Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko oikeusavustajalta ihan ok käytöstä?!

Vierailija
23.09.2013 |

Exäni on tehnyt tässä kiusaa kuukausien (vuosien) ajan eron jälkeen eri tavoin. Nyt hän on hankkinut oikeusavustajan jonka kautta haastelee mua mitä merkillisimmistä asioista oikeuteen. Lapsen tapaamisista, jotka hän saisi sovittua lastenvalvojalla, mutta ei suostu kuulemma, haluaa hoitaa vain oikeussalissa nämä asiat. 

Olen sitten käynyt tässä hänen oikeusavustajansa kanssa kirjeenvaihtoa, jossa olen kertonut oman kantani exän syytöksiin. Viestit olen lähettäny kopiona myös lastenvalvojalle joka asiaamme on hoitanut. Lastenvalvoja on asiassa hyvin selkeillä linjoilla, pitää exääni epävakaana ja huoltajaksi kelpaamattomana. 

Nyt exän oikeusavustaja on lähettänyt kaikki kaksinkeskiset kirjeenvaihtonme exälleni, joka on sitten seonnut tästä täysin. Soittaa mulle taukoamatta ja syyttää valehtelijaksi, vaikka en valehtele (mulla on jokaisesta esim. Exän kiusallaan peruuttamasta tapaamisesta todisteena sähköposti/tekstari) ja tekstaa raivona mulle kokoajan. 

Onko ihan ok, että tämä kirjeenvaihto on nyt pääätynyt exän käsiin? olen odottanut kuukausia että exä oikeusavustajineen tekisi tapaamis/elatusasialle jotain, jotta nämä saataisiin vihdoin kuntoon, mutta mitään ei tapahdu, paitsi nyt tämä että oikeusavustaja on löhettänyt kirjeenvaihdon exälle. lastenvalvojalle exä ei tule sopimaan vapaaehtoisesti tapaamisista/elatuksesta. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan diplomaatin vikaa näytä olevan tässä oikeusavustajassa. Oma oikeusavustajani ei koskaan ole toistanut sanasta sanaan, mitä eksäni on sanonut tai kirjoittanut hänelle vaan aina referoinut viestien sisällön hyvin neutraaliin sävyyn.

Sinuna ottaisin yhteyttä oikeuavustajaan ja kysyisin, miksi hän on tehnyt niin kuin on tehnyt. Samalla sinun kannattaisi kertoa avustajalle, miten eksäsi on reagoinut näihin viesteihin - ts. täysin sekaisin on mennyt. 

Vierailija
2/12 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä keskustelet oikeusavustajan kanssa eikä lakimiehesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla ei ole lakimiestä. Mulla ei ole varaa palkata asianajajaa. Exä ei ole maksanut kuukausiin elatusapua ja olen todella tiukilla taloudellisesti lomautusten yms takia. Kunnallista oikeusapua en saa kuulemma koska exälläni on jo kunnallinen oikeusavustaja. Koska suostun exän "vaatimuksiin" (nähdä lasta 1x kk) ja hänen vaatimukseensa siitä että KELA maksaa elatusmaksun, en ole kokenut tarpeelliseksi palkata asianajajaa. Oikeusavustaja kun on todennut että exän uhittelusta huolimatta ei tässä oikeuteen mennä, kun kerran suosun sopimaan lastenvalvojalla asioista.

Ap

Vierailija
4/12 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi käyt yhtään mitään keskustelua exäsi oikeusavustajan kanssa. Jos olisin se oikeusavustaja, niin todellakin näyttäisin viestit miehelle koska minä olisin hänen oikeusavustajansa.

Vierailija
5/12 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, 4. Ymmärrän pointtisi. Eikä siinä mitään, saaahan se oikeusavustaja näyttää ne viestit koska ei niissä mitään salaista ole, mutta mietin vaan onko toi ihan ok ja normaalia käytöstä? Exä kun on monesti tuomittu väkivaltarikollinen (mm. Mun hakkaamisesta) niin onko järkeä ärsyttää häntä tahallaan?

ap

Vierailija
6/12 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tottakai on ok, hänhän on exäsi oikeusavustaja! Kyseenalaista olisi jos hän ei antaisi kirjeenvaihtoa exäsi nähtäväksi. On täysin oma vikasi jos tätä et ymmärtänyt, oikeusavustajahan on exäsi edustaja.

Vierailija
7/12 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen, en ole viesteihin kirjoittanut mitään sellaista mitä exä ei saisi nähdä! Kaikki on faktaa ja mm. Lastenvalvoja on todennut että erittäin hyvä ja asiallinen vastine. 

Mietin vaan onko tämä yleinenkin käytäntö? 

ap

Vierailija
8/12 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole kauhean fiksua käytöstä oikeusavustajalta. Taitaa exäsi olla kiertänyt jutuillaan avustajan pikkusormensa ympärille.

Vierailija
9/12 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sun pitää ap ymmärtää, että Se oikeusavustaja on exäsi avustaja eikä sinun. Hänen velvollisuutensa on ajaa asiakkaansa etua eikä sinun tai edes lapsen. Nyt hankit itsellesi oman avustajan, ihan yhtä lailla saat sen kunnalta kuin miehesikin, jos siis tulosi ovat vähäiset. Kunnan on velvollisuus se maksaa, ei voi tosiaan olla samasta toimistosta, mutta siinähän kunta hankkii naapurikunnasta tai antaa maksuosoituksen yksityiselle. Älä nyt missään nimessä luota tuohon exäsi avustajaan. Ai niin, ja se että exäsi suostuu siihen että kela maksaa elarit... Ei voi olla totta...

Vierailija
10/12 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

väännetään rautalangasta: oikeusavustaja on _exäsi_ avustaja, ei mikään yhteinen asianhoitaja tai yhteisen edun ajaja. Hän edustaa ex-miestäsi ja ajaa hänen etuaan. Tottakai kaikki mitä sanot tai kirjoitat avustajalle menee myös exäsi tietoon. Ihan normaali käytäntö, jossa ei ole mitään ihmeellistä. Ainoa oikeastaan ihmeellinen asia on se, ettet ole ymmärtänyt tätä. Hanki nyt hyvä ihminen oma avustaja! Hän ajaa sinun etuasi ja pitää sinut tilanteen tasalla kaikesta mitä puhutaan.

Vierailija
11/12 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeusavustajan/asianajajan velvollisuus on kertoa kaikki päämiehelleen eli asiakkaalleen; siitähän asiakas hänelle maksaa. 

Oikeusavustaja/asianajaja on vaitiolovelvollinen asioista, joita päämies hänelle kertoo.

Vierailija
12/12 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 20:00"]

No ei todellakaan ole kauhean fiksua käytöstä oikeusavustajalta. Taitaa exäsi olla kiertänyt jutuillaan avustajan pikkusormensa ympärille.

[/quote]

no avustajahan toimi juuri oikein ja fiksusti, tuo on hänen tehtävänsä (kertoa kaikki keskusteltu päämiehelleen).