Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies+synnytyspoltot-avautuminen.

Vierailija
28.09.2013 |

En halua huutaa tuolle, kun hyvää se tarkoittaa, mutta toistaiseksi tosiaan korventelen kotona ennen sairaalaan lähtöä. Jostain syystä mies on päättänyt lukea absoluuttisia totuuksia netistä ja nyt kärttää minulta, että kauanko supistus kestää. Voi anteeksi vaan herra, ei tullut kaivettua sekunttikelloa, kun perseeni lähti repeämään! Ei vaan mene herralle mitenkään perille, että multa vähän lähtee ajantaju supistuksen tullessa ja tavarat tippuu käsistä, että ehkä en kykene antamaan aika-arvioita. Kellotakoon ite. Saatana. Ei mulla muuta.

Kommentit (197)

Vierailija
41/197 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kertoa Ap:lle tämän: Käynnistys ei välttämättä ole ollenkaan kamala kokemus, tosin kuin joku täällä kertoi. Minulla on käynnistetty kaksi synnytystä, koska ylitän normikantoajat ;). Homma meni hienosti kummallakin kerralla ja sain hienosti kipulääkitystä. Ei käynnistys aiheuttanut mitään ongelmia. 

Vierailija
42/197 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 12:36"]

Raskausaika ja synnytys on tunnetusti paljon rankempia miehelle. Pitää kestää kiukkusia hormoonihirmuja ja kaikki mitä tekee on väärin. :)

[/quote]

Harmittaa että tämä kommentti on saanut niin paljon miinuksia.... minusta ainakin oli hauska heitto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et siis tiedä paljonkoauki? Mee tarkistuttaa tilanne. Ihan oikeesti. Tolla menolla on taatusti auennut jonkin verran ja se loppu voi olla todella rivakka.

Mulla 3 lasta just tollasilla suppareilla ja kestoakin aina vain 30-40 sek. Viimeks ehdittiin juuri ja juuri sairaalaan ennen syntymää.

Vierailija
44/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri oli kytkettynä siihen mittariin, joka suppareita mittailee. Ähisi ihan hirveässä supistuksessa ja mies tuijottaa tietokoneen ruutua ja kertoo haltioituneena vaimolleen uutisen: "Kulta, sulla on supistus!"

Diplomi-insinöörit.

Vierailija
45/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 19:57"]

Sä et siis tiedä paljonkoauki? Mee tarkistuttaa tilanne. Ihan oikeesti. Tolla menolla on taatusti auennut jonkin verran ja se loppu voi olla todella rivakka.

Mulla 3 lasta just tollasilla suppareilla ja kestoakin aina vain 30-40 sek. Viimeks ehdittiin juuri ja juuri sairaalaan ennen syntymää.

[/quote]

Ei todellakaan hajuakaan, että oonko ollenkaan auki. -ap

Vierailija
46/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jee, jännää :D tulehan ap  kertomaan kun pikkuinen on suvainnut tulla ulos

Vierailija
47/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä matka teillä on sairaalaan?

Vierailija
48/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 minuuttia nopeusrajoitusten mukaan ajaessa - ap

Vierailija
49/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla alkaa ehkä kohtukin olla väsyny kun on supistellu noin pitkään ja siksi tilanne ei etene. Ne oxynormit sairaalassa on siitäkin hyvät että kohtukin saa hetkeksi lepoa (ja sinä ehkä nukuttua) sitten kun kivut uudelleen yltyy voi kohtukin jaksaa paremmin. (Tai siis niin mulle sairaalassa selitettiin kun menin vastaavassa tilanteessa sinne. Mulla vaan kävi niin että vedet meni sairaalassa ennenkuin niitä lääkkeitä ehdittiin antaa ja synnytys sai siitä uutta potkua ja lähti etenemään.

Vierailija
50/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ehdottaisin että menet näytille että katsovat sikiön sydänäänet, voi olla stressaavaa pikkuisellekin nuo jatkuvat supistelut...

Vierailija
51/197 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tarkistuttamassa ja _sentin_ auki... Sentti... Oikeusmurha... Oli kyllä ystävällinen kätilö, että ei mikään hirveä reissu, mutta oikeasti. Viikon synnyttely ja sentti? Saatana.... - AP

Vierailija
52/197 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä muuta ne sano? Eikö aleta vauhdittaa tai mitään? Lääkettä supistuksiin?

Vierailija
53/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös silloin kuulukin lähteä sairaalaan kun supistusväli on 10min? tai siis ainakin soittaa synnärille

Jännittävää kyllä, onnea matkaan :)

Vierailija
54/197 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään vauhditella ja tämä on nyt kuulemma tämmöistä tämä loppuraskaus. Toisin sanoen: "tää on nyt vaan uus juttu, mitä sä teet tästä lähtien". Persuus -ap

Vierailija
55/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmaa on myöskin siinä, että kun lähden säikkymään sairaalaan lähtöä, niin supistukset lähtee hyytymään ja ottaa taas pidemmän aikaa tullakseen. Soittelen piakkoin sairaalaan. Menen nyt ensin kuitenkin suihkuun ölisemään hetkeksi. -ap

Vierailija
56/197 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ap sanoa sulle, että on sulla ainakin niin rautainen asenne tuohon hommaan, että ihailen! Tarkoitan tätä todella. Tsemppiä!

Vierailija
57/197 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla supisteli ennen synnytystä sen verran tihenevästi kolmen viikon ajan, että sitten kun the poltot alkoivat (tai siis olivat alkaneet jo muutama tuntia aikaisemmin aamuyöllä), mies teki pokkana töihin lähtöä. Hetken siinä katseli mun kärvistelyä ja kuunteli puheluni synnärille ja tajusi sitten soittaa taksin ja katsoa, että kaikki tavarat ovat mukana :)

Mutta kun nyt olet saanut kärvistellä sekä liitoskipujen että supistusten takia, niin painota vahvasti synnyttämään mennessäsi kätilölle, jos olet jo valmiiksi väsynyt. Itselläni oli pahat liitoskivut, olematon kunto ja reilu univelka synnärille mennessä ja jälkeenpäin ajatellen olisin saanut ehkä astetta empaattisemman kohtelun, kun uupumukseni olisi ymmärretty myös siellä.. öö..toisessa päässä ;)

Vierailija
58/197 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman pitkältä tuntuu, eivät käy tasan onnen lahjat tässäkään. Toivottavasti nukut tai lapsi juuri syntyy, Ap. Voimia kaikille äideille!

Vierailija
59/197 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö ap kotosalla olet?

Vierailija
60/197 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sulla on hauska tyyli kirjoittaa :) Joku muukin ehdotti sarkastisten ja humorististen blogitekstien kirjoittamista... Kannatan! Ja muista tulla tänne mainostamaan myös sitten blogiasi, että tiedän mistä sinut löytää :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi