Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei pieni lapsi maksa juuri mitään, teinivanhempana vasta huomaa...

Vierailija
24.09.2013 |

mihin rahat uppoaa. Joten kannattaa miettii mihin todellakin on varaa eikä vain hankkia 4-5-6 lasta putkeen koska on "ihanaa". Ihanuus on kaukana kun 13-18vuotiaat tarvitsevat rahaa ja silloin voi melkein nauraa kun ajattelee pikkulapsiaikaa...ehe. Vaunut, vaipat, talvihaalarit, muutama ruoka- ja vellipurkki...turvaistuin...?! se ei ole mitään verrattuna mopokorttiin, mopoon, vaatteet, elokuvat, diskot, synttärit, retket, jalkapallomaksut, balettimaksut, mahd sakot moposta, bensat, kännykät, tietokoneet, rippijuhlat, valmistumisvaatteet, kampaajat, korut, autokoulu jne jne jne jne....Huhu. Nyt kolmas lapseni täytti 18v ja hänellä(kin) töitä joten NYT voin vähän huokaista. Toki - joku voi sanoa ettei tarvitse mopoa tai kännykkä jne, mutta tosiasia on ettei kukaan vanhempi HALUA että oma lapsi jää porukan ulkopuolelle vaan jokainen toivoo että lapsilla on kavereita ja kiva elämä ja tänä päivänä näitä asioita on lähes joka teiniperheessa. Joku muu täällä joka oivaltanut tämän asian, että pikkulapsiperheessä ei todellakaan ole suuria kuluja. Eikä todellakaan ole niin että kun lapset teinejä niin kaikki lainat poismaksettuja jo, noup.

Kommentit (142)

Vierailija
141/142 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 16:13"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 16:10"]

Minua oikeasti pikkaisen naurattaa nämä jotka ostelee lapsille kaikenlaista vain jotta eivät syrjäydy.

Miksi me aikuiset olemme päästäneet tilanteen tähän? Oikeasti, aikuisistahan se on kiinni alammeko peesaamaan tätä kiusaamis maailmaa.

Annamme lapsille ns. aseita. Vanhemmat ostelevat kaiken mitä "tarve" vaatii, sitten pääsee näiden vanhempien lapset leuhkimaan että katoppa mitä mamma mulle osti, sullapa ei oo lällislää.

Teinit eivät lällätte. Sen olen huomannut. Heille alkaa jo olemaan aivan sama mikä puhelin, mitkä vaatteet jne on KAVERILLA. Mutta olisivatko pikkaisen kieroja ;) Vanhemmille sanotaan, että tuntee olonsa ulkopuoliseksi koska hänellä ei ole yhtä uutta ja hienoa vaikka puhelinta kuin kavereilla.

Mutta sitten nämä pienemmät. Ala-aste ikäiset jo saavat kaiken, koska "tarve" vaatii.  Sitten melkein jokainen saa sellaiset ja juuri ne pääsevät lällättelemään lapsille joilla ei ole.

Fakta vain on se, että me aikuiset mahdollistamme tuon kiusaamisen. Eikä kukaan tunnu tekevän mitään.

Ja tällainenkin kiusaaminen kuitataan sillä että ne kuitenkin kiusaa jos on kiusatakseen.

Vähän ehkäpä ohi aiheen. Mutta kyllä siinä on aikuisillakin peiliin katsomisen paikka. Harrastukset ja satunnaiset menot silloin tällöin on minusta ok. Uskokaa kuitenkin pois vain, että nuoret osaavat kyllä ilman rahaakin viettää aikaansa.

[/quote]

Kuka täällä sanoo ostavansa KAIKEN mitä lapsi pyytää? Näytä ensimmäinenkin sellainen vastaus. Aika moni sanoo kannattavansa kohtuutta.

[/quote]

Kohtuus ei ole sitä että ostetaan älypuhelin lapselle

Vierailija
142/142 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 16:26"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 16:22"]

En jaksa lukea koko ketjua. Mutta hassua, kuinka pienelle lapselle halutaan parasta. Kalleimmat vaunut, puvut, istuimet ja lelut yms.

Mutta kun tullaan teini-ikään, lapsen pitää itse tienata lukiokirjat ja lenkkarit ja verkkarit ja harrastaa ei saa ja pitää kulkea kirpparivaatteissa ihan sen vuoksi, että luonne kasvaa.

Itse olen teinien äiti ja voin sanoa, että monelle pienten lasten vanhemmille tulee yllätyksenä, paljonko ne vauvakuumeet tulee maksamaan 16 vuoden päästä.

Ja ei, meillä ei ole kellään mopokorttia, ei mopoa ja töissä ovat kulkeneet ja silti minun 1600 euron tilistä ei meinaa jäädä mitään käteen, kun kuukausi on loppu. Tällä viikolla pitää ostaa taas uudet lukion kurssikirjat esimerkiksi. Teinillä ei itsellään ole varaa, koska rahat meni läppäriin, mitä tarvitsee koulutehtävissä. 

[/quote]

niin ja teini ei saanut viime kesänä kuin 4 viikkoa kunnan töitä, mistä ei kovin montaa satasta tienannut. Alle 18v on vaikea saada oikeita töitä täältä. Osa rahoista meni uusiin farkkuihin ja huppariin. Osti myös uudet kengät, koska vanhat olivat jo naftit. Lopuilla osti läppärin. Joten ei niillä teinien tienesteillä niin kamalan paljon ostella. Lapsilisätkin loppuvat 17v ja opintotukea ei saa, kun asuu kotona. ja 17v 185 cm pitkä nuori mies syö yhtä paljon, kuin aikuinen mies. 

Näitä jos sitten on useampi, niin sanon, että voi olla ylläripylläreitä

[/quote]

Farkut saa 20 eurolla ja hupparin kanssa. Joten läppäriin ne rahat meni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä