Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

millä keinoin eroon finneistä?

Vierailija
29.09.2013 |

tiedättekö tehokkaita tapoja päästä eroon finneistä?

en mielelläni käyttäisi lääkkeitä, mutta alan olla jo epätoivoinen näiden kanssa..

en siis ole mikään teini enään, ilmeisesti nämä voivat vaivata aikuisenakin

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla naama kukki ja vanhemmat jo ihmetteli kun omassa nuoruudessa kummallakaan oo ollut samalla lailla finnejä. Mietittiin sitten että mistä vois johtua. Tuli huomattua että join aivan liian vähän ja pääkin oli usein kipeä. Nyt kun olen aina ruoan kanssa 2 lasia juonut ja jokaisella vessakäynnillä aina lasin vettä ottanut niin täytyy sanoa että mulla ei oo aikoihin ollut näin hyvä iho. Lisäksi tavallisen kasvopesun (vettä ja tippa saippuaa) lisäksi olen aamuin ja illoin käyttänyt ihohuokosia supistavaa kasvovettä. Parissa päivässä huomasi jo eron ! Suosittelen vettä, jos vähänkin siltä tuntuu että sitä ei tule tarpeeksi juotua. Mulla se oli kuin ihmelääke finneihin!

Vierailija
22/27 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta ruokavalionmuutos eikä veden juonti. Akne on hormonaalinen sairaus. Bakteeri on veressä. Ehkäisypillerit auttavat naisilla parhaiten. Tiedän tämän koska itselläni alkoi akne 13 vee. Nyt olen 32 v. Olen syönyt 8 antibioottikuuria, 4 roacutankuuria ja lisäksi rasvoja : avidcid,epiduo ( ihotautilekurin määräämät) . Auttavat sen ajan kuin niitä käytät. Sitten se vitun akne tulee taas vaikka mitä tekisit. Ainut apu on ehkäisytabletit. Uskokaa mua. Sivuvaikutuksena: Saananan perkele masennus ja hiustenlähtö. Elämä on valintoja.

Bakteeri ei ole veressä (tai jos on, niin hyvin vähän aikaa, koska immuunipuolustus sen sieltä nirhaa nopeasti). Niitä P. acnes bakteereja kuitenkin on kaikilla ihmisillä (tosin N. eutrophaa ihollaan pitävillä voi olla vain sadasosa normaalimäärästä). Iholla ollessaan ne aiheuttavat tulehdusreaktioita ja sitä kautta finnejä, mikäli muut aknen vaatimukset täyttyvät. Aknen voi kuitenkin korjata ihan riippumatta P. acnes bakteerista, koska se on tosiaan pääasiallisesti hormonaalinen ongelma.

Jos sulla ei Roa auttanut ja hormoneissa on sivuvaikutuksia, niin saanen suositella sulle mun käyttämää melko harvinaista, mutta ihan toimivaa lääkitystä, eli Doksisykliiniä pienissä määrissä jatkuvasti (aamuin illoin 15-25 mg). Pieni annostus on olennaista, jottei antibioottivaikutusta pääse syntymään liiaksi eikä suoliston mikrobisto kärsi. Lääkkeen toimintamekanismi lienee FOX01 ja mTORC1 säätely. Googlaa tai katso PubMedistä "Subantimicrobial Doxycycline". Toimii, on erittäin edullinen, todennäköisesti ei sivuvaikutuksia.

Luulisin kuitenkin, että ruokavaliolla voi asiaan vaikuttaa, kun se tuskin on ihan sattumaa, että aknesta kärsivät syövät esim. tilastollisesti merkittävästi vähemmän kalaa ja kasviksia kuin muut, ja enemmän pikamättöä, ja syövät epäsäännöllisesti (varsinkin aamupalan unohtavat). Samoin antioksidanteilla (kuten seleeni) on ollut suurehko vaikutus useammassa tutkimuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisiän akne on pitkäaikainen vaiva mutta hoidettavissa. Mene ihotautilääkärille. On muitakin hoitokeinoja kuin antibiootit.

Vierailija
24/27 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/27 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itselläni on hormonaalinen akne. Roa-kuuri vei finnit vähäksi aikaa mutta mikään lopullinen ratkaisu se ei ollut. Plus tuo kuuri kuormitti kroppaa tosi paljon. Oli enemmän haittaa kuin hyötyä.

Viljaton ruokavalio on auttanut jonkun verran.  E-pillereitä en voi syödä. Joten jatkan edelleen elelyä tämän finnisen naaman kanssa. Kaikkeen tottuu, niin myös peilikuvaan.

Vierailija
26/27 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiinatau kirjoitti:

https://aknenhoitokotikonstein.wordpress.com/  .

Nuo neuvot ovat toimimatonta ja tutkimatonta paskaa.

Lisäksi harva haluaa lotrata ulkoisilla aineilla, jos finnejä on enemmänkin kuin vain joku pari naamassa, tyyliin pitäisi sukeltaa kookosöljyyn.

Vierailija
27/27 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän