Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekevätkö ihmiset teistä johtopäätöksiä ulkonäkönne perusteella? Ärsyttääkö se teitä?

Vierailija
30.08.2020 |

Itse olen meikannut 12-vuotiaasta asti. Meikkaaminen on aina ollut minulle sekä tyyliasia että taiteellisen ilmaisun muoto. Silti minua ei kiinnosta keskustella meikeistä muiden kanssa. Monet naiset kuitenkin päättelevät meikattujen kasvojeni perusteella, että olen ulkonäkökeskeinen ja minua kiinnostaa höpistä meikkijuttuja. Mutta mikään ei ole mielestäni tylsempää kuin jutella ulkonäköhömppää. Se ei ole millään lailla kehittävää. Jokainen näyttää miltä näyttää/miltä haluaa näyttää ja se hänelle suotakoon, siitä EI tarvitse tehdä numeroa. Se on useimmille jopa epämiellyttävää ja kiusallista, että joku aina ottaa esille toisen meikit/lävistykset/tatuoinnit jne.

Minun siis oletetaan ulkonäköni perusteella olevan pinnallinen tyhjäpää, vaikka todellisuudessa minua kiinnostaa psykologia, henkinen kasvu, buddhalaisuus eli mm. karma (teoillamme on aina seuraus) jne.

Onko teistä tehty/tehdäänkö teistä virhepäätelmiä ulkonäkönne perusteella? Ja miltä sitten näytätte?

Ja ihmiset, minä pyydän, älkää tehkö muista johtopäätöksiä pelkän ulkonäön perusteella!

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen kaunis ja meikkaan. Yleensä yllätytään siitä, että olen älykäs. Mielestäni se viestii tyhmyydestä, että luokittelee ihmiset lokeroihin ulkonäön vuoksi.

Vierailija
2/62 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tekevät niinkuin kaikista tehdään, koskaan ei ole kukaan kuitenkaan sanonut että mitä. Joten en tiedä yhtään mitä ihmiset luulevat minusta🤷‍♀️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai tekee. Kohtelusi perustuu valtaosin ulkonäköön eikä meriitteihin.

Naispuolista ystävääni on haukuttu mm. mamuksi, estetty pääsy baariin jne. siksi koska hän ei ole elovena ja asumme Pohjanmaalla. Kimppuunkin on käyty. Hän on täysin kantasuomalainen ties kuinka monen sadan vuoden ajalta ja hänellä on suomalainen etu/sukunimi.

Voit kuvitella miten helppo tuollaisen ihmisen on ystävystyä, saada töitä jne., ei ole helppoa.

Valtaosa ihmisistä on kuvottavia. Jaksan elää vain siksi kun on pieni vähemmistö niitä selväjärkisiä jotka kohtelevat ihmistä käytöksen, ei ulkomuodon perusteella.

Vierailija
4/62 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee. Minä olen aina masentunut. Varsinkin lääkärit tykkää kertoa minulle että minua masentaa. Siitä sitten hieman väitellään olenko.

Vierailija
5/62 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että buddhalaisuus kiinnostaa, seuraavaksi voisitkin ihan perehtyä siihen.

Vierailija
6/62 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on melkein hakattu täysin selvin päin olevien ihmisten toimesta siksi koska minulla on tummanvihreät silmät ja väittivät etten ole "meikäläisiä". Avasi hieman minunkin näkökulmaani siihen, etteikö muka Suomessa olisi oikeaa rasismia.

Ja olen siis vitivalkoinen suomalainen. En jaksa edes miettiä onko sen takia mennyt ohi jotain elämänmahdollisuuksia, kun en voi asialle mitään tehdä.

Vierailija
7/62 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset taitavat olettaa että olen varattu kun eivät ikinä tee alotteita

Vierailija
8/62 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Resting Bitch Face, eli kasvojeni neutraalein ilme tulkitaan vihaiseksi/myrtsiksi/vittuuntuneeksi, vaikka olisin ihan hyvällä tuulella. Niin monta kertaa olen saanut kuulla että joku piti minua negatiivisena tai vihaisena tai epäystävällisenä ihmisenä ennenkuin päätyi kanssani juttusille ja tajusi että olenkin oikeasti lämmin ja positiivinen tyyppi. Kyllähän se häiritsee, koska tietenkään kaikki ei päädy puhumaan kanssani joten monelle jää negatiivinen mielikuva minusta.

Vierailija
9/62 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai tekee. Kohtelusi perustuu valtaosin ulkonäköön eikä meriitteihin.

Naispuolista ystävääni on haukuttu mm. mamuksi, estetty pääsy baariin jne. siksi koska hän ei ole elovena ja asumme Pohjanmaalla. Kimppuunkin on käyty. Hän on täysin kantasuomalainen ties kuinka monen sadan vuoden ajalta ja hänellä on suomalainen etu/sukunimi.

Voit kuvitella miten helppo tuollaisen ihmisen on ystävystyä, saada töitä jne., ei ole helppoa.

Valtaosa ihmisistä on kuvottavia. Jaksan elää vain siksi kun on pieni vähemmistö niitä selväjärkisiä jotka kohtelevat ihmistä käytöksen, ei ulkomuodon perusteella.

Tää. Sua ei kohdella "oikeana" suomalaisena vaan asenne on aina piilovittuileva tai syrjivä jos et näytä "valtaväestön" mielestä oikeanlaiselta suomalaiselta.

Ei auta edes korkeakoulutus, täydellinen kielitaito ja sukutausta keskiajalle asti Suomeen.

Vierailija
10/62 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Isäni on espanjalainen, joten olen tummempi kuin keskiverto suomalainen. Vähän romanin näköinen. Suomalainen nimi.

Kaikkialla tyrkytetään sosiaalipalveluja (en ole ikinä tarvinut). Lapsesta tehdään lasu varmuuden vuoksi ja kuvitellaan että olen huonompi ihminen.

Vierailija
11/62 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kun menen kassajonoon, niin vartija tulee takahuoneesta seisomaan kädet puuskassa lähistölle, kunnes laitan ostokseni kassahihinalle. Sen tehtyäni hän häviää. Naurattaa.

Minua pidetään varkaana, pukeutumistyylini perusteella. Naiset varmaan pitävät juoppona tai jotain.

Vierailija
12/62 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ulkomaalaisperäinen sukunimi. Aivan ylittämätön paikka joillekin yli 60vee-miehille, vaikka näytän täysin kansasuomalaiselta. Vanhat ukot eivät pidä suomalaisena, jos nimi ei ole suomalainen.

Vierailija
13/62 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevät, mutta ei minua ärsytä. Olen jo aikoja sitten ymmärtänyt että ihmiset ovat pinnallisia olentoja. Sitäpaitsi harvoin jään juttelemaan jonkun kanssa niin pitkään että sen syvällisempiin keskusteluihin olisi aikaa. Miehissä on pätemisen tarve välillä liiankin korostunut mutta annan olla kun se on heille niin tärkeää, tietyillä naisilla myös sama piirre.

14/62 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa varmasti tekee.

Rankkojen syöpähoitojeni aikana sain valtaviä määriä kortisonia ja turposin gorillan malliseksi. Naamani oli kaksinkertainen möhkö eikä minulla ollut kaulaa. Hiuksia oli hyvin vähän.

Minua herjasivat sekä suomalaisnuoret että ruotsinkieliset nuoret.

Mielenkiintoinen tilanne. 

Vierailija
15/62 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luullaan usein kahdeksankin vuotta nuoremmaksi. Viimeksi vuoden 2019 lopussa.

No jotain kertoo myös se, että suomimiekkoset eivät ikinä lähesty minua. En nyt erityisesti ole suomimiekkosista kiinnostunut, mutten myöskään mistään liian erilaisen kulttuurin kasvateista XD. Yritän kuitenkin suhtautua ulk. sillä tavalla, että en minä ole itsekään päättänyt, että asun ikuisesti Suomessa (en tiedä, aika näyttää.) Eli yhtä hyvin minäkin voisin olla mąąh.múút.

Niin eli ilmeisesti miekkoset sitten pitävät minua ulkoisen muotoni perusteella liian tasokkaana XDDDD Ymmärrettävää, olen tasokas nainen, mutta turhauttavaa myös.

16/62 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut on melkein hakattu täysin selvin päin olevien ihmisten toimesta siksi koska minulla on tummanvihreät silmät ja väittivät etten ole "meikäläisiä". Avasi hieman minunkin näkökulmaani siihen, etteikö muka Suomessa olisi oikeaa rasismia.

Ja olen siis vitivalkoinen suomalainen. En jaksa edes miettiä onko sen takia mennyt ohi jotain elämänmahdollisuuksia, kun en voi asialle mitään tehdä.

Upeilta vaikuttavat silmät!

Minulla on oliivinvihreät silmät, joita kehystää sininen reunus. 

17/62 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Isäni on espanjalainen, joten olen tummempi kuin keskiverto suomalainen. Vähän romanin näköinen. Suomalainen nimi.

Kaikkialla tyrkytetään sosiaalipalveluja (en ole ikinä tarvinut). Lapsesta tehdään lasu varmuuden vuoksi ja kuvitellaan että olen huonompi ihminen.

Olen pahoillani.

Vierailija
18/62 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä tuli koettua tuo ilmiö kantapään kautta. Minulle puhkesi kasvoihin ihottuma ja paha akne. Monet (sekä ikätoverit että aikuiset) huomauttelivat ja olettivat minusta ties mitä. Yleisin olettamus taisi olla se, etten huolehdi itsestäni, en peseydy tai että syön epäterveellisesti. Joku varmaan luuli myös, että minulla on jokin tarttuva sairaus. Osasta en osaa sanoa, mitä olettivat - kunhan muuten vain pitivät minua vastenmielisenä ja ällöttävänä. Kovasti se kaikki sattui ja vaikutti hyvin paljon siihen, mitä ihmisistä nykyään ajattelen (en kovin hyvää).

Aikuisena on sitten ollut sellaisia vaiheita, että olen onnistunut näyttämään ihan normaalilta ja joskus jopa melko nätiltä. Voin kertoa, että kohtelu on aivan erilaista kuin silloin nuorena. Ne, jotka väittävät että ns. rumia ei syrjitä, puhuvat p*skaa. 

Vierailija
19/62 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm en tiedä mitä kaikkea mun ulkonäöstä luullaan.. Mutta ainakin usein tulee olo, että mun luullaan olevani luonteelta tosi alistuva ja kiltti (olen pieni, pehmeän näköinen nainen mutta luonteelta aika kärkäs, suora ja itsenäinen) 🤣

20/62 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Resting Bitch Face, eli kasvojeni neutraalein ilme tulkitaan vihaiseksi/myrtsiksi/vittuuntuneeksi, vaikka olisin ihan hyvällä tuulella. Niin monta kertaa olen saanut kuulla että joku piti minua negatiivisena tai vihaisena tai epäystävällisenä ihmisenä ennenkuin päätyi kanssani juttusille ja tajusi että olenkin oikeasti lämmin ja positiivinen tyyppi. Kyllähän se häiritsee, koska tietenkään kaikki ei päädy puhumaan kanssani joten monelle jää negatiivinen mielikuva minusta.

Kollega mainitsi samasta ongelmasta. Mukava, fiksu ja hoikka nuori nainen, joka käytti vastaavaa termiä. Minä luulin, että hänellä on huono päivä, joten onneksi hän selitti tilanteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme