Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon huolissani tutun vauvanhoidosta

Vierailija
27.09.2013 |

Se ei imetä vauvaa vaikka on vasta kesällä syntynyt ja puolivuotiaaks pitäisi imettää. Nyt se on ruennut antaa velliä että vauva nukkus paremmin.

Vähän aika sitten se oli yön jossain juhlimassa, oli laittanut sen facebookiin. Tietty jos ei imetä niin eihän se vauvaan mene mutta silti musta ei pienen vauvan äitin tarttis juhlia. Kotonakin ottaa viiniä.

Se laittaa blogiinsa ja instagrammiin vauvasta kuvia, vaikka mun mielestä nettiin ei sais laittaa lasten kuvia. Viimeksi kirjoitti että aikoo laittaa lapsen omaan huoneeseen nukkumaan, ja se on tosiaan jotain kolme kuukautta se lapsi.

Niillä on myös iso koira joka saa olla vapaasti lapsen kanssa. Isojen koirien ei pitäis antaa päästä lapsen lähelle, siinä on aina vaara.

Pitäiskö puuttua ja miten?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa puuttuisit asioihin, niin että kävisit juttelemassa omista ongelmistasi jollekin. Sulla ei voi olla kaikki kohdillaan, kun tohon tahtiin kyttäät toisen tekemisiä. Itsetunto-ongelmia? Parisuhde kuralla? Ehkä pahoinpitelet omia lapsiasi ja koitat toisten teoilla mitätöidä omaa syyllisyyttä? Ehkä vain tykkää nostaa itseäsi jalustalle?

jokatapauksessa, tämä teksti kertoo lähinnä sinun ongelmista, ei niinkään tuttavasi...

Vierailija
22/45 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää ollut provoksi tarkotettu. Joku toinenkin sentään osaa olla huolissaan että lapsi ei oo se tärkein vaan elämän pitäis olla ihan niinkun ennenkin.

Ei tossa oo vielä kaikki. Tää tuttu haluais myös mm töihin jo nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Mun mielestä on jotenkin itsestäänselvää, ettei imettäminen (syystä tai toisesta) välttämättä onnistu kaikilta ollenkaan.

Pienen lapsen äiti saa juhlia. Ihan hyvä oma jaksamisen kanssa, jos välillä ottaa breikin. Hankkii asiallisen lastenhoitajan. Parempi se niin on, kuin että istuis lapsen kanssa kotona viinipullo toisessa kädessä.

Valokuvat lapsista fb:ssa ym. ovat kai nykypäivänä tosi yleisiä. En usko että siellä miljoonien latausten joukosta yksi vauva muiden joukossa aiheuttaa mitään suurta ongelmaa.

Voi lapsi nukkua toisessa huoneessa, kunhan sitten herää katsomaan jos itkee. Voi olla järkevääkin esim siinä tapauksessa, että itse harrastaa miehen kanssa paljon seksiä. Ei altisteta lasta sellaiselle..

Koiran kanssa syytä olla tarkkana. On tosin sellaisia eläimiä, jotka opettettu  kestämään lasten kovakouraisuutta ja luonteeltaan pyhimyksiä. Siis kestävät loputtomasti pienen lapsen retuutusta, repimistä ym.  

Vierailija
24/45 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on kaikki sellaisia juttuja, että kyllä hiljaa mielessäni ajattelen että "ei luoja mikä typerys", mutta en sitä ääneen sano koska noi kaikki asiat on kuitenkin periaatteessa ihan normaaleja.

Vierailija
25/45 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nuo ole sellaisia asioita, joista olisi syytä hirveästi huolestua. Ovat itseasiassa aika tavallisia ja ihan sallittuja asioita vanhemmille. Itse ajattelen, ettei tuollainen vauvanhoito ole itseäni varten ja koen joskus vähän puistatusta kuunnellessani tarinoita tuollaisesta.

Lastensuojeluilmoituksen paikka tuo ei kuitenkaan mielestäni ole jos lapsen hoito on järjestetty turvallisesti kun äiti juhlii. Imettääkin voi vaikka olisi alkoholia vähän ottanut kunhan on hoitokykyinen ja vauvan saa nukuttaa omassa huoneessa vaikka heti sairaalasta kotiuduttua. Itse työskentelen lastensuojelussa eikä tuollaista ilmoitusta kannattaisi edes ottaa käsittelyyn kun on paljon vakavampiakin ongelmia.

Voithan puhua ystäväsi kanssa mutta lieneekö siitä apua kun hänellä varmaan omat ajatuksensa vauvanhoidosta, omista ja vauvansa tarpeista.

Vierailija
26/45 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 10:23"]

Noi on kaikki sellaisia juttuja, että kyllä hiljaa mielessäni ajattelen että "ei luoja mikä typerys", mutta en sitä ääneen sano koska noi kaikki asiat on kuitenkin periaatteessa ihan normaaleja.

[/quote]

Samoin. Siitäkin huolimatta, etten itse voinut sairauden takia imettää. Ihan oman mukavuudenhalun takia imettämättä jättäminen on mielestäni tyhmää ja itsekästä.

Vierailija
27/45 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laitoin nyt ihan ystävällisen viestin blogin kautta. Jos vaikka ees miettisi jatkossa miten lastaan hoitaa.

Vierailija
28/45 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää tätä aloitusta.

Pienen lapsenkin äiti SAA juhlia jos haluaa, eikä siinä ole mitään vikaa kunhan lapsi on sen aikaa turvallisessa hoidossa.

EI ole mitään lakia tai sääntöjä joka kieltäisi lasten kuvien laittamisen webbiin. Meidänkin lasten kuvia on julkisessa blogissani. Voi kauheaa! ;-)

Lapsen nukuttaminen omassa huoneessaan on sekin ihan täysin ok.

Eikä ole myös kiellettyä antaa koirien ja lasten olla keskenään. Meillä on ollut aina useita koiria eikä todellakaan ole lapsia ja koiria erotettu. Usein on koira nukkunut vauvan vieressä, molemmat onnellisen näköisenä. Eiköhän koiranomistaja tunne itse koiransa, että onko luotettava lapsen kanssa.

Vierailija
29/45 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 09:14"]

Se ei imetä vauvaa vaikka on vasta kesällä syntynyt ja puolivuotiaaks pitäisi imettää. Nyt se on ruennut antaa velliä että vauva nukkus paremmin.

Vähän aika sitten se oli yön jossain juhlimassa, oli laittanut sen facebookiin. Tietty jos ei imetä niin eihän se vauvaan mene mutta silti musta ei pienen vauvan äitin tarttis juhlia. Kotonakin ottaa viiniä.

Se laittaa blogiinsa ja instagrammiin vauvasta kuvia, vaikka mun mielestä nettiin ei sais laittaa lasten kuvia. Viimeksi kirjoitti että aikoo laittaa lapsen omaan huoneeseen nukkumaan, ja se on tosiaan jotain kolme kuukautta se lapsi.

Niillä on myös iso koira joka saa olla vapaasti lapsen kanssa. Isojen koirien ei pitäis antaa päästä lapsen lähelle, siinä on aina vaara.

Pitäiskö puuttua ja miten?

[/quote]

ha haa :) joko tämä oli provo tai olet kunnon kylähulllu. 

Vierailija
30/45 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten köyhää voi joillakin elämä ollakaan!

Vierailija
31/45 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teillä on ahdas ja kapea käsitys siitä äitiydestä siellä Suomessa.

Vierailija
32/45 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 09:21"]

Vaikka provo onkin, niin kyllä tuossa piilee totuuden siemen. Moni vanhempi on ihan täysi idiootti mitä tulee lastenhoitoon. Tosin tämä idioottius näkyy muillakin elämän osa-alueilla, ja ilmenee mm. holtittomana arjenhallintana, huolimattomuutena ja vääriin asioihin keskittymisenä. Tätä vaan ei ikinä uskalleta sanoa ääneen, vaan nyökytellään hiljaa päätä kun joku jättää vastasyntyneen hoitoon,  teippaa tutin lapsen suuhun jotta se oppisi syömään sitä, jättää lemmikkien kanssa keskenään, ei imetä mukavuussyistä, ei pidä isyyslomaa, vähät välittää ravitsemussuosituksista jne.

[/quote]

Olen sitten varmaankin tosi idiootti, mutta mitä merkitystä on sillä syökö vauva tuttia tai onko hoidossa vastasyntyneenä?

Vierailija
33/45 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tekemään kaikista ranskalaislapsista- ja vauvoista ls-ilmoituksen. He kun elvät tuohon tyyliin.

Tutkimuksissa on todettu, että länsimaissa, joissa hygienian taso on erinomainen ei rintamaidolla ruokituilla ja pulloruokituilla ole suurtakaan eroa.

Vierailija
34/45 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy puuttua jos:

Maito on tehty keittämöttömään kuraveteen, niin kuin kehitysmaissa monesti on :(

Samoin, jos vellikin on tehty keittämöttömään kuraveteen.

Vauvaa ei kukaan ollut hoitamassa silloin, kun äiti oli juhlimassa.

lapsen molemmat vanhemmat ovat ihan tillin tallin, kun sitä viiniä juovat.

Nettiin en minäkään kuvia laittaisi, mutta moni nykyään laittaa ja pedofiilit eivät mitenkään ehdi käymään kaikissa nettiin laittetujen lapsien luona.

Jos talo on niin iso esim. kartano/linna, että vauvan huoneesta ei kuulu ääni oleskelutiloihin, eikä  itkuhälytintä ole käytössä.

Koira on todistettavasti aggressiivinen.

Vierailija
35/45 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vellin antaminen tuon ikäiselle on kyllä väärin. Eipä ole lapsen suolisto vielä kypsä sille ja sillä todettu olevan yhteyttä mm. keliakiaan.

Vierailija
36/45 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 09:17"]

poistu sinä tuttusi elämästä. Et ole tuttusi  ystävyyden arvoinen

[/quote]

Poistuis samalla vaikka kokonaan pallolta, niin olisipa yksi vitun typerä kyylä vähemmän.

Vierailija
37/45 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle joku tuttava kommentoisi blogissa vauvanhoidosta noilla perusteilla, olisi kyllä saman tien entinen tuttava! Olisit edes ilmaissut huolesi kahden kesken, etkä netissä!

Kaikki kertomasi on normaalia, ei ehkä täydellistä vauvanhoitoa, mutta riittävän hyvää. Ja tiedoksesi vaan, että äitiysloma loppuu 3 kk kohdalla, vanhempainvapaan voi pitää myös isä. Muualla maailmassa on ihan normaalia sekin, että 3 kk ikäinen menee päivähoitoon. 

Vierailija
38/45 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 10:23"]

[/quote]

Samoin. Siitäkin huolimatta, etten itse voinut sairauden takia imettää. Ihan oman mukavuudenhalun takia imettämättä jättäminen on mielestäni tyhmää ja itsekästä.

[/quote]

Mä en taas usko fanaattisuuteen imetyksen puolesta tai vastaan, enkä siihen, että sulla on rahkeita arvioida miten muiden ratkaisut liittyisivät "mukavuudenhaluun".  Kaikilla ei lähde maidontuotanto käyntiin kunnolla jne. Muutenkin todella privaattiasia, johon ulkopuolisilla ei ole nokan kopauttamista.

Vierailija
39/45 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhohohoho, piristyin :D

Minäkin olen sitten varmaan maailman huonoin äiti. Kävin rock-konsertissakin vauvan ollessa 2kk ja vein hoitoon omalle isälleni (on muuten maailman paras isoisä). Niin ja on koiria, 4 kappaletta! Tulevat vauvan kanssa toimeen loistavasti, mutta eihän sille näköjään ole väliä... Vauvat pitäisi näköjään eristää kaikesta mahdollisesta..

En ole päivääkään imettänyt. Maitoa ei aluksi tullut ja lopultakin vain niukasti. Tuttelia kehiin ja hyvin ollaan pärjätty! Eikä ole neuvolatäditkään parjanneet, tukeneet ainoastaan!

Meidän vauvalla on myös oma huone. Ei heräile yöllä kuin muutaman kertaan, nukun itkuhälyttimen vieressä.

Ja oi kyllä, minä biletän! Ihan baarissa! Onhan se väärin antaa isänkin välillä hoitaa vauvaa, näköjään! Se on vissiin niin, että vaan isä saisi pitää hauskaa ja äidin pitäisi hoitaa vauvaa 24/7...?? 

HAHAHAHHAHAHA

Vierailija
40/45 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, 24 lisää vielä, että minäkin haluaisin takaisin töihin! Ja vaikka vauva on vasta 7kk niin arvatkaapa mitä, minä olen pomoni kanssa sopinut, että teen välillä tuurauksia! Doijoi, pitää varmaan tehdä itsestäni ls-ilmo...