Oon huolissani tutun vauvanhoidosta
Se ei imetä vauvaa vaikka on vasta kesällä syntynyt ja puolivuotiaaks pitäisi imettää. Nyt se on ruennut antaa velliä että vauva nukkus paremmin.
Vähän aika sitten se oli yön jossain juhlimassa, oli laittanut sen facebookiin. Tietty jos ei imetä niin eihän se vauvaan mene mutta silti musta ei pienen vauvan äitin tarttis juhlia. Kotonakin ottaa viiniä.
Se laittaa blogiinsa ja instagrammiin vauvasta kuvia, vaikka mun mielestä nettiin ei sais laittaa lasten kuvia. Viimeksi kirjoitti että aikoo laittaa lapsen omaan huoneeseen nukkumaan, ja se on tosiaan jotain kolme kuukautta se lapsi.
Niillä on myös iso koira joka saa olla vapaasti lapsen kanssa. Isojen koirien ei pitäis antaa päästä lapsen lähelle, siinä on aina vaara.
Pitäiskö puuttua ja miten?
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 10:51"]
Tuo vellin antaminen tuon ikäiselle on kyllä väärin. Eipä ole lapsen suolisto vielä kypsä sille ja sillä todettu olevan yhteyttä mm. keliakiaan.
[/quote]
Kumma homma, että esim keskoselle ON ANNETTAVA velliä jo tuossa iässä. Jos olisi muka suolisto kesken niin luulisi keskosella varsinkin olevan. ohje on kuitenkin keskoselle antaa velliä jo 3kk iässä ja kiinteätkin aloitetaan silloin, jotta saadaan painoa. Eikä ole meidän keskosella eikä muuten muillakaan perheen lapsilla jotka on vellin 3kk iässä aloittaneet keliakiaa. (vaikka tautia on lähisuvussa)
Hauska parodia monista palsta-avauksista.
- Terveisin äiti, joka on kyllä imettänyt toista vuotta kutakin lasta, mutta pitänyt pisimmillään kolmen kuukauden äitiysloman.
Noista asioista koira on ainoa, johon voisi varovasti puuttua.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 10:58"]
Jos minulle joku tuttava kommentoisi blogissa vauvanhoidosta noilla perusteilla, olisi kyllä saman tien entinen tuttava! Olisit edes ilmaissut huolesi kahden kesken, etkä netissä!
No en kai nimelläni laita mitään viestiä. En halua että menee välit pilalle.
Kaikki kertomasi on normaalia, ei ehkä täydellistä vauvanhoitoa, mutta riittävän hyvää. Ja tiedoksesi vaan, että äitiysloma loppuu 3 kk kohdalla, vanhempainvapaan voi pitää myös isä. Muualla maailmassa on ihan normaalia sekin, että 3 kk ikäinen menee päivähoitoon.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 10:31"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 10:23"]
Noi on kaikki sellaisia juttuja, että kyllä hiljaa mielessäni ajattelen että "ei luoja mikä typerys", mutta en sitä ääneen sano koska noi kaikki asiat on kuitenkin periaatteessa ihan normaaleja.
[/quote]
Samoin. Siitäkin huolimatta, etten itse voinut sairauden takia imettää. Ihan oman mukavuudenhalun takia imettämättä jättäminen on mielestäni tyhmää ja itsekästä.
[/quote]
Mä en taas usko fanaattisuuteen imetyksen puolesta tai vastaan, enkä siihen, että sulla on rahkeita arvioida miten muiden ratkaisut liittyisivät "mukavuudenhaluun". Kaikilla ei lähde maidontuotanto käyntiin kunnolla jne. Muutenkin todella privaattiasia, johon ulkopuolisilla ei ole nokan kopauttamista.
[/quote]
Juuri siksi etten itse pystynyt imettämään, ymmärrän hyvin ettei se monessa tilanteessa ole mahdollista. Mutta JOS kyseessä on pelkkä mukavuudenhalu, eli mahdollisuus olisi muttei vain halua kun se on niin hankalaa, rinnat menee pilalle tms, niin silloin mielestäni kannattaisi katsoa peiliin. Elävässä elämässä en ole koskaan törmännyt tällaiseen tapaukseen, enkä varmasti sanoisi mitään vaikka törmäisinkin, mutta netissä näitä on aina välillä.