Minkä kierrätykseen kelpaavan roskan heitit viimeksi sekajätteeseen...
....ihan vain laiskuuttasi?
http://yle.fi/uutiset/sekajatepussin_sisallosta_puolet_voisi_hyodyntaa/6848388
Kommentit (44)
Peri mehupurnukkaa meni viimeksi, yleensä meillä jokainen jo osaa huuhdella sen ja laittaa "kuivumaan", mutta jostain syystä näpä törpykät olivat jääneet vaan lojumaan... joten kun raivasin tiskipöytää, ruttasin vain ne ja laitoin sekajätteisiin...
Metallisen jugurttipurkin kannen, en jaksa kierrättää näitä. Samoin menee sekajätteeseen suklaalevyjen foliokääreet... Oon paha ihminen :(
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 17:49"]
Peri mehupurnukkaa meni viimeksi, yleensä meillä jokainen jo osaa huuhdella sen ja laittaa "kuivumaan", mutta jostain syystä näpä törpykät olivat jääneet vaan lojumaan... joten kun raivasin tiskipöytää, ruttasin vain ne ja laitoin sekajätteisiin...
[/quote]
Sori tyhmyyteni, mutta mihin nää mehupurnukat sitten pitäisi laittaa jos ei sekajätteeseen? Siis tarkoitatko sellaisia tyyliin Juissi-purkkeja?
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 17:53"]
[/quote]
Sori tyhmyyteni, mutta mihin nää mehupurnukat sitten pitäisi laittaa jos ei sekajätteeseen? Siis tarkoitatko sellaisia tyyliin Juissi-purkkeja?
[/quote]
Mä mietin myös samaa... Mihin ne mehupurkit pitäisi laittaa?
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 18:19"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Joissain pisteissä saa laittaa pahvinkeräykseen (myös alumiinivuoratut) kuten meidän taloyhtiön katoksessa. Toisilla on erikseen tölkkikeräys loota, yleensä sininen
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 18:19"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Joissain pisteissä saa laittaa pahvinkeräykseen (myös alumiinivuoratut) kuten meidän taloyhtiön katoksessa. Toisilla on erikseen tölkkikeräys loota, yleensä sininen
[/quote]
Näin, ja silti ne päätyi sekajätteeseen tällä kertaa...
paristot menee aina sekajätteeseen
Lasisen jalapenopurkin. Ei meidänkään taloyhtiössä ole muuta kuin sekajäte, paperi ja biojäte -astiat. Eli sekajätteeseen menee paljon kun lähimmille keräysastioille on ainakin 5km eikä autoa omisteta.
Jos mehupurkeissa on alumiinipinnoite sisällä,sekajätteeseen.Jos ei,kartonkiin.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 18:51"]
paristot menee aina sekajätteeseen
[/quote]
trollolloloo
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 16:38"]
Nykyään menee ihan kaikki samaan roskikseen.Kun muutimme omakotitaloon,mies sanoi jykevästi,ettei aio lajitella eikä kärrätä mitään keräyspisteisiin.Ok sitten,en minäkään.Muutenkin saan tehdä kaikki kotityöt.
[/quote]
Uskomattomia dorkia täällä.
Toiv teillä ei ole jälkeläisiä kun kerran tykkäätte noin pilata tulevaisuuden tulevilta sukupolvilta.
Ei kierrättäminen nyt ole mitään käsittämättömän haastavaa ja rakettitiedettä.
Ja jos asuu maalla ja joutuu käyttämään autoa liikkumiseen niin samallahan kierrätykseen menevät voi aina viedä tyyliin prisman pihassa oleviin lasi, metalli etc astioihin kun käy ruoka-ostoksilla.
Ja vanhat lääkkeet viedään apteekkiin, ei vessanpyttyyn/roskiin.
Samaa mieltä 24! Tässä asiassa olen "hyvä ihminen", kierrätän kaiken. Meillä onkin roskiksen tyhjennysväli 8 viikkoa, voi olla vaikka 28 viikkoa, niin ei vielä olisi silloinkaan täynnä. Siinä säästää jo rahaakin :)
Mulla on varmaan pahin, heitin nimittäin tänään pantillisen pullon roskiin.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 17:51"]
Metallisen jugurttipurkin kannen, en jaksa kierrättää näitä. Samoin menee sekajätteeseen suklaalevyjen foliokääreet... Oon paha ihminen :(
[/quote]
et varmaan paha, mutta laiska ja välinpitämätön yhteisvastuullisista asioista kun perkele :-/
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 21:38"]
Jos mehupurkeissa on alumiinipinnoite sisällä,sekajätteeseen.Jos ei,kartonkiin.
[/quote]
No höpsistä, ainakin Helsingissä menee kartonkiin oli alumiinipinnoitetta tai ei.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 17:43"]
Ekologisinta olisi nuolaista se puhtaaksi ;)
[/quote]
Totta on tuo, mutta minä olen niin nirppanokka, että en pidä siitä paksummasta jogurtista, jota on kannessa. Tällainen länsimainen törkyporsas :/...
Totta, mehupurkit (esim. se juissi) kartonkikeräykseen, sinne sisälle sopii aika monta maitopurkkia, vink vink.
10 jatkaa:
Meni OT. Mut siis otsikkoon: taisi olla vaatteita.