Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies+synnytyspoltot-avautuminen.

Vierailija
28.09.2013 |

En halua huutaa tuolle, kun hyvää se tarkoittaa, mutta toistaiseksi tosiaan korventelen kotona ennen sairaalaan lähtöä. Jostain syystä mies on päättänyt lukea absoluuttisia totuuksia netistä ja nyt kärttää minulta, että kauanko supistus kestää. Voi anteeksi vaan herra, ei tullut kaivettua sekunttikelloa, kun perseeni lähti repeämään! Ei vaan mene herralle mitenkään perille, että multa vähän lähtee ajantaju supistuksen tullessa ja tavarat tippuu käsistä, että ehkä en kykene antamaan aika-arvioita. Kellotakoon ite. Saatana. Ei mulla muuta.

Kommentit (197)

Vierailija
21/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilanne? Eteneekö synnytys?

Vierailija
22/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pääsit synnyttämään! Loppuraskauden on ilmeisesti tarkoituskin olla ihan kamalaa, sitä tekee mitä vaan, että vauva tulisi viimein ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/197 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaika ja synnytys on tunnetusti paljon rankempia miehelle. Pitää kestää kiukkusia hormoonihirmuja ja kaikki mitä tekee on väärin. :)

Vierailija
24/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 23:33"]

Nyt tuli ihan haista-kakka-ilta ja supistusten väli on sen ½ h, eli ap laittaa pillit pussiin ja menee nukkumaan. Enemmänkin tässä tosiaan huolestuttaa, että kuinka sitä jaksaa, jos tätä nyt vielä hirveän kauan kestää. Ensi viikon lopulla on vasta LA ja nyt jo pelottaa kävellä asunnossa, jos mies on kädenmittaa kauempana, kun ei tasapaino oikein pelitä supistusten kanssa. Huomenissa varmaan soittelen sitten neuvontapuhelimeen ja sairaalalle, että miten kannattaisi edetä. Laitan tuolle minimeikäläiselle vielä lievästi toiveikkaana siis deadlinen, jos se vaikka nyt sitten riehaantuisi aamuyöllä ulkoilemaan tms. Raportoin huomenissa, jos en ole synnyttämässä :)

[/quote]

Jos vielä jatkuu tuollaisena, käy sairaalassa. Katsovat kohdunkaulan ja muutenkin yleistilanteen. Ehkö synnytyksen voi käynnistääkin, tai antaa tehokkaampaa läökettä. Pällihän tuossa leviää ja jos vielä tulee pitkä synnytys, kiva olla ihan rikki jo lähdössä. Mutta ehkä olet jo saanut vauvan viereen!

Vierailija
25/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei etene mikään. Vituttaa vaan :/ Nukuttua sain yhteensä kuusi tuntia onneksi. Heräsin supistuksiin vähän ennen kymmentä. Taannun kohta emotionaalisella tasolla luolamieheksi, jos tämä ei tästä lähde etenemään. -ap

Vierailija
26/197 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan jo tilanne edistynyt.

Vierailija
27/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule käyhän varulta tarkastuttamassa :) Senkin takia, että toisilla alun supistukset voivat olla jopa aika kevyitäkin, että synnytys onkin sitten jossain vaiheessa jo päällä vaikkei olo tunnu sietämättömältä! Et mene turhaan, moni siellä ramppaa ja on hyvä olla ajoissa! Mee käymään!

Vierailija
28/197 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 12:36"]

Raskausaika ja synnytys on tunnetusti paljon rankempia miehelle. Pitää kestää kiukkusia hormoonihirmuja ja kaikki mitä tekee on väärin. :)

[/quote]
Minä miehen laimean suhtautumisen yhteydessä kysyin, että tahtoisiko herra tunkin hanuriinsa levittämään lantioluitansa ja kummasti siitä tuli avuliaampi. Jos vaan olisikin pelkkiä pissaliisamomentteja hormoonien kanssa, niin sanoisin raskautta helpoksi hommaksi.

Terveisin AP jolla palaa hermo kävelykyvyn uupumiseen liitoskipujen kanssa.

Vierailija
29/197 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIeläkö, Ap, olet kotona?

En tiedä auttaako vai vituttaako vaan enemmän, mutta kerronpa oman kokemukseni:

Synnytystä käynnisteltiin 5 pv yliaikaisuuden takia, ja supistuksia saatiin lääkkeellä aikaan juuri samaan malliin kuin sulla on ollut. Lopulta meni vedet, eikä vieläkään mitään tapahtunut. Lopulta kun synnytys lähti käyntiin, niin koko homma oli ekasta kunnon supistuksesta laskettuna alle kahdessa tunnissa ohi. Onneksi oltiin (taas) käyrällä sairaalassa hakemassa lääkettä, kun alkoi tapahtua. Muutoin ei varmaan olisi sinne ehditty ajoissa. 

Tsemppiä! Mulle yksi kätilö sanoi kontrollikäynnillä, että toivon sinulle oikein kipeitä ja tiheitä supistuksia -hyvässä hengessä ja hyvällä tarkoituksella! Sitä samaa toivotan sullekin!

Vierailija
30/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 23:46"]

Olet nyt kyllä väärässä, 37 :) Osastolla voidaan antaa muita lääkkeitä. Itse sain ainakin Oxanestia ja Opamoxia vastaavassa tilanteessa, että voisin nukkua. Tai siis erona ap:hen oli etten tosiaan voinut nukkua. Ja sanottiin, että näitä ensisynnytyksiä ei nyt lähdetä nopeuttamaan keinotekoisesti jos ei mitään hätää ole, koska se voi aiheuttaa ylimääräistä kipua tai komplikaatioita.

Tai siis voihan periaatteet olla erilaiset eri sairaaloissa, täällä näin.

[/quote

Mä taas jouduin olla sairaalassa kun synnytys käynnistettiin lääkkeellisesti korkean vedenmenon vuoksi ja sain kaikkea mahdollista lääkettä. Muun muassa tuota opamoxia. Ei siitä ollut kyllä mitään apua nukkumiseen ja nukuin ihan älyttömän vähän ja kaikesta valvomisesta ja lääkkeistä tuli älyttömän huono olo ja oksentelua. Huonessakin oli kyllä aika levotonta, huonekaveri oli kamalan kipeä ja ulisi enkä pystynyt nukkua hänenkään takia. Sitten kun hänet lopulta vietiin varmaan saliin olin itse niin kipeä etten enää voinut unelmoidakaan nukkumisesta.

Toki tilanteen voi sairaalassa käydä tarkistuttamassa mutta itse olisin kyllä paljon mieluummin kotona kuin sairaalassa ap:n tilanteessa. Suurin osa kuitenkin ehkä kotona nukkuu ja lepää paremmin. Oksitosiinituotanto ainakin pitäisi kotona toimia paremmin. Mutta toki jos kotona on turvaton olo niin silloin voi olla, että homma toimii sairaalassa paremmin.

Luulen, että omalla kohdallani olisi voinut vähän unensaantia auttaa jos mulle olisi annettu esim. jumppapallo ja neuvottu sen päällä tyynyihin/säkkituoliin tms nojaaminen ja heiluttelu ja olisin ehkä ainakin vähän voinut torkahtaa. Sänky oli ihan vihoviimeinen paikka olla.

Nyt olen melko viimeisilläni raskaana mutta mitään viitteitä ei ole vielä synnytyksen alkuun. Toivon kuitenkin että käynnistys tällä kertaa vältettäisiin...

Vierailija
31/197 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kotona ollaan edelleen ja ei mikään etene mihinkään suuntaan. Tänään supistuksiakin on vaan 1,5 h välein ja ne on noita kevyemmän mallin alle 15 sekuntin lähes kivuttomia supistuksia. "Aamuisin" tosin on usein kevyempää tämä meno. En ole ollut hereillä vasta, kun sen kolme tuntia kaiketi. Varsinaista univelkaa ei ole, mutta huonosti tulee nukuttua ja olen vähän kujalla sen vuoksi.  - AP

Vierailija
32/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

42; itselläni lähdettiin ap:n tilanteessa käynnistämään synnytystä kahden vuorokauden supistelujen jälkeen, koska katsottiin että olen uupunut. Viikkoja oli tosin jo 41, kyseessä ensimmäinen raskaus. Sen jälkeen kesti vielä kaksi vuorokautta ennen kuin lapsi syntyi. Jokainen, joka on käytyt läpi kaiken käynnistämiseen liittyvän tietää millaista se on. Ap:lle sitä en kerro, koska hänen ei sitä nyt tässä tilassa tarvitse murehtia.

Mutta, siis osastolle menemistä ei kannata missään nimessä pelätä eikä turhaan viivytellä. Joskus synnytykset vaan ovat tosi pitkiä ja uuvuttavia, ja on paljon kivempi olla väsynyt ja kivuissaan omalla sohvalla kuin osaston sängyllä. Mut jokainen tietenkin tekee kuten itse näkee parhaaksi, ja parempi mennä näytille liian aikaisin kuin liian myöhään.

37

Vierailija
33/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiassa on valoisakin puoli, synnytys on käynnistymässä: mukula on sieltä ulos pyrkimässä ja kohta varmaan jo matkalla ulos! :)

Mutta jos olo alkaa tuntua liian huonolta ja väsyneeltä, niin soitto vaan äitiyspolille, antavat ohjeet miten jatkaa ja pyytävät varmaan käymäänkin.

Siivousta seksiä ja saunaa omalla reseptillä.

Vierailija
34/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja on nyt 39+2, eli ei vielä ole edes LA ollut. Olen aika skeptinen käynnistelyn suhteen ja siksi en minnekkään ole kovin innoissani lähtemässä. Maksimi kävelymatka minulle on 30 m ja sitten pitää päästä makaamaan, kun istuminen kolottaa nivusiin ja vauva kiilaa päin oikean jalan hermoa. En oikein viihdy sairaaloissa muutenkaan, joten mielusti pysyisin ihan kotosalla vaan mahdollisimman pitkälle. Täällä voin ainakin syödä ja juoda niinkuin lystään/pystyn ja on muitakin virikkeitä, kuin joku seinäkellon tölläily - ap

Vierailija
35/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senverta katsausta, että nyt on muutamat supistukset saatu 15min väliajoin ja kestoa pari minuuttia! Jos tässä oikeasti pääsisi jotain tekemäänkin! -ap

Vierailija
36/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, siitä se lähtee! :)

Vierailija
37/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin yksi jännää tilanteen etenemistä, eli laitteella vaan tilannekatsauksia!

Vierailija
38/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin yksi jännää tilanteen etenemistä, eli laitteella vaan tilannekatsauksia!

Vierailija
39/197 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas etenee?

Vierailija
40/197 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiestä limainen ja edelleen 10-15 min supistusvälit. Ap mätänee kotona, kun ei millään huvittaisi mennä sairaalaan ottamaan supistuskäyriä, kun ei vielä sietämätön olo ole. Olen muutaman kerran käynyt siis turhaan ja saannut käännytyksen kotiin, kun " no ei se nyt näytä tulevan". Masentaa aina palata sen sairaalakassin kanssa kotiin kahdestaan miehen kanssa. - ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan