Nettikirppismyyjien kootut selitykset viivästyneen postituksen syistä
Itse sairastunut yllättäen, lapsi sairastunut, lapsi joutunut sairaalaan, ylitöissä, pankkitunnukset unohtuneet töihin/kotiin (ei voi tsekata maksun saapumista), nettiyhteys poikki, lomamatka..
Kuulostaako tutulta?
Kommentit (7)
Tai sitten se loppullinen "Posti on varmasti kadottanut".
Eikä se 2. luokan kirje viikkotolkulla suomea kierrä...
Joo, itsekin olen törmännyt näihin: lapsi joutui sairaalaan, nettipankkitunnukset lukkiutuivat, kone tilttasi jne. Kas kummaa, kun usein näitä sattuu sellaisille, joilla on jo aiemmin ollut postitusongelmia.
Vaikka sulle on se yksi ostos siellä nyt hirveän tärkeä, niin myyjällä saattaa olla paljonkin postitettavaa ihan sen muun oman elämän ohessa. Itse mielummin laitan että nouto, jos haluaa postitettuna niin postitan kun ehdin sinne postiin muun elämän sivussa. Ei ole aikaa eikä mielenkiintoa muutaman euron takia lähteä ihan erikseen postiin kun se matkakin sinne maksaa sen muutaman euroa. Sanon kyllä etten ole ehtinyt mutta jos olen sairaana, lapsi sairaana, matkoilla niin saatan kyllä sanoa senkin. Kuskaan näitä nettiostoksia pari kertaa viikossa mukanani ympäri kaupunkia jotta ostajat säästyvät postikuluilta ja siinäkin menee oma aikansa eikä silloin postitettavat mahdu mukaan. Ihmisellä on vaan taipumus ajatella, että koska kyse on MINUN asiastani ja MINUN ostoksestani sen toki pitäisi mennä myyjän prioriteettilistalla oman perheen, lasten, työn, harrastusten ja muiden ostajien edelle.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 22:53"]
Vaikka sulle on se yksi ostos siellä nyt hirveän tärkeä, niin myyjällä saattaa olla paljonkin postitettavaa ihan sen muun oman elämän ohessa. Itse mielummin laitan että nouto, jos haluaa postitettuna niin postitan kun ehdin sinne postiin muun elämän sivussa. Ei ole aikaa eikä mielenkiintoa muutaman euron takia lähteä ihan erikseen postiin kun se matkakin sinne maksaa sen muutaman euroa. Sanon kyllä etten ole ehtinyt mutta jos olen sairaana, lapsi sairaana, matkoilla niin saatan kyllä sanoa senkin. Kuskaan näitä nettiostoksia pari kertaa viikossa mukanani ympäri kaupunkia jotta ostajat säästyvät postikuluilta ja siinäkin menee oma aikansa eikä silloin postitettavat mahdu mukaan. Ihmisellä on vaan taipumus ajatella, että koska kyse on MINUN asiastani ja MINUN ostoksestani sen toki pitäisi mennä myyjän prioriteettilistalla oman perheen, lasten, työn, harrastusten ja muiden ostajien edelle.
[/quote]
Jos et pysty postittamaan, parempi kuin jätät myymättä kokonaan. Siinä ei niin iso vaiva ole, etteikö sitä vaatetta voi sujauttaa lähimpään kirjelaatikkoon ihan kohtuullisessa ajassa. Miksi laitat tavaraa myyntiin, jos olet lähdössä matkalle? Sairastumisia ei tietenkään voi ennakoida, mutta monet muut asiat voi.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 22:53"]
[/quote]
Minä ajattelen samoin maksamisen kanssa: ei sen nyt niin kiirettä, ei tämä ole koko elämä. Roikuttakoon sitä haalaria eteisessään kuukauden verran.
Kesälomalla kuukausitolkulla ja ei mitään kiirettä tavaran toimittamisessa vaikka maksu on saatu.