Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan rauhoittavista boostia

Vierailija
28.08.2020 |

Onko jollain muulla niin, että kun nappaa parit rauhoittavat, niin kohta jaksaa tarttua toimeen ja tehdä asioita? Ilman niitä makaisin lamaantuneena sängyssä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, eikä sinä yönä tarvitse nukkua. Paradoksaali vaikutus.

Vierailija
2/15 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joo. Siksi ovatkin hyvödyllisiä toisin kuin neuroleptit, joilla sängyssä makailu vaan lisääntyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vaikuttaa illalla väsyttävästi, päivällä piristävästi.

Vierailija
4/15 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ahdistuneena lamaannun, en saa mitään tehdyksi, makaan sängyssä. Opamox saa olon normaaliksi ja saan tehtyä arkiaskareita. En koe mitään "päihdyttävää" vaikutusta tai hyvänolon tunnetta, niin kuin jotkut kuvittelevat. Koen vain ahdistuksen poistuvan.

Vierailija
5/15 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla vaikuttaa illalla väsyttävästi, päivällä piristävästi.

Sama minulla. Ap

Vierailija
6/15 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ahdistuneena lamaannun, en saa mitään tehdyksi, makaan sängyssä. Opamox saa olon normaaliksi ja saan tehtyä arkiaskareita. En koe mitään "päihdyttävää" vaikutusta tai hyvänolon tunnetta, niin kuin jotkut kuvittelevat. Koen vain ahdistuksen poistuvan.

Sama minulla. Ap

Vierailija
7/15 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Vie pois sen lamaannuttavan ahdistuksen, jonka keskellä panikoi eikä osaa tarttua mihinkään asiaan. Kun ahdistus häviää, voi alkaa hoitaa asioita. Tuntuu epäreilulta, että rauhoittavia pihdataan sairaalloisesti, vaikka niiden perusteltu ja harkittu käyttö pitäisi yllä toimintakykyä paremmin kuin monet muut lääkkeet.

Vierailija
8/15 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittavia pihdataan koska osa ei osaa käyttää niitä oikein. Sama syy miksi on nopeusrajoituksia yms. Pieni porukka hankaloittaa muiden elämää.

Vierailija
9/15 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokenut diapamista ja xanorista vain sen että poistavat ahdistuksen ja tulee sosiaalisempi olo.

Jopa lääkäreillä tuntuu olevan harhaluulo että bentsoja ei kannattaisi määrätä esiintymisjännitykseen koska voivat tehdä olon sekavaksi mutta jos jännitys on tarpeeksi suurta niin ei siinä käy kuin niin että se ahdistus poistuu ja ilman niitä esiintyminen olisi mahdotonta.

En ole ikinä kokenut bentsoista mitään hidasta tai sekavaa oloa. Kyllä ne auttavat myös nukahtamiseen yöllä vaikka en siihen niitä käytä.

Vierailija
10/15 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhoittavia pihdataan koska osa ei osaa käyttää niitä oikein. Sama syy miksi on nopeusrajoituksia yms. Pieni porukka hankaloittaa muiden elämää.

Sinänsä typerää. Alkoholin myyntiäkään ei rajoiteta vaikka osa porukasta juo itsensä hitaasti hengiltä ja aiheuttaa vaikka mitä ongelmia. (rauhoittavilla) lääkkeillä sentään on jokin oikeakin käyttötarkoitus eivätkä ole edes yhtä myrkyllisiä, silti niitä ei voida kontrolloidusti määrätä oikeisiin vaivoihin... Ihan älytöntä

Vierailija
11/15 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, saan toimintakykyä kun ahdistus hieman helpottaa. Pystyy menemään vaikka ulos asioita kauppoihin ja muualle hoitamaan tai kotona keskittymään vaikka lukemaan kirjaa, mikä ei normaalisti tahdo onnistua. Tarvittaessa käytettynä hyvä lääke bentsot ovat, välillä itse pidän pitkiäkin taukoja eli useita viikkoja tai kuukausi pari etten käytä laisinkaan. Yleensä menee noin yhtenä päivänä viikossa keskimäärin rauhoittava pilleri. 

Vierailija
12/15 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääkö muilla ruokahalua? Minulla lisää opamoxit.

Vierailija
13/15 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mässyt jolloin voisi syödä ihan mitä vaan. Ainoa huono puoli opamoxeissa.

Vierailija
14/15 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan normalisoi. Jos olen syönyt esim. edellisenä päivänä tai vaikka kuluneella viikolla liian vähän (ahdistuksen sivuvaikutus ajoittain), niin silloin tulee syötyä enemmän. Mutta jos olen syönyt kutakuinkin hyvin niin ei tule.

Vierailija
15/15 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut että lisäisi ruokahalua opamox.. Joskus tuntuu että tekee päänsärkyä.