tori.fi Häviävät ostajat
Miten toimit tilanteissa, joissa ostaja ilmoittaa sähköpostilla haluavansa ostaa tuotteen ja maksavansa tilille. Kun ilmoitan tilinumeron ja poistan tuotteen ilmoituksen torilta, niin ostaja häviää. Mitään ei enää kuulu, ei tule sähköpostia eikä tilille maksua. Esim. kuukauden kuluttua lähetän sähköpostia, että vieläkö haluat tuotteen ja siltikään ei mitään kuulu.
Miten on _niin_ vaikeeta ilmoittaa, ettei enää halua tuotetta?
Missä vaiheessa laitatte tuotteen uudelleen myyntiin? Mielestäni kuukauden varaamisaika on jo pitkä aika, varsinkaan kun ei ilmoita mitään. Miten itse toimit?
Kommentit (38)
Tämä on ohi aiheesta, mutta kun tuli Tori.fi puheeksi, niin päätinpä panna lusikkani soppaan. Haluan esittää myyjille hartaan toiveen: kertokaa siitä myytävästä tavarasta tärkeimmät tiedot. Kenkien ja vaatteiden koko annetaan ihan kiitettävästi, mutta huonekalujen kohdalla usein vain "Myydään pöytä". Hei haloo, minkä kokoinen ja korkuinen? Tai joku astia. Koko, vetoisuus, kunto jne. Ottakaa mallia Huutiksesta. Siellä kuvaillaan paremmin myytävät tavarat, ei tosin aina, mutta useimmiten. Tähän asti olen saanut sieltä aina sitä mitä olin ostamassakin.
Mä olen käyttänyt Toria satunnaisesti parin vuoden ajan. Tänä syksynä tuli ensimmäinen katoavainen ostaja. Sovittiin asiasta tekstiviesteillä. Ostaja kysyi onnistuuko toimitus lähinpään isoon kaupunkiin. Kerroin, että onnistuu, mutta vasta vajaan kuukauden päästä. Tämä sopi ostajalle. Laitoin sitten kolmen viikon päästä tekstiviestin varmistaakseni tapaamisen. Tämäkin sopi ostajalle. Mutta sitten varsinaisena päivänä, kun olin tuotteen kanssa lupaamassani paikassa (ostoskeskus, johon olin jokatapauksessa silloin menossa), ei ostajasta enää kuulunut mitään. Laitoin hänelle viestin, että ottaa yhteyttä, jos on vielä kiinnostunut. Ei kuulunut edelleenkään mitään (muihin viesteihin oli aina vastannut nopeasti), joten laitoin tuotteen uudelleen myyntiin vuorokauden päästä.
Mulle ei siis aiheutunut ylimääräistä vaivaa, olin liikkeellä muidenkin asioiden takia, mutta on omituista, ettei ostaja sitten viitsinytkään ilmoittaa ettei halua tuotetta? Siis paljonko siitä olisi ollut vaikaa laittaa viesti "hei en ostakaan tavaraa"? Eikai ihmisiä niin kovasti pelota toisten loukkaaminen? Tai siis enemmänhän se loukkaa, että toinen vain katoaa?
Joo, noita kyselijöitä ja innostuneita aina riittää, se on nähty. Oon ottanut periatteen, että tuote on myyty vasta kun rahat ovat kädessäni tai tililläni. Niin kauan se on myynnissä, ja nopein tulee hakemaan.
Ei ole mikään uusi ilmiö.
Viime aikoina todella paljon muka kiinnostuneita ostajia joille vastaat tuotteen olevan edelleen kaupan, sen jälkeen ei kuulu mitään!
Sitten nämä edellä jo mainitut "myytkö egellä" ostajat.
Eräs lupasi tuotteen maksaa, ilmoitti että maksaa heti, ei kahteen päivään rahoja näkynyt, kyselin perään, oli muka kiire ja hän maksaa nyt heti, ei taas kahteen päivään rahoja näy, tässä vaiheessa meni hermo ja ilmoitin että kauppa peruttu ja olin myynyt seuraavalle. Tuleekin viesti, että just tossa maksoin, että varmaan turhaan sit... Vastasin, että todellakin kun et maksanut sovitusti niin myin toiselle. Eipä tainnut maksaa silläkään kertaa kun ei tullut enää viestiä että voinko palauttaa rahat :D
Sitten näitä jotka kuvittelee että myyjä toimittaa automaattisesti ostajan ovelle tai mihin nyt haluaakin tuotteen.
Turhauttavaa!
Älä poista ilmoitusta ennen kuin olet saanut maksun. Älä myöskään varaa tuotetta kellekään ilman erikoisen hyvää syytä. Maksu tilille samana päivänä tai nouto parin päivän sisään ja käteistä silloin. Postiennakolla ei kannata lähettää, ellei ostaja maksa kympin etumaksua.
Myyjänä annan usein vastapuolelle kotiosoitteeni puhelinnumeroineen, jolloin ostajan on luottavaisempi.
Onko pankkitilin antaminen mahd.ostajalle turvallista? sillä myyn siellä nyt vaatteitani ja haluan maksun ennen lähetystä jos siis ei tule noutamaan.
Mua ärsyttää ihmiset Torissa kun valehtelee nimensä ja tekee s-posti osoitteenkin ns. vääriin nimiin ja en tiedä asiasta mitään ennenkuin nään henkilön noutotilanteessa. Nytkin kävi tilanne kun eräs ''Saara'' halusi ostaa tavaroitani ja hän pyysi että tavattaisiin kyseisen kaupungin keskustassa mutta kun tallensin tämän numeron puhelimeen ja finder löysi hänet ni nimi olikin joku Mahmed.
Ei tee mieli myydä tuollaiselle ihmiselle mitään kun ei voi edes omaa nimeään kertoa niin uskalla siinä sitten tavata hänet jossain.
Siis 24 tarkoitat varmaan pankkitilinumeron antamista. Oon pohtinut tuota itseki ja just pari kk sitten aamuVoicell:llä ne testas, että antaako ihmiset pankkitilinumeron ventovieraalle (syynä, että laittais sinne rahaa). Aika harva ihminen antoi. Kun asiaa kysyttiin pankkivirkailijalta, niin sieltä sanottiin että pelkkä tilinumeron antaminen ei aiheuta tilin ryöstöä.
Mä poistan tuotteen sitten vasta myynnistä kun ostaja on ilmoittanut postiosoitteensa tai sanonut maksaneensa tuotteen.
Eräs ostaja on "hauska".
Myyn suht edullisia, esim. alle 30 euroa maksavia tuotteita. Laitan ilmoitukseen nouto ja tasaraha mukaan, tai postitus, jota ennen maksu tililleni tuotteesta ja postikuluista. Laitan ilmoitukseen myös ostettavan tuotteen sijainnin.
Tämä ostaja sitten kirjoittaa minulle viestin, että voitko tuoda tuotteen mulle - maksan sulle tuontikuluista 20 euroa.
Meiltä on kyseiseen paikkaan matkaa 40 km. Hän saisi uuden tuotteen Gigantista tms. postitse samaan hintaan. :) En edes vastaan hänelle, sillä ilmoituksessa lukee nouto tai postitus.
En varaa tavaroita kenellekään. Miksi varhaisin? Katoajille laitan perään viestiä, että voisi käyttäytyä vähän normaalimmin jos on olevinaan aikuinen ihminen.
*varaisin
Puhelin muuntaa sanat haluamaansa muotoon.
Minusta on ihmeellistä kun aikuinen ihminen ei tiedä haluaako ostaa jonkin tuotteen vai ei tiedustellessaan sitä.
Käytän huuto.netiä ja tori.fi pääasiassa ostajan roolissa ja tiedustellessa onko jokin tuote vielä myynnissä olen sitä ostamassa. Jos tuote on vapaana, sopin kaupat ja maksan yleensä samana päivänä kun saan tilinumeron / noudan tuotteen mahdollisimman pian. Yksinkertaista ja mukavaa kummallekin osapuolelle. :)
Vastaanpa minäkin. Paras viesti ostajalta oli eilen ”TRJ 3”...ei muuta. Yleensä en vastaa noihin mitään mut nyt tein poikkeuksen ja vastasin myös lyhyesti ”vastatarjous 4€ noudettuna”. Poistin koko viestiketjun kun ei tosta kauppoja tule.
Ärsyttää kun ei voi edes kokonaista lausetta kirjoittaa ja laittaa oman nimensä alle. Saati ilmoittaa että noutaako vai pitäiskö postittaa.
Toinen porukka mikä ärsyttää on nää jotka ilmoittaa ostavansa ja pyytää postittamaan ja kun olet ilmoittanut tilinumerosi, niin ei kuulu enää mitään. Ei maksua ei viestiä ei mitään. Miks se on niin saakelin vaikeeta ilmoittaa ettei olekaan enää kiinnostunut?!
tietojenkalastelijoita...kunhan saavat tietää mitä myynnissä voi päätellä mitä talo sisältää sit tiedustellaan ja häivytään...
Mulle tuli tapaus, jossa ostajaehdokas laittoi viestiä että ostaa ja pyysi laittamaan tiedot, että hän pääsee heti maksamaan. Katosi kun ilmoitin maksutiedot. Eikä voi olla kyse siitä, että olisi joutunut odottamaan, koska vastasin heti. Aika inhottavaa oikein luvata, että laittaa rahat heti tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun ilmoitan tilinumeron ja poistan tuotteen ilmoituksen torilta, niin ostaja häviää.
Älä nyt ihmeessä poista mitään ennen kuin se on myyty. Sitten se on myyty kun rahat on tulleet tilille.
Vierailija kirjoitti:
Esim. kuukauden kuluttua lähetän sähköpostia, että vieläkö haluat tuotteen ja siltikään ei mitään kuulu. Missä vaiheessa laitatte tuotteen uudelleen myyntiin?
Odotat ihan tosissaan kuukauden? Haloo! Uudestaan:
Älä nyt ihmeessä poista mitään ennen kuin se on myyty. Sitten se on myyty kun rahat on tulleet tilille.
Valitettavan perus torimeininkiä 😄
Mä myin 5e hintaan yhtä sisustustuotetta. Toista kuukautta asiaa pyöriteltiin, eikä ostaja vaan saanut haettua tavaraa.
Jos noudosta sopiminen oli hirveän vaikeaa. Kysyin ostajalta aikaikkunaa milloin olisi tulossa, ensin kerrottuani, että milloin vain valoisaan aikaan sopii minulle, että olen KOKO PÄIVÄN KOTONA. Vastasi kysymyksellä milloin minulle sopisi (!?) Eikö tiennyt mitä aikaikkuna tarkoittaa mene ja tiedä..
No sitten ostajalla oli lapsi kipeenä kuukauden, sitten nukkuikin koko päivän kun olisi pitänyt hakea tuote.. jnejne.
Pidin lopulta tavaran itse, kun en halunnut tuhlata enempää aikaa tuollaiseen säätämiseen 🤣
Mitä ihmiset oikein ajattelee, miten on aikaa ja jaksamista sählätä ja säätää noin? En ymmärrä 😂
Hei! Minä en edes poista ilmoitusta,ennenkuin rahat on tilillä.Asiasta toiseen.Surullista kun on myös sellaisia "rehellisiä" ostajia jotka haluaa ostaa postiennakolla,eivätkä sitten lunastakkaan ostojaan,siinä jää postimaksut sitten myyjän kontolle,vaikka tavara tietysti palautuukin,niin ei ole kiva maksella n.20e turhantakia.Itse en enää myy muuta kuin rahat suoraan tilille maksaville.Harmi kun hyvät systeemit sössitään.