Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirjojen säilytyksestä hirvittävä ongelma? Miten olette tehneet?

Vierailija
08.12.2023 |

Kirjojen säilytyksestä hirvittävä ongelma? Miten olette tehneet?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helpostihan siitä saa ongelman, jollei halua säilyttää niitä. Ongelmasta on tosin helpohko hankkiutua eroonkin. joko muuttamalla mieltään halunsa suhteen tai hankkiutumalla eroon kirjoista.

Vierailija
2/12 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hävittänyt ne kirjat, joita en enää aio lukea. Osa antikvariaattiin  osa kierrätyskeskukseen, osa roskiin, osan antanut jollekin, osan jättänyt jonnekin odotustilaan, junaan yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole mitään ongelmaa. Kirjat ovat kirjahyllyssä ja sitä laajennetaan tarpeen tullen. Lapsen huoneeseen tuli oma kirjahylly lastenkirjoille.

Vierailija
4/12 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakensin parven jossa on ns kirjastohuone. 

Vierailija
5/12 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätån osan kirjoista tuttujen kesken ja osan kirjoista vien säännöllisesti paperikeräykseen, revin vain kannet pois. Olen alkanut suhtautua kirjoihin samalla tavalla, kuin lehtiin, niin kummasti helpottunut, kun en enää hilloa niitä.  En niitäkään säilytä tarpeettomasti, vaan vien paperikeräykseen. 

Vierailija
6/12 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjahyllyssä on kaikki ne jotka haluan säilyttää. Paljon olen karsinut, jätin vain tärkeimmät. Nykyään ostan tai lainaan lähes kaikki kirjat e-kirjoina.

Vierailija
7/12 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kirjoja pitäisi säilyttää, jos ne on luettu, ellei kysymys ole tietokirjallisuudesta, johon voi joskus palata lukemaan?

Säilytätkö myös lehdet?

Jostakin syystä moni säilyttää kirjoja, mutta ei lehtiä, vaikka nykyään ei edes hintaero ole suuri. 

Vierailija
8/12 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kirjoja pitäisi säilyttää, jos ne on luettu, ellei kysymys ole tietokirjallisuudesta, johon voi joskus palata lukemaan?

Säilytätkö myös lehdet?

Jostakin syystä moni säilyttää kirjoja, mutta ei lehtiä, vaikka nykyään ei edes hintaero ole suuri. 

Itse luen kirjoja uudestaan ja uudestaan. Lehtiä ei tule luettua.

Vierailija
9/12 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjahylly? Ihme kysymys.

Vierailija
10/12 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitin kirjat eteenpäin. Nykyisin luen vain e-kirjoja.

Vierailija
11/12 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat on yksi helpoimmista esineistä säilytettäväksi - ne on melko vakiokokoisia, hyvän muotoisia ja niille löytyy valmiita säilytyselementtejä: kirjahyllyjä. Paljon vaikeampaa on vaikkapa retkeilytarvikkeiden tai pakasterasioiden säilyttäminen järkevästi.

Vierailija
12/12 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi kirjahyllyä, joissa säilytän. Luettuani kirjan päätän, säilytänkö sen vai lahjoitanko eteenpäin. Säilytän vain parhaat ja rakkaimmat, joita tulee luettua uudestaan ja uudestaan.