Voiko mies käyttää sukkahousuja
Olen hulluna sukkahousuihin ja olen pitänyt niitä vuosia. Onko se naisten mielestä epänormaalia? Pidän 40 ja 20p denierin mustia. Ensinnäkin ne lämmittää ja ovat käytännölliset ja lisäksi ne lisää seksuaalista nautintoa. Vaimoni ei oikein jaksa niitä katsella. Onko se väärin?
Kommentit (160)
Tänä aamuna repäisin oikein kunnolla ja vedin jalkaan vaimon pinkit 60 denierin sukkahousut. Kaikki omat sukkahousut oli pyykissä, ja vaimo ilmeisen piruuttaan tarjosi minulle sukkahousulaatikostaan pinkit. Itse otti tummanpunaiset. No minähän laitoin ne pinkit jalkaan, ja täytyy sanoa, että pinkkiin verhotut jalkani herättivät meissä molemmissa aikamoista hilpeyttä siinä aamutoimia puuhatessa. No, farkkujen alla nyt on lopun perin se ja sama, minkäväriset sukkahousut siellä on.
Korona-aikana kotoa käsin työskennellessä vedin joskus vaimon sukkikset jalkaan kun ne oli paremmat kuin ainaiset pieruverkkarit. Totuin niihin niin että hankin omia pareja. Nykyisin pidän niitä myös toimistossa, päällyshousujen alla tietenkin. M44
Vierailija kirjoitti:
Korona-aikana kotoa käsin työskennellessä vedin joskus vaimon sukkikset jalkaan kun ne oli paremmat kuin ainaiset pieruverkkarit. Totuin niihin niin että hankin omia pareja. Nykyisin pidän niitä myös toimistossa, päällyshousujen alla tietenkin. M44
Näin on, päällyshousujen alla on paljon mukavampi pitää sukkahousuja kuin perinteisiä miesten kalsareita. En ole ikinä ymmärtänyt noita sukkahousujen vihaajia. Vaimo on ihan samaa mieltä ja pitää sukkahousuja mielellään. Meillä ei käytetä kalsareita kuin joskus harvoin, esimerkiksi kovilla pakkasilla ulkoilessa, ja silloinkin laitetaan kalsarit lisäkerrokseksi sukkahousujen päälle. M55
Siis sukkahousuthan ovat varsinkin talvella niin käyttökelpoinen vaatekappale, että en näe mitään järkevää syytä, että ne olisivat vain naisille. Itse käytän sukkahousuja kylminä vuodenaikoina farkkujen alla säännöllisesti, mutta kun ihmisten asenne on mikä on, niin en ole viitsinyt niistä sen kummemmin julkisesti huudella.
Vaikka olen minä kyllä joskus vetänyt sukkahousuja jalkaan uimahallin pukuhuoneessakin ihan avoimesti, eikä siihen kukaan ole näyttänyt kiinnittävän ihmeempää huomiota.
Sukkahousut ja shortsit trendaavat jo maailmalla miesten pukeutumisessa. Hyvä juttu, koska se hälventää sukkiksiin liittyviä ennakkoluuloja ja helpottaa niiden käyttämistä ihan normaaleina vaatteina.
Otin varaslähdön ja olin eilen koko päivän liikkeellä shortseissa ihonsävyiset sukkahousut jalassa. Kukaan ei tainnut edes noteerata koko sukkiksia.
Vierailija kirjoitti:
Mun vaimolla on tosi usein 20 den sukkikset esim farkkujen alla. Kerran kysyin että lämmittääkö ne, ja vaimo sanoi että mikset kokeile niin sittenpä tiedät. Kokeilin sitten.
Lämmitti ne ja muutenkin oli ihan kivan tuntuiset, aika usein tulee pidettyä nykyään sukkiksia koska niihin jotenkin tottuu aika nopeasti. Olen yrittänyt päästä eroon ajatuksesta, että sukkahousuissa olisi jotain hävettävää jos on mies. Vaatehan ne vaan on.
Joo kyllä 20 denieriä lämmittää farkkujen alla jo kummasti. Mutta voisin kyllä kuvitella että hameen kanssa 20 denierin sukkahousuissa on aika vilpoista.
Ulkona saa olla pitkälle yli 10 lämpöastetta ennen kuin jätän sukkahousut farkkujen alta pois. Muutaman kerran olen nyt viime päivinä tullut lähteneeksi liikkeelle ilman sukkahousuja ja aina olen katunut kun jaloilla on kylmä. 20 denieriä riittää näillä kevätkeleillä hyvin. Talvella tietenkin käytän paksumpia.
No onneksi mun mies ei käytä sukkahousuja, vaan talvella ihan normaaleja miesten lämpöpitkiksiä...
Mutta en tykkää miehellä alaosana mistään kireästä, esim, juoksuhousut, hiihtoasut tms. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
No onneksi mun mies ei käytä sukkahousuja, vaan talvella ihan normaaleja miesten lämpöpitkiksiä...
Mutta en tykkää miehellä alaosana mistään kireästä, esim, juoksuhousut, hiihtoasut tms. Hyi.
Talvella normaalit lämpöpitkikset ovat ihan paikallaan, mutta keväisin ja syksyisin niissä tulee niin kuuma, ettei niissä viihdy erkkikään. Ja jos ei ole mitään päällyshousujen alla, paleltaa.
Sukkahousuista tai muista kireistä alaosista miehellä ei tietenkään ole kenenkään pakko tykätä. Sukkahousut merkitsevät minulle kätevää aluspukeutumista. En minä niissä kekkuloi julkisesti. Kuten en muissakaan alusvaatteissa.
Montako vaatekappaletta on joista sanotaan, ettei nainen voi/saa niitä käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Talvella normaalit lämpöpitkikset ovat ihan paikallaan, mutta keväisin ja syksyisin niissä tulee niin kuuma, ettei niissä viihdy erkkikään. Ja jos ei ole mitään päällyshousujen alla, paleltaa.
Sukkahousuista tai muista kireistä alaosista miehellä ei tietenkään ole kenenkään pakko tykätä. Sukkahousut merkitsevät minulle kätevää aluspukeutumista. En minä niissä kekkuloi julkisesti. Kuten en muissakaan alusvaatteissa.
Mikä ettei, shortsien kanssa jotkut paksummat sukkahousut voisi sopia ihan hyvin miehellekin. En ole kylläkään moista nähnyt kuin jossain muotinäytöskuvissa. Miehen pitää kyllä silloin olla hyvännäköinen. Sukkahousut ruman miehen jalassa voisi olla melkoinen turn off.
Pitkien housujen alla tietysti voi käyttää sukkahousuja kuka tahansa.
Pyöräilijä, lenkkeiliä.. onhan noita sortsi /trikoo yhdistelmiä. Yhtä hyvin ne voi olla sukkahousut. Housun lahkeen alta on jonkun kerran pilkahtanut miehellä ohuet sukat , vai oliko sukkahousut .?
Kuten sanoin edes pitkiä kalsareita en käytä saati sitten sukkahousuja :D
Mutta kun sinua elvytetään voi olla että ensiapu kouolee nauruun...
Vierailija kirjoitti:
Bambua ANNA bambusukkahousut, stripe, TARJOUS 10€ (ovh.14,90€) made in Eu – Cocoonhouse
Merinovillaa House naisten sukkahousut merinovillaa - Prisma verkkokauppa
Kyllähän sukkahousuja löytyy käytännössä kaikissa mahdollisissa materiaaleissa, missä nyt alusvaatteita yleensäkin. Jotkut voi olla siinä uskossa, ettei muuta ole olemassa, kuin 20 den nylon sukkahousuja, mutta totuus o0n ihan muuta. Ainakin niissä löytyy paljon enemmän vaihtoehtoja materiaalien ja paksuuksien kanssa, kun miesten pitkistä kalsareista. Onneksi on sentään olemassa urheilukerrastoja, jotka on järkevistä materiaaleista tehtyjä niiden iänikuisten puuvillakalsarien sijaan.
Bambusukkahousuista olen kuullut paljon kehuja, mutta en ole vielä kokeillut. Voisi hankkia sellaisia ensi talveksi.
Vierailija kirjoitti:
Bambusukkahousuista olen kuullut paljon kehuja, mutta en ole vielä kokeillut. Voisi hankkia sellaisia ensi talveksi.
Itsellä on yhdet bambu sukkahousut. Aivan uskomattoman mukava materiaali. Kokeilin noita pari kertaa farkkujenkin alla, vaikka oli 15 astetta lämmintä. Turhan lämpöiset kylläkin, mutta ei hiostavat. Puuvillakalsarit nollakelissä olisi hiostavammat. Silti nollakelissä noilla pärjäsi ihan hyvin shortsien kanssa. Suosittelen kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Montako vaatekappaletta on joista sanotaan, ettei nainen voi/saa niitä käyttää?
Tämä.
Miesten vaateosastolla ei ole yhtään sellaista vaatekappaletta, jota ei löytyisi myös naisten puolelta. Miesten puolelta sen sijaan puuttuvat esimerkiksi sukkahousut, hameet, mekot, korkeat korot, röyhelöt, pitsi ja monet värit. Näistä kaikki, kuten myös sukkahousut, ovat alunperin olleet miesten vaatteita. Housut sen sijaan olivat aluperin vain naisten vaate vaikka ne vapautuivatkin naisten käyttöön uudelleen täysin vasta 80-luvulla. Se, että miesten vaatteiden käyttöä halutaan edelleen rajoittaa on aivan käsittämätöntä ja jos tänä päivänä joku sanoisi, että nainen ei voi käyttää sitä tai tätä, niin aikamoinen palautemyrsky saataisiin siitä aikaiseksi.
Sitä voi itse kukin pohtia, että käyttävätkö naiset sukkahousuja siksi että ne ovat naisellinen vaate vai ovatko sukkahousut naisellisia siksi, että vain naiset käyttävät niitä? Jos miehet alkavat käyttää sukkahousuja, niin ovatko ne edelleen naisellinen vaate? Ja jos silti ovat ja joku mies niitä kuitenkin käyttää, niin onko siinä jotain pahaa? Jos miehiltä yrittää kieltää "feminiinisten" vaatteiden pitämisen samalla kun sallii naisille "maskuliinisten" vaatteiden pitämisen, niin se kertoo vain siitä että sanoja arvottaa edelleen maskuliinisuuden korkeammalle tai ylläpitää jotain sukupuolien välistä kaksinaismoralistista valtataistelua.
Naiset, olkaa ylpeitä siitä jos teidän miehenne haluavat pitää vaikkapa sukkahousuja tai hameita niiden "naisellisuudesta" huolimatta, sillä se kertoo siitä että he todella näkevät sukupuolet tasa-arvoisina.
Kannattaa lukea täältä tuo kannustava kuvaus bambu sukkahousuista.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea täältä tuo kannustava kuvaus bambu sukkahousuista.
No näitähän piti kokeilla. Tilattiin tuollaiset vaimon kanssa. Vaimo otti toiset ja minä toiset, kun ollaan melkein saman kokoisia. Tosi mukavat sukkahousut, ehkä tilataan vielä lisääkin.
Kun mieheni lähtee "kavereiden" kanssa ulos, niin pakotan aina hänet vetämään sukkahousut jalkaansa.
Minä olen kanssa tottunut sukkahousuihin niin, että ne ovat ihan ykkösvaihtoehto kun mietin mitä alusvaatetta laittaisin farkkujen alle. Jonkin verran olen saanut sukkahousuja vaimolta, mutta yleensä ostan itse omat sukkahousuni.