Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"ruotsalaisuus on osa meidän identiteettiämme"

Vierailija
25.09.2013 |

Millä oikeudella joku Lipponen määrittelee, mitä minun identiteettiini kuuluu??? Minulla ei ole mitän ruotsin kieltä tai ruotsinkielisiä vastaan, mutta minun omaan identiteettiini ei kuulu tippaakaan ruotsalaisuutta. Ja tätä asiaa eivät jotkut lipposet sanele. Prkl.

 

http://yle.fi/uutiset/lipponen_valinnainen_ruotsi_leventaisi_sosiaalista_kuilua/6848111

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

30:n jatkaa vielä, tällä keskustelulla ei välttämättä tarvitse olla mitään tekemistä pakkoruotsin kanssa. Minusta ruotsalaisuus on iso osa suomalaisten identiteettiä, mutta en siltä kannata enää nykypäivän suomessa pakkoruotsia. 

Vierailija
42/60 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:33"]

Lukekaa Suomen historiaa, niin ymmärrätte mistä Lipponen puhuu ja mitä tarkoittaa.

[/quote]Sitäkö kun Ruotsi ryösti Suomea 600 vuotta

[/quote] Suomessa ei tuohon aikaan ollut kyllä mitään ryöstettävää. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 20:00"]

Kumpi parempi yleisurheilija Paavo nurmi ja Karolina Kluft?

[/quote] Voi herranjumala, Paavo Nurmi ei ole mikään urheilija, vaan kuollut vainaja..... Ainoa muisto hänestä on Turun urheilupuiston läheisyydessä oleva patsas. :D !!!

Vierailija
44/60 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:41"]

Minun on vähän vaikea olla nauramatta tuolle väitteelle että ruotsalaiset olisivat tulleet suomalaisia sivistämään. Millä tavalla, saanen kysyä? 

 

Vasta Venäjän vallan alla täällä alkoi tapahtua, kouluja perustettiin ja taide alkoi kukoistaa.

[/quote]

Kuten sanoin, vertaa siihen kun Ruotsi otti Suomen alueet haltuunsa ja siihen kun ne menetettiin Venäjälle. Sillä välin ei sinusta tapahtunut mitään, suomalaiset säilyivät reilut 300 vuotta pelkkinä lukutaidottomina metsäläisinä, ei ollut mitään koulutusta, kaupunkeja, lukutaitoa, niinkö? Kyllä ne muutokset on hurjat verrattuna siihen reiluun +100 vuoteen mitä kuuluttiin Venäjälle. Älkää sekoittako tätä keskustelua siihen kumman aikana oltiin "itsenäisempiä"!

Vierailija
45/60 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kieli on minustakin upea ja todella vaalimisen arvoinen asia. Kieleen on tullut ruotsin kielen ohella lainasanoja myös idästä esim. lusikka "lushka". Niistä ei vaan kerrota yle (lue fst) kanavilla. Pakkoruotsittaminen on pienen ruotsinkielisen ja heitä nuoleskelevien oman edun ajamista, ei muuta. Kansa on tyhmä jos antaa rikkaan eliitin pitää valtaa tällaisissa kaikkien suomalaisten elämään vaikuttavissa asioissa. Tämähän on demokraattinen tasavalta, hei haloo!! Seuraavissa vaaleissa vaan äänestämään niitä jotka äänestävät vapaan kielivalinnan puolesta, hopi hopi...

 

Vierailija
46/60 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 20:22"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:33"]

Lukekaa Suomen historiaa, niin ymmärrätte mistä Lipponen puhuu ja mitä tarkoittaa.

[/quote]Sitäkö kun Ruotsi ryösti Suomea 600 vuotta

[/quote] Suomessa ei tuohon aikaan ollut kyllä mitään ryöstettävää. :D

[/quote]Esim miehiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/60 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 20:24"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 20:00"]

Kumpi parempi yleisurheilija Paavo nurmi ja Karolina Kluft?

[/quote] Voi herranjumala, Paavo Nurmi ei ole mikään urheilija, vaan kuollut vainaja..... Ainoa muisto hänestä on Turun urheilupuiston läheisyydessä oleva patsas. :D !!!

[/quote]Eli jos Karolina Kuft kuolee ei tarvi pakkoruotsikaan enää?

Vierailija
48/60 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan maailmassa muita maita, joiden johtajat kilvan vakuuttelevat kansalleen, että te ette ole mitään, vaan olette oikeastaan vain huonompi versio naapurimaalaisista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/60 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 20:36"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 20:22"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:33"]

Lukekaa Suomen historiaa, niin ymmärrätte mistä Lipponen puhuu ja mitä tarkoittaa.

[/quote]Sitäkö kun Ruotsi ryösti Suomea 600 vuotta

[/quote] Suomessa ei tuohon aikaan ollut kyllä mitään ryöstettävää. :D

[/quote]Esim miehiä?

[/quote]

Luuletteko että venäjä ei olisi käyttänyt suomalaisia sotilaina sodissaan jos se olisikin napannut suomen itselleen ruotsin sijasta? 

Vierailija
50/60 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 20:36"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 20:22"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:33"]

Lukekaa Suomen historiaa, niin ymmärrätte mistä Lipponen puhuu ja mitä tarkoittaa.

[/quote]Sitäkö kun Ruotsi ryösti Suomea 600 vuotta

[/quote] Suomessa ei tuohon aikaan ollut kyllä mitään ryöstettävää. :D

[/quote]Esim miehiä?

[/quote]

Luuletteko että venäjä ei olisi käyttänyt suomalaisia sotilaina sodissaan jos se olisikin napannut suomen itselleen ruotsin sijasta? 

[/quote]

 

Sitähän ei voi tietää :) yleensäkin turha spekuloida mitään, keskitytään vain nykyhetkeen ja sen tarpeisiin. Eli pakkoruotsi pois.

 

Minusta pakkoruotsittajat elävät tällä palstalla kovasti menneessä tai sitten spekuloivat entä jos, entä jos ja entä jos Venäjä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/60 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahvenanmaa poisti jokunen vuosi sitten pakkosuomen kouluistaan perustellen asiaa monipuolisemman kielitaidon tarpeella. Ajatelkaa, ei pakkosuomea, vaikka Ahvenanmaa kuuluu edelleen Suomeen! Suomessa taas pitää olla pakkoruotsi, koska Suomen alue kuului Ruotsiin yli 200 vuotta sitten!

Vierailija
52/60 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 20:42"]

Onkohan maailmassa muita maita, joiden johtajat kilvan vakuuttelevat kansalleen, että te ette ole mitään, vaan olette oikeastaan vain huonompi versio naapurimaalaisista...

[/quote]

On tämä suomalaisten historia kova pala näille persu-henkisille... Ite tykätään jauhaa totuudesta ja faktoista, mutta sitten kun puhutaan historiasta niin pää työnnetään puskaan tai aletaan keksimään sitä uudelleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/60 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 20:42"]

Onkohan maailmassa muita maita, joiden johtajat kilvan vakuuttelevat kansalleen, että te ette ole mitään, vaan olette oikeastaan vain huonompi versio naapurimaalaisista...

[/quote]

On tämä suomalaisten historia kova pala näille persu-henkisille... Ite tykätään jauhaa totuudesta ja faktoista, mutta sitten kun puhutaan historiasta niin pää työnnetään puskaan tai aletaan keksimään sitä uudelleen. 

[/quote]

 

Niin, eli Virossa poliitikot selittävät kansalle, että ei mitään virolaisuutta ole olemassakaan, ja Neuvostoliittoa meidän vaan pitää kaikesta kiittää, niinkö?

 

Vierailija
54/60 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 20:42"]

Onkohan maailmassa muita maita, joiden johtajat kilvan vakuuttelevat kansalleen, että te ette ole mitään, vaan olette oikeastaan vain huonompi versio naapurimaalaisista...

[/quote]

On tämä suomalaisten historia kova pala näille persu-henkisille... Ite tykätään jauhaa totuudesta ja faktoista, mutta sitten kun puhutaan historiasta niin pää työnnetään puskaan tai aletaan keksimään sitä uudelleen. 

[/quote]

 

Eli mielestäsi tuo kommentti suomalaisista B-luokan ruotsalaisina on faktaa?

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/60 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:12"]

Ahvenanmaa poisti jokunen vuosi sitten pakkosuomen kouluistaan perustellen asiaa monipuolisemman kielitaidon tarpeella. Ajatelkaa, ei pakkosuomea, vaikka Ahvenanmaa kuuluu edelleen Suomeen! Suomessa taas pitää olla pakkoruotsi, koska Suomen alue kuului Ruotsiin yli 200 vuotta sitten!

[/quote]

 

Todella hyvä pointti!

Vierailija
56/60 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on maailman historian edistyksellisin sivilisaatio. Ruotsalaiset käytti meitä vaan orjina ja varasti meiltä kaikki suuret ideat. Suomihan on tunnettu suurista muinaisista filosofeistaan ja keksijöistä. Tästä on todisteena valtavat määrät muinaisia kirjoituksia, löytöjä ja kaiverruksia ympäri suomea. Muinaiset egypti ja kreikka eivät ole mitään verrattuna muinaiseen suomen suursivilisaatioon. Kehittyneimmät ja suurimmat muinaiset rakennelmat ovat suomalaisten tekemisiä ja niitä kohoilee vieläkin ympäri suomen metsiä. Suomalaiset ovat maailman parhaimpia, kauneimpia, rohkeimpia, rehellisimpiä, älykkäimpiä, jne. Jumalan lahja maailmalle! Aamen!

Vierailija
57/60 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:24"]

Suomalaiset on maailman historian edistyksellisin sivilisaatio. Ruotsalaiset käytti meitä vaan orjina ja varasti meiltä kaikki suuret ideat. Suomihan on tunnettu suurista muinaisista filosofeistaan ja keksijöistä. Tästä on todisteena valtavat määrät muinaisia kirjoituksia, löytöjä ja kaiverruksia ympäri suomea. Muinaiset egypti ja kreikka eivät ole mitään verrattuna muinaiseen suomen suursivilisaatioon. Kehittyneimmät ja suurimmat muinaiset rakennelmat ovat suomalaisten tekemisiä ja niitä kohoilee vieläkin ympäri suomen metsiä. Suomalaiset ovat maailman parhaimpia, kauneimpia, rohkeimpia, rehellisimpiä, älykkäimpiä, jne. Jumalan lahja maailmalle! Aamen!

[/quote]

 

 

No, jos nyt tarkkoja ollaan, niin suuri osa nykyistä Ruotsia oli alunperin suomen sukuisten kielten puhujien asuttamaa.

 

Vierailija
58/60 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 20:42"]

Onkohan maailmassa muita maita, joiden johtajat kilvan vakuuttelevat kansalleen, että te ette ole mitään, vaan olette oikeastaan vain huonompi versio naapurimaalaisista...

[/quote]

On tämä suomalaisten historia kova pala näille persu-henkisille... Ite tykätään jauhaa totuudesta ja faktoista, mutta sitten kun puhutaan historiasta niin pää työnnetään puskaan tai aletaan keksimään sitä uudelleen. 

[/quote]

 

Eli mielestäsi tuo kommentti suomalaisista B-luokan ruotsalaisina on faktaa?

 

[/quote]

 

Mistä tulee tarve nähdä suomalaiset uhreina? Ei mun suomalaisuutta mitenkään halvenna Ruotsin vallan aika, ruotsin opiskelu tai pala ruotsalaista identiteettiä.

 

Vierailija
59/60 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 20:36"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 20:22"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 19:33"]

Lukekaa Suomen historiaa, niin ymmärrätte mistä Lipponen puhuu ja mitä tarkoittaa.

[/quote]Sitäkö kun Ruotsi ryösti Suomea 600 vuotta

[/quote] Suomessa ei tuohon aikaan ollut kyllä mitään ryöstettävää. :D

[/quote]Esim miehiä?

[/quote]

Luuletteko että venäjä ei olisi käyttänyt suomalaisia sotilaina sodissaan jos se olisikin napannut suomen itselleen ruotsin sijasta? 

[/quote]Sehän nappasi 1800-luvulla

Vierailija
60/60 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:28"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 20:42"]

Onkohan maailmassa muita maita, joiden johtajat kilvan vakuuttelevat kansalleen, että te ette ole mitään, vaan olette oikeastaan vain huonompi versio naapurimaalaisista...

[/quote]

On tämä suomalaisten historia kova pala näille persu-henkisille... Ite tykätään jauhaa totuudesta ja faktoista, mutta sitten kun puhutaan historiasta niin pää työnnetään puskaan tai aletaan keksimään sitä uudelleen. 

[/quote]

 

Eli mielestäsi tuo kommentti suomalaisista B-luokan ruotsalaisina on faktaa?

 

[/quote]

 

Mistä tulee tarve nähdä suomalaiset uhreina? Ei mun suomalaisuutta mitenkään halvenna Ruotsin vallan aika, ruotsin opiskelu tai pala ruotsalaista identiteettiä.

 

[/quote]Onko sinulla ruotsalainen identiteetti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän