Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku englantia paremmin taitava, kysyisin parin lauseen suomennosta :)

Vierailija
01.10.2013 |

En oikein osaa suomentaa näitä järkevään muotoon. Yritän kirjoittaa itselleni suomeksi mutta ei käänny!

 

Characterized by the rise of the Internet, the digitalisation of information and the 

dissipation of boundaries between media platforms, convergence changes the socioeconomic field in which newspaper publishers operate.

 

toinen oli vielä, laitan kunhan löydän kohdan uudestaan. :) Olisi ihanaa jos joku viitsisi! :)

 

 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä lause. Miten sä ymmärrät tuon lauseen sisällön? Aloita suomennos sitten siitä. Ehkä pitää jakaa kahdeksi lauseeksi, että tulee hyvää suomea.

Vierailija
2/9 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ominaista on internetin nousu, tiedon digitalisoituminen  ja eri medioiden välisten rajojen purkautuminen,  lähentymiset ja  muutokset sosioekonomisella alalla, jossa sanomalehtiä julkaistaan.

 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 00:41"]

En oikein osaa suomentaa näitä järkevään muotoon. Yritän kirjoittaa itselleni suomeksi mutta ei käänny!

 

Characterized by the rise of the Internet, the digitalisation of information and the 

dissipation of boundaries between media platforms, convergence changes the socioeconomic field in which newspaper publishers operate.

 

toinen oli vielä, laitan kunhan löydän kohdan uudestaan. :) Olisi ihanaa jos joku viitsisi! :)

 

 

[/quote]

Internetin yleistyminen, tiedon digitalisointi sekä erilaisten media-alustojen yhteensulautuminen ovat esimerkkejä mediamurroksesta, joka muuttaa sitä sosioekonomista toimialaa, jossa sanomalehtien kustantajat työskentelevät.

 

Ole hyvä :)

 

 

Vierailija
4/9 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mammat roikkuu mieluummin av:lla kuin lukee Hesaria, Aatos Erkon täytyy keksiä uusia jekkuja.

Vierailija
5/9 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hitto mä rakastan tätä palstaa!

Vierailija
6/9 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistä vastaukset 3 ja 4. Siinä on ihan ok käännös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus 4 on hyvä, muokkaisin sitä vielä vähän:

 

Internetin yleistyminen, tiedon digitalisoituminen sekä erilaisten media-alustojen yhteensulautuminen ovat esimerkkejä siitä mediamurroksesta, joka muuttaa sanomalehtien kustantajien työskentely-ympäristönä toimivaa sosioekonomian alaa.

 

Alkuperäinenkin lause on kapulakielinen, joten menköön tällaisena.

Vierailija
8/9 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 ja 8 missaavat molemmat sen, että nuo "tiedon digitalisoituminnen yms." viittaavat "convergence" termiin. En valitettavasti osaa varmaan Suomea riittävän hyvin tuon kunnolliseen kääntämiseen mutta suunnilleen "Konvergenssi, jota luonnehtivat Internetin merkityksen kasvu, tiedon digitalisoituminen ja media-alustojen rajojen heikkeneminen, muuttaa sanomalehtien kustantajien työskentely-ympäristönä toimivaa sosioekonomista kenttää."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 05:33"]

4 ja 8 missaavat molemmat sen, että nuo "tiedon digitalisoituminnen yms." viittaavat "convergence" termiin. En valitettavasti osaa varmaan Suomea riittävän hyvin tuon kunnolliseen kääntämiseen mutta suunnilleen "Konvergenssi, jota luonnehtivat Internetin merkityksen kasvu, tiedon digitalisoituminen ja media-alustojen rajojen heikkeneminen, muuttaa sanomalehtien kustantajien työskentely-ympäristönä toimivaa sosioekonomista kenttää."

[/quote]

Kyllähän tuo tulee nelosen vastauksessa esiin, tosiin konvergenssi on siinä käännetty mediamurrokseksi, joka ei ihan ole sama asia kuin konvergenssi.