HSL Ehdottaa: Ilmaiset matkat pois lastenvaunujen kanssa kulkevilta, JÄRJETÖNTÄ!
Aivan käsittämätöntä?! Miten pienellä äitiyspäivä rahalla maksaa kertaloppuja useaan otteseen ensinnäkin.. jäisi matkat tekemättä ja äiti lapsen kanssa epäsosiaalistuun sitten mielummin kotiin..jos ei vaikka autoakaan omista. Joten huonoksi vauvojen kehittymiselle jos ei pääse enää rahallisista syuistä minnekkään.. tämän takia... JA miten myös käytönnössä onnistuu leimaaminen vaunujen kanssa... esim bussissa kun pientä vauvaa ei voi jättää yksin keskiosaan vaunujen kanssa?! JÄRJETÖNTÄ.
Kommentit (722)
Ihan oikein pois vaan, tiedän mammoja jotka käyttävät etuaan väärin: kuskataan rattaissa väkisin 5-10v lapsia jotka yrittää hypätä pois heti tarkastajan tulleen työnnetään rattaisiin, tai käytetään suuria vaunuja pelkästään ostoskärryinä joihin saa kätevästi 3-10 lidlin yms. kauppojen ostossäkkejä. Kauheaa teeskentelyä kun lapset on muualla ja työnnetään vaan ostoksia ilmaiseksi. Väärinkäyttöä on tapahtunut jo vuosia, tuo on aitoa huijaamista ja hyötymistä nyt olisi heidänkin korkea aika alkaa maksaa lippu. Tulevat yleensä Viikin ja itä-Helsingin suunnilta metroon ja bussiin.
Vierailija kirjoitti:
Sitten HSL varmaan varmistaa, että sinne bussiin myös pääsee. Itse ainakin olisin valmis maksamaan matkani ilomielin, jos sillä varmistuisi että bussiin todella mahtuu. Jos matkakorttia ei pääse leimaamaan etuovella kun vaunuja ei voi jättää yksin, jää vaihtoehdoksi mobiililippu ja se taas on ostettava ennen bussiin astumista, jolloin ei ole tietoa onko bussissa tilaa. Jos pitää vaihtaa bussia, sillä todella on merkitystä, onko lippu jo 15minuuttia vanha ennen kuin pääsee ekaan bussiin.
Eihän HSL pysty sitä varmistamaan, ihan normaalistikin ruuhka-aikana multa voi mennä bussi nenän edestä koska se on liian täynnä. Eikä tässä ole mitään vaateita esitetty, ihan lampaina vain odotellaan seuraavaa dösää.
Törkeimmät mammat matkailee Hsl busseilla ja metroilla vain ruokakassit rattaissa lasten ollessa ihan muualla, todellista hyötymistä.
Lapsettomana mietin, miten kannattavaa mahtaa olla ja miten bussit pysyvät aikataulussa. Pienten lasten äidit eivät voi maksaa etuovella (kuka hoitaa sillä aikaa lapsen) ja yleensä nuo maksupäätteet maksavat tuhansia euroja. Oman havaintoni mukaan bussissa on vain 1-2 äitiä lapsineen, niin tuotto ei ole kovin paljon.
Ja sitten aikataulussa pysyminen ja turvallisuus, miten se hoidetaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmiset olis yhtään perillä ajastaan, ne tietäis faktan että lapsiperheiden köyhyys kasvaa koko ajan. Se on iso ongelma. Ja sit puolletaan tämmöstä.
Ei pidä hankkia lasta,jos ei ole varaa sitä elättää. Ei niin,että on liuta lapsia ja sitten ulistaan,kun ollaan köyhiä ja koko ajan köyhdytään. Ja ei saada sitä eikä tätä yhteiskunnalta. Toivottavasti lapsistansa kasvaa fiksumpia.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomana mietin, miten kannattavaa mahtaa olla ja miten bussit pysyvät aikataulussa. Pienten lasten äidit eivät voi maksaa etuovella (kuka hoitaa sillä aikaa lapsen) ja yleensä nuo maksupäätteet maksavat tuhansia euroja. Oman havaintoni mukaan bussissa on vain 1-2 äitiä lapsineen, niin tuotto ei ole kovin paljon.
Oikeasti uskon että tässä pelataan paikkaa hinnan korotukselle. Ensin esitetään jotain mikä ei tule menemään kunnilla läpi ja sitten voidaan tähän vedoten nostaa lipun hintaa.
Vierailija kirjoitti:
äitinä menee rahaa muutenkin.. ja pienet äitiysrahat..
Entäs isä?
Vierailija kirjoitti:
HSL laskee, että ehdotus voisi lisätä lipputuloja 4,5 miljoonalla eurolla, joten ei se tuotto ihan pientä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vaunujen kanssa käytetään älypuhelimensovellusta tai leimataan vaunupaikan luota löytyvällä laitteella ellei käytä kuukausikorttia.
Harmi jos menee läpi. Rahaa tulee tällä hetkellä käteen n.270 e kuussa hoitovapaalla. Miehen pienellä palkalla koitetaan pärjäillä. Ilmainen liikkuminen on ainut etu. Opiskelijoilla ja eläkeläisillä sentään on alnnuksensa..
No, jääpähän nekin vähät reissut tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkea ehdotus!
Esikoisen kohdalla ei bussimatka vielä ollut ilmainen, eikä mobiililippuja ollut. Ensiksi vaunut sisään, sitten jos vauva nukkui niin kantokoppa kainaloon ja lippua maksamaan. Sama etu on myös rollaattorin kanssa kulkeville. Otetaanko sekin pois? Kuka kannattaa? ”Eiku hei, niiltäkin tuplamaksu kun vie tilaa”
Mitä sitten jos joku satunnainen käyttää väärin..
lapsiperheet täällä kuitenkin kaiken maksaa. Lapsien etuja kiristetään koko ajan.
Lapsilta, , jotka on tän maan tulevaisuus.Mä luulen että lapsettomat työssäkäyvät maksavat, heille ei pahemmin etuja satele, korkeintaan verotusta vähän kiristetään. Eikä siinä mitään, maksetaan kun kerta pysytään.
Kyllä mä luulen, että aikuisten lasten äitinä olen jo nettomaksaja, sekä kyllä me ihan hyvin veroja maksettiin jo lasten ollessa pieniä, korkeimmat päivähoitomaksut jne. En tiedä millainen lapsivähennys nykyään on, omien ollessa pieniä sitä ei ollut ja se on ollut kokeiluna äskettäin, en tiedä jatkuiko, silloinkin se oli tulosidonnainen ja pieneni tulojen noustessa.
Keskituloiset lapsiperheet kuluttavat kotimaassa, jo pelkät alv:t tuovat verotuloja.
Yleisemmällä tasolla ajatus on typerä. Meidän pitää tukea lapsia ja lapsiperheitä kaikin keinoin, sekä taloudellisesti että asennetasolla.
Syntyvyys on alhaalla ja meillä mietitään, miten saataisiin vielä enemmän signaloitua, että lapset on ikävä asia yhteiskunnassa. Kaikki lapsiin suuntautuva tuki on erinomaista tässä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Harmi jos menee läpi. Rahaa tulee tällä hetkellä käteen n.270 e kuussa hoitovapaalla. Miehen pienellä palkalla koitetaan pärjäillä. Ilmainen liikkuminen on ainut etu. Opiskelijoilla ja eläkeläisillä sentään on alnnuksensa..
No, jääpähän nekin vähät reissut tekemättä.
Liikunta tekee hyvää, mene kävellen.
Mihin teidän edes pitää matkustella jatkuvasti jos ei rahat riitä?
Saa virtahevot vähän liikuntaa kun ei kilometrin päähän pysty ilmaiseksi mennä bussilla. Ihan hyvä ratkaisu jo ihan kansanterveyden kannalta.
Mä olisin ihan valmis maksamaan muutamat matkani kuukaudessa vaunujen kanssa. Ei mulla ole tarvetta joka päivä päästä vauvan kanssa mihinkään kauppakeskukseen tai keskustaan pyörimään.
Jätä yhet Gugguut tai MiniRodinit tai mitä niitä nyt on, ostamatta, niin sillä rahalla matkustelet HSL:n kyydissä monta matkaa.
Tainnut jäädä perustelut, miksi vaunuilla kulkevilla pitäisi olla jatkossa ilmaiset matkat vähiin. Maailma muuttu ja kehittyy, eikä nykyään ole enää entistä perustelua edulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkea ehdotus!
Esikoisen kohdalla ei bussimatka vielä ollut ilmainen, eikä mobiililippuja ollut. Ensiksi vaunut sisään, sitten jos vauva nukkui niin kantokoppa kainaloon ja lippua maksamaan. Sama etu on myös rollaattorin kanssa kulkeville. Otetaanko sekin pois? Kuka kannattaa? ”Eiku hei, niiltäkin tuplamaksu kun vie tilaa”
Mitä sitten jos joku satunnainen käyttää väärin..
lapsiperheet täällä kuitenkin kaiken maksaa. Lapsien etuja kiristetään koko ajan.
Lapsilta, , jotka on tän maan tulevaisuus.Mä luulen että lapsettomat työssäkäyvät maksavat, heille ei pahemmin etuja satele, korkeintaan verotusta vähän kiristetään. Eikä siinä mitään, maksetaan kun kerta pysytään.
Kyllä mä luulen, että aikuisten lasten äitinä olen jo nettomaksaja, sekä kyllä me ihan hyvin veroja maksettiin jo lasten ollessa pieniä, korkeimmat päivähoitomaksut jne. En tiedä millainen lapsivähennys nykyään on, omien ollessa pieniä sitä ei ollut ja se on ollut kokeiluna äskettäin, en tiedä jatkuiko, silloinkin se oli tulosidonnainen ja pieneni tulojen noustessa.
Keskituloiset lapsiperheet kuluttavat kotimaassa, jo pelkät alv:t tuovat verotuloja.
Kukaan ei tainnut sanoa etteivätkö lapsiperheet maksa veroja? Usein vain lapsettomat ovat maksajan roolissa koska eivät saa mitään etuisuuksia tai vähennyksiä.
Kaikesta päätellen on huonoja kokemuksia vaunuilijoista bussissa. Ja joo, on siellä muutama epäkohtelias tapaus tullut vastaan.