Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhin vaatekappale, jonka omistat?

Vierailija
21.09.2013 |

Mikä on vanhin vaatteesi, joka sinulla on vielä käytössä?

itselläni on n. 40 vuotta vanha lammasturkki. Lämpimin takki minkä olen omistanut.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 21:07"]

Emporio Armanin musta aika erikoinen nahkatakki, jonka ostin vuonna 1995 Lontoosta. En ole käyttänyt takkia vuosiin, mutta en raaski laittaa poiskaan. Takki on tosi hieno :)

[/quote]

eikä kannatakaan heittää pois. Vintage designista maksetaan hyviä hintoja maailmalla.

Vierailija
22/37 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin vanha kirjailtu hippipaita 60-luvun lopulta. Aivan ihana, mutta alkaa jo hapertua. Vanhin oma vaate on 12-vuotiaana saamani yöpaita, joka on minulla edelleen (25 vuotta myöhemmin) käytössä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen mummon vanha villainen hame jostain 40-luvulta, mutta hiton turkiskuoriaiset pistelivät sen suihinsa. Varmaankin vanhimmat ovat nyt 2000-luvun alusta.

Vierailija
24/37 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti olla vaate, joka on yhä käytössä kirjoittajalla, ei hänen jälkikasvullaan. Kastepukuunsa tuskin kukaan enää mahtuu, eikä tuo Armanin nahkatakkikaan täytä ehtoja, jos sitä ei ole käytetty vuosiin. Minullakin on kolmisen rekkimetriä enemmän ja vähemmän vanhoja vaatteita eri sukupolvilta, mutta en ole käyttänyt mitään niistä tänä vuonna.

Käytin tällä viikolla kaksi kertaa oliivinvihreää, minimittaista mokkahametta, jonka hankin 1990-luvun alkuvuosina, kenties vuonna 1991. Se oli välillä jo monta vuotta vintissä käyttämättömänä, mutta tuntuu nyt taas hyvältä ja on oikean kokoinen. Ajattelinkin töihin kävellessäni, että kaikki muut sen ajan parhaat käyttövaatteet ovat kuluneet puhki tai nyppyyntyneet niin pahasti, että ne on heitetty pois jo  kauan sitten. Vähemmän käytettyjä juhlavaatteita on säilynyt, mutta ne eivät ole aktiivisessa käytössä.

Vierailija
25/37 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikohan 2013 ostettu vaate on vielä käyttökuntoinen vuonna 2053?

ap

Vierailija
26/37 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivikäytössä ei ole mitään kovin vanhaa, mutta mulla on juhlakengät 1920-luvun lopulta, pikkumusta ja villakangastakki 1950-luvulta ja läjäpäin arkimekkoja 1970-luvulta.

Vierailija
27/37 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

r-collectionin anorakki. Käytän aktiivisesti. Ostettu vuonna -87

Vierailija
28/37 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä järkyttää oikeastaan itseänikin: 16 vuotta vanhat stringit, viikottain käytössä. Uskomattoman kestävät ja sellaista materiaalia, johon ei ole pinttynyt hajua.

Vierailija
29/37 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mun mummin kengät 30-luvulta käytössä. Ihanat mustat peruskorkkarit pyöreällä "nenällä". Omia kaupasta ostettuja vaatteita vanhin taitaa olla yksi farkkumekko, jonka sain 12-vuotiaana. Oli vielä tänäkin kesänä se Kreikassa mukana kesälomamatkalla... Oon 33-vuotias.

Vierailija
30/37 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 vuotta vanha villapaita. Äitii kutoma. Käytän sitä tooosi harvoin, mutta pakko ettei jäädy. 

Vierailija
31/37 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hitto... vietiin tänään meidän vanha pyykinpesukone kierrätykseen. Ihmeteltiin sitten, mitä ihmettä siellä pohjassa oli jumissa jonkun "listan" alla - no mun ikivanhat mustat pitsipikkarit. :D Yritin vaivihtaa repiä niitä irti, mutta olivat tosi tiukasti jumissa siellä... Miten lie päätyneet sinne.

Vierailija
32/37 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 21:21"]

Piti olla vaate, joka on yhä käytössä kirjoittajalla, ei hänen jälkikasvullaan. Kastepukuunsa tuskin kukaan enää mahtuu, eikä tuo Armanin nahkatakkikaan täytä ehtoja, jos sitä ei ole käytetty vuosiin. Minullakin on kolmisen rekkimetriä enemmän ja vähemmän vanhoja vaatteita eri sukupolvilta, mutta en ole käyttänyt mitään niistä tänä vuonna.

Käytin tällä viikolla kaksi kertaa oliivinvihreää, minimittaista mokkahametta, jonka hankin 1990-luvun alkuvuosina, kenties vuonna 1991. Se oli välillä jo monta vuotta vintissä käyttämättömänä, mutta tuntuu nyt taas hyvältä ja on oikean kokoinen. Ajattelinkin töihin kävellessäni, että kaikki muut sen ajan parhaat käyttövaatteet ovat kuluneet puhki tai nyppyyntyneet niin pahasti, että ne on heitetty pois jo  kauan sitten. Vähemmän käytettyjä juhlavaatteita on säilynyt, mutta ne eivät ole aktiivisessa käytössä.

[/quote]

nipo nipo. Kastemekko oli hauska juttu.

Vierailija
33/37 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilaa neuletta käytin viime talvena. Ostin sen

80-luvun lopussa. Kunnossa.

Vierailija
34/37 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tarkalleen vanhimpien vaatteitteni ikää, sillä ovat äitini peruja, mutta epäilen yhden maripaidan olevan 70-luvulta. Nykyään tosin käytän sitä vain joskus harvoin kotona, vielä 90-luvulla se oli aktiivista baaripuvustoani. Vanhin ihan jatkuvassa käytössä oleva vaatteeni on varmaan yksi parisenkymmentä vuotta vanha villapaita, joka on kulunut paikoitellen jo ihan seitinohueksi mutta on sitäkin ihanampi päällä.

Mutta siinä missä kaikilla meistä on varmaan vanhoja villapaitoja, harvemmalla on niin vanhoja sukkahousuja kuin minulla... Käytän sukkiksia tosi paljon ja omistan niitä tosi paljon, siksi minulla on edelleen useita melkein parikymppisiä sukkahousuja joita edelleen käytän. Olen kyllä joutunut osaa vähän varpaista parsimaan.

Vierailija
35/37 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääksmäenarkipuku kansallispuku mikä on Paulatytöllä mut hänellä on juhlapuku omastani puuttuu ne kirjailut.Äidin suvun äidin tädit on sen tehneet eli on jostai 1930 luvulta.Puku oli ylläni tyttäreni ristiäsissä nyt en mahdu siihen olen lihonut 55kg --->65kg. kangas on pukuun kudottu itse.

36/37 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vanhin vaatekappale, jonka omistat?"

Omistin oman kastemekkoni, joka oli vuodelta 1947. Eräs nainen osti se kesällä isälleen 75 v syntymäpäiväksi, oli siis myös 1947 syntynyt.  Oli kyllä hyvin säilynyt, lähes valkea, kokonaan pitsiä ja melko pienenoloinen päälle laittaa. Kaste oli kyllä heinäkuussa, oli ehkä lämmin.

"Myyntihinta on 32 EUR. Mahdolliset toimituskulut lisätään hintaan."

Näkymätön käsi

Vierailija
37/37 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla Ruotsin armeijan turkislakki 1900-luvun alkuvuosilta