Oltermanni cheddar -pettymys!
Kommentit (80)
Prismassa ollut samaan hintaan tarjouksessa myös Cheddar, mutta painoa tässä on vain 0,9 kg, joten kilohinnaksi tulee hieman enemmän.
Prismassa ollut samaan hintaan tarjouksessa myös Cheddar, mutta painoa tässä on vain 0,9 kg, joten kilohinnaksi tulee hieman enemmän.
Oltermanni cheddar parempaa kuin normaali Oltermanni. Lapset eivät tosin pitäneet.
Kesällä söimme paljon parempaa (ja halvempaa) cheddaria Lontoossa...
Mikä suomalainen juusto ei ole pettymys? Ihan kaikki.
No, kotijuusto suoraan tilalta on suuri herkku ja ei koskaan pettymys.
En liiemmin suomalaisista juustoista perusta, ne on yleensä mautonta kumimössöä. Cheddar Oltermanni oli mukava yllätys. Juuston makuinen juusto, aivan kuin Euroopassa! Cheddariahan tuo ei ole, mutta todella hyvä muuten.
Mun mielestä se oli ihan hyvä perusjuusto. Av-mammat ei perinteisesti taas löydä kaupasta mitään syötävää ja kaikki on paskaa.
Cheddaria nähnytkään. Kyl se mäkkärin burgerin välissä oleva juusto on sitä aitoaa oikeaa kultaa.
Meillä koko perhe piti. Minusta maku on cheddarmaista mutta eihän sillä tietenkään yritetä haastaa oikeaa cheddaria vaan tuoda leivänpäällisjuustoihin uutta makua. Loistava keksintö!
Lidlin Cheddar on paljon parempaa, ei tuo kamalasti perusjuustosta erotu...
miksi sille annettiin nimeksi cheddar, se on käsittämätöntä. oltermanni royale tai joku muu keskityperä brändinimi olisi voinut toimiakin, onhan se erilainen oltermanni. mutta cheddaria se ei ole. lapset yleensä tykkää ns hajuttomasta ja mauttomasta joten kun juustossa on vähänkin luonnetta niin nyrpistelevät. kuuluu asiaan.
Minun käsitykseni Cheddarista on että se on Englantilainen pitkään kypsytelty juusto, esim pilgrim's choice se yleisin kaupasta löytyvä.
Tämä Valion Cheddar olttermannu (argh..) on kyllä aikahyvin suomalaiseen lenkkimakkaramakuun vesitetty versio juustosta. Omaan suuhuni ihan mautonta, melkeen jo olisin väittänyt että aromilla toteutettu, mutta onhan se taito sekin että Valio osaa tehdä näin pskaa cheddaria !
Cheddarin ystävänä innostuikin, että onko Valio vihdoinkin alkanut oikeen juustoa tekemään. Tuote oli kyllä ihan kuin vanha suolainen Oltermanni ja sillä kyllä juustoon makua saa, mutta juustossa ei mitään cheddarin makua eikä oloa. Se oli siitä 'cheddarista', ei tarvitse enää ostaa....
cheddarille maistui,mutta aika kuivahkoa juustoa sanoisin:( ei kyllä tuu toiste ostettua..
Olen asunut enkkulassa ja tykkään oikeista kypsytetyistä cheddareista, ihan ok tämäkin Oltermannin versioikin oli, oikein hyvää esim. Lämpimissä leivissä ja tacojen tms meksikoilaissapuskan kuorrutteena mutta kelpaa kyllä ihan leivän päälläkin.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 16:10"]
No ei varmaan maistu tuokaan jos on totuttu syömään jotain Valion kumista Arkikuustoa. Kunnon juustot tulevat jostain ihan muualta kuin Valiolta tai Arlalta.
[/quote]X-tra juustot tulee todellakin Euroopasta olet oikeassa
Ensimmäisen kerrran syödessä maku ei miellyttänyt, mutta kun olen tuota nyt viikon syönyt, niin en saa sen ihanaa makua mielestäni.. Pakko saada lisää!
Itse olin pari vuotta Jenkkilässä ja sain tutustustua hyviin cheddareihin. Perheen kanssa ostettiin tätä Vailon 'oikeaa cheddaria'. Ei juustossa juurikaan vikaa ollut, mutta pettymys oli valtava, ei tuo mitään cheddaria ollut !!! Tässä Valio veti nyt pahasti vipuun, ei mitään järkeä myydä ja mainostaa sikaa säkissä....
En ymmärrä niitä, joiden mielestä tuo ei eroa tavallisesta Oltermannista. Oletteko maistaneet niitä rinnakkain? Itse maistoin tavallista Oltermannia tuon cheddar-version perään ja yllätti kovasti, miten mautonta se onkaan. Eikä tulisi mieleenkään höylätä cheddar-versiota leivän päälle sellaista määrää kuin tavallista kermajuustoa tuli käytettyä, joten onhan tuo terveellisempää - ainakin minun kohdallani :)
Eikös tavallinen oltermannikin murene aika kovasti höylätessä, kun se on niin pehmetä, cheddarko vielä enemmän?