Elämä peestä. Ei varaa edes talvitakkiin
Saati sitten kenkiin. Ja joo, olen töissä. Kaikki raha menee laskuihin ja asumiseen. Onneksi lapsella on nyt melkein kaikki tarvittava talvea varten.
toivottavasti tulee leuto talvi, niin pärjää välikausitakilla ja lenkkareilla.
Kommentit (67)
Mun palkkani on alle 1000 e/kk. On opintolainaa (ajalta ennen nykyopintotukia), välilä olen ollut työttömänä ja välillä vakavasti sairaana. Rahatilanne on huono, vaikka on ikää, kokemusta ja koulutusta.
Löysin hyvän talvitakin kirpputorilta, maksoi 10 e.
Olen kokoa 48 ja kun pari vuotta sitten etsin talvitakkia syyskuussa kaikki omaa kokoani olevat olivat jo kaupoista menneet. Asun suomalaisittain isossa kaupungissa. Ellokselta sitten sain vielä takin hankittua.
Kirppiksiä ehdottelijat taitavat kaikki olla normaalikokoisia. Me plösöt käytämme vaatteet loppuun ja hyviä uusia ei tahdo löytää vaikka olisi valmis maksamaan mitä.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 09:25"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 09:00"]
[/quote]
tilanteiden kirjo on yhtä suuri kuin ihmistenkin, jokaisella oma tarinansa. Olet elänyt ilmeisen suojattua elämää, tervetuloa todellisuuteen. Sinäkin muuten saatat vaikka sairastua vakavasti tai joku kriisi elämässä (läheisen kuolema, ero, onnettomuus) suistaa taloutesi raiteiltaan.
[/quote]
Ja lässynlässyn. Isot tai pienet tulot, raha-asiansa VOI hanskata niinkin että itse pysyy kuskin paikalla.
Varaa syödä itsensä läskiksi mutta ei varaa kunnon takkiin? just...
Ihanaa että joku on täällä tarjoutunut ostamaan ventovieraallle ihmiselle takin ja kengät. Siis todella harvinaista että on vielä tälläisiä hyväsydämisiä ihmisiä ♡
Ei kenelläkään ole aina varaa kaikkeen! Itse suunnittelin viimetalvena että siirrän talvitakin ja -saappaiden oston tähän talveen - no sairastuin ja jouduin vähentämään työntekoa niin ettei siihen ole varaa, lapselle on pakko ostaa takki ensin kun on kasvanut edellisestä ulos.
Shit happens, tämä talvi mennään vielä 5v vanhoilla. Ehkä sitten 2015 tammialesta....
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 16:39"]
Ei kannattaisi hankkia lapsia, jos ei pysty niitä elättämään.
[/quote]
No tulihan se sieltä.
[/quote]
Tottahan se on. Kenenkään ei ole pakko tehdä lapsia, joten lasten elättäminen ei voi olla yhteiskunnan vastuulla. Lapia tulee hankkia vain, jos kykenee ne elättämään.
[/quote]
Kyllä, mutta nykyaikana monet menettävät sen työpaikan. Lapsia tehdessä voi olla hyvä työpaikka, mistä sen tietää mikä on tilanne 5v. päästä? Loppuisivat vauvat tästä maasta...