Facebookissa kerätään talvivaatteita vastaanottokeskuksiin - huutava pula!
Syksyn kylmetessä talvivaatteille alkaa olla käyttöä - monella Suomeen saapuvalla pakolaisella niitä ei kuitenkaan ole.
Kommentit (30)
heitän kyllä mieluummin roskiin kuin tuonne lahjottaisin.
Viimeks kun kerättiin heittivät muut kuin muotivaatteet roskiin. Selitys oli että asiakkaat nuoria ja muotitietoisia.
Eiköhän valtio kustanna uudet kalliit talvivaatteet pakolaisille. Tuskin niille meidän vanhat kelpaa.
Mua kanssa todella epäilyttää kerättyjen vaatteiden käyttöaste. Haluavat kuulemma uusia muotivaatteita. Uudetkaan vaatteet eivät kuulemma kelpaa, elleivät ole tietyn merkkisiä. Erityisesti miehet eivät suostu pukeutumaan kierrätysvatteisiin.
niitä voi viedä suoraan vastaanottokeskuksiin, ensikoteihin jne.. jos tällainen yhteinen keräys epäilyttää. Nothing happens if you dont act!!
Ennemmin autan SUOMALAISIA en tänne törkättyjä pakolaisia. Omakin maa ihan retuperällä.
Ja ehkäpä kun talvi tulee, tajuaa nuo mennä jonnekin lämpimämpään.
Vein omien lasten pieneksi jääneitä ja muutaman uudeen.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 09:53"]
Ennemmin autan SUOMALAISIA en tänne törkättyjä pakolaisia. Omakin maa ihan retuperällä.
[/quote] No auta. On toki tärkeää että suomalainen vähäosainen lapsi saa kolmannen talvihaalarin kuin että pakolainen saa sen ensimmäisen. Just go.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 09:55"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 09:53"]
[/quote] No auta. On toki tärkeää että suomalainen vähäosainen lapsi saa kolmannen talvihaalarin kuin että pakolainen saa sen ensimmäisen. Just go.
[/quote]
Komppi tälle! Yleensä kun ne, jotka urputtavat toisten auttamisesta eivät auta itse senkään vertaa edes niitä sukulaisiaankaan puhumattakaan toisista suomalaisista.
Mulla olisi kaapit täynnä jo pieneksi jääneitä talvivaatteita kahdelta lapselta ja voisin ne mielelläni tuonne antaa... MUTTA Helsinkiin on yli 300 km matkaa :/