Vessanpönttö hajos. Korjaus vai uusi?
Joku juttu sieltä vesisäiliöstä hajos. Ei vedä ja vesi vaan valuu. Ei voi siis käyttää. Kannattaako korjailla vai kannattaako ostaa heti uusi? On noin arviolta 8-9 vuotta vanha.
Kommentit (9)
Mies katto et joku osa murtunut ja poikki. En tiedä... Perhana. Kiva odotella putkaria ties kuin kauan pitkälle ens viikkoon.
Ap
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 19:20"]
Mies katto et joku osa murtunut ja poikki. En tiedä... Perhana. Kiva odotella putkaria ties kuin kauan pitkälle ens viikkoon.
Ap
[/quote]
No kun se on jo avattu ja tutkittu niin LVI- tai rautakaupasta huomenna hakemaan korjaussarja, olettaen että on Arabia tai Ido tai Gustavsberg tai käy niiden osat. Siihen asti pöntön hana kiinni ja kraanasta täytetyllä ämpärillä huuhtelu.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 19:20"]
Ap
[/quote]
No kun se on jo avattu ja tutkittu niin LVI- tai rautakaupasta huomenna hakemaan korjaussarja, olettaen että on Arabia tai Ido tai Gustavsberg tai käy niiden osat. Siihen asti pöntön hana kiinni ja kraanasta täytetyllä ämpärillä huuhtelu.
[/quote]
Joku putki kuulemma poikki, sanoi mies. Idon pönttö on. Joo mies laittoi kiinni sen hanan eli ei valuta nyt koko ajan.
Ap
Mä vaihdoin itse sen koko sisusmekanismin Idoon. Myydään rautakaupassa settinä, joka maksaa ehkä 70 euroa. Paljon halvempaa kuin putkimies!
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 19:59"]Mä vaihdoin itse sen koko sisusmekanismin Idoon. Myydään rautakaupassa settinä, joka maksaa ehkä 70 euroa. Paljon halvempaa kuin putkimies!
[/quote]
Joo ja aika kädetön täytyy olla jos ei osaa huoltosarjaa asentaa. Ei kai tuon takia kukaan tonttu heitä ehjää pyttyä pois? Korjattavaksi ne on tarkoitettu, koska varaosiakin saa mistä tahansa rautakaupasta.
Korjaus. Pytty ei ole kallis, mutta pytyn asennus on, osien asennus kestää 30-60 min, pytyn kauemmin. Luultavasti sieltä on joku palautusvipu kulunut, muutaman kympin osa. Parhaimmillaan vain mennyt sijoiltaan, eikä osiakaan tarvita.