Lihoavat nuoret naiset
Mistä johtuu, kun niin monet nuoret naiset ovat nykyään lihavia? Ei pulleita vaan lihavia. Itse oli omassa nuoruudessa se silmiinpistävä luokan pullukka ja edelleen, nyt 30 -vuotiaana, olen 10-15kg ylipainoinen, mutta silloin (15-20 vuotta sitten) meitä lihavia tyttöjä/nuoria naisia oli paljon vähemmän. Nykyään alkaa olemaan aika masseva prosentti katukuvassa kookkaita naisia.
Toivottavasti ei poistu, ei ole mitään läskivihaa, kun itsekin olen pullero. Kiinnostaa vaan tietää
Kommentit (453)
Vierailija kirjoitti:
Kävimme 1 kk sitten Tallinnassa ja ero Helsingin katukuvaan oli kuin päivä ja yö. En nähnyt koko VIIKON yhtäkään selkeästi lihavaa nuorta. Siis sellaisia +5-10 kg ylimääräistä oli muutama ja loput hoikkia. Koko kaupunki. Mistä tämä johtuu?
t. kolmekymppinen nainen
Euroopan lihavimnat ovat unkarilaiset sitten englantilaiset ja saksalaiset, virolaisetkin ovat suomalaisia lihavampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin netistä videoita tuosta Valkovenäjän mielenosoituksista siis silloin kun ne just alkoi ja kymmeniä tuhansia ihmisiä oli kaduilla. Niin se pisti silmään, että siellä oli todella paljon naisia kans ulkona ja 99% niistä oli hoikkia ja laihoja. Samoin esim Venäjällä ja Ukrainassa on enemmän hoikia ja laihoja kuin ylipainoisia nuoria naisia. Se myös johtuu siitä, että he ovat tosi tarkkoja oman painon kanssa ja jo teini iästä lähtien tarkkailee mitä ja pljonko syö.
Niin on myös Italiassa, moni suomalainen ei saa lomalla ostettua kaupasta siellä vaatteita, koska eivät löydä kokoa. Keskimääräisessä pituudessa ei ole montaa senttiä eroa, mutta leveydessä kymmeniä.
Ai ei montaa senttiä eroa vai :D Jos junailisit jostain Rooman turistikuplasta vaikka sata kilometriä etelään niin näkisit, että keskiverto italialainen nainen on ihan tavallinen n. 160 cm, 80 kg tasapaksu kananp e r s etukka crocseissaan ja Tokmanni-tyylin halpisräteissään, samanlainen mitä Suomen lähiöt on pullollaan. Kokoluokitukset ovat toki erit, esim. Suomen koko 42 olisi Italiassa 46, mutta ei tarkoita sitä etteikö isompiakin vaatteita muka löytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Kuntosalit ja terveellinen ruoka on niin kallista että jos vanhemmat ei rahoita niin monella opiskelijalla ei ole varaa sellaiseen. Sitten jos vielä rahaa varten joutuu työskentelemään opiskelun ohessa, ei jää paljon aikaa ja sen 2h vapaata mitä päivästä löytyy käyttää mielemmin rentoutumiseen netflixiä katsoessa kuin urheiluun. Näin ainakin kaveripiirin ylipainoisilla.
Netflix ei lihota. Lihominen vaatii kaloreita. Netflixiä vain katsomalla voi hyvin saada itsensä rapakuntoon. Mutta lihominen tapahtuu aina syömällä yli kulutuksen. Se voi olla sekä terveellistä tai epäterveellistä, mutta se ruuan määrä ja ne kalorit määrittelevät lopulta lihomisen vai ei. Joten nämä kaverisi voivat hyvin rentoutua katsomalla Netflixiä, kunhan eivät syö ja samanaikaisesti.
Noin paljon kun on liikkeessä, että illalla on vain kaksi tuntia aikaa levätä, se on ehkä ihan hyvä vain levätä ja rentoutua illalla ja syödä terveellisesti päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin netistä videoita tuosta Valkovenäjän mielenosoituksista siis silloin kun ne just alkoi ja kymmeniä tuhansia ihmisiä oli kaduilla. Niin se pisti silmään, että siellä oli todella paljon naisia kans ulkona ja 99% niistä oli hoikkia ja laihoja. Samoin esim Venäjällä ja Ukrainassa on enemmän hoikia ja laihoja kuin ylipainoisia nuoria naisia. Se myös johtuu siitä, että he ovat tosi tarkkoja oman painon kanssa ja jo teini iästä lähtien tarkkailee mitä ja pljonko syö.
Niin on myös Italiassa, moni suomalainen ei saa lomalla ostettua kaupasta siellä vaatteita, koska eivät löydä kokoa. Keskimääräisessä pituudessa ei ole montaa senttiä eroa, mutta leveydessä kymmeniä.
Ai ei montaa senttiä eroa vai :D Jos junailisit jostain Rooman turistikuplasta vaikka sata kilometriä etelään niin näkisit, että keskiverto italialainen nainen on ihan tavallinen n. 160 cm, 80 kg tasapaksu kananp e r s etukka crocseissaan ja Tokmanni-tyylin halpisräteissään, samanlainen mitä Suomen lähiöt on pullollaan. Kokoluokitukset ovat toki erit, esim. Suomen koko 42 olisi Italiassa 46, mutta ei tarkoita sitä etteikö isompiakin vaatteita muka löytyisi.
Minulla on varmasti enemmän kokemusta kuin sinulla asiasta ja kyllähän noita Marina Rinaldi ym. vaatteita on saatavilla ja oviessessä tai jopa conbipelissä on nykyään suurempia kokoja, mutta keskiverto italialainen nainen ei kulje kananpersetukassa eikä todellakaan crocseissa. Ehkä joku ukranainalainen badante tekee sitä. Mene sinne jonkun scuola primarian eteen katsomaan niitä äitejä. Laihoja suurin osa ja merkkivaatteet päällä ja muodikkaat kengät jalassa.
Mutta ehkä sinä tosiaan liikut seuduilla joissa myydään lähinnä noiden kiinalaisten kauppojen vaatteita?
Ilmankos et tehnyt omille lapsillesi edes ruokaa.
E-pillerit, kalja/siideri sekä pulla ja karkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on varmasti enemmän kokemusta kuin sinulla asiasta ja kyllähän noita Marina Rinaldi ym. vaatteita on saatavilla ja oviessessä tai jopa conbipelissä on nykyään suurempia kokoja, mutta keskiverto italialainen nainen ei kulje kananpersetukassa eikä todellakaan crocseissa. Ehkä joku ukranainalainen badante tekee sitä. Mene sinne jonkun scuola primarian eteen katsomaan niitä äitejä. Laihoja suurin osa ja merkkivaatteet päällä ja muodikkaat kengät jalassa.
Mutta ehkä sinä tosiaan liikut seuduilla joissa myydään lähinnä noiden kiinalaisten kauppojen vaatteita?
Toki sinulla paremmalla ja ylhäisemmällä ihmisellä on enemmän kokemusta kuin puoli-italialaisella, tämähän on vauvafoorumi ja se on selvä. Se, että isoissa kaupungeissa on rikkaita muodikkaita laihoja naisia ei silti tee epätodeksi sitä tosiasiaa, että leijonanosa italialaisnaisista on lyhyenläntiä ja tasapaksuja eikä sen elegantimpia kuin perus suomalaismammakaan, varallisuudesta riippumatta. Ja tämä ei ole mitään solvausta, miksi haukkuisin omia geenejä :D Kyllästyttää vaan kuulla kun aina suomalaiset lihavia, rumia, juntteja, tyhmiä, kun oikeasti tää järkytävän alhainen itsetunto on se pahin ongelma. Aina jossain muualla on fiinimpää, kauniimpaa parempaa. Mutta kun ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muista, mutta olen koko ikäni ollut alipainonen/hoikka. Kun alotin minipillerit niin johan alkoi ruoka maistumaan, minulle tuli kyltymätön himo ruokaan, lihoin hetkessä 10 kiloa. Olen sittemmin lopettanut pillereiden käytön ja kas, painoni on taas tippunut ennalleen. Niin, olen hieman alle 30.
Munipillerit on maailman tehokkain ehkäisykeino, itse lihoin myös kymmenisen kiloa, kärsin ensimmäistä ja ainutta kertaa elämässäni totaalisesta haluttomuudesta ja mulla oli menkkamaista vuotoa joka toinen viikko. Never again. Kaikki em oireet hävisivät parissa kuukaudessa kun lopetin pillerit.
Mua lihotti yks e pillerimerkki myös 10 kiloa mutta kun löysin sopivat niin ei mitään sivuvaikutuksia.
Kun olin lukiossa (samassa korttelissa myös yläaste, oppilaita n. 300 + 300) vuosina 2005-2008, oli ympäristöön parkkeerattu alle kolmekymmentä tossumopoa ja skootteria. Vuonna 2015 ajoimme miehen kanssa lukion ohi ja koulukorttelin ympäröi mopoautot ja skootterit, mopoautojakin oli siis kolmisenkymmentä ja skoottereita ainakin viisikymmentä.
Enää ei tule hyötyliikuntaa, ajanvietto on melko passiivista ja useammat tekevät istumatyötä. Kaloripitoinen, helppo ja nopea ruoka on halpaa ja saatavilla kellon ympäri myös pikkukaupungeissa.
Moni ihmettelee, miten olen pysynyt hoikkana kun en harrasta liikuntaa ja syön herkkuja. Se, ettei mulla ole varsinaista liikuntaharrastusta, ei tarkoita etten liikkuisi. Työmatkapyöräilen 50km viikossa ja pelkästään töistä ja pikkukoiran pissalenkeistä kertyy 12000 askelta päivittäin. Syön pääasiassa terveellisesti, joten pieni jätski tai kipollinen sipsejä tai tölkki sokerilimsaa ei kaada vaakakuppia liikaa väärään suuntaan. Olen 33v, 167cm ja 57kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ehkä sinä tosiaan liikut seuduilla joissa myydään lähinnä noiden kiinalaisten kauppojen vaatteita?Toki sinulla paremmalla ja ylhäisemmällä ihmisellä on enemmän kokemusta kuin puoli-italialaisella, tämähän on vauvafoorumi ja se on selvä. Se, että isoissa kaupungeissa on rikkaita muodikkaita laihoja naisia ei silti tee epätodeksi sitä tosiasiaa, että leijonanosa italialaisnaisista on lyhyenläntiä ja tasapaksuja eikä sen elegantimpia kuin perus suomalaismammakaan, varallisuudesta riippumatta. Ja tämä ei ole mitään solvausta, miksi haukkuisin omia geenejä :D Kyllästyttää vaan kuulla kun aina suomalaiset lihavia, rumia, juntteja, tyhmiä, kun oikeasti tää järkytävän alhainen itsetunto on se pahin ongelma. Aina jossain muualla on fiinimpää, kauniimpaa parempaa. Mutta kun ei ole.
Ehkä sinua kyllästyttää kuulla asiasta, mutta avaa ne silmäsi ja katsele ympärillesi. Mene sinne Sapienzan eteen ja katsele niitä nuoria naisia ja sitten menet sinne Helsingin yliopiston eteen ja vertaa heitä. Entä mitenkäs yli kolmekymppiset joilla on lapsia? Pitääkö linkata kuva kun äidit vievät lapsiaan kouluun.
Mene johonkin suureen ostoskeskukseen ja katsele ympärillesi. Miltä ne naiset siellä näyttää? Kuinka monella on crocsit? Itse on ole vuosiin nähnyt ketään Italiassa crocsit jalassa kulkevaa. Eikä vaikka olisit 100% italialainen, kanapersetukka ole tyypillinen kampaus italialaiselle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein kaupassa kun tarkkailee naisia niin heidän ostoskorista löytyy herkkuja eli suklaata,karkkeja tai leivonnaisia.
Nää ostoskorikyylät ovat kyllä ihan oma kapittelinsa. Oikeastiko joku kaupassa vahtii silmä kovana mitä kukakin ostaa, onko nainen vai mies, yksin vai jonkun kanssa, mikä on painoindeksi, mitä herkkuja latoo hihnalle. Get a life.
Kyllä. Me ostoskyylät ollaan monesti myös siellä ruokakaupassa töissä. Onhan se viihdyttävää työn lomassa. Ja oman kokemuksen mukaan kaikilla on keskimäärin todella paljon enemmän herkkuja ostoksissa kuin omassa lapsuudessa, ihan sukupuolesta riippumatta. T: itsekin lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihovat...
Lihoavat!
Laihtuavat! (URPÅ!!!!)
Vierailija kirjoitti:
Ei lihavuus ole mikään suomalaisten nuorten naisten ongelma, vaan se koskettaa kaikkia ikäluokkia ja sukupuolia kaikissa ylemmän elintason maissa.
Myös monessa matalamman elintason maassa, kehitysmaissakin lihavuus on lisääntynyt hurjasti
Mikään ei ole pahempaa kuin työtön kielipoliisi, joka kaiken lisäksi opettaa muita väärin.
Vierailija kirjoitti:
Kävimme 1 kk sitten Tallinnassa ja ero Helsingin katukuvaan oli kuin päivä ja yö. En nähnyt koko VIIKON yhtäkään selkeästi lihavaa nuorta. Siis sellaisia +5-10 kg ylimääräistä oli muutama ja loput hoikkia. Koko kaupunki. Mistä tämä johtuu? t. kolmekymppinen nainen
Lomailin viime viikolla Hangossa, Suomen ykköslomakohteessa. 6 päivän aikana näin yhden lihavan ihmisen. Näin koulutus, sivistys ja varakkuus näkyvät.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli luokalla yksi "pullukka", eli normaalipainon ja ylipainon rajoilla mutta toisaalta kropaltaan reitevä ja persevä eli monenkin pojan mieleen.
Koko oppilaitoksessa (150 opiskelijaa) yksi selkeästi lihava tyttö jolla oli aineenvaihduntasairaus, ja yksi lihava poika joka vastasi suurin piirtein nykyistä dad bodia.
Tuo oli normi ennen, 20 vuotta sitten. Selkeä ylipaino oli hyvin harvinaista.
Koko oppilaitoksen lihavin poika, suurin piirtein kuin oikeanpuoleinen mies:
https://1075koolfm.com/wp-content/uploads/2019/06/seth-and-zac.jpg
Luokkamme isokokoisin tyttö, kuin tämä (oma ihastukseni muuten, heh):
https://thumbs.dreamstime.com/z/curvy-young-woman-pinching-skin-her-hip…
Tosiaan vain yksi todella reippasti ylipainoinen, mutta tässä oli taustalla ihan oikea sairaus ja lihomista aiheuttava voimakas lääkitys.
Vierailija kirjoitti:
Kävimme 1 kk sitten Tallinnassa ja ero Helsingin katukuvaan oli kuin päivä ja yö. En nähnyt koko VIIKON yhtäkään selkeästi lihavaa nuorta. Siis sellaisia +5-10 kg ylimääräistä oli muutama ja loput hoikkia. Koko kaupunki. Mistä tämä johtuu?
t. kolmekymppinen nainen
Liikuit lähinnä Tallinnan keskustassa?
Kaupoissa on suuret herkkuvalikoimat ja monet eivät harrasta liikuntaa. Istutaan myös paljon yksin kotona syömässä sen sijaan että käytäisiin vaikka pelaamassa tennistä tai luistelemassa. Pyörätiet ovat huonoja, joten siitäkään ei tule monelle hyötyliikuntaa.
Ruotsissa esimerkiksi ei ole yhtä suuret valikoimat pitkälle prosessoitua ruokaa kaupoissa. Ihmiset tekevät ruokaa itse eivätkä syö niin paljon valmisruokia. Lisäksi vapaa-ajalla siellä ollaan urheilullisempia.
Olen itsekin nuori nainen ja vaikka olen normaalipainoinen, kamppailen painonhallinnan kanssa edellämainituista syistä. Pyöräilen sentään töihin ja käyn salilla, mutta suurimman osan ajasta istun. Istun ensin töissä ja sitten kotona sohvalla. Yksinäisenä ei oikein tule lähdettyä kotoa mihinkään ja iltaisin tulee syötyä liikaa.
Ihmisen tulee syödä 80% oikein niin 20% voi syödä mitä vain. Näin olen itse aina toiminut ja hoikkana pysynyt ja olen jo keski-ikäinen. Liikunta on tärkeää että ei ole ns laihaläski mitä sinä selvästi olet kun kerran et liikuntaa harrasta.