G: Suomalaisista suomalaisin laulu
Työkaverini haluaisi opetella yhden suomenkielisen laulun, joka olisi perinteinen ja suomalainen. Jokin kansanlaulu tai muuten suomalaisille tärkeä. Itse keksin vaikka kuinka monta ehdokasta, mutten osaa valita vain yhtä! Kaverini on saanut klassisen laulukoulutuksen. On sopraano.
Minkä laulun valitsisit?
Kommentit (12)
Kalliolle kukkulalle tietty. Tai tää Omankullan silmät sinisen on harmaat
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 17:57"]
No kansanlauluja ei tuu mieleen mut Kuoppamäen "Sininen on taivas" on aika takuuvarma mummojen ja pappojen lemppari.
[/quote]
ONhan se tietenkin ihan legendaarinen, muttei ehkä ihan sitä tyyliä, mitä haen. Koska ehdotuksia ei juurikaan ole tullut, laitan nyt lauluja, joita minulle tuli mieleen:
Seitsemän miehen voima (A.Kivi)
Karjalan kunnailla
Nocturne (E. Leino)
Lähteellä (Runeberg)
Kalliolle kukkulalle
Ja lisävaatimuksena oli vielä, ettei saa olla liian nopea. Jätin siis suosiolla Sinisiä, punaisia ruusunkukkia, Oman kullan silmät, On neidolla punapaulan jne. pois.
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 17:58"]
Finlandia tietysti!
[/quote]
Ehkä turhan mahtipontinen
Ap
joku kiva teekkari laulu:
on vittumaista kuolla kun kyrpä pystyyn jää
on vittumaista kuolla kun kyrpä pystyyn jää
on vielä vittumaisempaa jos arkun kannen väliin jää
kas silloin täytyy kyrvän varmaankin nyrjähtää
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 17:37"]
Työkaverini haluaisi opetella yhden suomenkielisen laulun, joka olisi perinteinen ja suomalainen. Jokin kansanlaulu tai muuten suomalaisille tärkeä. Itse keksin vaikka kuinka monta ehdokasta, mutten osaa valita vain yhtä! Kaverini on saanut klassisen laulukoulutuksen. On sopraano.
Minkä laulun valitsisit?
[/quote]
Eppu Normaali: Murheellisten laulujen maa. On muuten haastellisempi laulu vetää kuin joku "kalliolle kukkulalle". Mutta jos on liikaa sopraanolle niin sitten helpotetaan. J. Leskinen: Syksyn sävel. :)
"tuonen lehto öinen lehto, siell on hieno hietakehto.."
No kansanlauluja ei tuu mieleen mut Kuoppamäen "Sininen on taivas" on aika takuuvarma mummojen ja pappojen lemppari.