Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tori.fi Häviävät ostajat

Vierailija
23.09.2013 |

Miten toimit tilanteissa, joissa ostaja ilmoittaa sähköpostilla haluavansa ostaa tuotteen ja maksavansa tilille. Kun ilmoitan tilinumeron ja poistan tuotteen ilmoituksen torilta, niin ostaja häviää. Mitään ei enää kuulu, ei tule sähköpostia eikä tilille maksua. Esim. kuukauden kuluttua lähetän sähköpostia, että vieläkö haluat tuotteen ja siltikään ei mitään kuulu.

Miten on _niin_ vaikeeta ilmoittaa, ettei enää halua tuotetta?

Missä vaiheessa laitatte tuotteen uudelleen myyntiin? Mielestäni kuukauden varaamisaika on jo pitkä aika, varsinkaan kun ei ilmoita mitään. Miten itse toimit?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla hyvin yleistä tuo ostajien katoaminen. Mä olen ihan joustava ihminen ja ymmärrän, että on minunkin etuni päästä itselleni turhista tavaroista eroon.

Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että ihan fiksun ja asiallisen oloiset ihmiset jättävät kokonaan ilmoittamatta ja vastaamatta siinä vaiheessa, kun nouto on sovittu ja minä kyselen perään noutopäivänä. Toissaviikolla kävi niin, että oli sovittu nouto perjantai-illalle. Noutajaa ei näy, laitan viestin. Noutaja kertoo, että ei pääsekään mutta seuraavana keskiviikkona pääsee. Okei, sovitaan seuraava keskiviikko noutoajankohdaksi. Taaskaan noutajaa ei kuulu, laitan taas viestin johon ei sitten tullut koskaan mitään vastausta.

Varmaan olisi ihan hyvä jatkossa -jos jaksan vielä jotain myydä- tosiaan laittaa ilmoitukseen, että myydään ensimmäiselle joka rahojen kanssa ovelle saapuu ja tavaran vie mukanaan.

Vierailija
2/38 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten on nää myyjät, jotka ei millään saa aikaiseksi poistaa jo myytyjen tavaroiden ilmoituksia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ketään ohareiden tekijää paikalla? Ihan kiinnostaa mikä saa tekemään niin, kun itselläkin on kokemuksia.

Vierailija
4/38 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän toria aika paljon ja huvittavin "tarjous" tuli kirjahyllystä. Hinta oli sen verran edullinen että viestejä alkoi tulla heti kun ilmoitus oli julkaistu.  Ilmoituksessa luki selkeästi: "Vain nouto, varaathan tasarahan".

Yksi viesteistä meni kutakuinkin näin: "tarjoon 5euroo toimitus itä keskukseen tänään"

Yleensä myyn aina ensimmäiselle viestittäjälle, paitsi silloin kun viesti on jollain tavalla epämääräinen. Jostain syystä helpoimmat kaupat tapahtuu aina niiden kanssa jotka kirjoittavat selkeästi.

Vierailija
5/38 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko.

Vierailija
6/38 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en poista tuotetta myynnistä ennen kuin kaupat on tehty. Jos kyselyitä tulee paljon, saatan muokata tuotteen varatuksi, yleensä ei tarvitse tehdä sitäkään.

Jos ostaja haluaa maksaa tilille, pyydä häntä laittamaan sähköposti laitettuaan maksun matkaan. Jos ns. kuittausviestiä ei tule esim. kahteen päivään, ilmoita hänelle, että myyt tuotteen toiselle.

Vierailija
7/38 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot tosi kärsivällinen jos pidät kuukauden varattuna jotain tavaraa. Itse haluan paljon nopeammin eroon tavaroista eli odotan maksua noin viikon. Sen jälkeen laitan sähköpostia, että laitan takasin myyntiin.

Vierailija
8/38 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta pakko lisätä: ärsyttäviä ovat myös katoavat potentiaaliset ostajat. Minulle on useamman kerran käynyt niin, että myynnissä olleesta tuoteestani on tekstarilla/s-postilla tiedusteltu, vieläkö se on myynnissä. Kun olen vastannut myynnin olevan yhä ajankohtaista, en kuulekaan enää ostajaehdokkaasta mitään. Siis wtf? Eikö nämä ihmiset olleet alunperinkään tuotteesta kiinnostuneita, vaan halusivat vain huvikseen tietää, vieläkö se on saatavilla vai ei... Vastaan näihin tiedusteluihin samantien, joten kyse ei ole siitä, että olisivat ehtineet ostaa jostain muualta välissä.

Vierailija
9/38 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 12:46"]

Vähän ohis, mutta pakko lisätä: ärsyttäviä ovat myös katoavat potentiaaliset ostajat. Minulle on useamman kerran käynyt niin, että myynnissä olleesta tuoteestani on tekstarilla/s-postilla tiedusteltu, vieläkö se on myynnissä. Kun olen vastannut myynnin olevan yhä ajankohtaista, en kuulekaan enää ostajaehdokkaasta mitään. Siis wtf? Eikö nämä ihmiset olleet alunperinkään tuotteesta kiinnostuneita, vaan halusivat vain huvikseen tietää, vieläkö se on saatavilla vai ei... Vastaan näihin tiedusteluihin samantien, joten kyse ei ole siitä, että olisivat ehtineet ostaa jostain muualta välissä.

[/quote]

Mulla kävi just näin! Ostaja hehkutti kuinka "on etsinyt ko. kirjaa jo kauan" ja "ihanaa kun löysi sen vihdoinkin" ja halus tilinumeron ja kyseli, kuinka nopeasti voin lähettää kirjan. Ilmoitin heti tilinumeron. Ostajasta ei ole kuulunut sen jälkeen mitään, viiteen viikkoon.

Yrittikö vain, että lähettäisin kirjan ja oli jo päättänyt jättää maksamatta?

Vierailija
10/38 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 13:09"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 12:46"]

[/quote]

Mulla kävi just näin! Ostaja hehkutti kuinka "on etsinyt ko. kirjaa jo kauan" ja "ihanaa kun löysi sen vihdoinkin" ja halus tilinumeron ja kyseli, kuinka nopeasti voin lähettää kirjan. Ilmoitin heti tilinumeron. Ostajasta ei ole kuulunut sen jälkeen mitään, viiteen viikkoon.

Yrittikö vain, että lähettäisin kirjan ja oli jo päättänyt jättää maksamatta?

[/quote]

Ihan vastaavia tilanteita tullut minullekin. Ja varsinkin nyt viime aikoina. Onkohan tässä nyt takana jokin yleisempi ilmiö? Ei ehkä sentään järjestäytynyttä rikollisuutta mutta yksittäisiä huijaustapauksia?

Vierailija
11/38 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt noin kuukauden ajan käyttänyt myyjänä tuota Tori.fi palvelua. Yksi ostaja kyseli lasten vaatepaketista monta kertaa ja halusi heti mun tilinumeron että voi maksaa sen. Nyt on mennyt yli viikko eikä rahoja kuulu eikä ostaja vastaa sähköposteihin.

Sitten mua jotenkin ärsyttää sähköpostit tyyliin: myymättä?haen huomenna 19 missä asut

Onko kauhea vaiva hiukan panostaa ulosantiinsa ja esimerkiksi laittaa oma nimensä viestin loppuun?! En ole mikään äikänmaikka tai oikolukija, mutta tommosista viesteistä saa jotenkin tökerön kuvan ostajasta.

Vierailija
12/38 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 13:22"]

Sitten mua jotenkin ärsyttää sähköpostit tyyliin: myymättä?haen huomenna 19 missä asut

Onko kauhea vaiva hiukan panostaa ulosantiinsa ja esimerkiksi laittaa oma nimensä viestin loppuun?! En ole mikään äikänmaikka tai oikolukija, mutta tommosista viesteistä saa jotenkin tökerön kuvan ostajasta.

[/quote]

Olen noin puoli vuotta myynyt torilla ja viimeisen parin kuukauden aikana tullut paljon näitä tökeröitä sähköposteja tyyliin "myytkö egellä?" ja viestissä ei ole mitään muuta. Ei kiinnosta vastata tuollaisille.

Ensinnäkin, voisi kirjoittaa siihen viestiinsä edes kunnollisen lauseen, ja jopa laittaa nimensä alle. Toisekseen, jos tuote maksaa esim. 10e, niin tuollainen kysymys on typerä.

Vierailija
13/38 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ärsyttää nuo kirjoitustaidottomat kyselijät. Ja täytyy myöntää, että suosin ostajia, joilta tulee kunnollisia vastauksia. Yleensä vastaan kaikille, jotka tuotteesta kyselee, vähintään sen että tuote on jo myyty / varattu, mutta joillekin "myynnissä?tarjoonpuoletsiitämitäootpyytänymistvoihakee" -kyselijöille en edes vaivaudu vastaamaan. :)

Vierailija
14/38 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On poista tuotetta tori.fi sivuilta ennen kuin maksu on tilillä. Odottelen pari-kolme päivää, sen aikaa kestää siirtyä pankista toiseen. Sen jälkeen lähetän ostajalle viestiä että kun sinusta ei ole kuulunut mitään laitan tuotteen uudestaan myyntiin.

Vierailija
15/38 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en koskaan poista ilmoitustani ennen kuin myymästäni tavarasta on rahat kädessä tai ostamani tavara on minulla.

Minulta ei ole kauppakumppani koskaan kadonnut, mutta en varaisi tavaraa muutamaa päivää pidempään, jos olisi toinenkin ostaja tarjolla. Jos siis ostaja katoaisi kuin pieru saharaan eikä vastaisi meileihin, en odottaisi edes täyttä viikkoa.

Vierailija
16/38 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on näitä,jotka tekee kovasti ensin kauppaa ja kun tulee kyse maksutavasta,niin alkaakin valitus:olen työtön yh.äiti.Mitä siihen muuta voi sanoa kuin,että ,no,voi voi.Kas kun ei aiemmin sitä itse tajunnut,olettaa varmaan,että saa tavaran ilmaiseksi kotiin toimitettuna.

Vierailija
17/38 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen multa kyseli yksi käytettyä lasten lelua että ehtiikö jouluksi.. Ihan oikeasti. 

Kun ei ole samaa pankkia, ei maksu ehdi näkyä tilillä ennen perjantaita, miten ihmeessä luuli saavansa jouluksi..

Vierailija
18/38 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo...näitä riittää.

Olen kanssa myynyt Tori.fi satunnaisesti, lähinnä käteiskaupalla ja noutoperiaatteella.

Kaikille varaajille yms. olen aina vastannut että tavara lähtee sille joka ilmestyy ekana oveni taakse pyydetty summa kourassa. Se on karsinnut aika hyvin kaikki ihme varaajat.

Kerran myin käytettyä lastensänkyä. Ostaja tuli katsomaan tuotetta, ja totesi että se on käytetty. Joooo, se on käytetty, koska myyn käytettyn lastensängyn!! Hän sitten veivasi ja tarkasteli ja mietti sitä, seuraavaksi ilmoitti sitten tekstiviestillä että olikin päättänyt ostaa uuden.

Sitten tulikin venäläinen nainen miehensä kanssa ja sänky kelpasi vallan mainiosti heille, ja kiittivät hyvistä kaupoista. Eikä mitään nitinää siitä että se onkin käytetty, plaah!

Vierailija
19/38 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 08:44"]

Joo...näitä riittää.

Olen kanssa myynyt Tori.fi satunnaisesti, lähinnä käteiskaupalla ja noutoperiaatteella.

Kaikille varaajille yms. olen aina vastannut että tavara lähtee sille joka ilmestyy ekana oveni taakse pyydetty summa kourassa. Se on karsinnut aika hyvin kaikki ihme varaajat.

Kerran myin käytettyä lastensänkyä. Ostaja tuli katsomaan tuotetta, ja totesi että se on käytetty. Joooo, se on käytetty, koska myyn käytettyn lastensängyn!! Hän sitten veivasi ja tarkasteli ja mietti sitä, seuraavaksi ilmoitti sitten tekstiviestillä että olikin päättänyt ostaa uuden.

Sitten tulikin venäläinen nainen miehensä kanssa ja sänky kelpasi vallan mainiosti heille, ja kiittivät hyvistä kaupoista. Eikä mitään nitinää siitä että se onkin käytetty, plaah!

[/quote]

Joo näitä on. Viime talvena yksi nainen haluasi varata kakhdet laskettelusukset seuraavaan viikonloppuun. Sitten tuli ja mietti ja kysyi miehen mielipidettä. Mihen mielestä sukset oli hyvät, mutta nainen päätti että on liian paljon käytetyt. Laitoin takaisin myyntiin ja mennyt montaa päivää kun toinen ostaja tuli ja totesi että onpa todella hyvät laskettelusukset ja ilomielin osti ne pyydetyllä hinnalla. Sen jälkeen en ole enää varaillut tavaroita kenellekään. Olen ilmoittanut että nouto käy todennäisesti kyseisenä päivänä, mutta ota lähempän yheyttä sillä en varaa tuotetta.

Vierailija
20/38 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän enemmän huuto.netiä. Tori.fi on satunnaisessa käytössä. Molemmissa rasittavia ovat nuo, jotka kyselevät kauppojen sopimisen jälkeen/huudon loputtua, että voinko maksaa vasta viikon/kahden päästä. Nyt on mennyt lasten lääkärimaksuihin, koiran peräpään hoitoon tms. yllättäen rahaa. Ilmoituksessa kuitenkin lukee aina, että maksu 5vrk sisällä tilille tai nouto 5vrk sisällä. Yleensä kuitenkin suostun huomauttaen, että olisi voinut etukäteen kysyä sopiiko maksun viivästys. Vastaus on aina, että kun tuli niin yllättäen tämä muu rahameno tms. Eipä se ole minun ongelmani. Pääasiassa ovat lopulta maksaneet, mutta on niitäkin, jotka ovat vain kadonneet. Hääpukua myydessäni (joo halusin lopulta omastani eroon tilaa vievänä turhakkeena) jouduin pitämään kiinni ostajasta kynsin hampain, koska muita kiiinnostuneita ostajia ei ollut ja halusin puvusta eroon. Meni 2kk ja aktiivista s.posteilua/tekstailua ennen kuin rahat tuli tilille, aina oli joku tekosyy. Tuli melkein hiki otsalle, jotta sai kaupat loppuun...