Tulotiedot päiväkotiin
Voiskohan joku vähä valaista. Piti toimittaa tulotiedot ja nyt on kyllä varmaan tädillä laskuissa käyny pieni moka. Mitä kaikkea niihin tuloihin lasketaan?
Jos tuntipalkka on 17e. Ja työtunteja se 40h/vko. Se tekee kuukaudessa 2720e. Ja lomaraha 5% mikä kai kans lasketaan mukaan nii tulee 2856e.
Täti oli laskenu kuukausitulot 3990e?? Miten? Oonko jättäny jotain laskematta? Palkkatositteet oli toukokuulta missä oli arkipyhä ja jotain lomarahoja sekä kilometrikorvauksia mutta mitä ihmettä? Km-korvauksia ei lasketa siihen tuloon.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Kuka on lapsen kanssa kotona jos lapsi on päivähoidosssa?😂 Vai onko niin että toinen vanhempi on vaan kotona lusmuna, toinen töissä ja lapsi päivähoidossa?
Kaksi lasta joista toinen on vauva. Ja on myös olemassa erityistarpeita jonka vuoksi lapsi voi hyötyä päiväkodista.
Piipa123 kirjoitti:
Täytyy soittaa maanantaina. Oon aina saanu takuta näiden tulotietojen kanssa tän tädin kaa. Aina se on hukannut ne ja pyytää uusia ja sit onki löytäny ne. Menee hermot.
Ja se että toinen lapsi on päikyssä kun toinen kotona niin siihen voi olla monta syytä. Ja siihen en. Neuvoa kysynyt.
Miksi siis mainitsit arkipyhän? Ei merkitse mitään kiinteässä kuukausitulossa.
Piipa123 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on lapsen kanssa kotona jos lapsi on päivähoidosssa?😂 Vai onko niin että toinen vanhempi on vaan kotona lusmuna, toinen töissä ja lapsi päivähoidossa?
Kaksi lasta joista toinen on vauva. Ja on myös olemassa erityistarpeita jonka vuoksi lapsi voi hyötyä päiväkodista.
On, laiskuus ja saamattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi toimitit ne päiväkodin tädille? Ne piti toimittaa kunnan toimistoon.
Eihän aloittaja sanonut että toimitti päiväkodin tädille. Katsos siellä kunnan toimistossa kun voi olla tätejä.
Mikä porukkaa vaivaa, onko huono aamu? Kyllä olette ilkeitä aloittajalle.
Täti se on siellä laskutuksessa, kunnanvirastossa. Onko ne päiväkodin hoitajien nimike täti? 😂😂😂 Ja näköjään minut ymmärretään tahallaan väärin. Ja meillä on siis kaksi lasta. Joista toinen päiväkodissa ja toinen niin pieni että toinen vanhemmista on kotihoidontuella ja sitä ei lasketa tuloihin. Näin olin lukevinani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi toimitit ne päiväkodin tädille? Ne piti toimittaa kunnan toimistoon.
Eihän aloittaja sanonut että toimitti päiväkodin tädille. Katsos siellä kunnan toimistossa kun voi olla tätejä.
Mutta ne ei ole päiiväkodissa jonne ap toimitti tulotietonsa!
Vierailija kirjoitti:
Piipa123 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa esimerkiksi puheen tuoton ongelmia tai muita vastaavia joissa päiväkodista on oikeasti hyötyä. Ja se ei kuulu edes kellekkään vaikka olisin laiska ja saamaton. En kysynyt sitä. Puss puss
Piipa123 kirjoitti:
Täti se on siellä laskutuksessa, kunnanvirastossa. Onko ne päiväkodin hoitajien nimike täti? 😂😂😂 Ja näköjään minut ymmärretään tahallaan väärin. Ja meillä on siis kaksi lasta. Joista toinen päiväkodissa ja toinen niin pieni että toinen vanhemmista on kotihoidontuella ja sitä ei lasketa tuloihin. Näin olin lukevinani.
Miten niin ei lasketa?
Piipa123 kirjoitti:
Eli laiskaa ja saamatonta sakkia, erityislapsi pienryhmässä. Kertoo teistä kaiken. Lisääntykää toki vielä. Maksuja ei haluta maksaa, mutta palveluja halutaan ilmaiseksi.
Miksi et kysy asiaa laskennasta vastaavalta henkilöltä, että miksi on laskettu noin?
Piipa123 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piipa123 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa esimerkiksi puheen tuoton ongelmia tai muita vastaavia joissa päiväkodista on oikeasti hyötyä. Ja se ei kuulu edes kellekkään vaikka olisin laiska ja saamaton. En kysynyt sitä. Puss puss
Puss, tyhmiltä ihmisiltä tyhmät lapset. Laita suoraan lastensuojelulaitokseen, se on loppusijoituskohde kuitenkin enne aikuisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Piipa123 kirjoitti:
Eli laiskaa ja saamatonta sakkia, erityislapsi pienryhmässä. Kertoo teistä kaiken. Lisääntykää toki vielä. Maksuja ei haluta maksaa, mutta palveluja halutaan ilmaiseksi.
Herran jumala! En minä ole mitään ilmaiseksi pyytänyt vaan hyvänen aika maksan sen mitä kuuluu. Ja on myös lapsia jotka ei tarvitse mitään pienryhmää tai vastaavaa ja silti saattaa hyötyä päiväkodista.
Vierailija kirjoitti:
Minä en todellakaan ruvennut miettimään mitään tulotietojani. Maksoin vain sen korkeimman maksun. Ei se niin paljon ole.
No silloin lienee selvää, että sinä kuulut joka tapauksessa korkeimpaan maksuluokkaan. Kyllä se pienempipalkkaisen pussissa tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Piipa123 kirjoitti:
Miten niin ei lasketa?
Tuloina ei oteta huomioon
lapsilisä
lapsen hoitotuki, vammaistuki tai eläkkeensaajan hoitotuki
lasten kotihoidon tuki
asumistuki
ansiotuloa korvaavat kohtuulliset päivärahat tai matka- ja majoituskorvaukset
tapaturmavakuutuksen perusteella suoritettavat sairaanhoito- ja tutkimuskulut
sotilasavustus
äitiysavustus
Jne jne
Minulla meinasi tipahtaa silmät päästä järkytyksestä, kun sain oman asiakasmaksupäätökseni. Mieheni on osa-aikaisissa töissä, joissa palkka vaihtelee 500e/kk-2500e/kk. Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Päiväkotimaksut on kuitenkin laskettu niin, että mieheni saisi liki 3000e/kk palkkaa. Olin yhteydessä, kun ei todellakaan ole oikein, mutta sieltä vain sanottiin, että se lasketaan suurimman kertaluonteisen tulon mukaan, jos on osa-aikatyöläinen kyseessä. On todella hienoa maksella tuon palkan mukaisia päiväkotimaksuja, varsinkin niinä kuukausina, kun mies saa vain sen muutaman satasen verojen jälkeen. Nyt oli vielä lomautettunakin keväästä asti ja palasi vasta töihin, eikä tunteja ole kauheasti, mutta taas maksetaan tuon palkan mukaan, vaikka tässä kuussakin palkkaa tuli viime kuulta vajaa 1000e. On tämä hieno systeemi.
Piipa123 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piipa123 kirjoitti:
Herran jumala! En minä ole mitään ilmaiseksi pyytänyt vaan hyvänen aika maksan sen mitä kuuluu. Ja on myös lapsia jotka ei tarvitse mitään pienryhmää tai vastaavaa ja silti saattaa hyötyä päiväkodista.
Ja silti ruikutat maksusta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla meinasi tipahtaa silmät päästä järkytyksestä, kun sain oman asiakasmaksupäätökseni. Mieheni on osa-aikaisissa töissä, joissa palkka vaihtelee 500e/kk-2500e/kk. Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Päiväkotimaksut on kuitenkin laskettu niin, että mieheni saisi liki 3000e/kk palkkaa. Olin yhteydessä, kun ei todellakaan ole oikein, mutta sieltä vain sanottiin, että se lasketaan suurimman kertaluonteisen tulon mukaan, jos on osa-aikatyöläinen kyseessä. On todella hienoa maksella tuon palkan mukaisia päiväkotimaksuja, varsinkin niinä kuukausina, kun mies saa vain sen muutaman satasen verojen jälkeen. Nyt oli vielä lomautettunakin keväästä asti ja palasi vasta töihin, eikä tunteja ole kauheasti, mutta taas maksetaan tuon palkan mukaan, vaikka tässä kuussakin palkkaa tuli viime kuulta vajaa 1000e. On tämä hieno systeemi.
Ei ole tullut mieleen hoitaa itse kersaa kun kotona makoilet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä lapsi kotona, niin ei tarvitse maksaa mitään.
Niinpä. Jos puoliso makaa kotona, lasta ei ole syytä viedä hoitoon.
Jos vanhempi makaa kotona, lapsi todellakin hyötyy päivähoidosta.
AINA molempien tulot lasketaan. Ei vain sen joka käy töissä.