Lihoavat nuoret naiset
Mistä johtuu, kun niin monet nuoret naiset ovat nykyään lihavia? Ei pulleita vaan lihavia. Itse oli omassa nuoruudessa se silmiinpistävä luokan pullukka ja edelleen, nyt 30 -vuotiaana, olen 10-15kg ylipainoinen, mutta silloin (15-20 vuotta sitten) meitä lihavia tyttöjä/nuoria naisia oli paljon vähemmän. Nykyään alkaa olemaan aika masseva prosentti katukuvassa kookkaita naisia.
Toivottavasti ei poistu, ei ole mitään läskivihaa, kun itsekin olen pullero. Kiinnostaa vaan tietää
Kommentit (453)
Rubensin naiset barokki is back.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein kaupassa kun tarkkailee naisia niin heidän ostoskorista löytyy herkkuja eli suklaata,karkkeja tai leivonnaisia.
Tarkasteletko tätä paljonkin vai katseletko vain lihavien naisten ostoskoreja? :D löytyy minunkin korista herkkuja, koska olen perso mm. suklaalle ja sipseille. Olen hoikka.
Jos joku todella ylipainoinen(ei mikään peruspullukka) sattuu kassalle niin kyllä mä ainakin katon että mitä se oikein syö. Yleensä ei tarvitse ihmetellä, että mistä ne kilot on tulleet.
eri
Minä en ymmärrä miksi kaikki ei saa kulkea ulkona ilman paitaa. Miehillä on nykyisin isot tissit ja naisilla kunnon kaljamahat, jos naamaa ei nää niin vaikea erottaa että kuka on kuka. Eihän se kaunista eikö tervettä ole mutta näin maailma makaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi kaikki ei saa kulkea ulkona ilman paitaa. Miehillä on nykyisin isot tissit ja naisilla kunnon kaljamahat, jos naamaa ei nää niin vaikea erottaa että kuka on kuka. Eihän se kaunista eikö tervettä ole mutta näin maailma makaa.
Tämä!
Nyt näköjään alkaa Suurin pudottaja kisa.Joukossa muutama nuori.Surullista miksei aikaisemmin ole tehneet mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävimme 1 kk sitten Tallinnassa ja ero Helsingin katukuvaan oli kuin päivä ja yö. En nähnyt koko VIIKON yhtäkään selkeästi lihavaa nuorta. Siis sellaisia +5-10 kg ylimääräistä oli muutama ja loput hoikkia. Koko kaupunki. Mistä tämä johtuu?
t. kolmekymppinen nainen
Niin, mistä mahtaa johtua? Pitäisiköhän sinun muun treenin lisäksi treenata myös yläpäätäsi, mitä myös yleisivistykseksi kutsutaan?
:D Tää mammapalsta ei petä koskaan
Ruokavaliossa sen salaisuus.
Kyllä ihmisten työt olivat keskimäärin aika keveitä jo 1980-luvulla, mutta hoikkia oli paljon enemmän.
Sen sijaan vielä tuolloin Neuvostoliiton aikana karkkihyllyt olivat kaupoissa 3 metriä pitkiä, eivät 30 metriä.
Sipsejä oli pikkupusseissa ja vain yhtä sorttia.
Lonkeroita, siidereitä ja ties mitä limuviinoja oli vähän, jos ollenkaan.
Valmisaterioiden määrä taisi rajoittua maksalaatikkoon ja purkkihernekeittoon, hampurilaisia, valmispitsoja ja muita vastaavia ei ollut hirveästi.
Makeispussien koot olivat pienempiä ja lapsille ostettiin ison pussin tai namusäkin sijaan viikonlopuksi pastilliaski.
Masennus tuota aiheuttaa, tai siis siihen määrättävät lääkkeet. Pam ja 20kg painoa lisää.
Suurempi ongelma on miesten lihavuus. Mitäs me tehtäisiin sipseillä ja limulla eläville pojille? Kunto on huono ja lihavuus niin rumaa.
Naiset ovat paljon liikunnallisempia ja pari lisäkiloa vain kaunistaa. Reisissä ja takapuolessa oleva rasva ei ole vaarallista.
Miehet ovat lihotessaan heti rumempia ja vatsarasva hyvin vaarallista.
Ostoskoreissa miehillä vain kaljaa, makkaraa, pakastepizzaa, sipsejä ja limua. Kukaan nainen ei syö niin huonosti kuin keskiverto mies!
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä 159cm ja painoa yli sata kiloa, omasta mielestään hän ei ole lihava?😯
Juu, ei ole lihava vaan on sairaaloisen lihava.
Painoindeksi on 40.
Vierailija kirjoitti:
Olen 56v nainen. Lapsena me kuljimme 5km. koulumatkat pyörällä, talvisin suksilla. Vapaa- ajalla liikuimme koko ajan, pelasimme pihoilla pelejä, kävimme uimassa, kiipeilimme puihin yms. Ruoka oli kotiruokaa, ei ollut välipaloja. Karkkia sai harvoin. Kotiaskareita joutui tekemään. Itse kitkin kasvimaita, kannoin vettä, siivosin lapsena. Ei ollut somea, lapset liikkuivat ja touhusivat jatkuvasti. Nyt keski- iässä, kerrostalossa asuessani kiloja tulee, ellei jatkuvasti vahdi.😀
Olen samanikäinen. Maailma on kovin muuttunut. Itse pyöräilin 4 kilometriä kouluun eli yhteensä 8 kilometriä. Välissä oli aika vilkkaan 8-tien ylitys. En ikinä olisi uskaltanut päästää lapsiani kulkemaan tuollaista koulumatkaa. Jos meillä olisi ollut some, emme olisi leikkineet ulkona. Olimme muutama vuosi sitten mökillä, jossa netti ei toiminut. Lapset alkoivat hetken ihmeteltyään leikkimään ulkoleikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia lihavat naiset on aina se ongelma vaikka miehissä on edelleenkin enemmän lihavia kuin naisissa?
Koska nuorissa miehissä näkyy olevan vähemmän lihavia kuin nuorissa naisissa. Näin ainakin täällä Tampereella.
https://thl.fi/fi/web/elintavat-ja-ravitsemus/lihavuus/lihavuuden-yleis…
Eli ylipainoisuus on miehillä yleisempää, mutta varsinainen lihavuus naisilla yleisempää. Mikä sitten on lihavan ja "vain ylipainoisen" ero?
Painoindeksi. Sekä lihava (bmi 30+) että lievästi ylipainoinen (bmi 25-29) ovat ylipainoisia, mutta lievästi ylipainoinen ei ole lihava. Minun mitoissani (keskimittainen nainen) olisin ylipainoinen siinä vaiheessa kun painaisin yli 69 kiloa, ja lihava sitten kun painaisin 82-83 kg tai enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri katsoin tyttären luokkakuvaa lukiossa. Kolme hoikkaa tyttöä, loput kaksoisleualla varustettuja persjalkaisia möhömahoja. Ne kaksi poikaa, jotka lukioon olivat päässeet olivat normaalipainoisia.
Ihana äiti tai isä. Kai muistit tyttärelle haukkua luokkatovereita? Anna kun arvaan, sun tytär oli yks niistä hoikista tietenkin?
Ei varmasti ollut. Noita törkeyksiä latevillahan motiivina on yleensä kateus ja katkeruus. Niin varmaan tässäkin. Ei vaan kateuden samentamin silmin näe totuutta omiasta perheestään ja vääristää muiden kohdallakin totuuden. - Pääsääntöisesti näillä naisvihaa uhkuvilla ei edes ole lapsia, koska eivät yksinkertaisesti saa naisia.
Vierailija kirjoitti:
Olin hoikka ennen mielialalääkkeitä. Lääkittynä en jaksanut välittää mistään mitään (lääkäri luonnollisesti kannusti vain jatkamaan lääkkeitä). Lopetin itsekseni ja lähti 10kg puolessa vuodessa.
N26
Mielialalääkitys tekee kyllä mielenkiintoisia asioita ruokahalulle. Välillä ei kinnosta syödä ollenkaan ja välillä vois vetää vehnäjauhotkin kaapista. Onneksi en ole lihonut, mutta kyllä tämä vaikeaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia lihavat naiset on aina se ongelma vaikka miehissä on edelleenkin enemmän lihavia kuin naisissa?
Koska nuorissa miehissä näkyy olevan vähemmän lihavia kuin nuorissa naisissa. Näin ainakin täällä Tampereella.
Eli ylipainoisuus on miehillä yleisempää, mutta varsinainen lihavuus naisilla yleisempää. Mikä sitten on lihavan ja "vain ylipainoisen" ero?
BMI
Pjotr Vittujänkä kirjoitti:
Suomalaiset naiset on nyt muutenkin rumia, hyi mitä porsaita suorastaan, mies jos luet tämän OTA VENÄLÄINEN NAINEN, ne on sentään naisia vielä eikä miehiä niin kuin meillä täällä "rakkaassa" suomessa...
Minäkin ihmettelen, miten suomalaiset naiset ovat rumia ja lihavia. Miehet kumminkin kuin antiikin veistokset. Ja keskenään lisääntyneet enimmäkseen. Miten voi olla noin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BMI
Ja lisäisin vielä, että rasvaprosentti.
Miksi tämän pitäisi kiinnostaa MINUA? Mieti nyt vähän.
Vierailija kirjoitti:
Samaa minäkin ihmettelen, mutta taitaa johtua ainakin tällä palstalla siitä, että naiset itse haukkuvat toisia naisia. Miehet harvemmin kokevat sen tarpeelliseksi näin. Mutta tosiaan nuorissa miehissä on myös paljon ylipainoisia.
Lihon sen takia että toivottavasti sitten vapaudun läähättävien uckelsien himokkaista katseista. Elämäni suurin haave on pystyä elämään naisena ilman, että yksikään mies pitää minua seksuaalisesti viehättävänä, ja ainakin tältä palstalta olen oppinut sen, että lihavuus on siellä ällötysten listan kärjessä.