Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihoavat nuoret naiset

Vierailija
28.08.2020 |

Mistä johtuu, kun niin monet nuoret naiset ovat nykyään lihavia? Ei pulleita vaan lihavia. Itse oli omassa nuoruudessa se silmiinpistävä luokan pullukka ja edelleen, nyt 30 -vuotiaana, olen 10-15kg ylipainoinen, mutta silloin (15-20 vuotta sitten) meitä lihavia tyttöjä/nuoria naisia oli paljon vähemmän. Nykyään alkaa olemaan aika masseva prosentti katukuvassa kookkaita naisia.

Toivottavasti ei poistu, ei ole mitään läskivihaa, kun itsekin olen pullero. Kiinnostaa vaan tietää

Kommentit (453)

Vierailija
361/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkkeet lihottaa ja turruttaa. Iso syy nuorten naisten lihomiseen ja holtittomaan seksuaalisuuteen.

mies54v

Vierailija
362/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on surullista että lihavat naiset pitää itseään normaalipainoisina naisina 😐

Mun mielestä nykyisin naisilla on vääristynyt kehonkuva koska joku +70kg sidukkavalas pitää itseään normipainoisena 🙄

Me miehet myönnämme sen jos olemme lihavia mutta miksi naiset ei myönnä omaa lihavuuttaan?

Itse en ole lihava vaan mittani ovat 180cm ja 72kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia lihavat naiset on aina se ongelma vaikka miehissä on edelleenkin enemmän lihavia kuin naisissa?

Tämä...

Painoindeksithän oli kuulemma harhaanjohtavia naisilla, kun muskelimaijat vaikutti lihavilta. Ehkäpä tämä ongelma on miehillä vielä suurempi, kun miehillä on yleensä enemmän lihasta joten siksi miehet vaikuttaa tilastollisesti lihavammilta. BMI:tä kun siinä luultavasti enimmäkseen kytätään.

Vierailija
364/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on surullista että lihavat naiset pitää itseään normaalipainoisina naisina 😐

Mun mielestä nykyisin naisilla on vääristynyt kehonkuva koska joku +70kg sidukkavalas pitää itseään normipainoisena 🙄

Me miehet myönnämme sen jos olemme lihavia mutta miksi naiset ei myönnä omaa lihavuuttaan?

Itse en ole lihava vaan mittani ovat 180cm ja 72kg.

Eivätkä edes aina usko siihen mitä puntari näyttää, vaan koettavat peilin edessä hoikimmista kuvakulmista vakuutella että kyllä tässä ihan hoikkia ollaan vaikka puntari näyttää 120kg.

Vierailija
365/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät naiset eivät lihoa. He noudattavat ekologista ruokavaliota.

Vierailija
366/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmitti kyllä katsoa sukulaistyttöä, joka n. 14 vuotiaana oli lihonut huomattavasti. Äitiä katsomalla näki, että miksi oli lihonut.

Jos vanhemmat ei yhtään ohjaa syömään fiksusti ja kävelemään koulumatkat, ohjaa urheilun pariin harrastuksissa jne., niin ei ihmekään että lapset lihoo. Tosi välinpitämätöntå touhua.

Olispa mullaki asiat näin hyvin et on aikaa miettii muiden ihmisten vartaloja ja painoja. Luulis, että porukkaa kiinnostais enemmän tää radikaali ilmastonlämpeneminen, koska se tuhoaa ihmiskunnan nopeammin ku läskit ihmiset. Jos on noin fiksaatio jonkun random-ihmisen läskeihin ni suosittelen ammattiapua. Toi ei ole tervettä. Mut onpahan elämässä mitä muistella! Joo tota käytin koko elämäni ja energiani muiden läskeistä murehtemiseen

Kyllä läskitkin tuhoaa syödään monen edestä, kulutetaan kaikkea enemmän, jätettä ja päästöjä tulee enemmän. Vaatteisiin kuluu materiaaleja enemmän jne

Tämä onkin se hyvin hankala asia myöntää. On ihan helppoa todeta esim. vaikka nyt kun itse olen jälleen elämäntapojani korjailemassa eli toisin sanoen laihduttamassa, niin kyllähän sitä ensin karsii sen roskaruoan ja prosessoidut sokeriherkut. Terveellinen ja tasapainoinen ruokavalio koostuu erityisesti kasvispainotteisesta ja prosessoimattomasta ruoasta. Toki laihduttaa voi pitkälle prosessoiduilla ateriankorvikkeilla, mutta loppuelämän ruokavalioksi sellaisesta ei ole. Ylensyönti on resurssien tuhlaamista ja suoraan jopa roskaamista, tämä on valitettavasti totuus.

Mutta ei kaikki ylipainoiset syö roskaruokaa ja prosessoituja sokeriherkkuja. Itse syön juurikin terveellistä kasvisruokaa. Ylipainoni tuli sairauksien, liikuntakyvyttömyyden ja lääkkeiden myötä. 

Vierailija
367/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa suunnata ulkomaille. Vaikkapa Tanskassa, Norjassa Hollannissa, Saksassa tai Italiassa on todella vähän lihavia nuoria naisia

Norjassa, Hollannissa ja Italiassa nuoret naiset on kyllä amatsoneja ja läskejä rumalla tavalla eli missä rasva ei kerry tisseihin lainkaan. Annan lihavuuden anteeks jos tissit on isot.

M32

Hollannissa en nähnyt yhtään valkoihoista lihavaa nuorta naista (tummaihoiset toki viettävät aikansa pikaruokaloissa mistä johtuu heidän lihavuus). Ovat aktiivisia ja pyöräilevät joka paikkaan. Myös syövät paljon vähemmän kuin suomalaiset himoahmijat!

m39

Googlaa Catharina-Amalia. Ihan kuninkaanlinnasta lähtien löytyy runsasta nuorta lihaa.

Vierailija
368/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskit saisivat pukeutua kaapuun tai olla muuten poissa näkyvistä rumentamasta katukuvaa ainakin kaupungien keskutoissa.

Minä käytän legginssejä ja hihatonta tanktoppia, myös talvella. Muita vaatteita en sairauden vuoksi pysty pitämään. Napatoppi olisi myös yksi vaihtoehto mitä voisin pitää. Ei kiinnosta sun mielipide, tärkeintä itselleni on selvitä päivästä toiseen.

Vierailija
369/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos yks tuhannesta lihoo jollai  käsittämättömällä tavalla ,niin siltiki suurin osa  lihoo syömällä liikaa.

Jos  sanoo että 10 sormea kaikilla niin ihan takuulla tulee se yks koko maapallon  luonnonoikku tänne huutaan että elä yleistä ku hänellä on 11 .

Vierailija
370/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöh, meilläkin töissä kaksi ylipainoista naista ja molemmat syövät ruokatauoilla liian paljon ruokaa, heidän annoskoot ovat samankokoisia kuin miehillä ja tämän takia ne naiset ovat lihavia.

Miehet tarvitsevat enemmän ruokaa kuin naiset.

Vierailija
371/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä asiaa en ymmärrä ollenkaan. Kukaan ei liho yhdessä yössä. Miksi annatte tulla kymmeniä kiloja lisää?

Taistelin sairaudessa elämästä ja kuolemasta ja kivut ja vaivat oli niin hirveät niin ei ollut päällimmäisenä mielessä laihduttaminen. Minulla paino vaihteli sairauden ja lääkkeiden myötä, ensin tippui hurjasti, sitten tuli kolminkertaisena takaisin humauksessa.

Vierailija
372/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun masennuslääkkeet lihottaa... Eli pakottaa syömään sen suklaalevyn, sipsipussin ja jäätelöpaketin.

Kas kun ei ole mua pakottanut syömään. :D

Mä olen aina ollut hoikka. Syön terveellisesti ja harrastan päivittäin liikuntaa.

Kerran sitten kun mulla oli surullinen ja stressaava ajanjakso, jolloin en saanut unta, lääkäri määräsi mulle nukahtamislääkkeenä mirtazapin actavis puolikas 15mg pilleristä.

Mulla ei ollut mitään ongelmia syödä terveellisesti mutta otettuani pillerin, käytännössä ostin jo seuraavana päivänä ruokia, joita en ennen ollut arjessa himoinnut. Esim. mulla ei ennen ollut minkäänlaista makeannälkää tai pitsan ja sipsien himoa, mutta ensimmäistä kertaa yli vuoteen, ostin jättipussin sipsejä ja irtokarkkeja, jotka ahmin siltä istumalta.

Olin myös aika tokkurassa seuraavana päivänä sen unipillerin takia. Olo oli, kuin en olisi nukkunut siemaustakaan, vaikka sammuin kuin saunalyhty ja nukuin 10h.

En sitten ottanut seuraavana yönä pilleriä kun olin muutenkin vielä väsynyt siitä edellisestä pilleristä. Seuraavana päivänä ihmettelin, että minkä hiivatin ahmimiskohtauksen olin saanut.

Kun kohtaukset toistui aina kun otin pillerin n.2x viikossa, aloin yhdistää sen ahmimiskohtauksiin ja juuri noihin "roskaruokiin/lohturuokiin" eli nopeiden hiilarien ja rasvamätön yhdistelmiin.

Näitä pillereitä määrätään aika surutta mm. masennuksen, ahdistuksen, stressin ja alakulon hoitoon ja vielä isompia annoksia. Ne aiheuttaa kyltymättömiä ahmimishimoja, aivan käsittämätöntä! Olet siis huumattu, et ajattele "täysillä valoilla" ja lisäksi haluat syödä hirveitä määriä, ja juuri sitä epäterveellisintä moskaa.

Vielä kun lisää, että et tosiaan jaksa kuntoilla, hyvä kun jaksat pysyä hereillä!

Ja nuo pillerit ovat kaiken lisäksi "tutkittuja ja turvallisia" ja niitä määrätään surutta, "kuin asperiinia" ja ne sopii nuorille.

Eli kun tällaisia masennuslääkkeitä määrätään ja käytetään kuin karkkia, ei ole ihme, että nuoret pulskistuu.

Ennen ajateltiin, että teini-ikään kuuluu luonnostaan mielialanvaihtelut, eksistentiaalisen tyhjyyden kokemukset ja angstaaminen. Nykyään määrätään pilleri jokaiseen ahdistukseen vaikka nuori tarvitsisi ehkä vain kuuntelijaa.

Näin juuri. Minulla on nyt sellainen kolmiolääke uneen joka laskee verensokeria parin tunnin päästä ja alkaa hiilarihimot. Sitten on lääkepäissään ja syö suklaata tai voileipiä eikä edes aamulla muista sitä! Päivällä en taas saata syödä edes mitään makeaa, nytkin pöydällä on muffinssi jota en vain saa alas kun ei tee mieli. Nyt olen oppinut kaurapuuron siihen tilalle ja yritän päästä lääkkeestä eroon. 

Aikaisemmin ketipinor sai minut raivoahmimaan vaikka minullakaan ei ole taipumusta ahmimiseen. Se oli 10 voimakkaampaa kuin krapulanälkä ja siinä oli ihan jossain sairaassa mielentilassa.

Vierailija
373/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöh, meilläkin töissä kaksi ylipainoista naista ja molemmat syövät ruokatauoilla liian paljon ruokaa, heidän annoskoot ovat samankokoisia kuin miehillä ja tämän takia ne naiset ovat lihavia.

Tiiän kuka tää akka on. Tunnistin sut. Tai kaks vaihtoehtoa. Oot joko T**** tai H*****. Ruma akka oot joka tapauksessa ja ei sunkaan kroppaa moni haluais. Vaikka et varsinaisesti oo läski niin sun kroppa on silti löysä ja muodoton.

Vierailija
374/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuutta on siksi, että tuomitsevat besserwisserit jakavat älyttömiä neuvojaan päin naamaa todella karkean kielen siivittämänä juuri silloin, kun nuoren itsetunnon rakentaminen on herkimmillään. Itse olen nyt normaalipainoinen sairastuttuani vakavaan syömishäiriöön 16 vuotiaana ja kamppailleeni siitä asti ravitsemuksen kanssa. Nyt olen 27 vuotias.

16 vuotiaana oli ehkä viitisen kiloa ekstraa, joka tuli ihan naishormoneista. Aloin noudattaa saamiani neuvoja syö vähemmän v*un mätisäkki. Näin ensin laihduin, kunnes sain koko kropan sekaisin ja lihoin lopulta lähes 30kiloa. Pahimmillaan ennen terapiaa en ollut syönyt lämmintä ruokaa yli 5 vuoteen säännöllisesti, lähinnä joskus viikonloppuina vieraillessani vanhempieni luona. Kovin tervettä.

Saatoin elää koko päivän kahvilla ja vedellä, kunnes illalla saatiin syödä pahaan oloon paketin leipää.

Olin aliravittu, kaikki veriarvot sekaisin, inhosin itseäni ja olin aiheuttanut vuosien aikana sen, että aineenvaihdunta oli täysin pysähtynyt. Edelleen, vuosien terapian ja ravitsemusneuvojan ohjeiden jälkeen esimerkiksi kuukautisten aikana kun painoni nousee pari kiloa (turvotusta), niin ensimmäinen ajatukseni on että skippaan lounaan.

Se nyt vaan on tosiasia, että syömällä ne kilot tulevat. On minullakin " naishormonit " toimineet, mutta ei ole lihonut silti. Katsokaapa vaikka keskitysleirin ihmisiä kuvista, ei ainuttakaan lihavaa. Miettikää mistä johtuu !

Olet anoreksianassi jos olet sitä mieltä että kenenkään pitäisi olla kesk.leiridieetillä ja olla yhtä laiha. Se ei todellakaan ole terveellistä.

Kyllä todellakin syömättömyydestä elimistö ja hormonit menevät sekaisin.

Vierailija
375/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP haluaa laihoavan naisen.

Vierailija
376/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiiän kuka tää akka on. Tunnistin sut. Tai kaks vaihtoehtoa. Oot joko T**** tai H*****. Ruma akka oot joka tapauksessa ja ei sunkaan kroppaa moni haluais. Vaikka et varsinaisesti oo läski niin sun kroppa on silti löysä ja muodoton.

Menikö lihavalla tunteisiin? Mitäpä jos ottaisit suklaapatukan 😁

Vierailija
377/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää lylleröitä vaan maailmaan! Näin me hoikat näytämme entistä kauniimmilta.

Vierailija
378/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia lihavat naiset on aina se ongelma vaikka miehissä on edelleenkin enemmän lihavia kuin naisissa?

Tämä...

Väärin meni! Luotan enemmän THL:n tilastoihin, kuin joihinkin AV-mammoihin.

Miehissä on enemmän ylipainoisia, kuin naisissa. Lihavia sensijaan on naisissa enemmän. Erot on toki melko pieniä.

Lihavuus ja ylipaino Suomessa

Suomalaisista 2–16-vuotiaista tytöistä 18 prosenttia ja pojista 29 prosenttia on ylipainoisia (ml. lihavuus). Lihavia on samanikäisistä tytöistä 4 ja pojista 9 prosenttia.

Nuorista eli 18–29-vuotiaista aikuisista ylipainoisia (ml. lihavuus) on naisista 35 ja miehistä lähes puolet, eli 47 prosenttia. Samanikäisistä naisista lihavia on 19 ja miehistä 17 prosenttia.

Yli 30-vuotiaista suomalaisista aikuisista ylipainoisia (ml. lihavuus) on 63 prosenttia naisista ja 72 prosenttia miehistä. Lihavia on naisista 28 ja miehistä 26 prosenttia. Lähes joka toinen (46 %) mies ja nainen on vyötärölihava.

Vierailija
379/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiän vanhempien vastuulla on opettaa lapsillenne oikeanlainen ruokavalio ja kannustaa heitä liikkumaan ja harrastamaan enemmän , eikä vain pelaamaan videopelejä sisällä ... mitä ittuu te täällä itkette nuoremmista , teidänhän lapsianne he ovat . 

Vierailija
380/453 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen itsekin ihmetellyt. Vuosituhannen vaihteessa kun itse olin nuori, olimme kaikki alle 60-kiloisia köyhiä opiskelijoita. Nykyään 18-vuotiaat alkavat olla todella isoja, myös urheilevat, sellaisia 100-kilosia. Itse senioriurheilijana hämmästelen kun me 40-50v monen lapsen äidit ollaan huomattavasti hoikempia kuin tää ns nuoriso, joka joukkueeseen liittyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän