Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinhuoltajana yksin

Vierailija
21.09.2013 |

Olen melkoisen väsynyt. Kateellisena seuraan muiden perhe-elämää ja vapaita "suhteenhoitoviikonloppuja". Miksi piti valita niin väärä mies lasten isäksi, joka ei kyennytkään aikuismaiseen vastuunkantoon. Ei suhteen aikana, eikä varsinkaan sen jälkeen. Oma moka, tiedetään, mutta mistä voimia jaksaa? Erosta jo 6- vuotta, lapsetkin jo koululaisia. Väsymys ei helpota, enkä ole tavannut ketään kivaa miestä, joka tahtoisi suhteen kanssani. Kukapa ottaisi minut, kun en ole koskaan yksin, ilman lapsia. Vaikea tutustua kehenkään kun on 24/7 lasten kanssa :(  

Pitipä saada taas purnata. Oisko kohtalotovereita? Tai muita vinkkejä? Kun saisi edes nukua joskus, mutta ei. Meidän lapset herää aina klo 7. Millloin tulee se aika, että lapset nukkuisivat edes klo9?? Olisi kyllä kiva saada edes kerran kuussa levätä pidempään. Huoh... 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioita kun ei ennalta voi tietää. toivon sulle kauheesti kuitenkin voimia ja iloa lasten kanssa. minkä ikäinen olet ?

Vierailija
2/9 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ovat koululaisia niin käyvätkö he koskaan kavereillaan yökylässä? Ajattelin yhtenä mahdollisuutena että lapset menisivät samana päivänä kukin kavereilleen yökylään ja sinä saisit nukkua. Edes sen yhden aamun verran...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset on jo koululaisia, niin mikä sua estää nukkumasta ysiin tai vaikka kymmeneen, vaikka lapset heräisivätkin seiskalta? Kai ne nyt pari tuntia osaavat itseään viihdyttää, ja voidella itselleen leivät jos nälkä tulee. Jos eivät, on ehkä aika opettaa heille vähän omatoimisuutta.

Vierailija
4/9 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se parisuhteessakaan ole välttämättä sen kummempaa. Mun mies ei koskaan herännyt aamulla olemaan lasten kanssa vaan mulla oli aina aamuherätys. Nyt lapset jo teinejä, joten saan nukkua.

Vierailija
5/9 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä et voi nukkua? Kouluikäisten kanssa voit illalla sopia, että aamulla äiti nukkuu, olkaa hiljaa ja älkää herättäkö. Lapset voivat ottaa itse aamupalaa ja katsella tv:tä, lueskella tai mitä sitten tekevätkin.

Olen ollut lähes totaali-yh vuosikausia (lähes= ex tapaa lapsia yhden vuorokauden vuodessa) ja lapset ovat nyt alakouluikäisiä. Koen tämän elämäni jo todella helpoksi, esim. juuri tänään nukuin pitkään ja heräsin levänneenä klo 10 jälkeen. Päiväkoti-ikäisten kanssa oli toista, silloin oli oikeasti kamalan rankkaa.

Vierailija
6/9 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 11:59"]

Jos lapset on jo koululaisia, niin mikä sua estää nukkumasta ysiin tai vaikka kymmeneen, vaikka lapset heräisivätkin seiskalta? Kai ne nyt pari tuntia osaavat itseään viihdyttää, ja voidella itselleen leivät jos nälkä tulee. Jos eivät, on ehkä aika opettaa heille vähän omatoimisuutta.

[/quote] 

Mä kans ihmettelen et mikä estää ap:ta nukkumasta. Taitaa ongelma olla  ap:n päässä ja asenteessa elämää kohtaan.

Meillä on 5 lasta. Yksi alle kouluikäinen. Teen kolmivuorotyötä joten yöviikolla nukun päisin sinne neljään asti. Lapset ovat oppineet siihen että osaavat itse ottaa välipalaa. Tietävät myös sen et minua ei saa huvikseen tulla herättämään. Ainoastaan hätätapauksessa.

Tänä-aamunakin posotin klo 11 asti. Mies löhti töihin klo 8.30.

Kyllä lapset pärjää keskenään. Varsinkin jos sulla on pelkästään koululaisia.

Minä käytän korvatulppia monesti, yleensä kun yövuoroviikoilla nukun päivisin.

Vierailija
7/9 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko lapset puuhailla keskenään jotain niin että voisit joskus nukkua pidempään? Entä tukiperhe johon saisi lapset viikonlopuksi kerran kuussa? Tiedän että ovat vähissä mutta ehkä kannattaisi kuitenkin yrittää. Tai olisiko sulla joku ystävä joka ottaisi joskus lapsia yökylään? Tiedän, monilla on omat menonsa ja kiireensä ja perheensä eikä ehkä ole helppoa edes kysyä.

Minunkaan ex-mieheni ei pidä lapsia koskaan mutta saan kuitenkin hoitoapua isovanhemmilta ja arvostan sitä kovasti. Saanko kysyä mistäpäin olet?

Vierailija
8/9 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi yhteishuoltaja/lähi vai mikä nyt sitten onkaan oikea nimitys... Mutta mulla lapset kanssa just ja just ala-aste ikäisiä ja hyvin ovat pärjänneet viikonloppuaamuisin ilman mua. Joskus aiemmin kävin laittamassa tv:n päälle, mutta nyt osaavat jo itsekin ja tekevät nykyisin itse jopa aamupalaa.

Pikkuhiljaa ovat myös oppineet sen verran itsenäisiksi, että pystyn käymään lähikaupassa ja ulkoilemassa ihan yksinkin. Usein ovat myös kavereillaan/harrastuksissaan, joten mulle jää koko ajan enemmän ja enemmän sitä ns. omaa aikaa.

Sun täytyy vain osallistaa sun lapset teidän yhteiseen arkeen, ne osaa paljon enemmän asioita kun uskotkaan.

Vierailija
9/9 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin nyt vasta vastaamaan...Se miksi en saa nukuttua aamuisin on se, että asumme ahtaasti ja kun lapset heräävät, alkaa yleensä armoton puheenpalpatus. Eivät siis herätä minua enkä mene palvelemaan ketään, mutta kuulen kaikien ovien läpi. Usein lapset(kaikki poikia) alkavat vielä nahistella. Osaavat ottaa ruokaa itse. Teen myös 2- vuorotyötä ja lapset ovat tottuneet olemaan paljon yksin. Esim 6-7 vuotiaasta asti illat yksin klo 21 asti, että eivät todellakaan ole mitään hemmoteltuja pullamössölapsia :)

Mutta korvatulpat voisivat olla hyvä idea. Pitääpä kokeilla.  

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi