Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

millä keinoin eroon finneistä?

Vierailija
29.09.2013 |

tiedättekö tehokkaita tapoja päästä eroon finneistä?

en mielelläni käyttäisi lääkkeitä, mutta alan olla jo epätoivoinen näiden kanssa..

en siis ole mikään teini enään, ilmeisesti nämä voivat vaivata aikuisenakin

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tät gluteiinitonta ruokavalioo ihonhoidossa täytyy komppaa :)

Vierailija
2/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkärille!! Ensin kokeilette kevyempää lääkitystä ja jos ei auta, voimakkaampaa. Ihan turha kärsiä!! Mulla on nyt täydellinen iho, ja on ihana esim. meikata. Eikä menkat aiheuta enää finnejä. Eikä suklaa. Tms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite turvauduin suolasaippuaan, kun bongasin sellaisen Saara Sarvaksen blogista. Viikonlopun yli olen sitä käyttänyt, ja kyllä se tosiaan rauhoittaa ihoa! Vielä perjantaina otsa ja leuka olivat ihan täynnä isoja, punoittavia ja kipeitä näppyjä, nyt iho on tasoittunut tosi paljon ja jäljellä on enää jonkin verran pieniä ja ihonvärisiä näppylöitä. Suosittelen, löytyi Ruohonjuuresta ja maksoi muistaakseni 4,30 euroa.

Tässä vielä linkki blogiin: http://www.lily.fi/blogit/saara-sarvas/taydellisen-ihon-salaisuus

Vierailija
4/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeillä on aina sivuvaikutuksensa mm. immuniteettiin, ei niitä kannata syödä vaivaan, joka tosiaan voi ruokavaliolla korjaantua. Gluteenin ja sokerin lisäksi myös maitotuotteet voivat aiheuttaa aknea, joten myös maito pois tai vähälle. Hyvät, luonnonmukaiset puhdistusaineet js kuorinta ovat myös tärkeitä. Ikinä ei nukkumaan meikit naamassa!

Vierailija
5/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla iho kuivui ja finnit lähtivät raskauden myötä!

Vierailija
6/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeeta uskoa, mutta mun rasvainen ja epäpuhdas iho parani öljyllä! Olen käyttänyt bio-oilia nyt nelisen kuukautta aamuin illoin, ja koskaa iho ei ole ollut näin hyvässä kunnossa. Mulle tuli sellaisia syviä, märkiviä finnejä, jotka oli pitkään kipeitä. Nyt niitäkään ei ole ollut, samoin mustapäät on vähentyneet roimasti. Mies sanoi yks päivä mulle, että sun iho on niin sileä ja tasaisen värinen. 

En olis kyllä ikinä uskonut että öljy auttaa, mä olen aina käyttänyt erilaisia kuivattavia ja rasvaisen ihon tuotteita.

Vierailija
7/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elimistö on kunnossa, Roaccutan-kuuri on todella tehokas ja hyvä apu. Meidän teinipojalta lähti kaikki finnit 3-4 kuukaudessa. Ja niitä oli paljon!

Vierailija
8/27 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 09:35"]

Jos elimistö on kunnossa, Roaccutan-kuuri on todella tehokas ja hyvä apu. Meidän teinipojalta lähti kaikki finnit 3-4 kuukaudessa. Ja niitä oli paljon!

[/quote]

Valitettavasti Roaccutankaan ei välttämättä ole lopullinen ratkaisu. Nimimerkillä kokemusta on. Mullakin lähti sillä finnit pariksi vuodeksi, mutta vähitellen niitä alkoi tulla uudelleen, ei tosin ihan yhtä pahana. En halunnut samaa kuuria uudestaan, joten yritin kaikkia muita keinoja. Ruokavaliomuutos (ei sokeria tai viljoja, maitotuotteet minimiin, lisää hyviä rasvoja eli kalaa ja pähkinöitä) auttoi ja samalla kiinnitin ihonhoitoon entistä enemmän huomiota, eli aloin käyttää laadukkaita ja _tehokkaita_ mutta kuitenkin hellävaraisia meikin puhdistusaineita (aiemmin käytin mielestäni ihan ok halpisputsareita, mutta näin jälkeenpäin ajateltuna ne eivät kyllä puhdistaneet tarpeksi hyvin ja aina jäi meikinjäänteitä tukkimaan ihohuokosia) ja aloin kuoria ihoani säännöllisesti kaksi kertaa viikossa (mutta en niillä rakeita sisältävillä kuorintavoiteilla vaan sellaisella kuorintageelillä). Saattaa olla että joillain muillakin tekijöillä (sattuma?) oli vaikutusta, mutta nuo keinot tuntuivat auttavan minulla. 

Vierailija
9/27 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 30v ja ongelmani alkoi äitymään aknen puolelle. Oli ihan sika kurja fiilis ja sit kaveri ehdotti et kokeilen gluteiinitonta ruokavaliota. Nyt 2 1/2 kk syönyt käytännössä kun keliaakikko, ja tadaa! Iho näyttää aivan mielettömän hyvälle!!! :D :D

Täytyy sanoa että muutenkin olo parani, ei ole enää sellasta ihme jatkuvaa puutunutta oloa, ja vatsavaivat katosi (järjettömät ilmavaivat oli, tuntui välillä että räjähdän kohta!)

Mutta ihoon palataksemme. Olin siis käynyt yksityisellä ihotautilääkärillä terveystalolla, ja hän ei kyllä osannut sanoa mitään järkevää "jollain nyt vaan on taipuvaisuutta akneen.." kas kumma kun tämä ongelma alkoi vasta päälle parikymppisenä, ja lisäksi kenelläkään perheessäni ei ole vastaavaa :-/ Lääkäri olisi määrännyt jonkun muutaman kuukauden antibioottikuurin (?+!) jonka onneksi tajusin jättää välistä, muutenkin elimistö jo heikossa kunnossa. Sain myös jotain resepti voiteita, olisiko niissä ollut vetyperoksidia, ja ne kyllä kuivatti ihoa siitä mihin sitä levitti mutta ei kuitenkaan ratkaissut ongelmaa.

Olin ihan tuskissani, ja onneksi yksi ystävä kertoi sitten että oli aikanaan saanut oman aknen parannettua jättämällä gluteiiniviljat ja sokerit pois ruokavaliosta. Ja ajattelin että antaa mennä, ei tässä hitto ole menetettävää.

Ja kuinkas ollakaan, nyt näyttää hyvin voimakkaasti että omakin taistelu iho-oireiden kanssa on ohi :-) Eli tässä minun suositukseni, jätä ruokavaliosta gluteiiniviljat. Valkoisen, puhdistetun sokerin olen myös jättänyt. Ruokavaliota tulee noudattaa, eli siis syön ja elän kuin sairastaisin keliakiaa (vaikkei minulla ole ikinä mitään sellaista todettu, ei kyllä ole testattukaan) ja tämä toimii kohdallani.

Vierailija
10/27 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niistä eroon pääse kunnolla muutaku lääkkeillä. Itse olen syönyt juuri kuurini loppuun ja finnit katosivat.

Vierailija
11/27 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla käytät etikkaa?

Vierailija
12/27 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 03:18"]

Ei auta ruokavalionmuutos eikä veden juonti. Akne on hormonaalinen sairaus. Bakteeri on veressä. Ehkäisypillerit auttavat naisilla parhaiten. Tiedän tämän koska itselläni alkoi akne 13 vee. Nyt olen 32 v. Olen syönyt 8 antibioottikuuria, 4 roacutankuuria ja lisäksi rasvoja : avidcid,epiduo ( ihotautilekurin määräämät) . Auttavat sen ajan kuin niitä käytät. Sitten se vitun akne tulee taas vaikka mitä tekisit. Ainut apu on ehkäisytabletit. Uskokaa mua. Sivuvaikutuksena: Saananan perkele masennus ja hiustenlähtö. Elämä on valintoja.

[/quote]

Ruokavalio vaikuttaa hormoni toimintaan.

Onko ap.lla akne vai muutama näppy. Itsellä aina n. 7 näppyä naamassa ikä 30v. Mustapäät saa pienennettyä suolasaippualla ja mikrokuituliinalla, finnit katosivat kun lopetin kasvovoiteen käytön kokonaan. Minulla on atooppinen iho eikä edes kuivunut tästä vaikka pesun jälkeen hetken kiristi ihoa. Finnit ovat usein hormonaalisia, mutta itse olen huomannut että finnijejä tulee myös esin. Jalkaan jos rasvailen niitä.

Vierailija
13/27 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vinkkejä! Kohta lähettävä suolasaippuan ostoon :)

T. Idän noita

Vierailija
14/27 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen päänahka ja selkä puhkeavat heti 'kukkaan' kun syö vehnämössöjä. Edes suklaa ei vaikuta, vaan puhdistettu vehnä.

Vierailija
15/27 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi se, etten pessyt kasvoja enää vahvoilla pesuvoiteilla. En myöskään käyttänyt vahvoja finnivoiteita. Ajattelin, että kemikaalit vain pahentaa asiaa.

Vierailija
17/27 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite käytän omenaviinietikkaa. Roa-kuurin jälkeen iholle alko taas nousemaan pienempiä finnejä ja tais muutama sellanen ihonalanenkin kaikki lähti ja kuivu tolla pois

Vierailija
18/27 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää juoda paljon vettä ja ei saa syödä suklaata tai muita rasvaisia ruokia

Vierailija
19/27 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta ruokavalionmuutos eikä veden juonti. Akne on hormonaalinen sairaus. Bakteeri on veressä. Ehkäisypillerit auttavat naisilla parhaiten. Tiedän tämän koska itselläni alkoi akne 13 vee. Nyt olen 32 v. Olen syönyt 8 antibioottikuuria, 4 roacutankuuria ja lisäksi rasvoja : avidcid,epiduo ( ihotautilekurin määräämät) . Auttavat sen ajan kuin niitä käytät. Sitten se vitun akne tulee taas vaikka mitä tekisit. Ainut apu on ehkäisytabletit. Uskokaa mua. Sivuvaikutuksena: Saananan perkele masennus ja hiustenlähtö. Elämä on valintoja.

Vierailija
20/27 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 03:18"]

[/quote]

Tähän mun on pakko kommentoida, että aluksi tämä kirjoittaja sanoo, ettei ruokavalio auta; sen jälkeen listaa pitkän listan yrittämiään konsteja, jossa on about kaikki muut konstit, paitsi ruokavaliomuutos?! Eli tuomitsee, vaikkei asiasta tiedäkään. Ärsyttävää ja tyypillistä.

Itsellä vaikuttaisi gluteenin vähentäminen auttavan, omasta puolesta täysin gluteeniton meno on vaikeaa, kun allergioita on muuten sen verran paljon. Kun ilmat muuttuvat kuivemmiksi, finnejä pukkaa siltikin, kun iho kuivuu, siihen en ole vielä keksinyt apua. Atooppiseen ihooni ei tunnut rasvaukset tepsivän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan