HSL Ehdottaa: Ilmaiset matkat pois lastenvaunujen kanssa kulkevilta, JÄRJETÖNTÄ!
Aivan käsittämätöntä?! Miten pienellä äitiyspäivä rahalla maksaa kertaloppuja useaan otteseen ensinnäkin.. jäisi matkat tekemättä ja äiti lapsen kanssa epäsosiaalistuun sitten mielummin kotiin..jos ei vaikka autoakaan omista. Joten huonoksi vauvojen kehittymiselle jos ei pääse enää rahallisista syuistä minnekkään.. tämän takia... JA miten myös käytönnössä onnistuu leimaaminen vaunujen kanssa... esim bussissa kun pientä vauvaa ei voi jättää yksin keskiosaan vaunujen kanssa?! JÄRJETÖNTÄ.
Kommentit (722)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitä on varaa köyhillä eläkeläisillä ja opiskelijoilla? Jos on noin tiukassa rahat, niin vähän huolettaa kyllä toi sun lapsen hoitokin... Mitenkähän lie onnistuu, jos ei kerta oo varaa?
Onhan siellä monissa busseissa ja ratikoissa jo keskiosassakin leimauslaitteita. Ja metroasemalla ne on jo ennen laitureita.Mut mä kyllä kannattaisin itse vuorovälien harventamista. Ei ne täällä muuallakaan Suomessa yhtä soittoa kulje. Siellä on vaan totuttu liian hyvään palveluun. Ois aika saada vähän realismia sinnekin, että miten sitä nykypäivänä Suomessa eletään ja kuljetaan, vai kuljetaanko ollenkaan.
Köyhät eläkeläiset ja opiskelijat eivät muutenkaan maksa täyttä hintaa matkoistaan. Alennukset pois heiltäkin. Kaikille sama hinta.
Opiskelijoille soisin alennuksen, mutta en ökyeläkeläisille joita suurin osa nykyisin on. Pitäisi olla sellainen eläkekortti, jonka saa vain takuu- ja kansaneläkettä nauttivat ja he saisivat eläkeläisalennusta, muut täydellä työeläkkeellä olevat maksakoot matkansa ja muut eläkeläishumppansa itse. Eläkkeet kun alkavat olla jo suurempia kuin palkat, niin on outoa että eläkeläinen saa alennusta, mutta pienituloinen työntekijä ei.
Niin se onkin. Ei työeläkettä saava mitään alennuksia saa.
Ai ei saa? Kaikki yli 65-vuotiaille tai eläkeläisille. Ei kysellä eläkkeen määrää. Kummasti myös uimahalleissa yms. on eläkeläisalennukset koskien kaikkia eläkeläisiä. Ilmeisesti tavoitteena on, että eläkeläiset elävät satavuotiaiksi laitoksissa hyväkuntoisina muiden elätteinä ja työikäiset pienituloiset kuolevat huonokuntoisina sorviensa ääreen. Logiikkaa en tosin tässä ymmärrä.
Miksi vanhemmilla on tarvetta käyttää julkista liikennettä vaunujen kanssa niin paljon, että sitä ei pysty itse maksamaan? Kyse lienee muutamasta kertalipusta. Tai sitten ostavat kuukausilipun, jos alvariinsa pitää käydä jossain kylässä/kahvilla. Erityisen noloja ovat muutaman pysäkkivälin matkustavat.
Jahka rauhoittuvat ja miettivät asiaa, niin ehkä tajuavat itsekin olevansa itsekkäitä vanhoihin etuihin takertujia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairas lapsi- ja naisvihamielinen keskustelu. Trollit aktiivisia.
Mitä vihaa siinä on jos ei halua maksaa toisten laskuja. Jos Suomessa ois käytäntö että miehet söis ravintolassa ilmaiseksi ja naiset maksais tuplaten, niin oisko siinä jotain vihaa jos sanoo ettei se ole hyvä käytäntö?
Miksi aina kuvitellaan että ne on juuri niitä MINUN rahoja, joilla tehdään sitä sun tätä.. Kyllä naurattaa kun köyhäläiset täällä suomii toisiaan. Joskus on joku hassu penni maksettu jostain satunnaistyöstä veroa, niin kyllä ne on ne äidit, jotka matkustelee MINUN rahoilla.. buah-hah.
Tiesitkö että myös isät pääsevät vaunuilla ilmaiseksi. Olet kyllä just niin tyhmä kuin tyhmä mies vaan voi olla.
Hallituksen vika. Tää on kyllä umpi surkee hallitus miten Suomen talous on saatu näin huonoksi että ei yhtä bussimatkaa voida enään antaa ilmaiseksi tarvitseville. Samaan aikaan maahan lappaa väkeä joka ovesta ja tuutista ja miljoonat tulijat asuttaa jo maata!
Jos ne rollaattorilla kulkevat mummotkin maksaa matkastaan, niin miksi ei terve kännykkäaddikoitunut perheen äiti sitten pystyisi samaan??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vihaa siinä on jos ei halua maksaa toisten laskuja. Jos Suomessa ois käytäntö että miehet söis ravintolassa ilmaiseksi ja naiset maksais tuplaten, niin oisko siinä jotain vihaa jos sanoo ettei se ole hyvä käytäntö?
Myös miehillä on vauvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina kuvitellaan että ne on juuri niitä MINUN rahoja, joilla tehdään sitä sun tätä.. Kyllä naurattaa kun köyhäläiset täällä suomii toisiaan. Joskus on joku hassu penni maksettu jostain satunnaistyöstä veroa, niin kyllä ne on ne äidit, jotka matkustelee MINUN rahoilla.. buah-hah.
Tiesitkö että myös isät pääsevät vaunuilla ilmaiseksi. Olet kyllä just niin tyhmä kuin tyhmä mies vaan voi olla.
No tuliko mieleen että en halua että KUKAAN pääsee lastenvaunujen kanssa ilmaiseksi, ei isät eikä äidit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan mukaan vauvojen ja pienien lapsien pitäisi kävelyttää ulkona kovissa pakkasissa ja räntäsateissa, samalla kun aikuiset työttömät istuu siellä kelan maksamilla bussi- ja ratikkakorttien kanssa turvassa.
Ei vtu miten itsekkäitä ihmiset on.
Miten ois jos maksasitte niistä matkoista niin kuin ihan kaikki muutkin tekee? Ei ilmaiset bussimatkat ole mikään ihmisoikeus.
Ai ne sossun/toimeentulon asiakkaat muka maksaa matkoistaan? :D Eikä maksa. Vaunuilla matkustavien ei vaan tarvitse turhaa ravata bussin etuosaan ja taas taakse. Tajuatteko miten ruuhkassa tuollainen ees taas meno veisi ihan järkyttävästi aikaa?
Jos haluatte heiltä poistaa tuon ilmaisen matkustamisen, niin poistakaa se kanssa myös kaikilta muiltakin (eli sossusta tai toimeentulossa ei saa enää bussikortteja erikseen)
Tuskin se sossu mitään ilmaisia kuukausikortteja ostaa. Ei mulle ainakaan ole ikinä ostanut, varsinkin jos on kävelymatkan päässä. Jos se niistä vähistä sossurahoistaan vielä ostaa jonkun kortin, niin siinähän sitten ostaa. Voihan se lapsenkin äitikin olla vaikka miten rikas, miksi heille pitäis ilmaset matkat antaa? Hakisivat sitten äiditki sossusta ne korttinsa samalla tavalla kuin muutkin sossun asiakkaat.
Niille ihmisille maksaa muut ne liput = kulkevat ilmaiseksi. Ainoa ero tuossa on, ettei äitien tarvitse tehdä tuota ostamisrumbaa. Yhtä ilmaiseksi (ja muiden rahoilla ) siinä yhä matkustetaan.
Ei niille muut maksa niitä lippuja, vaan he saavat tukea. Haluatko poistaa kaikki tuet? Kyllä sekin tietysti mulle sopii.
Saavat tukea, joka on yhä muiden rahoja, joiden avulla he saavat matkustaa ilmaiseksi (ei heidän itsensä teettämällä rahalla). Pienten lasten äitien ei tarvitse tehdä turhaa rumbaa rattaiden ja lasten kanssa, mennä ees taas bussissa (täydessä bussissa tuo mahdotonta) ja eestaas mennä sitä bussikorttiakin maksamaan.
Monet sossuasiakkaat saavat erikseen bussikortin.
Okei no menkööt äiditki sitte sossuun anomaan sitä korttia jos kehtaavat ja jos on varallisuutta niin se evätään. Tämä ois ihan ok mulle.
Vauvoilla ei voi olla tuloja, täten heille pitäisi automaattisesti tulla ilmainen kortti ja koska vauva ei voi matkustaa yksin, tulisi heidän avustaja (täten äiti) myös matkustaa ilmaiseksi.
Samalla periaatteella esim. koiran tai kissan kanssa matkustava saisi ilmaisen matkan.
Tai ruman vanhuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitä on varaa köyhillä eläkeläisillä ja opiskelijoilla? Jos on noin tiukassa rahat, niin vähän huolettaa kyllä toi sun lapsen hoitokin... Mitenkähän lie onnistuu, jos ei kerta oo varaa?
Onhan siellä monissa busseissa ja ratikoissa jo keskiosassakin leimauslaitteita. Ja metroasemalla ne on jo ennen laitureita.Mut mä kyllä kannattaisin itse vuorovälien harventamista. Ei ne täällä muuallakaan Suomessa yhtä soittoa kulje. Siellä on vaan totuttu liian hyvään palveluun. Ois aika saada vähän realismia sinnekin, että miten sitä nykypäivänä Suomessa eletään ja kuljetaan, vai kuljetaanko ollenkaan.
Köyhät eläkeläiset ja opiskelijat eivät muutenkaan maksa täyttä hintaa matkoistaan. Alennukset pois heiltäkin. Kaikille sama hinta.
Minä maksan kyllä HSL-lipusta I normaalihinnan ja olen eläkkeellä. Toi eläkeale koskee tietääkseni yli seitsemänkymppisiä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana muutos. Vahinkovankkurista pitäisi tulla tuplahinta. Vie paljon tilaa ja usein mukana seuraa melusaastetta.
Lihaville lisämaksu.
Joo, ja ihmisille, joilla on kassi tai kaksi kassia matkassa. Tai reppu.. Tai muuta tavaraa, mikä vie tilaa.
Niille idiooteille, jotka vie kaksi paikkaa romuillaan. Mä soitin viulua ja mulla oli parhaimmillaan mukava laukku, viulukotelo ja ruokaostokset kassissa ja vein silti istuessani vaan yhden paikan, koska osasin tunkea ostokset ja viulukotelon lattialle ja laukku oli sylissä.
Sitten jotkut miehet istuu jalat niin levällään, että hyvä jos käytävällä mahtuu kävelemään. Toi jotkut levittää sen pikkuisen kassinsa sille toiselle vapaalle paikalle. Jos bussi on aika tyhjä, niin tilan vieminen on ihan ok. Mutta jos bussi alkaa olla niin täynnä, että ikkunapaikkoja ei ole, niin sitten ne kamat pitäisi siirtää sille omalle penkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana muutos. Vahinkovankkurista pitäisi tulla tuplahinta. Vie paljon tilaa ja usein mukana seuraa melusaastetta.
Lihaville lisämaksu.
Eli niille vankkuriäideille. Sopii.
Miksi vinkutte? Meillä on paljon uusia menoja ja pääministerimmekin jakaa rahaa Italiaan, pakko sitä on alkaa kerään sieltä ja täältä.
Muistakaa sit vaaleissa ettette äänestä vihervasemmisto (marxisteja)
Minä vien tekemäni veronmaksajat (3kpl) maksamaan veronsa Ruotsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaville lisämaksu.
Lihavat eivät kuulemma mahdu poistumaan busseista, jos kyydissä rattaita. Tarvitsevan sen vaunutilan takapuoltaan varten.
Joihinkin busseihin saa tungettua kolmet vaunut, jos siinä oven vieressä on vain yksi istuin. Silloin bussista ei oikeasti meinaa päästä pois, kun ne kaikki vanhemmat seisoo siinä vaunujensa takana. Ja olen normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös miehillä on vauvoja.
Se oli vain esimerkki, ei ollut tarkoitus tehdä tästä sukupuolikysymystä , vaan en halua että kukaan vapaamatkustaa toisten kustannuksella, ellei ole pakko henkensäpitimiksi, kuten sossutuet.
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Järjetöntä. Ajattelematonta. Tällä voi olla kauaskantoisia seurauksia. On paljon köyhiä äitejä, taloudellisesta, henkisestä ja fyysisestä väkivallasta kärsiviä. Heidän matkansa neuvolaan, sairaalaan, turvakotiin tms. ei saa vaarantua. Ilmaiset matkat vaunukansalle on pysyttävä.
Tämä taitaa olla tätä maailmanlaajuista naisvihaa, joka nostaa päätään joka puolella maailmaa, myös Euroopassa.
Pienituloisia naisia on suomi pullollaan, mutta neuvolaan pääsevät kylläkin vaikka matkasta maksavatkin sen pari euroa. Ilmaiset kyydit on hyvä/kiva juttu, mutta älkää nyt vetäkö ihan överiksi.
Mulla ei ole mitään noita ilmaismatkoja vastaan, mutta mietin että jostain HSL:n ilmeisesti on otettava nuo rahat. Mistä ne säästetään? Aika usein on nostettu lippujen hintoja ja tämä tietty kirpaisee suurinta osaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vinkutte? Meillä on paljon uusia menoja ja pääministerimmekin jakaa rahaa Italiaan, pakko sitä on alkaa kerään sieltä ja täältä.
Muistakaa sit vaaleissa ettette äänestä vihervasemmisto (marxisteja)
Oletko Virosta vai miksi äng-äänne vieras?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On munkin mielestä järjetöntä. Siis Suomi menee siihen, että poistetaan kaikki tuki äideiltä, pakotetaan naiset armeijaan ja.... Sitten taas itketään ja syytetään, kun ne synnyttävät äidit vain vähenevät ja vähenevät.
Tämähän on ollut syrjintää tähänkin asti. Maaseudulla ei kulje julkinen liikenne lainkaan, pl. koulubussit ja niihinkin on joutunut aina maksamaan, oli lapsia tai ei. Tasa-arvoa kaupunkilaisten ja maalaisten välille.
Mitä sä bussilla kun auto on pihassa kuitenkin? Helsingissä ei oo edes parkkipaikkoja tai autohalli maksaa 30 donaa ecua.
Totta kai se on oltava, koska muuten ei pääse edes töihin. Kummallista että on varaa vääntää kersoja, mutta ei ole varaa ostaa bussilippua tai autoa.
LOPETETAAN KAIKKI MISTÄ ON JOTENKIN ILOA JOLLEKIN MUULLE!!