Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä kierrätykseen kelpaavan roskan heitit viimeksi sekajätteeseen...

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heitän puolen litran NAN maitotölkit usein sekajätteeseen kun niitä on niin hemmetin vaikea saada huuhdottua. Sit alkavat haista pahviroskiksessa. Typerä on se tölkin malli muutenkin kun sieltä ei meinaa saada viimeisiä maitojakaan ulos. Muuten sitä kierrekorkillista tölkkiä on paljon kivempi käyttää kuin niitä parin desin  tetroja. Jos jollain jotain ideaa miten sen tölkin sais helposti huuhdottua niin otetaan vastaan! 

Vierailija
2/44 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta NANista en osaa sanoa, maito on aika haasteellinen.  Mutta tavallisen mehutölkin leikkaan aina saksilla auki ja pienen huuhtelun jälkeen se on puhdas. Kun se on kuivunut, sinne sisälle mahtuu pienempää kartonkia vaikka kuinka paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

WC-paperirullan hylsyn heitin vessasa sekajätteeseen.

Vierailija
4/44 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilttipurkki, mutta vain koska oli h**vetin väsynyt, enkä jaksanut tyhjentää sitä. :/ Tää on mun tavallisin kierrätyssynti, tapahtunut kahden lapsen kanssa ehkä noin 10-15 pilttipurkin kanssa. 

Vierailija
5/44 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biojätteet menevät sekajätteeksi meillä, kun tuntuu hankalalta kuskata suht pieniä määriä usein pois haisemasta. Tunnollisesti lajittelen sentään lasin, paperin, pahvin ja metallinkin. Vanhassa kämpässä erottelin energiajakeen mutta nykyisessä taloyhtiössä ei ole astiaa joten se jäi.

Vierailija
6/44 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on bioroskis keittiön kaapissa, kerran päivässä, joskus joka toinen päivä vien ulos, eikä haise.  Vietkö sekaroskiksen sitten ulos joka päivä?

Vierailija
7/44 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää että nykyisellä paikkakunnallani ei kierrätetä (muutenkin roskataan enemmän) sillä esim. kerrostalossa ei ole erillistä roskista metallille tai lasille (saati pattereille laatikkoa), eli näitä laitetaan surutta sekajätteisiin. Näitä voi toki viedä kauppojen roskiskeräyksiin mutta kyllähän se tympii että pitää roskia roudata kauppareissuille mukaan jos haluaa kierrättää. En ymmärrä että miksi ei voida kierrättää, ei se niin iso vaiva ole... Typerää sekajätteisiin syytää kaikki ja kaatopaikat vaan kuormittuu:/ Vähän ärsyttää tämä kun edellisellä asuinpaikkakunnallani kyllä kierrätettiin paremmin...

Vierailija
8/44 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä omakotitaloasujilla se on aina niin, että itse on vietävä kauemmaksi, juurikin noiden kauppojen edustoille.  Itse en kyllä ymmärrä, mitä vaivaa siitä on.  Kun lähden kauppaan 1-2 kertaa viikossa, otan mukaan pari kangaskassia ja niihin laitan ne kierrätykseen menevät jutut.  Tosin teen jo ostaessa valintaa, eli en osta mitään sellaista, jota ei voisi kierrättää ja ruoatkin ostan aina ilman pakkausta, jos vaan mahdollista.

Vierailija
9/44 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en  myöskään ymmärrä miten jaksatte /pystytte kantamaan sitä tavaraa kaupasta kotiin, mutta jätteitä ei voi viedä takaisinpäin? Onko tosiaan olemassa kuntia, joissa ei ole MITÄÄN kierrätyspisteitä? Taloyhtiöissä asuvat; oletteko itse alkaneet puuhata niitä kierrätysastioita jätepisteisiinne?

Vierailija
10/44 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoantähteitä. Meillä ei ole kompostoria. Ehkä sen kompostorin puutteenkin voisi sanoa laiskuudeksi. En jaksaisi hoitaa sellaista ja pelkään että alkaisi haista naapureiden riesaksi.

Vierailija
11/44 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sälykepurkki varmaan, lasinen tai peltinen. En jaksa lähteä kuskaamaan kaupungin toiseen laitaan. Taloyhtiöllä on bio-, seka- ja kartonkijäteasteiat, ei enää edes paperinkeräyslaatikkoa, kuten aikaisemmin.

Vierailija
12/44 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään menee ihan kaikki samaan roskikseen.Kun muutimme omakotitaloon,mies sanoi jykevästi,ettei aio lajitella eikä kärrätä mitään keräyspisteisiin.Ok sitten,en minäkään.Muutenkin saan tehdä kaikki kotityöt.

Vierailija
13/44 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, koska en tee tuota tarkoituksella. En ahkeruuttani, vaan pihiyttäni. 

Vierailija
14/44 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartonki menee roskikseen ja siitä tulee ainakin 50% roskapussin sisällöstä. Tällä paikkakunnalla ei ole pahvin eikä kartongin kesäystä!

Vierailija
15/44 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallisen jogurttipurkin kannen. Siinä oli jogurttia ja minun olisi pitänyt huuhtaista se, jotta olisin voinut laittaa sen metallikeräykseen. En viitsinyt. Toisaalta mietin sitä vesimäärää, jonka tarvitsisin sen jogurttipurkin kannen huuhtelemiseen. Mikä lopulta sitten on ekologista... kannen huuhteleminen vai roskiin heittäminen. Huuhteleminen kai, mutta jäi nyt kuitenkin tekemättä.

Vierailija
16/44 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkin. Vaikkapa Pilttipurkin just 5min. sitten.

Vierailija
17/44 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken, olen liian laiska kierrättämään mitään.

Vierailija
18/44 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologisinta olisi nuolaista se puhtaaksi ;)

Vierailija
19/44 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tilaa kerätä eri jätteitä kotona oikein mihinkään, enkä todellakaan saa aikaiseksi kuskata yhtä tai kahta pilttipurkkia ja paria säilyketölkkiä kierrätykseen. Roskiin menee siis kaikki paitsi paperi, paristot ja palautustölkit- ja pullot. Rivitalossa tuli kierrätettyä kun oli omassa taloyhtiössä eri astiat, mutta omakotitalossa pitäisi tosiaan ensin kerätä ja sitten kuskata johonkin autolla, eikä vaan jaksa. Komposti on, mutta sekin on taas täynnä.

Vierailija
20/44 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noita sekajäteastioiden tyhjennysvälejä pystyy pidentämään kartongin, paperin, metallin ja lasin kierrätyksellä. Saataisiinpa vielä se muovikin. Meillä menisi luultavasti tuplat tähän verrattuna rahaa "roskiin".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi