Erilaiset äidit uskovainen perhe
Onko käyty mitään keskustelua tästä uskovaisesta turkulaisesta perheestä , johon syntyi 6.lapsi ? Eikö herättänyt mitään ajatuksia ?
Mulle nimittäin tuli tästä perheestä jotenkin ahdistunut olo. Muut uudet jaksot on olleet jotenkin ihania. Mut nyt tuntu , kuin koko perhe olisi kokoajan ollut itkun partaalla, jotenkin tosi totiset vanhemmat. äidillä itkuiset silmät joka kohdassa ja kaikki perheen yhteiset kohtaukset jotenkin niin jäykkiä ja järjestetyn näköisiä. Lapset jotenkin vaisuja . Vai johtuko vaan kameroiden läsnäolosta ? Ja miksi vauvalle piti laittaa sellainen ankea koppi vaatehuoneeseen ?Ankea tunnelma jäi , ainoa ihana hetki oli kun vauva tuli kotiin ja pieni tyttö sanoi , että nyt minä olen ihan oikea isosisko.
Kommentit (91)
Minusta vaikutti onnelliselta suurperheeltä, siis rauhallisia ja tyytyväisiä elämäänsä uskontonsa kanssa. Ihmisiä on erillaisia ja usein tuomitsemme sen, mitä itse emme ymmärrä tai pidä oikeana. Tunnen mormoneita ja äiti vaikutti sellaiselta kuin he ovat. Minuakin vähän ihmetytti kuopuksen sijoittaminen vaatehuoneeseen, siis eikö tuossa vaiheessa olisi jo pitänyt suunnitella, olla varatunut tilaratkaisuihin.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 16:11"]
Muistakaa, että kaikki ei ole sitä miltä näyttää... Älkää ihannoiko ko. perhettä liikaa.
[/quote] Joo mä tiedän tämän perheen ja kaukana täydellisestä..
Ai jaa, minusta se jakso oli tähänastisista melkeinpä ihanin! Tosi rakastavan oloinen koko perhe, mukavia ne perheillat ja hyvä yhteishenki. En tiennyt mitään mormoniuskonnosta, mutta tämän ohjelman jälkeen olen taas fiksumpi ja hyvin tietoa saikin. Positiivinen mieli jäi heidän elämäntavastaan.
Ja oli muuten komea se mies.... ;)
Aika totiselta se touhu näytti. Olisi voitu ottaa mukaan joku sellainen riehakas ja iloinen kohtaus , joita varmaan ison perheen elämässä on.
Minä ajattelin , että äiti oli masentunut. Jotenkin kokoajan uupuneen ja itkuisen näköinen. Mulla on lähipiirissä pari ison perheen äitiä ja he ovat jotenkin niin rentoja ja iloisia. Olen ajatellut aina energiset ja suurpiirteiset ihmiset niiksi , jotka haluavat monta lasta.
Miksiköhän tämä äiti ei halunnut tehdä opintojaan loppuun vaan lisää lapsia ? Onko mormoneilla jonkinlainen ehkäisykielto ?
Ajattelin jakson lopussa , että tällä äidillä oli masennuslääkitys kun ei imettänyt . Jotenkin outo jakso, ihankuin kuva ja puhe ei olisi kertonut samasta perheestä.
Kyllä varmaan kamerat jäykisti paljon perheen olemista, niin se tekisi suurimmalle osalle suomalaisista perheistä.
Halusihan se äiti tehdä opinnot loppuun, mutta raskaus ja iso perhe imivät lopulta voimat. Ei kai sitä muuten ohjelmassa sanottu, milloin äiti oli aloittanut lääkiksessä eli ehkä on sinänsä ihan aikataulussa.
Isän herkkyys vähän hämmensi. Aina kun tuli puhe uskon asioista, alkoi itkeä tai ainakin pyyhki silmiään.
Vähän samanlainen olo tuli mulle tuosta jaksosta kuin aloittajalle. Ehkä tosiaan kamerat jotenkin jännittivät niin , että tunnelmasta tuli vaisu. Tuli sellainen olo, että kovasti piti osoittaa, miten usko on arjessa se tärkein tekijä. Mikään iloinen asia se usko ei kyllä tuntunut olevan.
Olisi ollut kiva , että olisivat puhuneet esim. työstä tai opiskelusta tma , mutta eikun pelkkää uskontoa kokoajan.
Minuakin hämmästytti se , miksi vastasyntynyt piti laittaa siihen koppiin yksin nukkumaan.
Äiti oli ehkä aloittanut lääketieteellisessä vasta muutama vuosi sitten ja nyt halusi vielä yhden lapsen, joka sitten keskeytti opinnot hetkeksi. Ehtii kyllä vielä opintojen pariin ja työelämään hyvinkin . Iso talo heillä oli , joten varmaan jotain perittyä rahaa kun kerran vaan isä oli työssä.
Minusta tuo perheilta kerran viikossa on oikein hyvä juttu, mutta tuossa ohjelmassa se vaikutti jotenkin jäykältä infotilaisuudelta enemmän kuin läheisten kesken tapahtuvalta vuorovaikutukselta.
Isän mutiseva puhetyyli oli jotenkin outo, ja muutenkin meno tosi jäykkää ottaen huomioon lasten iät. Voi tottakai olla jännitystä, itse olisin ainakin paskajäykkänä jos joutuisin jostain syystä teeveeohjelmaan.
HUH , ne ruokarukoukset , kuolisin ahdistukseen tuollaiseessa perheessä ! Teki mieli karjua niille kesken ohjelman , että reipastukaa nyt vähän ! Siis kuinka monta kertaa siinä oikein itkettiin ! Ja sit kaikki on ,muka tosi hyvin.
Hmm.. isä liikuttui herkästi, kun pyhä henki niin häntä kosketti, mutta kun lapsi syntyi, niin ei itkenyt ainakaan siinä klipissä. Kiintoisaa.
Kaunis perhe . Varmaan vähän ujoja ihmisiä ja siksi jäykän oloista.
Vähän ärsytti se , että olivat varmasti hakeutuneet ohjelmaan opetusmielessä . "Katsokaa miten täydellistä on elämä uskon kanssa".
Oma isäni on uskovainen. Herkityy myös aina kyyneliin puhuessaan uskon asioista. Joku täällä sanoi, että uskonto ei näyttänyt tuolla miehelle olevan iloinen asia. Mutta mielestäni näytti ihan positiiviselta herkitysmiseltä tuo. Kaikki iloinen ja positiviinen ei aina näyttäydy nauruna ja riehaantumisena.
Olen jotenkin kateellinen tuollaisille ihmisille.
Ei voi muutakuin sanoa, että meitä on moneksi. Aikamoista aivopesua on tuo mormoniuskontokin. Toivottavasti tuon perheen lapset eivät koe aikuistumista kovin ahdistavana jos oma tie onkin erilainen kuin vanhempien.
Kaikkein eniten tosta jaksosta jäi mieleen ne täysin aivopestyt vanhemmat. Herättää periaatteessa ristiriitaisia tunteita. Toisaalta säälittää ne vanhemmat, mutta toisaalta suututtaa, kun lapsetkin aivopestään samalla tavalla.
Minusta kiva tapaus! Olen kristitty ja ainakin meille on opetettu, ettei mormonisti ole kristinuskoa kuten eivät Jehovatkaan.
+ perhekeskeisyys. Ihanaa perhe-elämää.
- käsitykseni mormoniuskosta tuli entistäkin negatiivisemmaksi. Ihania ihmisiä, mutta outo oppi, täysin raamatullisesta kristinuskosta poikkeava. "Hengen kosketus" oli ajoittain outoa, toki Pyhä Henki on meillä kristityilläkin. Raskaana olevan äidin herkistyminen puhujapöntössä ok, outoa oli 12v. pojan "pappeus", "henkivanhemmat", avioliiton jatkuminen kuoleman jälkeen ja muut opilliset kummallisuudet.
Jos joku tuon perheen pojista on homo, hyvätäänkö hänet täysin ? Vieläkö mormonit toimivat niin ?
Aika pelottava jakso , oppitunti aivopesusta.
En tykännyt jaksosta. Äiti vaikutti onnettomalta ja lapset vaiennetuilta. Isä itki puhuessaan. Jonkinlainen koko perheen masennus ? Ihankuin olisivat suorittaneet elämää että saavat sen ikuisen taivaspaikan.