Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mies käyttää sukkahousuja

29.08.2020 |

Olen hulluna sukkahousuihin ja olen pitänyt niitä vuosia. Onko se naisten mielestä epänormaalia? Pidän 40 ja 20p denierin mustia. Ensinnäkin ne lämmittää ja ovat käytännölliset ja lisäksi ne lisää seksuaalista nautintoa. Vaimoni ei oikein jaksa niitä katsella. Onko se väärin?

Kommentit (160)

Vierailija
41/160 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa tietää onko nuo 20 denierin sukkahousut liian ohuet ja lämmittääkö ne todella? Olisi kiva kokeilla. Miten osaa ostaa sopivat?

Talvipakkasille 20-denieriset ovat liian ohuet, mutta syksyisin ja keväisin kun lämpötilat ovat plussalla, niin sellaisilla pärjää hyvin. Itse otan ohuet sukkikset käyttöön farkkujen alle heti kun lämpötila menee 10 asteen alle. Kyllä 20-denieriset niissä olosuhteissa lämmittää ihan olennaisesti, ja sitä myötä jaloilla on kyllä mukavampi olo kuin ilman sukkiksia.

Sopivien sukkahousujen ostamista en ole koskaan kokenut hankalaksi, mutta se voi johtua siitä että olen aika keskikokoinen mieshenkilö. Kookkaalle ihmiselle se voi olla vaikeampaa. On minulle kyllä sattunut hutejakin sitten että olen ostanut liian pieniä sukkiksia. Aika monissa sukkahousupaketeissa on kuitenkin kokotaulukko, josta saa osviittaa minkäkokoiset kannattaa ostaa. Niitä tietoja voi soveltaa kaikkiin muihinkin sukkiksiin. Kannattaa reippaasti kokeilla eripaksuisia sukkiksia, kokeilemalla löytyy kyllä sopivat ja mieluiset.

Vierailija
42/160 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa tietää onko nuo 20 denierin sukkahousut liian ohuet ja lämmittääkö ne todella? Olisi kiva kokeilla. Miten osaa ostaa sopivat?

Talvipakkasille 20-denieriset ovat liian ohuet, mutta syksyisin ja keväisin kun lämpötilat ovat plussalla, niin sellaisilla pärjää hyvin. Itse otan ohuet sukkikset käyttöön farkkujen alle heti kun lämpötila menee 10 asteen alle. Kyllä 20-denieriset niissä olosuhteissa lämmittää ihan olennaisesti, ja sitä myötä jaloilla on kyllä mukavampi olo kuin ilman sukkiksia.

Sopivien sukkahousujen ostamista en ole koskaan kokenut hankalaksi, mutta se voi johtua siitä että olen aika keskikokoinen mieshenkilö. Kookkaalle ihmiselle se voi olla vaikeampaa. On minulle kyllä sattunut hutejakin sitten että olen ostanut liian pieniä sukkiksia. Aika monissa sukkahousupaketeissa on kuitenkin kokotaulukko, josta saa osviittaa minkäkokoiset kannattaa ostaa. Niitä tietoja voi soveltaa kaikkiin muihinkin sukkiksiin. Kannattaa reippaasti kokeilla eripaksuisia sukkiksia, kokeilemalla löytyy kyllä sopivat ja mieluiset.

Kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/160 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni on hyvin tavallista, että naisilla on sukkikset jalassa, vaikka ei ole hametta. Jos siitä nyt jotain pitäisi päätellä, niin ainakaan housujen käyttäminen ei estä pitämästä sukkahousuja. Logiikan mukaan tämän pitäisi koskea kaikkia sukupuolesta riippumatta. Sille, miksi sukkahousut eivät ole yleistyneet miesten vaatteina, on vaikea keksiä mitään järjellistä tai käytännön syytä. Syy lienee se, että sukkahousut mielletään naisten vaatteiksi, koska naiset pukeutuvat (sukkahousujen ohella) myös hameisiin ja mekkoihin. Näillä on yhteys, mutta se yhteys ei ole välttämätön. Hameen kanssa ei ole pakko pitää sukkahousuja, eikä sukkahousujen kanssa hametta.

Jos askarruttaa, onko sukkahousujen käyttämisestä jotain hyötyä tai tekeekö se elämisestä jollain lailla mukavampaa, asia selviää helposti kokeilemalla.

Vierailija
44/160 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni on hyvin tavallista, että naisilla on sukkikset jalassa, vaikka ei ole hametta. Jos siitä nyt jotain pitäisi päätellä, niin ainakaan housujen käyttäminen ei estä pitämästä sukkahousuja. Logiikan mukaan tämän pitäisi koskea kaikkia sukupuolesta riippumatta. Sille, miksi sukkahousut eivät ole yleistyneet miesten vaatteina, on vaikea keksiä mitään järjellistä tai käytännön syytä. Syy lienee se, että sukkahousut mielletään naisten vaatteiksi, koska naiset pukeutuvat (sukkahousujen ohella) myös hameisiin ja mekkoihin. Näillä on yhteys, mutta se yhteys ei ole välttämätön. Hameen kanssa ei ole pakko pitää sukkahousuja, eikä sukkahousujen kanssa hametta.

Jos askarruttaa, onko sukkahousujen käyttämisestä jotain hyötyä tai tekeekö se elämisestä jollain lailla mukavampaa, asia selviää helposti kokeilemalla.

Juuri näin. Hyvin toit esiin sukkahousujen kaksoisroolin vaatekappaleena. Toisaalta ne ovat hameen ja mekon kanssa käytettävä jalkoja verhoava päällysvaate, ja toisaalta pitkien housujen alle sopiva alusvaate. Kun kulttuurissamme ei hameita ja mekkoja pidetä miesten vaatteina, niin sukkahousujakaan ei pidetä miesten vaatteina, vaikka kyse olisikin niiden alusvaatekäytöstä. Tuo alusvaatekäyttö on kuitenkin kulttuurisesti ja loogisesti ihan eri asia kuin päällysvaatteena käyttö, eikä sukkahousujen käyttäminen alusvaatteena pitkien housujen alla tarvitse mielestäni olla millään tavalla sukupuoleen sidottua.

Meillä käytetään alusvaatteena milloin mitäkin vaatekappaletta: kalsareita, sukkahousuja tai leggingsejä. Riippuu säätilasta ja pyykkitilanteesta, ja koskee yhtä lailla vaimoa ja minua. Eilen esimerkiksi vaimolla oli sukkahousut ja minulla pitkät kalsarit. Tänään minulla on sukkahousut ja vaimo otti leggingsit.

Vierailija
45/160 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse inhoan sukkiksia. Ahdistaa jotenkin se umpio-olo. Kun esim. tallaa märkään, niin pakko riisua kokonaan. Sukan vaihtaminen on kätevämpää...

Ahdistus vaihtui kyllä nauruun, kun mietin, että aviomieheni kiskoisi jalkaan sukkahousut 😄. Pahoittelut, mutta silti naurattaa.

Meillä vaan bambua tai merinovillaa vaatteissa, joista näkyy jalkaterät. Ei siis sukkiksia.

Bambua ANNA bambusukkahousut, stripe, TARJOUS 10€ (ovh.14,90€) made in Eu – Cocoonhouse

Merinovillaa House naisten sukkahousut merinovillaa - Prisma verkkokauppa

Kyllähän sukkahousuja löytyy käytännössä kaikissa mahdollisissa materiaaleissa, missä nyt alusvaatteita yleensäkin. Jotkut voi olla siinä uskossa, ettei muuta ole olemassa, kuin 20 den nylon sukkahousuja, mutta totuus on ihan muuta. Ainakin niissä löytyy paljon enemmän vaihtoehtoja materiaalien ja paksuuksien kanssa, kun miesten pitkistä kalsareista. Onneksi on sentään olemassa urheilukerrastoja, jotka on järkevistä materiaaleista tehtyjä niiden iänikuisten puuvillakalsarien sijaan. 

Vierailija
46/160 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homppeli :)

Vierailija
47/160 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei voi pitää sukkahousuja.

Vierailija
48/160 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteilla ei ole sukupuolta joten kyllä, mies voi käyttää sukkahousuja, hameita, mekkoja tai vaikka pieniä pitsi vaatekappaleita jos mies itse niin haluaa ja päälle mahtuu. Ihan siinä missä nainen voi käyttää farkkuja jotka oli alunperin miesten vaate tai stringejä jotka oli alunperin kanssa miesten vaate tai vaikka haalareita jotka nekin oli alunperin miesten vaate. 

Vaatteilla ei ole sukupuolta ja se haluaako noudattaa täysin keksittyjä sosiaalisia normeja pukeutumisessaan jotka muuttuvat ajankanssa kuitenkin on jokaisen oma asia.  

Vierailija
49/160 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kesän jälkeen aamut käyneet niin viileiksi, että on taas sukkahousujen aika. Olen nyt muutamana aamuna laittanut ohuet sukkikset farkkujen alle jalkoja lämmittämään Ja kyllä, olen mies ja tiedän, että monien mielestä mies ei saisi käyttää sukkahousuja kun ne ovat naisten vaate. Mutta mitäpä ehdottaisitte tilalle? Miesten pitkät normikalsarit, joita niitäkin minulla riittää, ovat aivan liian paksut tähän vuodenaikaan pidettäväksi. Ja pelkillä lyhyillä alkkareilla jaloilla on epämiellyttävän kylmä. Minun ratkaisuni on sukkahousut, useimmiten 20-40 denierin vahvuudessa. Lämmittävät ulkona jalkoja juuri sopivasti eikä sisälläkään ole tukalan kuuma. Keskitalvella voi sitten käyttää normikalsareitakin.

Vierailija
50/160 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talviaika alkaa, sukkahousujen käytön parhaan puolen kuukaudet. En ole huomannut mitään yhteensopivuusongelmia miehen näkökulmasta vielä 40 vuoden säännöllisen käytön kokemuksellakaan. Oikeastaan jopa päinvastoin, parhaita alusvaatteita mukavuudessaan, ihon luontainen jatke. En ole koskaan ajatellut pitäisikö tähän olla ympäristön tai läheisten suostumus. Oikeastaan asia toimii jopa päinvastoin, ripaus epäsovinnaisuutta vain kiehtoo ja houkuttaa kapinalliseksi: "miehille jotka kulkevat omia polkujaan". Yksilöllisyys, oman identiteetin kokeminen ja normien kyseenalaistaminen on se jokin, täydentävä tekijä käytännöllisyyden lisäksi.  

Vierailija
51/160 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus  : ei ole   normaalia. Sut tiedetään, sukkahousumies.

Ihan normaali se on.

Epänormaali olet itse noine epäluuloinesi.

Balettitanssijat on sukkiksissa.

Itse olen nainen ja olen tykännyt jo pitkään pitää pitkiä kalsareita.

Pääasia, että on lämmin. Ihan sama, onko niissä housuissa ne jalkateräosat vai ei. Kuka mistäkin tykkää.

Vierailija
52/160 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talviaika alkaa, sukkahousujen käytön parhaan puolen kuukaudet. En ole huomannut mitään yhteensopivuusongelmia miehen näkökulmasta vielä 40 vuoden säännöllisen käytön kokemuksellakaan. Oikeastaan jopa päinvastoin, parhaita alusvaatteita mukavuudessaan, ihon luontainen jatke. En ole koskaan ajatellut pitäisikö tähän olla ympäristön tai läheisten suostumus. Oikeastaan asia toimii jopa päinvastoin, ripaus epäsovinnaisuutta vain kiehtoo ja houkuttaa kapinalliseksi: "miehille jotka kulkevat omia polkujaan". Yksilöllisyys, oman identiteetin kokeminen ja normien kyseenalaistaminen on se jokin, täydentävä tekijä käytännöllisyyden lisäksi.  

Just noin. Minä myös käytän sukkahousuja siinä missä vaimokin, eikä hänkään pidä sitä minkäänlaisena ongelmana. Meillä on yli puolet vuodesta sukkahousut sukkina housujen alla, vain kesäisin ollaan ilman. Eikä aina edes kesälläkään, jos ei ole lämmintä. Käytännöllinen ja mukava osa vaatetusta, ei liene tarpeen perustella nille, jotka viihtyvät sukkahousuissa. Ja muille ei mikään perustelu kelpaa, joten ei kannata edes vaivautua.

Vierailija
53/160 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just noin. Minä myös käytän sukkahousuja siinä missä vaimokin, eikä hänkään pidä sitä minkäänlaisena ongelmana. Meillä on yli puolet vuodesta sukkahousut sukkina housujen alla, vain kesäisin ollaan ilman. Eikä aina edes kesälläkään, jos ei ole lämmintä. Käytännöllinen ja mukava osa vaatetusta, ei liene tarpeen perustella nille, jotka viihtyvät sukkahousuissa. Ja muille ei mikään perustelu kelpaa, joten ei kannata edes vaivautua.

Sukkahousut ovat minustakin se kaikkein mukavin ja käytännöllisin alusvaate pitkien housujen alle. Miten on, käytätkö sukkahousujen kanssa muita sukkia? Itse laitan vielä nilkkasukat tai jotkin muut lyhyet sukat, jos jalassa on ohuet sukkahousut. Paksumpien sukkahousujen (60 den tai sitä paksummat) kanssa en yleensä käytä muita sukkia.

Vierailija
54/160 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaista asennetta olen kohdannut, kyllä vain. Ei kuitenkaan vaikuta enää tässä 50+ iässä. Olen niin sinut sukkisten kanssa, että teen hankintani lähimarketista, epäröimättä miten se kenties noteerataan vaikkapa puolitutun kassan taholta. Paksumpi nilkkasukka on usein tarpeen jo ihan kestävyydenkin kannalta, vaikkakin hoidetut kantapäät ja kynnet ovat tärkein tekijä. Muutoin en välitä, työpaikkaani lukuunottamatta, vaikka sukkikset lahkeen alta näkyisivätkin. Viime vuosina olen myös todennut kesäaikaan nuo 20-40 den nilkkasukat yllättävän kivoiksi ja kevyiksikin. Niiden kanssa on sama juttu, näkyvät tietenkin istuessa, mutta antaa näkyä vaan. Toisaalta myös koen tekeväni pienimuotoista yksilötason asenteiden muokkausta.

Mukava lukea hyviä kommentteja muiltakin, peukkuja paljon teille!

Vierailija
55/160 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostan sukkahousuni useimmiten ihan lähikaupasta. 40 denierin Pirkka-sukkiksilla pärjää pitkälle :)

Vierailija
56/160 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttömukavuus huippua kirjoitti:

Voiko nainen käyttää housuja? Kuulostaako typerältä? Ennen ei voinut. Voiko mies käyttää sukkahousuja? Yhtä typerä kysymys. Kannattaa siivota mielikuvituksestaan kaikki seksiin viittaava ja ajatella vaatekappaletta vain vaatekappaleena.

Löysin tämän asusteen valitettavasti vasta noin 50-vuotiaana. Alle ei tarvita mitään, joten ovat todella käytännölliset ja mukavat. Sään mukaan lisään kerroksia. Kolmet 20-denieriset, niin hyvin pärjää pakkasellakin metsällä tai pilkillä.

Epäkäytännöllinen ulkoiluvaatteena kun jalat kostuvat ja sukkia pitäisi vaihtaa useimmin kuin housuja. Exvaimo käytti hiukan paksumpia sukkahousuja viileällä kelillä. Sukkaosat olivat usein likaiset kun hän ei vaihtanut riittävän usein. Samaa herkkä nokkani on huomannut muillakin naisilla.

Oliskohan niin että miesten jalat usein hikoilevat enemmän ja siksi sukkahousut ovat vähemmän käytännölliset kuin naisella.

Eräjormailussa sukkia vaihdetaan tarvittaessa, ehkä useammankin kerran päivän mittaan. Sukkia sitten kuivaillaan vaikka nuotiolla, ja silloin jalkarätitkin ovat käytännöllisemmät kuin sukat ja sukkahousut eivät tule kysymykseenkään materiaalista riippumatta.

Puhumattakaan siitä että se sukkaosa kuluu puhki oitis.

Mielestäni naisellekin sukkahousu on epäkäytännöllinen ja kalliiksi tuleva vaate, jonka pukeutumiskoodi saattaa tosin joskus vaatia. Leggingsit ja sukat ovat käytännöllisemmät.

Jos joku mies kumminkin vaikka pilkille sukkahousut laittaa niin mikäs siinä. Muutoin viittaa kyllä fetissiin, minkä myöskin saa pitää, mutta herää kysymys mitä muita normaaleja normeja hän ei noudata - ei lasten pariin yksin.

Vierailija
57/160 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina käyttänyt varsinkin syksyllä moottoripyörällä ajaessa nahkakamojen alla sukkahousuja,ne lämmittää oikeesti eikä ole hikoilua.

Vierailija
58/160 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina käyttänyt varsinkin syksyllä moottoripyörällä ajaessa nahkakamojen alla sukkahousuja,ne lämmittää oikeesti eikä ole hikoilua.

Minä en moottoripyöräile, mutta pidän sukkahousuja ihan normisti farkkujen alla samoilla perusteilla. Lämmittää mutta ei hikoiluta. Ja lisäksi ovat kevyet pitää jalassa.

Vierailija
59/160 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaimolla on tosi usein 20 den sukkikset esim farkkujen alla. Kerran kysyin että lämmittääkö ne, ja vaimo sanoi että mikset kokeile niin sittenpä tiedät. Kokeilin sitten.

Lämmitti ne ja muutenkin oli ihan kivan tuntuiset, aika usein tulee pidettyä nykyään sukkiksia koska niihin jotenkin tottuu aika nopeasti. Olen yrittänyt päästä eroon ajatuksesta, että sukkahousuissa olisi jotain hävettävää jos on mies. Vaatehan ne vaan on.

Vierailija
60/160 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkahousujen käytössä on kyllä yksi huono puoli. Tänään astuin vahingossa sukkasillani keittiön lattialla olleeseen vesilammikkoon. Onhan se hankalampaa kun pitää riisua farkut ja vaihtaa sukkahousut sen sijaan, että vaihtaisi pelkästään kuivat sukat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän