Vauvalle jogurttiA?
Minkähän ikäiselle vauvalle voi antaa sitä luonnonjogurttia? ku onhan niitä vauvojen omia purkkijogurtteja vaan minä kun mieluummin välttäsin "valmisruokien" antamista... vähän yli puoli vuotias on siis tämä minun vauva ja hiljalleen aletaan opetella uusia ruokia :)
Kommentit (7)
Mä rupesin vähän alle 10-kuiselle antamaan hiljakseen jogurttia. Nyt ikää 1v1kk ja syö jogurttia ihan kunnon annoksen kerralla silloin kun syö. En antaisi noin pienelle.
Noin pienelle ei suositella vielä tavallisia lehmänmaitotuotteita, ei jogurttiakaan. Niissä oleva proteiini on vauvalle liikaa pilkottavaksi ja voi rasittaa vauvan munuaisia. Korvikkeiden lehmänmaidon proteiinit on osittain pilkottu valmiiksi. Hapatus ei pilko proteiinia vauvalle sopivaksi.
4, aivan väärin!!!!
Mutta noin, yleensäkin kaikki homogenoidut tuotteet ovat ihmisille pahasta, vauvasta vaariin.
Vauvalle ei missään nimessä MITÄÄN korvikkeita, eikä mitään muutakaan tehdastuotetta.
Tutki mitä lehmänmaidosta on tietoa.... suosin mm. vuohenmaitoa. (raakana)
No sittempä myö ootellaan tuon jogurtin kanssa vielä :)
Me on annettu lapsille niitä vauvansosepurkkijogurtteja alkuun, purkin kyljessä on se noin ikä. Niitä ei tarvitse ihan päivälleen odottaa siis jos lapsi täyttää 4 kk viikon päästä niin voi jo kokeilla. ;)
Mutta mitä maitotuotteisiin tulee niin hapanmaitotuotteita ollaan annettu n. 10 kk ikäisestä. Eli piimä, jog, viili, rahka, raejuusto -kaikki nämä perusmaitotuotteet ja vähitellen. On seurattu ihoa ja suolistoa ja jos sopii niin muutaman viikon testailun jälkeen voi antaa tavallista maitoa vähitellen. Loraus kerrallaan korvikkeeseen maitoa ja näin: 1- vuotiaana lapsi juo ja syö mitä muukin perhe.
Aluksi kun tarjoat tavallista jogurttia (siis silloin n. 11 kk ikäisenä) niin anna ihan lusikallinen. Puolipurkkia on ehdottomasti nounou.
10kk ikäselle voi alkaa antaa hapanmaitotuotteita. niisä vauvojen jogurteissa on käytetty korvikemaitoa