Oltermanni cheddar -pettymys!
Kommentit (80)
Ettekö te urpot tajua, ettei Cheddar ole mikään leiväpäällysjuusto! Cheddaria pannaaan juustohampurilaisiin ja Nachos-lautaselle lastujen väliin sulamaan.
Minä en pitänyt. Ei maistunut cheddarille. Puoli pakettia ehti homehtua ja päätyi biojätteisiin.
Joo, ihan kamalaa. Hirveen iso köntti vielä, eikä lopu ikinä, kun kaikki meillä inhoaa tuota. Cheddaria tuo ei ole nähnytkään, se vain maistuu PAHALTA. Ei ikinä enää.
OMG. Tyypit ei oo siis syöneet oikeaa cheddaria. Sitä on olemassa tätä kuivaa vaaleaa ja vähän kosteampaa oranssia. Ei nyt kuitenkaan tarkoiteta sitä sulatejuustoa, jota myydään cheddarina. Valion Oltermanni on nimenomaan tätä kuivaa vaaleaa cheddaria.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 12:53"]
OMG. Tyypit ei oo siis syöneet oikeaa cheddaria. Sitä on olemassa tätä kuivaa vaaleaa ja vähän kosteampaa oranssia. Ei nyt kuitenkaan tarkoiteta sitä sulatejuustoa, jota myydään cheddarina. Valion Oltermanni on nimenomaan tätä kuivaa vaaleaa cheddaria.
[/quote]
Vaikea syödä sellaista mitä ei saa mistään. Tulee niin pitkä kauppareissu lähtä jostain jenkeistä hakemaan.
Mäkään en tykännyt, oli iso pettymys.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 13:04"]
Vaikea syödä sellaista mitä ei saa mistään. Tulee niin pitkä kauppareissu lähtä jostain jenkeistä hakemaan.
[/quote]
Hyvin on löytynyt ihan oikeaa cheddaria Suomestakin. Juustoja voi ostaa muualtakin kuin siitä Prisman oltermannilaarista. (Vaikka siitä Prisman erikoisjuustolaarista, mihinkään juustoliikkeisiin tai Stockalle ei ole pakko mennä löytääkseen kypsytettyä cheddaria.)
Meillä tykätään! Ollaan vaihdettu Oltermanni cheddar meidän arkijuustoksi, ennen oli perus-Oltermannia. Ihan ensimaistamalla en lämmennyt, mutta muutaman kerran jälkeen kyllä.
Viime päivinä olen syönyt cheddarini sulatettuna lämpimän leivän välissä, on ihanan maukasta. Tuntuu, että täällä monella on ihan väärä käsitys cheddarista - tai sitten olette vaan kokemattomia juustonsyöjiä noin yleensä. Itse kasvissyöjänä olen jo vuosia panostanut hyviin juustoihin, hakenut niitä usein hallin erikoispuodista ja oppinut samalla paljon. Joskus vuosia sitten osasin syödä vain hyvin mietoja tavisjuustoja - siinä mielessä voin jotenkin ymmärtää teitä pettyneitä.
Hyvä juusto onkin, mutta miksi myydä cheddarina kun se ei sitä ole???
Tässä huomaa millaset bimbot tänne kirjottelee. Tuo nimenomaan on AITOA cheddaria. Ilman väriaineita tai aromeita. Se joka väittää että tuo ei oo cheddaria, luulee tosiaankin että oikea cheddar on sitä vuoden päivät säilyvää sulatejuustoa. Ja on todella hyvää hyvää tämä oltermannin cheddar!
Ylivoimaisesti paras valion juusto hinta-maku -suhteeltaan. Oli myöskin loppuunmyyty kahdesta citymarketista joten tuskin olen yksin tämän mielipiteen kanssa.
No on se aika ihmeellinen juttu kun kyseisen juuston laatu vaihtelee pakkaus kohtasesti pistää miettimään et onko niillä mitään tuote seurantaa kun toisessa paketissa se on täyttä P***** ja toisessa maistuu ihan samalta kuin tavallinen oltermanni
Oon pari pakettia ostanut ko. tuotetta ja ei kyllä maistu yhtään cheddarilta... Suutari pysyköön lestissään ja tehköön vain sitä perus oltermannia...
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 15:04"]
Täällä sitä Vauva foorumeilla juustoasiantuntijat jupisee. Haistakaa paska saatana.
[/quote]
:DDD
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 08:21"]
Murenee todella paljon ja puolikas meni juuri roskikseen. Ei osteta enää ikinä. Muuten jos ostat valmiiksi viipaloituna niin se ei taas murene.
[/quote]
miksi et laita murusia keittoihin antamaan makua?
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 00:25"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 15:04"]
Täällä sitä Vauva foorumeilla juustoasiantuntijat jupisee. Haistakaa paska saatana.
[/quote]
:DDD
[/quote]
Tästä sai yön parhaimmat naurut. :)
Kyllä toi on ihan mielenkiintoisen makusta, jotenkin vuohenjuusto tulee mieleen. Ei paha mutta harvoin tullee ostettua Oltermannia ylipäätään.
Vierailija kirjoitti:
Haistakaa juustopäät paska!
Ai tää vai?
.
Voihan juustot! Oon kyllä samaa mieltä. Jos joku väittää, että tuo Oltermanni on cheddaria niin varmaan lehmätkin lentää ja mun Lada on Mersu...