Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin meikkaamisen lähes kokonaan

Vierailija
06.03.2023 |

Olen nelikymppinen ja päätin lopettaa meikkaamisen. Olen aina meikannut, vaikkakin aika huomaamattomasti: meikkivoide, valokynä, poskipuna, ripsari. Vähän hämmästyin, kun esiteini-ikäinen lapseni sanoi, että olen hänen mielestään nätimpi ilman meikkiä. Sain siitä kimmokkeen lopettaa ja nykyään käytän enää ripsaria. Enpähän saastuta enää niin paljon.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikin lopettaa mutta mä oon ilman meikkiä beigen värinen tavallinen pallopää. Meikin kanssa voin sanoa olevani kaunis. Joskus yritin vähentää kun kuulin että vähän vanhempana kannattaa keventää meikkiä että näyttäisi nuoremmalta niin mies kysyi miksi näytän niin väsyneeltä:D

Vierailija
2/26 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ole nähnyt muita naisia, joilla olisi yhtä huono iho (verisuonia, finnejä jne), joten en oikein halua erottua joukosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikin lopettaa mutta mä oon ilman meikkiä beigen värinen tavallinen pallopää. Meikin kanssa voin sanoa olevani kaunis. Joskus yritin vähentää kun kuulin että vähän vanhempana kannattaa keventää meikkiä että näyttäisi nuoremmalta niin mies kysyi miksi näytän niin väsyneeltä:D

No sama täällä, mutta on kyllä mukavampaa olla ilman meikkiä. Kaiken lisäksi harmaannun nyt aika vauhtia, joten omasta mielestäni näytän aika mummolta. Haluan kuitenkin olla ylpeä itsestäni sellaisena kuin olen ja vanheta arvokkaasti. Vähän vaikeaa se silti on.

Ap

Vierailija
4/26 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, otan susta vaimon T:M43

Vierailija
5/26 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos ei osaa meikata niin tottakai se näyttää huonolta ja esim vanhentaa. Hyvin tehty, kantajalleen sopiva meikki kuitenkin on aina parempi vaihtoehto.

Vierailija
6/26 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetitko tukan meikkaamisen myös?

Vierailija
7/26 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot sä varmaan nätimpi ilman tuskin sillä mitään väliä on

Vierailija
8/26 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

traakista, että silloin kun iho on hyvä, karvat tummia ja niitä on hyvin, peitetään en meikkikuonan alle ammu aamun perään ja peittäminen lopetetaan kun sille alkaisi ehkä olla tarve

Vierailija
9/26 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä meikannut.

Vierailija
10/26 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kävi minulle. M40

Vierailija
11/26 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sger kirjoitti:

traakista, että silloin kun iho on hyvä, karvat tummia ja niitä on hyvin, peitetään en meikkikuonan alle ammu aamun perään ja peittäminen lopetetaan kun sille alkaisi ehkä olla tarve

Erityiseb traagista se on miesten kohdalla.

Vierailija
12/26 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kans samoin turhat naamavoiteet ja iho voi oaremmin kuin koskaan ja rahaa säästynyt todella paljon kaikelta turhuudelta.

Vierailija
13/26 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti jos ei osaa meikata niin tottakai se näyttää huonolta ja esim vanhentaa. Hyvin tehty, kantajalleen sopiva meikki kuitenkin on aina parempi vaihtoehto.

No ei ole ja ketä varten pitäisi meikata.

Vierailija
14/26 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko omaväritukka? kirjoitti:

Lopetitko tukan meikkaamisen myös?

Hiuksia en ole koskaan värjännyt, musta oma väri on kaunein ja lisäksi en kestä edes ajatella sitä kemikaalikuormaa, joka hiusten värjäämisestä tulee.

Ap

Vierailija
15/26 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä tähän ikään mennessä oppinut meikkaamaan, mutta meikki vaan on turhaa. Kuten sanoin, ripsaria käytän kyllä, koska mulla on tosi vaaleat ripset ja tykkään siitä, että ne kuitenkin erottuvat.

Ap

Vierailija
16/26 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sama täällä, mutta on kyllä mukavampaa olla ilman meikkiä. Kaiken lisäksi harmaannun nyt aika vauhtia, joten omasta mielestäni näytän aika mummolta. Haluan kuitenkin olla ylpeä itsestäni sellaisena kuin olen ja vanheta arvokkaasti. Vähän vaikeaa se silti on.

Ap

Kuulostat mukavalta ihmiseltä, joka uskaltaa myöntää (vaikka anonyymisti) pienet puutteensa ja yrityksen tulla niiden kanssa toimeen. 

Minä en koskaan aiemmin meikannut, mutta ostin noin 5-kymppisenä kulmakynän, koska olen niin vaalea, että näytti siltä, kuin minulla ei kulmakarvoja olisikaan. Jos sinulla vaatii totuttelua olla ilman meikkiä, niin voin sanoa, että on aika vaikeaa totutella niinkin pieneen asiaan kuin kulmakarvoihin. :)

Vierailija
17/26 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin kans samoin turhat naamavoiteet ja iho voi oaremmin kuin koskaan ja rahaa säästynyt todella paljon kaikelta turhuudelta.

Millaisella repertuaarilla olet ollut liikkeellä? Koitan itse myös vähentää kosmetiikan määrää, mutta meinaa olla mahdotonta.

Nyt on seuraavat käytössä:

- yksi shampoo ja hoitoaine, ihonpesuaine.

- misellair vesi (käytän puhdistukseen ja kasvovetenä) ja kasvojen puhdistusemulsio.

- hyaluron happo.

- eri vitamiineja sisältävä serum.

- kevyt kasvovoide päivään ja iltaan vähän tujumpi.

- Kasvoöljy, jota saatan välillä käyttää myös hiuksissa.

- Silmien ympärille on kaksi jotain liuosta, joissa toisessa on kofeiinia ja toinen muuten vain pitäisi kirkastaa ihoa.

- yksi kosteuttava naamio.

- yksi kuoriva naamio.

- hiuksiin: jätettävä hoitosuihke, päänahan kosteuttava seerumi ja muotovaahto.

- meikki: meikkipuuteri, nestemäinen eyeliner, ripsiväri, luomiväri, kulmaväri, poskipuna.

Haluaisin helpottaa entisestään mun kasvojen hoitoa. Valitettavasti on rosakea, joten suurin osa tuotteista ei sovi ja herkistyminen SLES:n eli todella moni shampoo, ihonpesuaine ja kasvojen pesuaine jää kauppaan. Tuota vitamiiniserumia en kai tarvitse, ainakaan mitään eroa en ole huomannut ihossa. Kunhan käytän loppuun. 

Vierailija
18/26 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuulostat mukavalta ihmiseltä, joka uskaltaa myöntää (vaikka anonyymisti) pienet puutteensa ja yrityksen tulla niiden kanssa toimeen. 

Minä en koskaan aiemmin meikannut, mutta ostin noin 5-kymppisenä kulmakynän, koska olen niin vaalea, että näytti siltä, kuin minulla ei kulmakarvoja olisikaan. Jos sinulla vaatii totuttelua olla ilman meikkiä, niin voin sanoa, että on aika vaikeaa totutella niinkin pieneen asiaan kuin kulmakarvoihin. :)

Kiitos kohteliaisuudesta ja mukavasta viestistäsi sinä mukava ihminen! Kaikkeen tottuu - kulmakarvoihinkin!

Ap

Vierailija
19/26 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisella repertuaarilla olet ollut liikkeellä? Koitan itse myös vähentää kosmetiikan määrää, mutta meinaa olla mahdotonta.

Nyt on seuraavat käytössä:

- yksi shampoo ja hoitoaine, ihonpesuaine.

- misellair vesi (käytän puhdistukseen ja kasvovetenä) ja kasvojen puhdistusemulsio.

- hyaluron happo.

- eri vitamiineja sisältävä serum.

- kevyt kasvovoide päivään ja iltaan vähän tujumpi.

- Kasvoöljy, jota saatan välillä käyttää myös hiuksissa.

- Silmien ympärille on kaksi jotain liuosta, joissa toisessa on kofeiinia ja toinen muuten vain pitäisi kirkastaa ihoa.

- yksi kosteuttava naamio.

- yksi kuoriva naamio.

- hiuksiin: jätettävä hoitosuihke, päänahan kosteuttava seerumi ja muotovaahto.

- meikki: meikkipuuteri, nestemäinen eyeliner, ripsiväri, luomiväri, kulmaväri, poskipuna.

Haluaisin helpottaa entisestään mun kasvojen hoitoa. Valitettavasti on rosakea, joten suurin osa tuotteista ei sovi ja herkistyminen SLES:n eli todella moni shampoo, ihonpesuaine ja kasvojen pesuaine jää kauppaan. Tuota vitamiiniserumia en kai tarvitse, ainakaan mitään eroa en ole huomannut ihossa. Kunhan käytän loppuun. 

Minulla käytössä:

- sampoo ja hoitoainen

- toisinaan joku hius- tai päänahkaöljy

- geeli (nuppineulan kokoinen määrä päivittäin, koska hiukseni ovat tosi pörröiset)

- Nivea-rasva

- Erisan-kasvojenpuhdistusvoide

- saippua

- se ripsari

Ap

Vierailija
20/26 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käytät ripsaria?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän