Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiselle ihmiselle suhde eläimiin on tärkeämpi kuin ihmissuhteet?

Vierailija
27.09.2013 |

Onko taustalla aina pettymys ihmissuhteissa lapsuudessa tai myöhemmin vai miksi jotkut ihmiset elävät hevosilleen, kissoilleen tai koirilleen?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on typerin olento maan päällä.

Vierailija
2/74 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei välitä oletko rikas vai köyhä, tyhmä tai fiksu, sairas vai terve, hyvätuloinen vai ei...anna sydämmesi koiralle niin se antaa sen myös :) sen takia olen mielummin koirani kanssa tekemässä asioita kuin tapaan kaksinaamaisia tekohymyisiä ihmisiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kai tavallaan suhde koiraani on tärkeämpi kuin mitkään ihmissuhteet, johtuen siitä, että toisin kuin muut ihmiset, koirani on minusta täysin riippuvainen.

Eli siis jos kaveri kysyy, lähdenkö kahville suoraan töiden jälkeen, mun täytyy kieltäytyä, koska koiran täytyy päästä ulos. Koira siis tässä mielessä menee kaikkien ihmissuhteiden ohi.

Kait tämä on sama juttu kuin että äidille (tai muulle senhetkiselle hoitajalle) vauva menee kaikkien muiden ihmissuhteiden ohi. Tai jos mulla olisi kotona vuodehoitopotilaskunnossa oleva dementoitunut sekava mummo odottamassa, niin luultavasti hän menisi myös tietyllä tavalla ohi kaikista muista ihmissuhteistani, koska ei pärjäisi ilman minua.

Vierailija
4/74 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pettynyt ihmisiin. Eläimet vat rehellisempia ja aidompia. Ja kuten kakkonen sanoi, mä olen vastuussa lemmikeistäni ja mun velvollisuuteni on pitää niistä huolta.

Vierailija
5/74 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on riippuvuussuhde. Esimerkiksi koira toimiii juuri niin kuin ihminen tahtoo. Koira ei ole itsenäinen, vaan tahtoo aina miellyttää laumansa johtajaa. 

Vierailija
6/74 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/74 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisvihaajalle.

Vierailija
8/74 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen sitä, kun jotkut sanoo että lemmikki on perheenjäsen ja yhtä tärkeä kuin lapset. Miten oikeasti voi olla? Vai sanooko ihmiset noin ihan muuten vaan, tarkoittavatko ne sitä todella? En mitenkään pysty kuvittelemaan että yksikään eläin (tai kukaan muu ihminen) olisi yhtä tärkeä kuin oma lapsi. Ja on mullakin lemmikkejä ollut, mutta eläimiähän ne on ja eläiminä niitä tulee kohdellakin.

Vierailija
9/74 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiselle erakolle kuin minä. En vihaa ihmisiä, mutta en ole myös kiinnostunut ihmisten seurasta. Olen aseksuaali, joten vastakkainen sukupuoli ei kiinnosta, enkä kaipaa ystävyyttä omasta sukupuolestakaan. 

Sen sijaan tykkään kyllä siitä että joku toinen elävä olento on siinä lähellä, ja siihen koira on täydellinen. 

Sille joka väittää että koira toimii kuten ihminen tahtoo ja tahtoo miellyttää lauman johtajaa, niin täytyy sanoa että ei nämä pienet terrierit ainakana, ovat aika kissamaisia ja itsenäisiä, mikä on suuri osa niiden viehätystä!

Vierailija
10/74 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläinten kanssa on paljon helpompi olla. ne ovat vilpittömiä eikä kaksnaamaisia niin kun ihmiset. eläimet antaa enemmän kuin ottaa.

Vierailija
11/74 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin eläimet ovat vilpittömämpiä? Eikö koira muka nuole sitä kättää, joka sitä ruokkii? Ihmisetkin nuoleskelevat sellaista, jonka katsovat nuoleskelunarvoiseksi, yleensä rahan tai tavaran perusteella nuoleskellaan.

en nyt ymmärrä miten eroaa nämä kaksi eläintä.

Vierailija
12/74 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 18:24"]

Se on riippuvuussuhde. Esimerkiksi koira toimiii juuri niin kuin ihminen tahtoo. Koira ei ole itsenäinen, vaan tahtoo aina miellyttää laumansa johtajaa. 

[/quote]

Jos haluaa itselleen jonkun, joka tottelee ja haluaa miellyttää, niin silloin hankkii lapsen, ei koiraa.

Vierailija
13/74 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja - testeissä introvertiksi todettu - kun yleensä tässä ammatissa ollaan niin 'sosiaalisia'. Minä en. Jos inhoaisin lapsia, en olisi tässä ammatissa, mutta nautin suunnattomasti kodin 'rauhasta'. Kotona ei 'oikeita' lapsia, mutta kolme koiraa ja kaksi kissaa.

Ja syystä jota en ole analysoinut, saatan itkeskellä lehti-jutuille eläinrääkkäyksestä, mutta tippaakaan ei liikuta perhesurmat tai muut 'jäi auton-alle-pyöräillessä'-jutut

Vierailija
14/74 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 17:59"]

Onko taustalla aina pettymys ihmissuhteissa lapsuudessa tai myöhemmin vai miksi jotkut ihmiset elävät hevosilleen, kissoilleen tai koirilleen?

[/quote]

Juuri näin! olen tehnyt saman havainnon että nämä pahimmat eläinrakkaat ei kykene oikein minkäänlaisiin ihmissuhteisiin. Ehkä heiltä puuttuu se myötäelämisen taito mitä ihmissuhteissa vaaditaan. Suhde eläimeen on taas yksipuolinen, eläin tottelee ei esitä eriäviä mielipiteitä ja on aina ihmisen armoilla. Eläintä voi pomottaa mutta harva ihminen siihen suostuu. 

Vierailija
15/74 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 22:46"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 17:59"]

[/quote]

Juuri näin! olen tehnyt saman havainnon että nämä pahimmat eläinrakkaat ei kykene oikein minkäänlaisiin ihmissuhteisiin. Ehkä heiltä puuttuu se myötäelämisen taito mitä ihmissuhteissa vaaditaan. Suhde eläimeen on taas yksipuolinen, eläin tottelee ei esitä eriäviä mielipiteitä ja on aina ihmisen armoilla. Eläintä voi pomottaa mutta harva ihminen siihen suostuu. 

[/quote]

Ja paskat. Esim meillä sekä mies että minä rakastetaan sekä elämiä että toisiamme.

Vierailija
16/74 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaudessa pettyneet.

Vierailija
17/74 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat niin hemmetin ilkeitä, tuomitsevia ja pettäviä. Koirani ja arapapukaijani ovat tärkeämpiä kuin kukaan ihminen.

Vierailija
18/74 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla koirat tulee aina ennen ihmisiä! ennen miestäni tai tulevaa vauvaa jopa..

Vierailija
19/74 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ei tottele sen enempää kuin lapsetkaan, ellei niitä kasvata! Ja joidenkin yksilöiden kanssa sitä kasvatustyötä saa tehdä aivan herkeämättä. Yhtälailla minusta voisi väittää että lapsihullut ihmiset tekevät lapsia vain koska tykkäävät pomottaa ja harvat aikuiset siihen suostuvat. 

En tosin voi kieltää, etteikö koira olisi minulle sinkkuna jonkinlainen perheen korvike. Yhtälailla olisin voinut hankkia lapsiakin, jos olisin löytänyt kelvollisen miehen, vaan kun mieluummin jaan kotini tuon koiran kanssa kuin niiden kelvottomien miesten, joita olisi tarjolla ollut. Se päätyi minulle sattumalta kodittomia ensin vain lyhyeen hoitoon. En ajatellut olevani koiraihmisiä, mm. koska en pidä yhtään komentamisesta. Mut enpä tiennyt, miten paljon iloa elämään koira toisi! 

Vierailija
20/74 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiset olisivat yhtä mukavia kuin lemmikkini, olisin paljon sosiaalisempi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi