Kelpaisiko sinulle tällainen mies?
- Eronnut. Ollut kerran naimisissa ja pari kertaa kihloissa, ei lapsia. Lähestyy neljääkymppiä.
- Elämäntapatyötön. Omasta mielestään työkyvytön, lääkärien mielestä työhaluton. Asuu sossun maksamassa kämpässä.
- Harrastaa aktiivisesti ja kaikki vapaa-aika kuluu harrastuksen parissa. On melko hyvä ja arvostettu harrastuksessaan, saa siitä pientä lisätienestiä.
- Luonteeltaan kiltti ja rauhallinen. Välttää konflikteja ja riitoja viimeiseen asti. On myös antelias, tarjoaa ystävilleen ravintolassa, vie leffaan ym.
- Uskovainen, mutta ei tyrkytä omaa uskoaan ja ymmärtää muunkinlaisia ajattelutapoja. Absolutisti, ei tupakoi.
- Saattaa vilkuilla muita naisia, mutta tositilanteessa ei luultavasti pettäisi.
- Perhekeskeinen, mutta harrastus saattaa joissain tilanteissa ajaa kumppanin ohitse.
Miksi/miksi ei?
Kommentit (31)
Jos olisi työssäkäyvä, saattaisin harkita. Veikkaan ettei kyllä iskisi kipinää. Miksi kysyt?
Ei kelpaisi.
Olen itse montaa työtä tekevä ja en siedä lorvailua. Se elämäntapatyöttömyys riittäisi jo siihen, etten viitsisi puhelimeen vastata jos tuollainen soittaisi. Kaikenlainen sossuilu on ainakin mulle totaalinen turn off.
Ja työttömyystuista hänellä olisi tuskin varaa maksaa mitää yleellisyyksiä, joista myös pidän.
En myöskään pidä siitä, että vältetään riitoja. Asiat selvitetään eikä keräillä vihaa vuosien takaa.
Ei kelpaisi. Työhaluttomuus , uskovaisuus ja kyvyttömyys ylläpitää pitkiä ihmissuhteita kuulsotaa pahalta.
Minusta tästä puuttuu olellinen tieto: tykkäisinkö mä siitä vai en?
On myönnettävä, että eronnut ja elämäntapatyötön ei kuulosta kauhean hyvältä, mutta mä myös tiedän pari eronnutta pitkäaikaisyötöntä ihmistä, jotka on tosi mukavia ja asiallisia, eikä ollenkaan lorvailijoita. Työttömyys johtuu siitä, että ovat fyysisen sairauden takia ihan fyysisesti sen verran hitaita, että eivät pitkään pärjää kovassa fyysisen alan työtahdissa. Nää on siis oikeasti raksamiehiä, joilla on toisella pahoja kulumia ja toinen on toipunut hermotulehduksen aiheuttamasta halvauksesta teoreettiseen työkuntoon - teoreettiseen siksi, että pystyisi hyvin tekemään jos saisi tehdä järjellisessä tahdissa ja jälki olisi hyvää, mutta nykytyömailla se ei riitä.
Lorvailustahan ap:n esimerkki ei oikein kerro, kun tyyppi sitten käyttää aikansa harrastuksessaan kehittymiseen.
Ei, koska on minulle liian vanha, elämäntaptyöttömyys ehdoton ei ja en ateistina usko pystyväni parisuhteeseen uskovaisen kanssa (riippuen uskonnollisuuden asteesta).
Elämäntapatyötön -> ehdottomasti ei. Tästä voi päätellä, että meillä on sen verran erilaiset arvomaailmat että turha edes yrittää.
Aaaa... nyt mä tajusin. Ap kyselee miksi ei kelpaa kellekkään vaikka on niin kiva :) omat syyni:
- Eronnut. Ollut kerran naimisissa ja pari kertaa kihloissa, ei lapsia. Lähestyy neljääkymppiä.
Pidän itseäni vanhemmista miehistä, meillä liian pieni ikäero. Kertoo jostain (huono harkintakyky tai huono sitoutumaan) jos ei kihlauksista ole pidemmälle päässyt ja avion koitettua siitäkin eronnut.
- Elämäntapatyötön. Omasta mielestään työkyvytön, lääkärien mielestä työhaluton. Asuu sossun maksamassa kämpässä.
Sossun maksama kämppä ei kiinnosta, ei voi olla kovin iso. Jos muuttaisi minun luokseni, vituttaisi katsella sitä tekemätöntä rötköttäjää. Kyllä nykypäivänä lääkärien kanssa samalle aaltopituudelle pääsee jos ihmisessä oikeasti vika on.
- Harrastaa aktiivisesti ja kaikki vapaa-aika kuluu harrastuksen parissa. On melko hyvä ja arvostettu harrastuksessaan, saa siitä pientä lisätienestiä.
No niin, siinäpä se. "Kaikki vapaa-aika". missäs välissä me sitten olisimme yhdessä?
- Luonteeltaan kiltti ja rauhallinen. Välttää konflikteja ja riitoja viimeiseen asti. On myös antelias, tarjoaa ystävilleen ravintolassa, vie leffaan ym. Kiva kun kavereita huomioidaan, mutta työttömän tuloilla - ei paljon jää kaurapuurolle ostovaraa. MInäkö maksaisin kaiken että mies saa harrastaa? :D :D
Lisäksi jos riitoja tulee, ne ON selvitettävä. Mitään vuosien panttaamista en siedä, siinä vaiheessa riidellään sitten jo ylösjätetystä wckannestakin kun kaikki pakkautuu sisälle.
- Uskovainen, mutta ei tyrkytä omaa uskoaan ja ymmärtää muunkinlaisia ajattelutapoja. Absolutisti, ei tupakoi. Uskovainen riittäisi pelkästään syyksi. Ei kiinnosta. Ja vaikka kuinka väittää ettei tyrkytä - kyllä tyrkytät. Ihan varmasti.
- Saattaa vilkuilla muita naisia, mutta tositilanteessa ei luultavasti pettäisi.
Huh, miten huojentavaa. LUULTAVASTI ei pettäisi. Tämä lupaushan riittää.
- Perhekeskeinen, mutta harrastus saattaa joissain tilanteissa ajaa kumppanin ohitse.
Jossain tilanteissa? Ei siis koko vapaa-ajalla? Mutta niinhän sä just....
Ei tarvetta selvittää miksi tämä ihminen on eronnut - ja tulee eroamaan.
Tämän listauksen perusteella ei kiinnostaisi, mutta mistä sitä tietää, että minkälainen se olisi kasvotusten. Tämän kuvauksen perusteella pelkäisin, että suhde alkaisi lopulta muistuttaa äiti-poika -suhdetta. En halua olla käskemässä tai ohjeistamassa tasavertaista kumppania.
En halua laiskaa miestä.
Miksi tuo mies ei hanki ammattia harrastuksestaan?
- ja mulla on jo hyvä mies.
No tuo elämäntapatyöttömyys - ja kuitenkin sossu maksaa asumisen - arveluttaisi eniten. Haluaisin ainakin selvittää tarkemmin, onko oikeasti työkyvytön vai ei. Jos pystyy harrastamaan jotain niin, että on siinä arvostettu ja tienaakin sillä jotain, niin ei kuulosta äkkiseltään täysin työkyvyttömältä.
Jos on monta kihlausta/aviota ja aina eronnut, haluaisin siitäkin vähän tarkempaa selvitystä. Pikkusen haiskahtaa, jos näin on käynyt monta kertaa. Kerran voi käydä mitä vaan, puoliso voi pettää jne. mutta tuskin joka kerta on siitä ollut kyse.
Jos usko on hänellä vahva, niin sekin voisi olla ongelma, koska itse en ole uskonnollinen, vaikka kirkkoon kuulunkin.
Herää myös kysymys, miksi tarjoaa ystäville ravintolassa ja vie leffaan, jos kerran ei ole tuloja ja elää sossun varassa? Onko ystävät vielä huonommassa taloudellisessa jamassa vai mistä on kyse?
Tuo elämäntapatyöttömyys estää mua kiinnostumasta. Ihmisen tulee elättää itsensä ja läheisensä eikä olla muiden elättinä
No ei todellakaan. Ei vaan iske.