HS syntyneitä:
Lehdessä oli aika kivoja nimiä, yksi osui silmään
Ukrin pikkusisko Fanni Astrid Orvokki.
Ukri on varmaakin joku vanha nimi?
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 13:39"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 12:37"]
Remu-Petteri :D Tulee jotenkin mieleen Rymy-Eetu. Juoppo, alkkis, spurgu, mitä näitä nyt on.
[/quote]
Sä et sitten ole kuullut koskaan Remu Aaltosesta? Syntynyt 1948? Hurricanes? Jäänyt vissiin yleissivistykseen pieni aukko... :D
[/quote]
Remu on Henry.
Bändin nimi on Hurriganes, ei Hurricanes.
t. Yleissivistynyt
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 12:51"]
Minua on hämmästyttänyt viimeaikainen muoti antaa lapselle jotenkin takaperoinen nimi, esim. Johannes Martti tai Susanna Eeva. Rytmi heittää aika lailla. Joskus aikanaan oli tapana antaa kaksi tai kolme nimeä ja viimeinen oli yleensä se pidempi 3-tavuinen. Näinhän monet tekevät nykyäänkin, mutta tuo toinen tapa näyttää yleistyvän. Mutta kai minä olen vain vanhanaikainen.
[/quote]
Minua taas tuo ei häiritse ollenkaan. Toista nimeä ei käytetä ja kolme kirjoitettavaa taas on ihan turhaa. Ja jos sointia hakee niin onhan sillä lapsella sukunimikin, esim johannes martti mäkinen.
On varmaan mukavaa löytää oman lapsensa nimi täältä...
Parempi olisi sanoa nimeä kyseleville, että Lapsi. Tuntuu olevan niin tiukka paikka toisille toisten lasten nimet.
Ei mulle ainakaan mikään tiukka paikka. Ihmetyttää vaan nimi Remu-Petteri. Vihaako ne vanhemmat lastaan vai miksi antaa noin kamala nimi? Remu nimenä jo antaa rähjäisen alkoholistin kuvan ja tulee kyllä ihan Remu Aaltonen mieleen!
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 15:18"]
Parempi olisi sanoa nimeä kyseleville, että Lapsi. Tuntuu olevan niin tiukka paikka toisille toisten lasten nimet.
[/quote]
Kyllä, ihmettelen minäkin kerta toisensa jälkeen näitä aloituksia. :(
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 15:23"]
Ei mulle ainakaan mikään tiukka paikka. Ihmetyttää vaan nimi Remu-Petteri. Vihaako ne vanhemmat lastaan vai miksi antaa noin kamala nimi? Remu nimenä jo antaa rähjäisen alkoholistin kuvan ja tulee kyllä ihan Remu Aaltonen mieleen!
[/quote]
Tämä on vain sinun SUBJEKTIIVINEN kokemuksesi, ei enempää.
Mikä sinun nimesi on? Minusta tuntuu että se on synonyymi tyhmälle.
Voi taas näitä... Mitä väliä sillä on minkä nimekseen saa? Tämä ap taitaa aloittaa joka viikko uuden vastaavan ketjun ihan vain siksi, että oma nimi tuntuu niin hankalalta ja epäsopivalta?
P.S. Remu on annettu Suomessa yli sadalle pojalle/miehelle nimeksi. Remu Aaltonen on ehdottomasti yksi parhaista suomalaisista muusikoista.
Aaaahhahahhahahaaa! Mikä ketju, illan parhaat naurut!!! Ja kyllä Remu-Petteri on enemmänkin nimitys jollekin ryysyläiselle ja tappelupukarille kuin pienelle lapselle. Kyllä sen nimen edes antoaikana pitää olla jotenkin siedettävä. :D
Fanny :DDDDDDDD niin nolo pimppa/perse nimi
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 09:48"]
[/quote]Sä oot nolo.
Ukri ja fanni, voi kiesus. Ei käy kateeks.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 09:48"]
[/quote]
Vaikka nimellä on englannissa kaksoismerkitys, annetaan sitä myös englanninkielisille lapsille. Sinä sen sijaan olet nolo besserwisser.
No, englanninkielisessä maassa asuvana en voisi kuvitellakaan moista nimeä omalle tyttärelleni. Mutta makunsa kullakin....
Kutonen jatkaa.... en myöskään haluaisi pojastani Dickiä. Ihan samasta syystä :D. Olenpa sitten nolo/besserwisser/tai mitä tahansa.
En mäkään haluis Jormaa, mutta sanat elää ja jossain vaiheessa pimppiä voidaan sanoa vaikka emmaksi ja pippeliä eliakseksi.
Lukutaito, tuo avain sivistykseen.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 10:35"]
Kutonen jatkaa.... en myöskään haluaisi pojastani Dickiä. Ihan samasta syystä :D. Olenpa sitten nolo/besserwisser/tai mitä tahansa.
[/quote]
Minkähänlaisia nimiä voisit sitten lapsillesi antaa? Kaikista nimistä saa väänneltyä jotain rivoa kunhan on tarpeeksi kieroutunut mieli - kuten sinulla.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 13:39"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 12:37"]
Remu-Petteri :D Tulee jotenkin mieleen Rymy-Eetu. Juoppo, alkkis, spurgu, mitä näitä nyt on.
[/quote]
Sä et sitten ole kuullut koskaan Remu Aaltosesta? Syntynyt 1948? Hurricanes? Jäänyt vissiin yleissivistykseen pieni aukko... :D
[/quote]
Kyllä olen kuullut. Remuhan on mukava mies. Hirveä nimi se silti on :D Ja tarkoitat varmaan Hurriganesia? ;)