Herkkis mielensäpahoittaja
Olen just se rasittava tyyppi. Se, joka selvästi loukkaantuu, vaikkei myönnä, mutta jonka ilmeestä näkee, että "taas se suuttui".
Uskokaa. En nauti tästä. Olisi mahtavaa olla ottamatta niin joka asiaa itseensä. Se helpottaisi kaikkien elämää, erityisesti omaani.
Vaan miten päästä irti yliherkkyydestä? En voi muuta kuin syyttää itseäni. Kyllä minua koulussa kiusattiinkin, mutta... En osaa sitä niin ajatella. Jotkut ovat kokeneet paljon pahempaakin, eivätkä silti ole tällaisia.
Olen herkkis kaikenlaisessa. Ollut aina, joten kyse ei ole raskaushormoneista tms.
Tässä muutamia esimerkkejä, jotka ovat minua valvottaneet, surettaneet, ahdistaneet:
-lihavuuskiistat netissä (ihan asialliset, ei siis henkilökohtaisuuksia tms.)
-Soul Asylumin "Runaway Train" -video
-mieheni joutui eilen lämmittämään ruoan, koska unohdin hänen viikkopalaverinsa ja ruoka oli valmis "liian aikaisin" (mies itse ei millään tapaa moittinut minua, ei suuttunut tms.)
-kuukausi sitten julkaistu blogikirjoitus, jossa viitattiin edustamaani ryhmään vihamielisesti ja perusteettomasti
-korotin maanantaina ääntäni lapselle ihan turhaan (lapsi möksähti itse minuutiksi ja on sen jälkeen näemmä unohtanut koko jutun)
Siis ihan pikkujuttuja! :(
Miten tällaisesta pääsee eroon?
Kommentit (5)
Kognitiivisella terapialla. Sinulla on piirteitä vaativasta persoonallisuudesta aj riipuuvaisesta persoonallisuudesta.
Löydät paljon tietoa esim. termin lähisriippuvuus -alta.
http://www.kuntoutussaatio.fi/tutkimustoiminta/insp05
*pikadiagnooseja kyökistä*
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 18:02"]
Olisko sulla masennus?
[/quote]
En tiedä. En oikein usko. Tai siis en koe itseäni masentuneeksi noin muuten ja asiat elämässäni ovat muuten oikein hyvin.
ap
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 18:03"]
Kognitiivisella terapialla. Sinulla on piirteitä vaativasta persoonallisuudesta aj riipuuvaisesta persoonallisuudesta.
Löydät paljon tietoa esim. termin lähisriippuvuus -alta.
http://www.kuntoutussaatio.fi/tutkimustoiminta/insp05
*pikadiagnooseja kyökistä*
[/quote]
Kiitos! Tuolta osui juttuja kohdilleen aika pelottavan paljon. Taidan koittaa perehtyä noihin mainittuihin kirjoihinkin.
ap
Ole hyvä vain. Tunnistin kertomuksestasi niin paljon itseäni, että uskalsin pamauttaa palstadiagnoosin. Ihan oikeasti voisit saada apua terapiasta/ ryhmäterapiasta.
Olisko sulla masennus?