJETÖNTÄ!

Vierailija
31.08.2020 |

Aivan käsittämätöntä?! Miten pienellä äitiyspäivä rahalla maksaa kertaloppuja useaan otteseen ensinnäkin.. jäisi matkat tekemättä ja äiti lapsen kanssa epäsosiaalistuun sitten mielummin kotiin..jos ei vaikka autoakaan omista. Joten huonoksi vauvojen kehittymiselle jos ei pääse enää rahallisista syuistä minnekkään.. tämän takia... JA miten myös käytönnössä onnistuu leimaaminen vaunujen kanssa... esim bussissa kun pientä vauvaa ei voi jättää yksin keskiosaan vaunujen kanssa?! JÄRJETÖNTÄ.

Kommentit (722)

Vierailija
141/722 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa perustella vaunumammojen ilmaisia matkoja sillä, että lasten pitää päästä neuvolaan tms. Kyllä muidenkin ihmisten pitää käydä lääkärissä, tai käyttää isompia lapsiaan lääkärissä, eivät hekään saa noita käyntejään varten ilmaisia bussimatkoja.

Vierailija
142/722 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varjossa kirjoitti:

Köyhyyteen vetoaminen on naurettavaa. Hesassa harvoin kuljetaan bussilla yli 5km matkoja. 5-10km on sellainen matka edes takaisin että jokainen terve ihminen sen kävelee.

Turha vedota synnytyksen jälkeisiin kipuihin. Vne ei kestä montaa vuotta ja jos kestävät on jotain mennyt pahasti pieleen ja on syytä selvittää onko oikeutettu taksi seteleihin.

Uupuneet äidit harvoin jaksavat olla reippaita ja kävellä useita kilometrejä sateessa ja lumipyryssä.

Tiedätkö keneltä voitaisiin ottaa tuet pois? Päihdeongelmaisilta, mielenterveyspotilailta ja työttömiltä. He varmasti voivat hesassa kävellä missä säässä tahansa.

Sitten myös ihmisryhmä, jotka usein asuvat ilmaiseksi parhailla paikoilla. Mutta koska niistä ei saa puhua, ei heitä oikeasti ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/722 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta mielestäni ilmainen lippu tulisi säilyttää tiettyyn ikään asti (esimerkiksi 2 v.). Tämän jälkeen lippu muuttuisi maksulliseksi.

Ei kai niiltä vauvoilta kukaan odotakkaan mitään lippumaksua, vaan äideiltä. Luulisin että jokainen äiti on jo yli 2v

Vierailija
144/722 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt Helsingissä myös ihmisiä, joilla ei ole rattaissa lasta ollenkaan. Lyödäänkö vetoa etteivät ole myöskään maksaneet lippua? Ja vaikka olisivatkin niin tukkivat tien eivätkä anna tilaa toisille rattaille (joissa lapsi).

Plus sitten viikottain näkee näitä, joilla joku 5v rattaissa. Onko sekään oikein?

Kannatan todellakin tätä. Minusta olisi pitänyt ottaa maksu jo aikoja sitten. Itse istun bussissa 5 päivänä viikossa ja mitä olen seuraillut, niin yleensä nämä äitien matkat ovat muutaman pysäkin mittaisia. Eikä vain äitien, on paljon ihmisiä jotka tulevat kaksi pysäkkiä ennen päätepysäkkiä kyytiin! Eikö ihmiset jaksa enää kävellä? Nytkin kesä ja hyvät kelit, ei ole mitään syytä miksi terve ihminen ei voisi kävellä puolen kilometrin matkaa. Ei ihme että myös ylipaino lisääntyy.

Vierailija
145/722 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei äitiyspäiväraha ole automaattisesti surkean pieni, mullakin on 3500e brutto. Se toki vaatii sen että on akateeminen hyväpalkkainen työ.

Mulla on itselläni useampi lapsi jotka elätän ja maksan kaiken itse, ja olen myös vähän sitä mieltä että ennen lasten tekoa kannattaisi kouluttaa itsensä ja hankkia työpaikka ja tuloja. Nyt lapsia voi tehdä ihan mihin tilanteeseen vaan ilman huolen häivää kun yhteiskunta maksaa. Toki jollain tavalla pitää tasata tulonmenetystä minkä lapsenteko aiheuttaa mutta siihen parhaiten sopisi verovähennys lapsista.

Vierailija
146/722 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko päivä on aikaa puskea niitä vaunuja pitkin maita ja mantuja. Ilmaisuus ja alennukset pois.

..paitsi silloin kun haen eskarilaisen kotiin tai teen väitöskirjaa. Mistä sinä kaikkien äitien päiväohjelmista tiedät?

Vierailija
147/722 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapsen yksinhuoltajalle jää n 900e kk käteen(toimeentulotukilaskuri)asumiskulujen jälkeen ja kaksinhuoltajille vielä enemmän että kyllä noista nyt muutaman bussi lipun makselee.

Vierailija
148/722 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä päivänä voi helposti ostaa lipun kännykkään

perustetta ilmaisille lastenvaunulipuille ei enää siis ole

Vierailija
149/722 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä uudistus nyt, kun HSL:n talous on tiukalla. Helsingissä pienten lasten ja lapsiperheiden tarvitsemat palvelut (leikkipuistot, neuvolat, päiväkodit, lähikaupat ym.) on pääsääntöisesti kävelymatkan päässä

Vierailija
150/722 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakeskukset tästä eniten kärsii - ne metroreitillä olevat.

Vierailija
151/722 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko päivä on aikaa puskea niitä vaunuja pitkin maita ja mantuja. Ilmaisuus ja alennukset pois.

Tai sitten tekevät kuten meidän perheessä, eli hankittiin auto.

Turha napista ilmasto-asioista, jos ensin halutaan lapset pois busseista. Hurautetaan sitten omalla autolla, ja yli puolet nopeammin kuin bussilla.

Vierailija
152/722 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tänä päivänä voi helposti ostaa lipun kännykkään

perustetta ilmaisille lastenvaunulipuille ei enää siis ole

Eikös kännykkälippu pidä ostaa ennenkuin astuu kulkuvälineeseen? Eli mites, jos vaunupaikat onkin jo täynnä.

Jos matkasta maksetaan, niin kyytiin on myös mahduttava.

Vierailija
153/722 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt Helsingissä myös ihmisiä, joilla ei ole rattaissa lasta ollenkaan. Lyödäänkö vetoa etteivät ole myöskään maksaneet lippua? Ja vaikka olisivatkin niin tukkivat tien eivätkä anna tilaa toisille rattaille (joissa lapsi).

Plus sitten viikottain näkee näitä, joilla joku 5v rattaissa. Onko sekään oikein?

Kannatan todellakin tätä. Minusta olisi pitänyt ottaa maksu jo aikoja sitten. Itse istun bussissa 5 päivänä viikossa ja mitä olen seuraillut, niin yleensä nämä äitien matkat ovat muutaman pysäkin mittaisia. Eikä vain äitien, on paljon ihmisiä jotka tulevat kaksi pysäkkiä ennen päätepysäkkiä kyytiin! Eikö ihmiset jaksa enää kävellä? Nytkin kesä ja hyvät kelit, ei ole mitään syytä miksi terve ihminen ei voisi kävellä puolen kilometrin matkaa. Ei ihme että myös ylipaino lisääntyy.

Ai nyt kytätään jo vaunuttomiakin.

Tiedätkö, jollain voi olla kiire. Kaikki vammat eivät myöskään näy päällepäin.

Myöskin, mitä se sinulle kuuluu minkä matkan joku kulkee bussilla?

Vierailija
154/722 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten tekevät kuten meidän perheessä, eli hankittiin auto.

Turha napista ilmasto-asioista, jos ensin halutaan lapset pois busseista. Hurautetaan sitten omalla autolla, ja yli puolet nopeammin kuin bussilla.

Meillä on kaksi autoa vaikka on hyvät julkiset liikenneyhteydet. Eipä tarvi kansalaispoliisien kanssa matkustaa ja tuntemattomille matkalippuaan esitellä. Lapsetkin säästyy haistelemasta valtion kustantamien inkontinenssisuojien pistävää aromia.

Vierailija
155/722 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tätä vaunukansaa oikein vaivaa, silloin kun lapseni oli vaunuikäinen, kävelin paljon sain samalla liikuntaa, kävelimme usein keskustaan ja takaisin meno-paluu 8 km. Miksi ihmiset ovat niin laiskoja nykyään, ihmekös nuoret naiset ovat niin lihavia. Silloin kun itse olin nuori, ei lihavia ollut kuin muutama, suurin osa oli normaalipainoisia. Tulin itse äidiksi 37-vuotiaana, pudotin raskauskilot 8 kg kävelemällä vaunulenkkejä, samalla lapseni sai nukkua raikkaassa ulkoilmassa. Puistoihin menimme aina kävellen emme millään bussilla, mikä näitä ihmisiä vaivaa, kaikki pitäisi olla ilmaista ja ihrat senkun kertyy vartaloon kun ei olla valmiita evääkään liikauttamaan. Jotain järkeä nyt tähän touhuun. Mitä ihmeen pullamössösukupolvea nämä nykyaikuiset ovat, että mennään kaksi pysäkkiväliä bussilla leikkipuistoon, ei hyvää päivää sentään.

Nainen50

Vierailija
156/722 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tätä vaunukansaa oikein vaivaa, silloin kun lapseni oli vaunuikäinen, kävelin paljon sain samalla liikuntaa, kävelimme usein keskustaan ja takaisin meno-paluu 8 km. Miksi ihmiset ovat niin laiskoja nykyään, ihmekös nuoret naiset ovat niin lihavia. Silloin kun itse olin nuori, ei lihavia ollut kuin muutama, suurin osa oli normaalipainoisia. Tulin itse äidiksi 37-vuotiaana, pudotin raskauskilot 8 kg kävelemällä vaunulenkkejä, samalla lapseni sai nukkua raikkaassa ulkoilmassa. Puistoihin menimme aina kävellen emme millään bussilla, mikä näitä ihmisiä vaivaa, kaikki pitäisi olla ilmaista ja ihrat senkun kertyy vartaloon kun ei olla valmiita evääkään liikauttamaan. Jotain järkeä nyt tähän touhuun. Mitä ihmeen pullamössösukupolvea nämä nykyaikuiset ovat, että mennään kaksi pysäkkiväliä bussilla leikkipuistoon, ei hyvää päivää sentään.

Nainen50

No niin aplodit tälle superäidille.

Vierailija
157/722 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen50

Silloin ennen vanhaa ei tutkittu esimerkiksi synnytyksen jälkeistä masennusta. Ja silloin ennen vanhaan tuli muuten paljon vinksahtaneita lapsia, siis peroonallisuuksiltaan. Niitäkään ei vaan tutkittu. Itsemmurhiakin oli enemmän.

Vierailija
158/722 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää työttömyyttä: lastenvaateliikkeistä, ruokapaikoista ja ihmisystävällisistä kahviloista loppuu asiakkaat.

Vierailija
159/722 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta mielestäni ilmainen lippu tulisi säilyttää tiettyyn ikään asti (esimerkiksi 2 v.). Tämän jälkeen lippu muuttuisi maksulliseksi.

Ei kai niiltä vauvoilta kukaan odotakkaan mitään lippumaksua, vaan äideiltä. Luulisin että jokainen äiti on jo yli 2v

Wau. Oletpa sinä niin nokkela. 

Vierailija
160/722 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen50

Silloin ennen vanhaa ei tutkittu esimerkiksi synnytyksen jälkeistä masennusta. Ja silloin ennen vanhaan tuli muuten paljon vinksahtaneita lapsia, siis peroonallisuuksiltaan. Niitäkään ei vaan tutkittu. Itsemmurhiakin oli enemmän.

Omia lapsiaan sai hakata ja tukistaa, koska itsestä tuntui pahalta —> nyt nämä ’lapset’ haluaisivat samanlaisen ”lapsuuden” nykyisille lapsille.