Sain tänään tietää, että tuleva työeläkkeeni on 1244 euroa
Onko tämä hyvä vai paha, en tiedä itsekkään. Siitäkin menee verot ja pitää varmaan hakea vielä jotain kansaneläkettä ja eläkkeensaajan asumistukea. Mitä mieltä olette?
Kommentit (85)
Niin se on jos et ole lähelläkään eläkeikää
katos kun joka vuosi töistä kilahtaa lisää eläkettä
Ja eläkeikä on?
paljonko on työvuosia vielä
Kyllä se kertyy vielä, pysyt vaan töissä eläkeikään asti.
Itselläni on reilu 4000€ /kk työeläke (ei siis kansaneläke mikä maksetaan verovaroista)
https://www.tyoelake.fi/mika-tyoelake-on/kansanelake-ja-takuuelake-tayd…
Näköjään saa vielä kansaneläkettä. Veroja menis sitten jotakuinkin sen määrä.
Vierailija kirjoitti:
Niin se on jos et ole lähelläkään eläkeikää
katos kun joka vuosi töistä kilahtaa lisää eläkettä
niinpä, mutta suurin osa pösilöistä luulee että se on se summa joka näkyy vaikka 35-ikäisenä siinä laskelmassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kertyy vielä, pysyt vaan töissä eläkeikään asti.
Itselläni on reilu 4000€ /kk työeläke (ei siis kansaneläke mikä maksetaan verovaroista)
Ai mä kun jo melkein luulin että olisi kansaneläkettä 4000e...
Kai se ihan normaali eläke on, pienituloinen kun on vaikka vuosikymmeniä ollut töissä.
Ja mitä te puhutte että kyllä sitä lisää kertyy kun "pysyt vaan töissä". Moni tipahtaa sieltä vaikka päälle viisikymppisenä, eikä enää saa töitä.
Noutajakin voi tulla ennen eläkettä. Kannattaa elää nyt ja käydä töissä, palkka on kuitenkin suurempi kuin eläke ja saa vielä kesälomat ja kesälomarahat. Toisekseen eläkeikää ei kannata odottaa, silloin on jo vanha.
On kyllä melkoinen pyramidihuijaus tuo eläkejärjestelmä meille nuoremmille. Minä ja työnantajani maksoimme vuonna 2022 eläkemaksuja 9772 € ja siitä kertyi eläkettä 48,49 €. Eli eläkekertymäni karttui 0,4962% ja loput katosi kuin kankkulan kaivoon.
Se riittääkö tuo sinulle, riippuu tietysti menoista.
Olen pienimmällä eläkkeellä mutta saan säästettyä matkarahatkin, kun ei ole autoa eikä tupakoi eikä käy ulkona syömässä, paitsi sitten lomakohteessa. Projektia pitää olla, vaikka matkan suunnittelua.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä melkoinen pyramidihuijaus tuo eläkejärjestelmä meille nuoremmille. Minä ja työnantajani maksoimme vuonna 2022 eläkemaksuja 9772 € ja siitä kertyi eläkettä 48,49 €. Eli eläkekertymäni karttui 0,4962% ja loput katosi kuin kankkulan kaivoon.
Tuolla 9772€:lla maksaa sinulle 48,49€ kuukaudessa 16,8 vuotta. Moni on eläkkeellä pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Aika huono, kun mulla 66 vuotiaana laskelma näyttää eläkkeeksi 3250€.
Outoa,,, mulla 58 v näyttää 2323.. ja 8v to go
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan kuitenkin eläkevakuutusyhtiöiden rahastoissa odottamassa sinun ja muiden pullamössöjen eläköitymistä?
Mun eläke tulee oleen 1000e miinus verot. Eli jos saat nuin paljon niin ole onnellinen. Tällä hetkellä työttömyyskorvaus nettona 700e. Ja kiitos kysymästä, olen hakenut töitä.
Vierailija kirjoitti:
ne minnee kaivoo kadonnu, vaan rahstoon, jossa korkoa kasvaa, eli tuottoa eläkeyhtiölle joka niistä tuotoista elökkeitä maksaa, niin sinun kuin muidenkin. Se on yhteinen potti, ei kukaan yksinään maksa sen enempää omaansa kuin muidenkaan.
Minulle on nyt 52-vuotiaana kertynyt eläkettä 2004€/kk. Uskon sen nousevan eläkemaksujen ansiosta noin 3000€/kk ja inflaation jälkeen noin 4000€/kk seuraavan 13 vuoden aikana. Eiköhän sillä toimeen tule, kun ei ole lainoja.
Vierailija kirjoitti:
Kai se ihan normaali eläke on, pienituloinen kun on vaikka vuosikymmeniä ollut töissä.
Ja mitä te puhutte että kyllä sitä lisää kertyy kun "pysyt vaan töissä". Moni tipahtaa sieltä vaikka päälle viisikymppisenä, eikä enää saa töitä.
Minä jäin viiskymppisenä haalarihommista eläkkeelle ja saan nettona 1750€ tk eläkkettä.
lieneekö eläke taivas. kuka maksaa teatteriliput (virike ) , entä edenred lounasetu, työterveys
Vierailija kirjoitti:
Minä pääsen reilun vuoden päästä eläkkeelle ja ikää on silloin 64v ja 6kk. Työt on aloitettu parikympisenä ja eläke on alkanut karttumaan vasta 23v. Välillä jokusen vuoden kotona lasten kanssa ja terveydenhuollossa yksityisellä noin 40 vuoden ura.
Eläke tulee olemaan 1078e/kk. Olen ollut työttömänä reilun vuoden ja voi olla etten enää ehdi työllistyä, koska terveysvaivoja on sen verran, ettei edes työkkäri patista halemaan töitä vaan olen saanut olla 0 hakemuksella ainakin toistaiseksi. Haen kyllä töitä, jos sopiva työ vastaan tulee, Omaan ammattiin en enää kykene.
Kyllähän tuo ap eläke varmaan monelle naiselle on aika tyypillinen, kun lasten kanssa on mennyt kotona jokunen vuosi ja naisten palkat on surkeat.
Aika huono, kun mulla 66 vuotiaana laskelma näyttää eläkkeeksi 3250€.