Ulkonäön merkitys parisuhteessa?
Tai muissakin vuorovaikutussuhteissa. Minä merkitsee, onko ylipäätänsä väliä. Minulle nimittäin merkitsee jotkut asiat ja haluaisin tietää, onko muilla samoja ajatuksia.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa ulkonäkö on hyvin tärkeä, koska muuten seksi ei onnistu. Olen siis nainen ja erittäin nirso.
... Muissa vuorovaikutussuhteissa ulkonäöllä ei ole merkitystä. Enemmänkin sitten on kyse ihmisen käytöstavoista ja persoonasta.
Totta kai ulkonäöllä on merkitystä. Minä ainakin haluan naisen, joka saa kauniilla hymyllään perhoset pyörimään vatsassa ja sukat jaloissa. Miksi menisin parisuhteeseen ihmisen kanssa, joka ei saa tätä efektiä aikaan?
Sama koskee varmasti vastakkaistakin sukupuolta.
Ei suurta merkitystä, mutta ylipainoa en varmaan kestäisi.
Niin, minulle myös. Nimittäin yksi kaveri on nyt ihastunut minuun. Ilmeisesti hyvä mies, mutta en pysty kuvittelemaan intiimia kanssakäymistä hanen kanssaan enk edes mitään fyysistä. Kuitenkin reilu.
Mutta yleensäkin avoimet, hyväntahtoiset kavot puhuttelevat minua ja siisteys. Isoja tatskoja pidän rumina.
AP
Samoin, massiivinen ylipaino inhottaa, vaikka tästä joku kehopositiivinen vetääkin herneen nenäänsä todennäköisesti.
Kyllä se vaikuttaa.
Esteettinen silmä.
Kauneutta on monenlaista... siis sitä, missä silmä lepää ja minkä kukin näkee ja kokee kauniina.
Myös läheisen kosketus ja se miltä se ihminen tuntuu on merkitsevää... Samoin miltä kuulostaa ja miten liikkuu ja elehtii ja käytyäytyy.
Aikaisemmin urheilullinen ja suht hyvässä kunnossa oleva mieheni lopetti kaiken liikunnan ja alkoi mättämään herkkuja. Ulkonäkö muuttunut paljon ja kiloja tullut. Pakko myöntää että seksiin se on vaikuttanut negatiivisesti. Sekin voi myös vaikuttaa "viehättävyyteen" että ei hän halua/jaksa sen myötä tehdä mitään muuta kuin maata sohvalla ja valittaa kertyneistä kiloista. Olen kyllä ehdottanut yhdessä liikkumista ja tehnyt terveellisempiä ruokia jotka ei hänelle yleensä kelpaa. Muuten koen että ihmisen ulkonäöllä ei ole minulle väliä muissa vuorovaikutus suhteissa.
Henkisesti keskenkasvuista porukkaa. Nykyisessä pinnallisessa maailmassa ulkonäölle annetaan epäkypsästi liiaksi merkitystä. Pimeässä kaikki kissat ovat harmaita ja se ettei osata katsoa pintaa syvemmälle johtaa siihen että monet täälläkin kitisevät kumppanin puutetta. Toki tämä on heidän oma onnettomuutensa.
Kyllä sitä enemmän katselee miehellä lihaksikasta sixpackiä, pörröttää tukkaa ja hyväilee päivettynyttä kiinteää ihoa kuin katselee päivät pitkät valjun kaljun sohvaperunan pömpöttävää kaljamahaa.
ULkonainen olemus kertoo aina jotakin sisäisestä maailmasta, joten ei näitä voi ihan kokonaan toisistaan erottaa. Ihminen on kokonaisuus ja tuikitavallisen näköinen nainen voi kuitenkin olla viehättävä samoin kuin kauniit kasvott ja vartalon omaava ei.
Hm, takana 15 vuotta rakastavassa parisuhteessa. Ei sillä ole enää aikoihin ollut merkitystä, se on vaan pakkaus, jossa se rakas asustelee. Taannoin käytiin amputaatiokeskustelu, ja mies oli ihan aidosti sitä mieltä, ettei sillä ole niin kauheasti väliä, onko mulla 1 vai 2 jalkaa. (2 on edelleen.)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä enemmän katselee miehellä lihaksikasta sixpackiä, pörröttää tukkaa ja hyväilee päivettynyttä kiinteää ihoa kuin katselee päivät pitkät valjun kaljun sohvaperunan pömpöttävää kaljamahaa.
Samaa mieltä. Oma mottoni on että jos ei lihaksia niin ei seksiä. Ja se pitää.
Vierailija kirjoitti:
ULkonainen olemus kertoo aina jotakin sisäisestä maailmasta, joten ei näitä voi ihan kokonaan toisistaan erottaa. Ihminen on kokonaisuus ja tuikitavallisen näköinen nainen voi kuitenkin olla viehättävä samoin kuin kauniit kasvott ja vartalon omaava ei.
Näin se minustakin on ja jokin ei yleisesti kauniina pidetty ulkoinen piirre voi mielestäni olla äärimmäisen ihana. Kokonaisuus ja persoona ratkaisee.
Nainen
Naisella on oltava hyvä ulkonäkö. Muuten parisuhde ei onnistu. Se on tuhoontuomittu.
Vierailija kirjoitti:
Hm, takana 15 vuotta rakastavassa parisuhteessa. Ei sillä ole enää aikoihin ollut merkitystä, se on vaan pakkaus, jossa se rakas asustelee. Taannoin käytiin amputaatiokeskustelu, ja mies oli ihan aidosti sitä mieltä, ettei sillä ole niin kauheasti väliä, onko mulla 1 vai 2 jalkaa. (2 on edelleen.)
Minä olen ollut parisuhteessani 25 vuotta ja kyllä ulkonäöllä on vieläkin merkitystä jonkun verran.
Toinen on rakas, mutta jos rakas pullahtaisi vaikka 20 kg, niin se muuttaisi monia asioita hyvin paljon jo alkaen liikunnasta, syömisestä ja ison omakotitalomme + pihamme hoitamistöistä. Meidän elämme on nyt tasapainossa ja mukavaa, mutta jotkut tällaiset asiat vaikuttaisivat elämään kyllä paljon. Myös vaikka tuo jalan menetys. Se ei olisi vain ulkonäöllinen juttu, vaan hyvin paljon muutakin.
Muuten on ihan sama, jos mieheni vaikka kaljuuntuisi, se ei haittaa, ellei hän sitten asiasta alkaisi kovasti vaikeroimaan. Henkiset jutut kulkevat ulkoisten asioiden kanssa aina käsi kädessä. Luonne saattaa muuttua ulkonäön muuttuessa myös ja se olisi jo vaikeampi rasti. Ymmärrän siis hyvin muutoksia, mutta niiden mukana tulevat asiat vaativat enemmän ja kypsyttelyä. En ole lapsekas tässäkään asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Naisella on oltava hyvä ulkonäkö. Muuten parisuhde ei onnistu. Se on tuhoontuomittu.
Tietenkin. Tietenkin toisen ulkonäkö pitää miellyttää tai muuten mistään ei tule mitään. Toisen ulkonäön pitää miellyttää omaa silmää, mutta pitkässä parisuhteessa sisäinen kauneus ja yhteinen historia antaa asialle jo hieman väljyyttä ja erilaisen katsantokannan.
Muissa vuorovaikutussuhteissa ulkonäöllä ei ole minulle mitään väliä, mutta parisuhteessa merkitys on suuri. En koe potentiaalisena kumppanina ihmistä, joka ei viehätä myös ulkoisesti.
Tietenkin ulkonäöllä on merkitystä siinä ihastumisvaiheessa etenkin, mutta kannattaa muistaa että kaikkiin ei todellakaan vetoa mikään salimake tai jumppajaana. Makuja on yhtä monia kuin ihmisiäkin.
Oma puolisoni on sellainen vähän nörttimäinen laiha rillipää ja mun mielestä maailman komein ja seksikkäin.
Muussa elämässä ulkonäöllä ei periaattessa ole merkitystä kunhan pukeutuu ja tilanteen mukaan.
Parisuhteessa ulkonäkö on hyvin tärkeä, koska muuten seksi ei onnistu. Olen siis nainen ja erittäin nirso.