HSL Ehdottaa: Ilmaiset matkat pois lastenvaunujen kanssa kulkevilta, JÄRJETÖNTÄ!
Aivan käsittämätöntä?! Miten pienellä äitiyspäivä rahalla maksaa kertaloppuja useaan otteseen ensinnäkin.. jäisi matkat tekemättä ja äiti lapsen kanssa epäsosiaalistuun sitten mielummin kotiin..jos ei vaikka autoakaan omista. Joten huonoksi vauvojen kehittymiselle jos ei pääse enää rahallisista syuistä minnekkään.. tämän takia... JA miten myös käytönnössä onnistuu leimaaminen vaunujen kanssa... esim bussissa kun pientä vauvaa ei voi jättää yksin keskiosaan vaunujen kanssa?! JÄRJETÖNTÄ.
Kommentit (722)
Mulla on maksettu kk-lippu taskussa silloinkin kun on rattaat mukana julkisissa. Syynä tähän on se, että kannan lastani usein liinassa ja silloin pitää anyway maksaa. Samoin jätän rattaita käyttävän alle kaksivuotiaan matkan varrella päiväkotiin ja jatkan itse töihin ilman rattaita, jolloin myös pitää maksaa. Alle kaksivuotias ei vielä jaksa kävellä koko matkaa, kun pk on kauempana kotoa, joten rattaat on pakko olla mukana.
Rattaiden kanssa tylsää on kyllä se, että aina ei bussiin/ratikkaan mahdu. On ok joutua ostamaan mobiililla kertalippu rattaiden kanssa, mutta ehkä näiden kanssa liikkuville voisi sallia sellaisen poikkeuksen että sen saa tilata vasta kun on päässyt bussiin sisään/mahtunut. Muuten lähiössä voi tosiaan mennä puoli tuntia lipun matkustusaikaa pysäkillä seisomiseen, kun et mahtunut vaunujen kanssa ohi kulkeviin busseihin, eikä lipun kesto enää riitäkään koko matkaan/kulkuvälineen vaihtoon.
Sitten HSL varmaan varmistaa, että sinne bussiin myös pääsee. Itse ainakin olisin valmis maksamaan matkani ilomielin, jos sillä varmistuisi että bussiin todella mahtuu. Jos matkakorttia ei pääse leimaamaan etuovella kun vaunuja ei voi jättää yksin, jää vaihtoehdoksi mobiililippu ja se taas on ostettava ennen bussiin astumista, jolloin ei ole tietoa onko bussissa tilaa. Jos pitää vaihtaa bussia, sillä todella on merkitystä, onko lippu jo 15minuuttia vanha ennen kuin pääsee ekaan bussiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On munkin mielestä järjetöntä. Siis Suomi menee siihen, että poistetaan kaikki tuki äideiltä, pakotetaan naiset armeijaan ja.... Sitten taas itketään ja syytetään, kun ne synnyttävät äidit vain vähenevät ja vähenevät.
Tämähän on ollut syrjintää tähänkin asti. Maaseudulla ei kulje julkinen liikenne lainkaan, pl. koulubussit ja niihinkin on joutunut aina maksamaan, oli lapsia tai ei. Tasa-arvoa kaupunkilaisten ja maalaisten välille.
Helsinki on järkyn paljon kalliimpi paikka asua. Elämä maalla on monelle stadilaiselle pelkkä unelma. Kyllä ne maalla asuvat on voitolla tässä ja monessa muussakin kohden, jos nyt jostain tasa-arvosta puhutaan.
Ai ehdottaa? No pahus, pitänee sitten alkaa kävellä.
Lahdessa ämmät rattaineen on yleensä todella törkeitä bussissa. Täälläkin saa ilmaiseksi siis vaunujen kanssa matkustaa. Kamala kitinä ja ininä kaikesta ja vaunuilla jyrätään päälle kun minäminäminä ja mun lapseni. Tämä ilmainen matkustusoikeus rattaiden kanssa on oiva esimerkki siitä, kun jokin palvelu on maksuton, sen käytön suhteen ollaan todella röyhkeitä eikä tajuta arvostaa sitä, miten iso etu tuo luvallinen pummina matkustaminen on.
Itse maksoin 90-luvun lama-aikana itsestäni sekä rattaista. Onnistuu kyllä keneltä vaan, jos minultakin. Työtön tai pienipalkkainen vaihtelevasti olin, eikä samanlaisista eduista, kuin nykypäivänä, voinut haaveillakaan.
Ehkä jollakin menee rollaattori ja pyörätuoli sekaisin. Pyörätuolissa matkustaessa ei tarvitse maksaa lippua, se on turvallisuusperiaate.
Vierailija kirjoitti:
Hitsin hitsi. Just 2 viikkoa sitten ostin lastenvaunut ja aidon näköisen nuken Japanista. Ei hitto mikä tuuri taas mulla.
Real Doll? muista ettet saa täyttää sen aukkoja julkisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiltä pitäisi ottaa tupla maksu. Ne kärryt vievät tolkuttomasti tilaa.
Kohta Suomeen ei synny en yhtään lasta niin ei ole HSL:ääkään olemassa kun ei ole ihmisiä keitä kuskata.
Tuskin ne lapset jää tuon bussi-etuuden takia syntymättä.
Jos jättää niin se taitaa olla win-win
VASTUSTAN VASTUSTAMISEN VASTUSTAMISEN VASTUSTAMISTA!!!!!!!!!!!!
Ei kukaan tee lasta jos ei oo varaa etes autoon.
Varjossa kirjoitti:
Tämä on pelkästään hyvä asia. Vain yhdelle ihmisryhmälle ei voida myöntää tasa-arvoon vedoten ilmaisia matkoja.
Voisi olla kaikille ilmainen.
Kyllä ainskin pienten lasten ja vauvojen kanssa kulkijat samoin kuin iäkkäät voisivat kulkea ilman taksaa, ihan hyvin.
Surkea ehdotus!
Esikoisen kohdalla ei bussimatka vielä ollut ilmainen, eikä mobiililippuja ollut. Ensiksi vaunut sisään, sitten jos vauva nukkui niin kantokoppa kainaloon ja lippua maksamaan. Sama etu on myös rollaattorin kanssa kulkeville. Otetaanko sekin pois? Kuka kannattaa? ”Eiku hei, niiltäkin tuplamaksu kun vie tilaa”
Mitä sitten jos joku satunnainen käyttää väärin..
lapsiperheet täällä kuitenkin kaiken maksaa. Lapsien etuja kiristetään koko ajan.
Lapsilta, , jotka on tän maan tulevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Lahdessa ämmät rattaineen on yleensä todella törkeitä bussissa. Täälläkin saa ilmaiseksi siis vaunujen kanssa matkustaa. Kamala kitinä ja ininä kaikesta ja vaunuilla jyrätään päälle kun minäminäminä ja mun lapseni. Tämä ilmainen matkustusoikeus rattaiden kanssa on oiva esimerkki siitä, kun jokin palvelu on maksuton, sen käytön suhteen ollaan todella röyhkeitä eikä tajuta arvostaa sitä, miten iso etu tuo luvallinen pummina matkustaminen on.
Vaikka eihän se ole kaikki, vaikka on muutama itsekeskeinen ääliö siellä joukossa.
Ikävää tuommoinen.
Jos ihmiset olis yhtään perillä ajastaan, ne tietäis faktan että lapsiperheiden köyhyys kasvaa koko ajan. Se on iso ongelma. Ja sit puolletaan tämmöstä.
En poistaisi kokonaan oikeutta matkustaa vaunujen kanssa ilmaiseksi, koska se alkuperäinen syy miksi niin saa tehdä on juurikin se ettei vauvaa voi turvallisesti jättää vaunuihin ja mennä eteen maksamaan. Bussi saattaa lähteä liikkeelle ennen kuin ehtii takaisin vaunujen luokse. Mutta ikärajaa voisi ihan hyvin alentaa. Nythän se taitaa olla jopa alle 6v. 3v olisi parempi. Sitä vanhemmat kävelevät jo riittävän hyvin että voivat kulkea mukana maksamaan, tai istua itse penkillä odottamassa vanhemman käydessä maksamassa. Jos tuonikäiselle tarvitsee vielä ne rattaat mukaan, esimerkiksi pitkien ja/tai vaarallisten siirtymien vuoksi, ei se silti tarkoita että ilmaiseksi pitää päästä.
Miksi tällainen äiti-viha VAUVA-foorumilla???? Täällä äidit kirjoittelevat ja äidit on näköjään aivan arvoasteikon hännillä, tykkäyksistä päätellen??? Helsinki on Suomen kallein kaupunki ja kyllä täällä on moni äitiyslomalsinen tosi tiukilla! Eiköhän se HSL oo jotain säästöjä kerännyt ja kartuttanu tällaisia aikoja varten!
Vierailija kirjoitti:
Surkea ehdotus!
Esikoisen kohdalla ei bussimatka vielä ollut ilmainen, eikä mobiililippuja ollut. Ensiksi vaunut sisään, sitten jos vauva nukkui niin kantokoppa kainaloon ja lippua maksamaan. Sama etu on myös rollaattorin kanssa kulkeville. Otetaanko sekin pois? Kuka kannattaa? ”Eiku hei, niiltäkin tuplamaksu kun vie tilaa”
Mitä sitten jos joku satunnainen käyttää väärin..
lapsiperheet täällä kuitenkin kaiken maksaa. Lapsien etuja kiristetään koko ajan.
Lapsilta, , jotka on tän maan tulevaisuus.
Mä luulen että lapsettomat työssäkäyvät maksavat, heille ei pahemmin etuja satele, korkeintaan verotusta vähän kiristetään. Eikä siinä mitään, maksetaan kun kerta pysytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka eihän se ole kaikki, vaikka on muutama itsekeskeinen ääliö siellä joukossa.
Ikävää tuommoinen.
Kuljen päivittäin bussilla ja kyllä näitä rasittavia emakkoja näkee häkellyttävän usein. Usein ovat eri ihmisiä, välillä tunnistaa samoja "sarjavalittajia". Jostain syystä äitiys antaa joillekin tekosyyn olla itsekäs k***pää. Tällaiset ihmiset eivät ainakaan lisää positiivista suhtautumista lapsiperheisiin. Minun puolesta kaikki saisivat maksaa lippunsa itse, kukaan ei tarvitse ilmaislippuja joita ei kuitenkaan osata sitten arvostaa ja jopa vittuillaan kanssamatkustajille tai kuskille. Ainoa ryhmä on veteraanit jotka ansaitsevat ilmaismatkat.
Ei pidä paikkaansa. Mutta sellainen myönnytys voidaan tehdä, että jos rollaattorin käyttäjä jää kiinni liputtomuudesta, tarkastaja sakkomaksun asemesta voi myydä hänelle lipun tai käydä leimaamassa hänen korttinsa.