Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihoavat nuoret naiset

Vierailija
28.08.2020 |

Mistä johtuu, kun niin monet nuoret naiset ovat nykyään lihavia? Ei pulleita vaan lihavia. Itse oli omassa nuoruudessa se silmiinpistävä luokan pullukka ja edelleen, nyt 30 -vuotiaana, olen 10-15kg ylipainoinen, mutta silloin (15-20 vuotta sitten) meitä lihavia tyttöjä/nuoria naisia oli paljon vähemmän. Nykyään alkaa olemaan aika masseva prosentti katukuvassa kookkaita naisia.

Toivottavasti ei poistu, ei ole mitään läskivihaa, kun itsekin olen pullero. Kiinnostaa vaan tietää

Kommentit (453)

Vierailija
81/453 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sinulta on jäänyt huomaamatta, että myös miehet ja monet lapset on lihavia? Lasten lihavuudesta olisin eniten huolissani.

Vierailija
82/453 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut myös että nämä lihavat nuoret naiset kuuluvat myös alempaan luokkaan: niin koulutukseltaan kuin elämäntavoiltaan sekä elinympäristöltään. Lapsia laitellaan alulle, yksi sinne, toinen tänne isälle. Tällä varmistavat että saavat asunnon sekä taatun toimeentulon sekä muita tukiaisia ettei tarvitse kouluttautua ja mennä töihin. Usein luonnoton värjätty tukka, tatuoinnit, kiroilemiset sekä tupakka kuuluvat myös vahvasti kuvaan. Sekä juoksutrikoot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/453 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille kerääntyy läskiä ja nestettä paljon helpommin kuin miehille. Miesten on myös helpompi pudottaa painoa ja kasvattaa lihasta.

Nykyään on helppo lihoa, kun on kaikenlaista tarjolla. Kouluissa pitäisi opettaa ja tutkia kaloriasioita tarkemmin. Millainen on ihmisen peruskulutus, paljonko kaloreita on herkuissa, normiruoassa, roskaruoassa, kasviksissa, ym. Ja paljonko liikunta kuluttaa ym. En usko, että tällainen opetus mihinkään syömishäiriöihin johtaisi. Kun totuus vaan on, ettei suurin osa ainakaan naisista voi mitä tahansa vetää lihomatta ja pakostakin joutuu katsomaan mitä suuhunsa laittaa, niin olisi hyvä että saisi tiedot tähän painonhallintaan jo ajoissa. Ei se tarkoita, että luuviulu pitäisi olla.

Minä itse asiassa aloin laskea kaloreita neuroottisesti ja sairastuin syömishäiriöön kuultuani peruskoulun 7. lk:n terveystiedontunnilla, että ikäiseni tytöt kuluttavat noin 2000 kcal/pv. Päättelin, että saisin karistettua muutaman kilon kun tankkaisin max. 1000 kcal/pv. Liikuin paljon ja olin itseeni pettynyt kun pääasiassa ylitin rajoitukseni syömällä noin 1500 kilokalorin edestä. Kasvupyrähdystä minulle ei tullut ja olen aikuisena 10 cm lyhyempi kuin siskoni ovat, onneksi lastensaannille sairastettu anoreksia ei ollut este. Jälkeenpäin olisi ollut ihan fiksua opettaa, että ihminen tarvitsee kaikkia ravintoaineita sopivassa suhteessa. Rasvassa on eniten energiaa, joten sitä ei kannata ahnehtia jos ei halua "lihota". Kasviksissa on vähemmän energiaa ja niitä kannattaa lisätä jos haluaa "laihtuta".

Vierailija
84/453 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriöön tarvitaan muutakin kuin terkkareiden huomautukset painosta! Sukulainen kiusasi koko lapsuuden lievästä ylipainosta minua 3-17v. (siitä kun muistan se alkoi) eli se kiusaaminen oli koko ajan läsnä päivittäin välillä tosi rankkaa hänen toimesta. Mutta en sairastunut syömishäiriöön, mutta en tahtoisi kellekään samaa kohtaloa, ihan normipainossa pysynyt ja normaali suhde ruokaan.

Vierailija
85/453 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin kaverit haluaa aina mennä syömään ja/tai drinkeille jos nähdään. Usein naiset taitaa nähdä toisiaan just ruuan tai drinkkien merkeissä eikä vaikka niin et hengaillaan vaan toisen luona. Itselläni on ehkä yksi kaveri, joka haluaa nähdä vaan tolleen ''hengaillen'' ja muut haluavat aina syödä ravintolassa tai mennä kahville jne. Siinähän niitä kaloreita kertyy aika nopeaa huomaamatta, jos käy ulkona syömässä monta kertaa viikossa.

Amk/yliopistotasolla bileitäkin on (ennen koronaa) pari kertaa viikossa, joten jos niissäkin tuppaa käymään usein, niin aikamoinen kaloripommi se kunnon ryyppääminenkin on vaikkei moni ajattele niin. Ruuasta saatetaan kitsastella, mutta sitten kiskotaan jotain mansikkamargaritoja 5 kpl. 

N27

Vierailija
86/453 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeet. 

Vierailija
87/453 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennuslääkkeet. 

Kyllä, juuri tuli uustisissa juttu nuorten lisääntyneistä mt-ongelmista, lääkkeet niin heti määrätään.

Vierailija
88/453 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä muista, mutta olen koko ikäni ollut alipainonen/hoikka. Kun alotin minipillerit niin johan alkoi ruoka maistumaan, minulle tuli kyltymätön himo ruokaan, lihoin hetkessä 10 kiloa. Olen sittemmin lopettanut pillereiden käytön ja kas, painoni on taas tippunut ennalleen. Niin, olen hieman alle 30.

Hormonit sekoittaa kropan hyvin äkkiä, kaikenlaiset syödyt hormonit ja hormonien epätasapainot, kuten kilpirauhashormonit ja insuliini.

Vierailija
89/453 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 27-vuotias nainen ja edelleen hyvin hoikka. Olen kaveripiirini hoikin ja monet kaverit ovat erityisesti viimeisen muutaman vuoden aikana lihoneet selvästi, vaikka nuorempina osa oli hoikkia. Olen pannut merkille seuraavia asioita:

- Lihoneet kuluttavat poikkeuksetta paljon alkoholia. Alkoholi on joko siidereitä, lonkeroita tai makeahkoja viinejä. Minä juon vain kuivia viinejä ja niitäkin kohtuu harvoin

- Lihoneet ovat muutenkin sokerikoukussa. Esim. jos leffaa katsotaan niin halutaan aina jotain mässyä siihen seuraksi. Minä en IKINÄ osta karkkia, sipsiä, jäätelöä tms "herkkuja"

- Minä syön vain kaksi kertaa päivässä samalla kun lihoneet syövät jatkuvasti välipaloja. Syön vain täyttävää ruokaa joka pitää hyvin nälkää. En siis syö koskaan leipää, jugurttia, puuroa, smoothieta yms. välipalaksi tarkoitettuja eväitä

Liikunnasta lihominen ei ole kiinni, sillä olen itsekin melkoinen sohvaperuna toimistotyön ohessa.

Vierailija
90/453 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielipoliisi täällä. Verbi on lihoa, ei lihota.

Ai esimerkiksi "maito ei lihoa" ?

Vierailija
91/453 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielipoliisi täällä. Verbi on lihoa, ei lihota.

https://www.suomisanakirja.fi/amp/lihota

Vierailija
92/453 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot ja tanakat äidit synnyttää isoja vauvoja, sieltä se koko lähtee kehittymään. Sota-ajan oli niukka ravinto, silloin ihmiset oli lyhyitä.

Vierailija
93/453 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nuoret naiset on keskimäärin huomattavasti paremmassa tikissä kuin ikäisensä "miehet". Kuntosalillakin mimmit treenaavat tosissaan ja näyttävät hyvältä. Jonnet tekevät "treeniä" sellaisilla painoilla ettei edes hiki tule eikä vahingossakaan tunnu mitenkään epämukavalta ja sarjojen välillä istuvat perseellään laitteissa (vaikka se on salin säännöissä selvästi kielletty) ja tuijottavat puhelinta. M50v

Toki kovaäänisen saksalaisen auton halvemmassakin hintaluokassa saa ostettua moni jonne nykyään, ja  suositun jonnen tatskat ja auto merkkaa enemmän monelle stailillekkin mimmille kuin olla epäsuosittu autoton luuseri-jonne.

Moni hoikka salinainen laitattaa kumisilikoonia kroppaansa kun vihaa muodokkaita mutta ei-niin hoikkia naisia (siis ei sellaista hc-ylipainoa) mutta salittamalla ei vaan muodot pyöristy, tulee vain pikkupoikamainen kroppa. Timmi kroppa ja kunnon muodot kuten Pamela A:lla huippuvuosina on todella harvinaista.

Ohis, mutta. Itse ainakin hommasin tytölle pikkumersun yo-lahjaksi joten sen ei tarvitse miettiä, mikä auto poikaystävällä on. Tyttö ainakin itse sanoo inhoavansa niitä Frendixiltä hommattujen bemaripommien omistajia.

Vierailija
94/453 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme 1 kk sitten Tallinnassa ja ero Helsingin katukuvaan oli kuin päivä ja yö. En nähnyt koko VIIKON yhtäkään selkeästi lihavaa nuorta. Siis sellaisia +5-10 kg ylimääräistä oli muutama ja loput hoikkia. Koko kaupunki. Mistä tämä johtuu? 

t. kolmekymppinen nainen

Vierailija
95/453 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse veikkaisin yksinkertaisesti sitä että pikaruoka on helpommin saatavilla kuin ennen. Jatkuvasti kaupungilla teinejä mäkkärissä ja hesessä. Ehkä vanhemmat eivät kokkaa kotona niin paljoa. Pyöreydessä ei mitään vikaa ole, ylipaino sitten taas (jos siis ei ole lihasta vaan läskiä.) On terveysriski johon tulisi puuttua alaikäisten kohdalla.

Vierailija
96/453 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävimme 1 kk sitten Tallinnassa ja ero Helsingin katukuvaan oli kuin päivä ja yö. En nähnyt koko VIIKON yhtäkään selkeästi lihavaa nuorta. Siis sellaisia +5-10 kg ylimääräistä oli muutama ja loput hoikkia. Koko kaupunki. Mistä tämä johtuu? 

t. kolmekymppinen nainen

Niin, mistä mahtaa johtua? Pitäisiköhän sinun muun treenin lisäksi treenata myös yläpäätäsi, mitä myös yleisivistykseksi kutsutaan?

Vierailija
97/453 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kaveri piirissäni olen huomannu tämän ilmiön kanssa kun alamme kaikki lähestyä kolmeekymppiä. Muutama kavereistani ovat ihan hoikkia, mutta osa ovat alkaneet lihomaan ja nämä painoa kerryttäneet kaverit ovat nimenomaan juuri niitä jotka juovat eniten. Tilaavat baarin jälkeen ruokaa, käyvät baareissa muutenkin melkein joka viikonloppu. Joka asiaa juhlistetaan ruualla, surut hoidetaan herkuilla ja ovat melkein aina napostelemassa jotain.

En tiedä onko merkitystä ruokavaliollakin kun kaksi kaveriani jotka ovat niitä hoikempia ovat molemmat vegaaneja. Ovat muutenkin paljon energisempiä liikkumaan kun syövät terveellisesti.

Vierailija
98/453 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 56v nainen. Lapsena me kuljimme 5km. koulumatkat pyörällä, talvisin suksilla. Vapaa- ajalla liikuimme koko ajan, pelasimme pihoilla pelejä, kävimme uimassa, kiipeilimme puihin yms. Ruoka oli kotiruokaa, ei ollut välipaloja. Karkkia sai harvoin. Kotiaskareita joutui tekemään. Itse kitkin kasvimaita, kannoin vettä, siivosin lapsena. Ei ollut somea, lapset liikkuivat ja touhusivat jatkuvasti. Nyt keski- iässä, kerrostalossa asuessani kiloja tulee, ellei jatkuvasti vahdi.😀

90- ja 2000-luvulla lapsuudessani ja nuoruudessani maalla ei ihan tuollaista ollut, mutta skootterit ei olleet vielä yleistyneet vaan pyörällä piti usein kaukaisemmiltakin sivukyliltä tulla kirkonkylälle. Mautoa ei oltu kai vielä keksittykään. Ruokana oli usein jotain sellaista perusruokaa, tyyliin perunoita ja ruskeaakastiketta, jota ei tehnyt mieli ahmia. 

Tuntuu, että ainakin minä ja varmaan moni muukaan minun sukupolvestani ei enää halua kokata itselleen perus-ok-tasoisen makuista ruokaa, vaan aina pitää olla lempiruokia. Luulen, että tällä on iso vaikutus samoin kuin tietenkin mopoautoilla jne. 

Vierailija
99/453 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein kaupassa kun tarkkailee naisia niin heidän ostoskorista löytyy herkkuja eli suklaata,karkkeja tai leivonnaisia.

Nää ostoskorikyylät ovat kyllä ihan oma kapittelinsa.  Oikeastiko joku kaupassa vahtii silmä kovana mitä kukakin ostaa, onko nainen vai mies, yksin vai jonkun kanssa, mikä on painoindeksi, mitä herkkuja latoo hihnalle. Get a life.

Vierailija
100/453 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein kaupassa kun tarkkailee naisia niin heidän ostoskorista löytyy herkkuja eli suklaata,karkkeja tai leivonnaisia.

Tarkasteletko tätä paljonkin vai katseletko vain lihavien naisten ostoskoreja? :D löytyy minunkin korista herkkuja, koska olen perso mm. suklaalle ja sipseille. Olen hoikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä